OKAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ TOPLULUKLARI KURULUŞ VE ÇALIŞMA ESASLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Genel sekreterlik Genel Sekreterlik, bir Genel Sekreter ile en çok iki Genel Sekreter Yardımcısından ve bağlı birimlerden oluşur. Genel Sekreter, üniversite.
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
HACETTEPE MALİYE TOPLULUĞU
SENDİKALAR MEVZUATININ İNCELENMESİ
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
AB HUKUKU DOÇ. DR. MUSTAFA ÇEKER.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
T. C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ ASIM KOCABIYIK MESLEK YÜKSEKOKULU
Erasmus Koordinatörler Toplantısına Hoşgeldiniz
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
HEMŞİRELİK VE EBELİK LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BOZOK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
(Yasal mevzuat incelenerek hazırlanmıştır.)
Ders Kayıtları başarılan krediye göre sınıf bazında günlere ayrılmış olarak yapılacaktır. Buna göre akademik takvimde de belirtilen ekli yol izlenecektir.
EĞİTİM SÜRECİ Yönetim ve Denetim PDR ve diğer öğrenci kişilik hizmetleri Akademik:Öğretim ve araştırma.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
Ege Üniversitesi Yeni Bilgi Sistemi
EĞİTİM GRUBU MART AYI ÇALIŞMASI Fikri GÖZÜYUKARI Cevahir SALİHOĞLU Hakan DİNÇER Leyla KALELİ Ufuk ÖZKAN.
ÇAY İLÇE SEÇİM KURULU BAŞKANLIĞI. Yüksek Seçim Kurulu yedi asıl ve dört yedek üyeden oluşur. Üyelerin altısı Yargıtay, beşi Danıştay Genel Kurullarınca.
OKUL VE KURUMLARDA DEVİR TESLİM İŞLEMİ
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
TURNUVALARA KATILIM İŞLEMLERİ İŞ AKIŞ SÜRECİ.  Kurum/Kuruluşlar tarafından ilan edilen sportif faaliyetler değerlendirilir.
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Müdürlüğü 1 KARİYER İMKANI ÇALIŞAN BİLGİLERİ STAJ BAŞVURUSU SOSYAL İMKANLAR AÇIK.
ÜNİVERSİTE İÇİ SPOR ŞENLİKLERİ İŞLEMLERİ İŞ AKIŞ SÜRECİ.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Üniversiteler İçin Öğrenci Topluluk Yönetim Bilgi Sistemi
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
2547 SK. GÖRE 38. MADDE GÖREVLENDİRİLME İŞ AKIŞ SÜRECİ
2. Ders Sendika Kavramı, Kuruluş, Organlar Yönetici Güvencesi
HARCAMA.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI İDARİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI “Geleceğe… En İyiye…” Nisan 2016 İDARİ DEĞERLENDİRME.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
DERS KAYIT SUNUMU Üniversitemize yeni kaydolmuş ve ilk defa ders kaydı yapacak olan öğrenciler için ders kayıt sunumu.
Öğrenim Hareketliliği -Giden Öğrenciler -Gelen Öğrenciler
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
2016 Mart – 2017 Temmuz deuder.org.tr.
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
SAYILI KANUNUN 40/B MADDESİ KAPSAMINDA GÖREVLENDİRME
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
ERASMUS PERSONEL HAREKETLİLİĞİ
KISMİ ZAMANLI ÖĞRENCİ ÇALIŞTIRILMASI İŞLEMLERİ İŞ AKIŞ SÜRECİ
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
OLAĞAN GENEL KURULDA YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
ERASMUS KOORDİNATÖRLER TOPLANTISI
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
Genel Sekreterlik Organizasyon Şeması
Sunum transkripti:

OKAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ TOPLULUKLARI KURULUŞ VE ÇALIŞMA ESASLARI Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı

AMAÇ Öğrenci topluluklarının kurulmasındaki amaç; öğrencilerin ders dışı sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetleri yapmasına, değerlendirmesine, tanıtım ve akademik gelişmelere katkıda bulunmasına yönelik çalışmalara olanak tanımasıdır.

Öğrenci Toplulukları Koordinasyon Kurulu İlgili Rektör Yardımcısının Başkanlığında Topluluk Başkanları ve Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanından oluşur. BU KURUL, TOPLULUKLAR ARASI İLİŞİKİLERİ DÜZENLER VE YÖNLENDİRİR.

TOPLULUK NASIL KURULUR? Devamlı ve öğrencilik haklarından yararlanan en az 10 öğrenci, Topluluk kuruluş tüzüğü, Yönetim kurulu listesi ve iletişim bilgileri Danışman öğretim elemanı bilgisinin ekli olduğu yazılı dilekçeyle SKS Daire Başkanlığı’na başvurur.Evrakları incelenen aday topluluk, faaliyet alanları başka bir toplulukla çakışmıyorsa 3 gün içinde onaylanır.

Topluluk Danışmanı, ilgili topluluğa yol göstermek ve yönlendirme yapmak üzere üniversite akademik personelinden olmak kaydıyla, topluluğun talebi ve kendilerinin kabulü üzerine faaliyetlere destek olur ve oy hakkı yoktur.

YÖNETİM KURULU (YEDEK) 1 Başkan 1 Başkan Yrd YÖNETİM KURULU (ASİL) 1 Yazman 1 Sayman 1 Denetçi YÖNETİM KURULU (YEDEK) 2 Üye EK BİLGİ: KURULUŞ AŞAMASINDA OLAN TOPLULUKLARDA YUKARIDAKİ TABLOYA EK OLARAK +3 ÜYE DAHA EKLENİR, BÖYLECE MİNİMUM 10 ÖĞRENCİYLE YENİ TOPLULUK OLUŞTURULUR.

Genel Kurul Topluluğun tüm üyelerini kapsar Yönetim kurulunu seçer Yönetim kurulu faaliyet raporlarını görüşür ve karara bağlar Üyelikten çıkarma önerilerini karara bağlar

SEÇİMLER Her eğitim-öğretim yılının sonunda (Bahar Döneminde final sınavlarından önce) yönetim kurulu devir teslim töreni yapılır, Bu devir işlemi, genel kurulun toplanması ve yeni yönetimin seçilmesi ile gerçekleşir. Kayıtlı tüm üyelerin oluşturduğu genel kurulda seçim ve kararların alınması için 2/3 çoğunluk yeterlidir. Eski yönetim kurulu tüm evraklarını , faaliyet raporlarını SKS Daire başkanlığına ve yeni yönetime teslim eder. Görevdeki her yönetim kurulu, kendinden bir önceki yönetim kurulunun tuttuğu evrakları saklamak ve kendinden sonraki diğer kurullara aktarmak zorundadır. Evraklarını yıl sonunda SKS’ye ibraz etmeyen toplulukların faaliyetleri geçici olarak durdurulur.

TOPLULUKLARIN TUTMASI GEREKEN EVRAKLAR Üye kayıt defteri Yönetim kurulu karar defteri Genel kurul toplantı tutanak dosyası Varsa demirbaş eşya defteri Gelir-gider belgeleri Tüm bu bilgilerin bir örneği SKS daire başkanlığına sunulur ve onaylatılması zorunludur.

TOPLULUK TÜZÜĞÜ Toplulukların kuruluş ve çalışma esaslarında GENEL AMAÇ ayrıntılı biçimde yazılır. Aynı konu ve amaçta sadece bir topluluk kurulabilir.

Üyelikten çıkarılma: Öğrencilik herhangi bir nedenle sona ermesi Görevlendirilen konuda, yetersizliğine genel kurulca karar verilmesi İstifa etmesi Topluluk tüzüğünde yer alan çalışma esaslarına aykırı davranıldığına genel kurulca karar verilmesi Mezun ya da azil olunması

MALİ ESASLAR Her yıl bahar ayında yapılan yönetim kurulu devir tesliminde, geçen dönemin bütçesi sunulurken, bir sonraki dönemin tahmini bütçesi de belirtilir. Topluluklar faaliyetlerinde harcadıkları, aldıkları para miktarını makbuz, fatura,fiş gibi belgelerle kayıt altına almalıdırlar. Topluluk faaliyetleri ile ilgili olarak yapılacak olan sponsorluk anlaşmaları SKS Daire Bşk ve Rektörlüğün onayı ile gerçekleştirilir.

TOPLULUKLARIN UYMASI GEREKEN KURALLAR Topluluklar, üniversite içi ve dışı faaliyetlerin tanıtım ve duyuruları için Sağlık, Kültür ve Spor D.Bşk’dan izin almalıdırlar. Bu türdeki duyuruların en az 15 gün öncesinden SKS D.Bşk’na bildirilmesi gerekmektedir. Topluluklar kendi belirledikleri faaliyet alanının dışına çıkamazlar. Bir topluluğun yönetim kurulunda yer alan üye, başka topluluğun yönetim kurulunda görev alamaz.

Yönetim kurulu başkanı olmak için en az 1 yıl topluluk yönetim kurulunda görev almış olması gerekmektedir. Yönetim kurulu başkanı her yıl 1 kereliğine seçilir ve 1 yıldan daha uzun süre başkanlık yapamaz. Topluluklara lisans ve önlisans öğrencileri üye olabilirler.

Toplulukların faaliyet alanı konusunda doğacak anlaşmazlıklarda, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nın kararına göre işlem yapılır. Üniversitenin genelini ilgilendiren etkinliklerde hangi topluluğun yer alacağına Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nın önerisiyle Rektörlük karar verir.

Topluluklar, kendileri için belirlenmiş etkinlik alanının dışına çıkamazlar ve diğer topluluk alanlarına ait etkinliklerde bulunamazlar. Ancak topluluklar arası anlaşma ile ortak etkinliklerde bulunabilirler.

Topluluk Kapatma Topluluk çalışma esaslarına dayanarak hazırlanan tüzükte bulunan hükümlere aykırı davranan ve faaliyette bulunan topluluklar SKS Daire Başkanlığı ve ilgili Rektör Yardımcısının onayı ile kapatılılır. Yukarıdaki gerekçeyle kapatılan topluluklar Rektörlük, Fakülte Dekanlıklarının, Yüksekokul Müdürlüklerinin uygun görmesi ve SKS D.Bşk onayı ile yönerge ve maddeleri doğrultusunda faaliyetlerine başlarlar.

Bir yıl süre ile etkinlikte bulunmayan topluluklarının faaliyetlerinin durdurulması, SKS d.Bşk. Oluru ve Rektörlüğün onayı ile gerçekleştirilir. Yıl sonunda faaliyet raporlarını ve evraklarını ibraz etmeyen toplulukların da faaliyetleri geçici olarak durdurulur.

Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı TEŞEKKÜR EDERİZ OKAN ÜNİVERSİTESİ Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı