ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı, 2007-2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Eğitim Bilimleri Bölümü

Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI ARAŞTIRMA GELİŞTİRME TEMA GRUBU
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALI TEKNOLOJİ VE İŞLETMECİLİK YÜKSEKOKULU İŞLETME BİLGİ YÖNETİMİ BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ÖRNEKLERLE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
TÜSİAD – Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Ar-Ge’de İşbirlikleri Doç. Dr. Cemil Arıkan Sabancı Üniversitesi Ulusal İnovasyon Girişimi 6 Ocak 2009 İstanbul.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
E.Ü.Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
T.C. TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI ZİRAİ ÜRETİM İŞLETMESİ PERSONEL VE MAKİNE EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ SAFER 2009 AÇILIŞ TOPLANTISI.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Hazırlayan Doç. Dr. Çağrı ERHAN.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
KURULUŞ Karabük Üniversitesinin 2007 yılında kurulmasıyla, Fen Bilimleri Enstitüsü 3 Yüksek Lisans Programı ile eğitime başlamıştır. Kurulduğu günden.
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Maden Mühendisliği Bölümü
T.C. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Tanıtım Sunumu.
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
YYÜ Mühendislik Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

Tarım Ekonomisi alanında eğitim ve öğretim hizmeti vererek gerek tarıma dayalı sanayi ve gerekse tarımsal kamu hizmeti veren kuruluşlarda etkin bir şekilde çalışabilecek bireyler yetiştirmek ve bölgesel ve ulusal ölçekte tarım ekonomisi alanında araştırmalar yapmak. Bölümümüzde mesleki açıdan dünyadaki gelişmelerle eşzamanlı hareket eden, temel yapılanmasını sağlamış, kaliteli, standartlarını oluşturmuş, öğrencilerini hem mesleki hem de sosyal hayata hazırlayabilen bir eğitim hizmeti oluşturmak ve bölgenin ve ülkemizin tarımsal sorunlarına yönelik araştırmalar yaparak çözümler üretebilen bir yapıya gelebilmek. Vizyonumuz Misyonumuz

Değerlerimiz Eğitimde kaliteye ulaşmayı amaç edinmek Eğitimde standart oluşturma ve geliştirmeye önem vermek Akademik yapılanmada objektif olmak, ihtiyaç unsurlarını ve yeterliliği gözetmek Sorunları çözmede uzlaşma arayışı

Paydaşlarımız Ziraat Fakültesi öğrencileri Tarım Ekonomisi alanında yüksek lisans yapmak isteyen fakülte mezunları Tarımsal işletmeler ve çiftçiler Tarım Bakanlığı Teknik ve araştırma kuruluşları Tarımsal Sanayi İşletmeleri Ziraat Odaları ve Ziraat Mühendisleri Odası

Tarihçe: Tarım Ekonomisi Bölümü 1992 yılında kurulan üniversitemizin Ziraat Fakültesi bünyesinde eğitim öğretim yılında faaliyete başlamıştır yılında Yüksek Lisans programı açılmıştır. Bölümün kurucu başkanı Yrd. Doç. Dr. Bülent Miran’ın kısa bir sure hizmetinden sonra Prof. Dr. Kezban Konak bölüm başkanlığını devralarak gelişmesine katkıda bulunmuştur. Tarım Ekonomisi Bölümünün iki ana bilim dalı bulunmaktadır: Tarımsal İşletmecilik ve Tarım Politikası ve Yayım. Bölüm Ziraat Mühendisliği proğramı dahilinde Tarım Ekonomisi alt proğramı olarak eğitim vermektedir. Şu anda lisans öğrencisi olmamakla beraber 4 adet yüksek lisans öğrencisi vardır. Mevcut Durum

Ana Bilim Dalı Tarım İşletmeciliğiTarım Politikası ve Yayım Prof. Dr.- Doç. Dr.-1 Yrd.Doç. Dr.21 Araş. Gör.21 Toplam43 Tablo 1. Akademik Yapı -

Tablo 2. Bölümümüzde Belirlenen Stratejik Uzmanlık Alanları Alanlar Üretim Ekonomisi Tarımsal İşletmecilik Tarımsal Pazarlama Tarıma Dayalı ve Tarımsal Sanayi (Agribusiness) Kırsal Kalkınma Tarım Politikası ve Uluslararası Tarım Ticareti Tarımsal Yayım ve Örgütlenme Tarımsal Ekonometri Doğal Kaynak ve Çevre Ekonomisi

Çalışma Türü Sayı Y. Lisans Tezi5 Dekanlık Araştırma Fonu Projesi3 TÜBİTAK-DPT Destekli Projeler1 Diğer Kamu Kuruluşları Destekli Projeler 1 Özel Sektör Destekli Projeler1 Toplam11 Tablo 3. Bölümümüzde Tamamlanan Çalışmalar

Tablo 4. Türkiye’deki Tarım Ekonomisi Bölümlerinin Akademisyen Başına Düşen İndeksli Yayın Sayısına Göre Sıralaması, Kaynak: 1. ISI Web of Science, Nisan Üniversitelerin Web Siteleri, Nisan, 2006

Güçlü Yanlarımız 1. Yurtdışı eğitim almış akademik kadronun varlığı 2. Farklı üniversitelerde eğitim gören doktora öğrencilerimiz 3. Merkez kampüsten online bilimsel yayınlara rahat erişim GZFT Analizi

Zayıf Yanlarımız 1.Çalışma ortamının fiziki şartlarının oldukça yetersiz olması 2.Akademik kadronun istenilen sayıda olmayışı 3.Bölüme ait bir bilgisayar laboratuarının olmayışı 4.Merkez kampüsten uzak oluşumuz nedeniyle merkez kütüphaneye rahat ulaşamamız 5. Fakültenin ulaşım sorunu nedeniyle ortaya çıkan zaman kaybı 6. Mezunların iş bulmadaki güçlükleri 7.Eğitim araç ve gereçlerinde ve özellikle alanında uzman kişilerce hazırlanmış iyi kalitede ders kitaplarının eksikliği 8.Ülkemizdeki tarım ekonomisi eğitiminin dünya standartlarının gerisinde kalması.

1.AB’ye entegrasyon sürecinde standartlara verilen önem sonucunda kaliteyi yakalama isteği 2.AB, TÜBİTAK, DPT destekli araştırma olanakları Fırsatlar 1.Gerek bölüm ve gerekse ziraat eğitiminde sürekli değişim arayışlarının olması ama geniş tabanlı bir uzlaşmanın oluşmaması 2. Aşırı ders yükü nedeniyle araştırmaya gereken önemin verilmemesi 3.Sosyal altyapının istenilen düzeyde oluşturulamaması ve gerek akademik personel ve gerekse öğrenci açısından ihtiyaç duyulan sosyal tesislerin istenilen düzeye getirilemeyişi ve yaşam kalitesinin bu nedenle yükselemeyişi 4.Ulaşım sorununu sadece özel sektöre bırakmayan, orta ve uzun vadede ulaşım altyapısını çözecek bir planlamanın olmayışı Tehditler

1.Bölümümüzde standartlara uygun ve kaliteli eğitim verebilmek amacıyla belirlemiş olduğumuz stratejik öncelikli alanlarda uzmanlaşmış akademik kadroyu oluşturabilmek. 2.Tarım Ekonomisi bölümünde lisans eğitimi vererek bu bölümde öğrenci yetiştirmek. 3.Akademik personelin eğitim ve araştırma çalışmalarında dengeyi sağlamak. 4.Tarım Ekonomisi eğitiminde kaliteyi sağlayabilmek amacıyla bir bilgisayar laboratuarı oluşturmak. 5.Bölüm içerisinde temel konulardaki önemli yurtiçi ve yurtdışı yayınlardan oluşan bir kitaplık kurmak. 6.Bölge ve ulusal sorunlara hitap eden proje ve araştırmalara etkin bir şekilde katılabilmek. 7.Uluslararası bilimsel kuruluşlarla işbirliğini oluşturmak. 8.Bölümdeki çalışmaları yansıtan konularda bilimsel yayınlar üretmek. 9.İnsan kaynakları yönetimi ve performans analizi konularında gerekli altyapıyı oluşturmak Stratejik Amaçlar

1.Bölümde belirlenmiş olan stratejik alanlarda uzmanlaşmış akademik yapılanmayı sağlamak. Bunun için ilgili öğretim üyelerinin bir temel uzmanlık alanı ve bir yan alanda uzmanlaşmasını sağlayacak bir yapılanmaya gitmek. Bu bağlamda öğretim üyesi sayısını 6, araştırma görevlisi sayısını 4 düzeyine getirmek (5 yıl). 2.Tarım Ekonomisi alt programına lisans eğitimi için öğrenci almak (2 yıl). 3.Akademik personelin çalışma sürelerini eğitim ve araştırma arasında eşit seviyede ayarlamalarını sağlamak. Bunun için akademisyen başına düşen ders saatleri ve araştırma zamanı arasında bir planlama yapmak (5 yıl). 4.Yaklaşık 5 bilgisayardan oluşan bir ekonomi-bilgisayar laboratuarı oluşturmak (5 yıl). 5.Gerekli yayınları satın alarak alanımızla ilgili temel eserleri içeren 50 adet yayından oluşan bir kitaplık oluşturmak (5 yıl). Stratejik Hedefler

6.Kamu ve özel kuruluşların finansmanıyla araştırmalar gerçekleştirmek. Bunun için ilk planda TÜBİTAK, DPT ve AB’ye proje önerileri sunmak (3 yıl). 7.AB’nin Erasmus programlarından yararlanmak (2 yıl). 8.Her öğretim üyesinin mesleğimizle ilgili olan dergilerde (Tarım Ekonomisi Dergisi, TÜBİTAK-Tarım ve Ormancılık) en az birer yayın yapmasını ve SSCI veya SCI-Exp. Dergilerinde yayın yaparak akademisyen başına düşen indeksli yayın sayısını en az 1’de tutmak ve geliştirmek (5 yıl). 9.Performans analizine yönelik standart bir sistem oluşturmak (2 yıl).

İnsan Kaynakları Planlaması ve Performans Ölçümü Bölümümüzde amaçlar ve hedefler bölümünde belirtildiği gibi bir akademik planlamaya giderek uygulamak ve bunu değerlendirmek Akademisyen başına yayın, araştırma, öğrenci ve çalışan memnuniyeti konularında standart bir sistem oluşturup uygulamak ve belirlenen performans ölçütlerine göre bir değerlendirme yapmak