EUA Kurumsal Değerlendirme Programı Felsefesi Prof. Dr. Nejat Erk.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ (EUA) KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Grup 8: YÖK Koordinasyon Oturumu Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı– 37 Sorun Uluslararası öğrenci ve.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR 15 Ekim 2012 Afyonkarahisar.
Bologna Süreci, Bergen Bildirisi, Kurumsal Değerlendirme Projesi ve Yeni Yönetmelikler Stratejik Planlama ve Kurumsal Değerlendirme Programı İzleme Komitesi.
ÖZ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANLAMA KOMİTESİ ÇALIŞMALARI
Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Prof. Dr. Nejat Erk Ç.Ü. Kurumsal Değerlendirme Programı Koordinatörü.
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA)
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı TÜBİTAK TEYDEB... Firma düzeyinde katma değer oluşturanların, Ar-Ge ve yenilik çalışmalarını.
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi EĞİTİM İHTİYAÇ ANALİZİ SEMİNERİ.
isletmehacettepe kariyer_hit
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
DIME - EIB - AEA 2008 Workshop ‘Turkey: A Model for Organic Products’ April , Izmir Turkey “ORGANİK TARIMA DAYALI SANAYİNİN GELİŞTİRİLMESİ” ÜZERİNE.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
EKONOMİK İŞBİRLİĞİ VE KALKINMA TEŞKİLATI (OECD)
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
TÜRK ODA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ Dr. Mustafa LALE Sanayi Daire Başkanı, TOBB , ANKARA.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
Hazırlayan Doç. Dr. Çağrı ERHAN.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk EYLÜL 2015 ANKARA.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ (EUA) KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI GAZİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ Prof. Dr Nejat Erk Gazi Üniversitesi Mezunu Çukurova Üniversitesi.
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği EPDAD Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

EUA Kurumsal Değerlendirme Programı Felsefesi Prof. Dr. Nejat Erk

Tarihi Boyut - Üye üniversitelere yönelik olarak 1993 yılında başlatılmıştır. - Amaç, kurumların hızla değişen koşullara uyum sağlanmasıdır : - İstihdam edilebilirlik, değişimin yönetimi, kalite kültürü, uluslararası rekabet, yeni teknolojiler, güvenirlilik, özelleştirme, kamusal sorumluluk, saygınlık öne çıkar de değişim süreci daha da hızlandı (Bologna Süreci, network ler, hareketlilik programları). -

Temelde  Gönüllü ; Özellikli ağırlık alanları,  Destekleyici,  Emsallerle değerlendirme,  Uluslararası boyut,  Bağımsız,  Kar amacı gütmeyen,  Deneyim paylaşımı,  Akreditasyon olmaksızın ve sıralamasız,  Üniversite misyonuna uyumlu değerlendirme,

Metodoloji  Üniversite başvurusu,  Denetleme Komitesi randevusu (EAU),  3 rektör veya geçmiş dönem rektörü + 1 EUA uzmanı,  Öz değerlendirme raporu,  Ön ziyaret,  Ana ziyaret; sözel rapor,  Nihai rapor,  İsteğe bağlı izleme.

Öz Değerlendirme Raporu (1)  Süreçteki temel adım,  Öz-değerlendirme izleme komitesi,  Üniversite bağlamında uygulama,  Veri derleme,  25 sayfa + ekler.

Öz Değerlendirme Raporu (2)  Üniversitenin işleyişi,  Ulusal boyut,  Karar verme süreci,  Kalite kontrol süreçleri,  Güçlü Yönler, Yetersizlikler, Fırsatlar, Tehditler,  Analitik ve eleştirel.

Öz Değerlendirme Raporu (3)  Rapor şu sorulara cevap vermelidir:  Üniversite neyi başarmaya çalışıyor? Nasıl? Süreç başarılımı? Gelişmek için nasıl değişmeli?  Süreçlerin ve uygulamaların analizi,  Yöresel, ulusal ve uluslararası duruş,  Stratejik planlama.

Ön Ziyaret – 2 gün  Değerleme komitesini iç toplantısı,  Öz değerlendirme sürecinin tartışılması,  Görev dağılımı,  Rektörle ilk görüşme,  Farklı paydaşlarla görüşme,  Rapor ve gözlemlerin paralel kılınması,  Üniversitenin temel sorunlarının ele alınışı,  Gerektiğinde destek bilgi isteme,  İkinci ziyarete ilişkin takvim oluşturma,  EUA denetleme grubu gözlemlerinin yazılması.

Ana ziyaret (3 gün)  « Yoğun Görüşme » Üniversite ziyareti: bireysel görüşmeler:  Rektörlük, Öz değerlendirme grubu, Karar Sürecinde Çalışanlar (dış ilişkiler ofisi, mali işler, araştırma birimleri, vb…), Temel komite üyeleri, Dekanlar, Bölüm başkanları, Profesörler, Talebeler, Dış paydaşlar; Bazı üniversiteleri ve araştırma birimlerini ziyaret.  Değerlendirme raporunun sözsel sunumu ile ziyaret sona erer.

Sözsel Rapor (~45 dakika)  Sözsel Rapor öncelikle Üniversite Rektörüne sunulur.  Daha geniş bir kesime yapılacak sunuş,  Öz değerlendirmenin ele alınışı,  Bulguların değerlendirilmesi,  Temel sorunlara olası çözümler,  Tartışma,

Yazılı Rapor (~25 sayfa)  Sekretarya sözsel rapora dayalı olarak ana raporu yazar.  Yazılan rapor değerlendirme komitesince gözden geçirilir ve üniversiteye gönderilir.  Üniversite gerçeklere ters düşen gözlemleri eleştirir.  Nihai nüsha EUA ya ve Üniversiteye gönderilir.  Üniversitenin raporu daha geniş kitlelere duyurulması özendirilir.

İzleme Ziyareti (isteğe bağlı)  Belli bir süre sonra (2 - 3 yıl içinde) Üniversite gösterdiği değişim sürecini gözden geçirmek isteyebilir.  Üniversite kat ettiği aşmaları bir rapor olarak EUA ya sunar.  EUA daha küçük bir değerlendirme komitesi oluşturur (1 rektör + 1 EUA sekretaryası).  İki günlük ziyaret + rapor.

Sonuç  Dış değerlendirme süreçlerinin üniversitelere önemli katkılar sağladığı yaşanan deneyimlerle paylaşılmaktadır.  Öz değerlendirmenin öne çıkarılması, değişim sürecini kolaylaştırmaktadır.  Uzun dönem stratejik planlamayı güçlendirmektedir.  Avrupa üniversiteleri arasında iyi uygulama örneklerinin paylaşılmasına olanak sağlamaktadır.