Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğrenim Hareketliliği -Giden Öğrenciler -Gelen Öğrenciler

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğrenim Hareketliliği -Giden Öğrenciler -Gelen Öğrenciler"— Sunum transkripti:

1 Öğrenim Hareketliliği -Giden Öğrenciler -Gelen Öğrenciler

2 Öğrenim Hareketliliği
Seçimler: Her akademik yıl bahar dönemi başında yapılır. Seçilen öğrencileri sonraki akademik yılın güz ya da bahar döneminde faaliyetten faydalanırlar. Öğrencinin, öğreniminin bir bölümünü anlaşma ile ortak olunan yurtdışındaki yükseköğretim kurumunda gerçekleştirmesidir. Seçim İlanında Anlaşmalar ve Kontenjanlar belirtilir. Anlaşma olmayan üniversitelerle hareketlilik yapılamaz. En az 30 AKTS ders alınması gerekmektedir.

3 Gitmeden Önce Seçilen öğrenciler ile birlikte ders seçimi yapılmalı.
Ders seçimleri olabildiğince esnek olabilir Dersler birebir uyuşmak zorunda değildir Ders eşleştirmede yerel krediler yerine ECTS (AKTS) kullanılır Karşıdan alınan dersler sadece öğrencinin gideceği dönem için değil alttan ve ya üstten dersler ile de eşleştirilebilir Karşıdan alınan 6 AKTS lik bir ders burada 3-3 AKTS lik iki ders ile eşleştirilebilir ya da bunun tam tersi yapılabilir

4

5 Derslerin kredileri 30 - 30 olması en idealidir
Derslerin kredileri olması en idealidir. Ama +/- 5 kredi olabilir. Ders seçimleri için gerekirse öğrencinin danışmanından destek alınabilir. Yüksek Lisans ve Doktora ders döneminde giden öğrenciler için de aynı işlemler yapılır.

6 Eğer öğrenci tez döneminde ise karşı;
Karşı üniversite onay veriyorsa ‘Thesis Research: Thesis Title’ yazılır ve 30 AKTS verilir bizdeki tabloya da ‘Tez Dönemi’ 30 AKTS ve varsa ‘Uzmanlık Alan Dersi & Seminer Dersi’ gibi dersleri ve kredisi yazılır Karşı üniversite ders almasını istiyorsa karşıdan 30 kredilik ders seçilir ve bizde tez dönemine sayılır. Enstitü öğrencilerinin belgelerini hem ana bilim dalı koordinatörleri hem de enstitü koordinatörleri imzalamalıdır.

7 Learning Agreement yapıldıktan sonra derslerin yönetim kurulu kararı ile onaylanması gerekmektedir.
Üst yazıyı lisans öğrencileri için bölüm koordinatörü, enstitü öğrencileri için enstitü koordinatörü doldurur ve ilgili birimi kararın çıkması için gönderir. Karar çıktıktan sonra bir nüshası ofise gönderilmelidir.

8

9 Gittikten Sonra Öğrenci karşı okula gittikten sonra derslerinde değişiklik olabilir. Bu durumda ‘Changes – Değişiklik’ belgesi hazırlanır. Burada karşı üniversitedeki değişen dersler üstteki tabloda, bizim üniversitemizde bu değişim sonucunda bir değişiklik oluyorsa bu da alttaki tabloda gösterilir. Ders değişimlerini öğrenci koordinatörüne danışmadan yapamaz.

10

11 Yapılan değişiklik sonucunda yönetim kurulu kararı da güncellenmelidir.
Yönetim kurulu kararı için gitmeden önceki süreç uygulanır. İlk dönem giden öğrenciler ikinci döneme hibesiz olarak uzatmak isteyebilirler. Bu durumda ‘Extension Form – Dönem Uzatma Formu’ hazırlanır. İkinci dönem için de ilk dönem gitmeden önce uygulanan süreç uygulanır.

12

13 Döndükten Sonra Lisans öğrencileri ve ders almış enstitü öğrencileri döndükten sonra karşı üniversiteden ders notlarını gösterir imzalı mühürlü bir transkript alırlar. Tez araştırması yapmış öğrenciler ise tez çalışmalarını başarıyla tamamladıklarına dair bir yazı alırlar. Bir nüshasını bölüm koordinatörüne tanınma sürecinin başlaması için verirler.

14 Ders döneminde giden öğrencilerin dersleri için not dönüşümü yapılmalıdır.

15 Sonrasında bizdeki notlarını gösterir bir ‘After Mobility – Transkript’ hazırlanmalı ve orjinali öğrenci ile ofise gönderilmelidir.

16

17 After Mobility nin bir nüshası ile derslerin tanınması için yönetim kurulu kararı çıkarılmalı ve öğrenci işlerine dersleri işlemesi için gönderilmelidir. Öğrencinin karşıdan aldığı dersler orijinal adları, kredileri ve notları ile bizdeki eşleştirilen dersleri öğrencinin transkriptine işlenmeli. Bunun için ‘After Mobility’ belgesinin word/soft hali de EBYS üzerinden öğrenci işlerine gönderilmelidir.

18 Gelen Öğrenciler Öğrenim Hareketliliği için gelen öğrenciler için bölüme geldiklerinde‘Learning Agreement’ hazırlanmalı. Dersler İngilizce ders ya da ödev, proje verebilecek öğretim üyelerinin derslerinden seçilmeli. Derslerinde değişiklik olan öğrenciler için ‘Change – Değişim Belgesi’ hazırlanmalı.

19 Öğrencilerin üniversitemize kaydı için bölümden öğrenci işlerine bölümlerinde Erasmus öğrencisi olduklarına dair yazı gönderilmelidir. Öğrenciler dönemlerini bitirdiklerinde transkriptleri iki nüsha olarak hazırlanmalı ve ofise gönderilmelidir. Staj Hareketliliği için gelen öğrencilere ‘Learning Agreement, After Mobility ve Staj Değerlendirme Formları’ iki nüsha hazırlanmalı ve bir tanesi ofise gönderilmelidir.

20 TEŞEKKÜRLER Uzm. Erdoğan ÇATAK erdogancatak@gazi.edu.tr 202 20 85


"Öğrenim Hareketliliği -Giden Öğrenciler -Gelen Öğrenciler" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları