AB 2020 HEDEFLERİ EU 2020 TARGETS.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
BİLGİ TOPLUMU KENTLERİ
1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
AB Hakkında Genel Bilgiler
TÜBİTAK NATIONAL PARTNER OF PLATON+ 28 Ocak 2010 TÜBİTAK, ANKARA.
Finlandiya’da Sosyal Güvenlik Politikası Oluşturma
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Türkiye’nin Ekonomik Güvenliği: Fırsatlar ve Tehditler
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
1 AB’nin Üye ve Aday Ülkelere Etkileri. 2 AB’nin etkisi uploading ABÜye ülkeler downloading ABAday ülkeler downloading.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
UluslararasI Rekabet Gücü PolİtİkalarI
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Krizin gelişimi 2000’li yılların başında Yunanistan Ekonomisi Avrupa Bölgesinin en hızlı gelişen ekonomilerinden biriydi yılında Küresel krizYunanistan’ı.
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
Ekonomi Komisyonu Abant Müşterek Meslek Komitesi Toplantısı 22 Kasım 2014.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Rekabet Politikasının Artan Önemi Güven Sak TEPAV Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü Ankara, 4 Mart 2005.
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
İstanbul-25 Nisan 2008 “Hayata Artı” GENÇLİK PROGRAMI.
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜ PİYASA KALİTESİ- ŞİRKET STRATEJİLERİ KASIM, 2007 Prof.Dr.Çelik Kurtoğlu “iyişirket” Danışmanlık A.Ş.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
AVRUPA BİRLİĞİNİN ORTAK POLİTİKALARI
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-2
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-4 Prof. Dr. Doğan Nadi Leblebici Bu Slaytta Esen Çağlar’ın 2007 yılında tepav’da yaptığı.
2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE TASARISI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 18 EKİM 2011.
BODRUM YAT İMALATI İŞ KÜMESİ ROTASINI ÇİZİYOR PROJESİ
Avrupa 2020 Hedefleri Horizon 2020
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
“DÖNÜŞÜM EKONOMİLERİ” dersi
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA). AB ve Türkiye Sivil Toplum Diyaloğu IV.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
Endüstri 4.0 ve Ulusal Eğitim Politikası. Dünya Nereden Nereye Ulusal Dijital Sınırlar Dışlayıcı İşbirliği (müttefik) Kapsayıcı İşbirliği (ortak) Kitlesel.
Temel Bilgi Teknolojileri
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
KIRSAL ALANDA YENİLİKÇİ HİZMET SUNUMU
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
AB YAPISAL FONLARI Dönemi.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Şeref Saygılı-OECD&TCMB Cengiz Cihan-TCMB 24 Ekim 2011 İstanbul
YARININ GÜMRÜKLERİ NİZAMETTİN AĞAR
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

AB 2020 HEDEFLERİ EU 2020 TARGETS

AB’nin yeni ekonomik dönüşüm stratejisini ve 2020 yılı için hedeflerini belirleyen “Avrupa 2020 Stratejisi: Akıllı, Sürdürülebilir ve Kapsayıcı Büyüme için Avrupa Stratejisi” raporu Avrupa Birliği Komisyonu Başkanı José Manuel Barroso tarafından 3 Mart 2010 tarihinde açıklanmıştır. Avrupa 2020 Stratejisinin çıkış noktası, dünyada yaşanan küreselleşme, iklim değişikliği gibi hızlı gelişmeler ve Avrupa’da nüfusun yaşlanması gibi AB ekonomisinin yaşadığı yapısal problemlerdir. Bu problemlerin, AB üzerindeki etkileri değerlendirilerek, AB’nin 2020 yılı itibariyle belirlenen hedefler çerçevesinde yapısal dönüşümü hedeflenmektedir.

Komisyon’un 2020 Stratejisi belgesinde, yaşanılan ekonomik krizin AB’nin son 10 yılda kaydettiği ekonomik büyüme ve istihdam sağlamadaki gelişmeleri tersine çevirdiği, AB genelinde GYİH’de %4 düzeyinde düşüş görüldüğü, faal işgücünün %10’unu oluşturan 23 milyon kişinin işsiz kaldığı ve AB’nin sanayi üretiminin 1990’lı yıllardaki seviyelere düştüğü belirtilmektedir.

Yaşanan krizin AB’nin büyüme potansiyelini yarıya indirdiğine ve yirmi yıllık bir mali kazanımı sildiğine dikkat çekilmekte ve AB genelinde bütçe açığının ortalamada %7 seviyesine yükseldiğinin altı çizilmektedir. Avrupa 2020 Stratejisi, Lizbon Stratejisine benzer bir şekilde bir on yıllık süreç için, AB’nin ekonomik krizin olumsuz etkilerinden sıyrılarak ekonomik büyüme, istihdam ve çevre ile ilgili hedeflerini gerçekleştirmesi için bir yol haritası çizmektedir. AB’nin Çin ve Hindistan gibi hızla büyümekte olan ülkelerle rekabet edebilmesi için Ar-Ge ve teknolojiye daha fazla kaynak ayırmasının gerekliliğinin altı çizilmektedir.

Avrupa 2020 stratejisi, belirlediği akıllı, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyüme öncelikleri kapsamında istihdam, eğitim, sosyal içerme, Ar-Ge ve iklim ve enerji konularında birbirini destekleyen 5 hedef belirlemiştir. Bu hedeflerin gerçekleştirilmesi amacıyla 7 girişimin hayata geçirilmesi öngörülmektedir. Bu girişimler “Yenilikçilik Birliği”, “Hareket Halinde Gençlik”, “Avrupa için Dijital Gündem”, ”Kaynakları Verimli Kullanan Avrupa”, “Küreselleşme Çağı için Sanayi Politikası”, “Yeni Beceri ve İşler için Gündem” ve “Yoksulluğa Karşı Avrupa Platformu”dur.

AB için birbirini destekleyen üç öncelik belirtilmektedir: I. Akıllı Büyüme: Bilgi ve Yeniliğe dayalı bir ekonomi II. Sürdürülebilir Büyüme: Daha verimli kaynak kullanan, yeşil ve rekabet edebilir bir ekonomi III. Kapsayıcı Büyüme: Ekonomik, sosyal ve sınırsal anlamda bütünleşmeyi sağlayan yüksek istihdam ekonomisi

Bu üç öncelik kapsamında, 2020 yılı için AB ekonomik hedefleri sıralanmaktadır: i. 20-64 yaş arası nüfusun istihdam oranının %69 seviyesinden %75’e çıkarılması, ii. GYİH’nin %3’ünün Ar-Ge’ye ayrılması hedefinin gerçekleştirilmesi; özel sektörün Ar-Ge’ye yatırım yapması için koşulların iyileştirilmesi ve yenilikçilik takibi için yeni bir gösterge oluşturulması, iii. Sera gazı salımının 1990 yılına kıyasla en az %20, şartlar elverişli ise %30 oranında azaltılması, AB’nin enerji tüketiminde yenilenebilir enerjinin payının %20’ye yükseltilmesi ve %20 oranında enerji verimliliği sağlanması, iv. Okulu erken bırakanların oranının %15’ten %10 seviyesine düşürülmesi, 30-34 yaş arası yüksek öğrenim mezunu nüfus oranının %31 seviyesinden en az %40 seviyesine yükseltilmesi, v. 20 milyon insanın yoksulluktan kurtarılarak, ulusal yoksulluk sınırı altında yaşayan AB vatandaşlarının sayısının %25 azaltılması.

1. AKILLI BÜYÜME Öncelik alanlarından akıllı büyüme, bilgi ve yenilikçiliği gelecekteki büyümenin anahtarı olarak görmekte ve Birlik içindeki eğitim kalitesini iyileştirme,araştırma çalışmalarını güçlendirme ve bilgi transferini sağlama yoluyla yenilikçi fikirlerin ekonomik büyüme, istihdam yaratıcı ürün ve hizmetlere dönüştürülmesini hedeflemektedir. i. Yenilikçilik ii. Eğitim, mesleki eğitim ve hayat boyu öğrenme iii. Dijital Toplum

Bu kapsamda; Enerji güvenliği, ulaştırma, iklim değişikliği, kaynak yeterliliği, sağlık ve yaşlanma, çevreye duyarlı üretim metodları gibi konularda strateji geliştirilmesi amacıyla Avrupa Araştırma Alanı’nın tamamlanması, Fikri mülkiyet alanında yapılacak gelişmeler ile iş dünyasının inovasyon yapmaya özendirilmesi, Avrupa İnovasyon İşbirliği’nin başlatılarak gerekli teknolojilerin geliştirilmesi, İnovasyonun desteklenmesi amacıyla AB kurumlarının rolünün artırılması, Avrupa’nın yüksek eğitim kurumlarının uluslararası cazibesinin artırılması ve AB genelindeki eğitim kurumlarının genel kalitesinin artırılması, İnternet altyapısının geliştirilmesi

2. SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME Sürdürülebilir büyüme, enerji ve kaynakların verimli kullanımı, sürdürülebilir ve rekabet edebilir bir ekonomik büyüme olarak tanımlanmıştır. Bu yaklaşım AB’yi düşük karbonlu ve kaynaklar açısından daralmış bir dünyada çevresel azalmayı (environmental degragation) engelleyici, biyo-çeşitliliği koruyucu ve kaynakların israfını önleyici bir noktada konumlandıracaktır. Ulaşılması amaçlanan temiz ve verimli enerji hedefinin, petrol ve gaz ithalatını azaltması ve enerji alanından tasarruf edilen bu kaynağın ekonomik büyüme ve yeni istihdam olanaklarının yaratılmasında kullanılması öngörülmektedir. Bu alandaki temel öncelik alanları “rekabet edebilirlik”, “iklim değişikliği” ve “temiz ve verimli” enerjidir.

Bu amaçla; AB’nin rekabet avantajı elde etmesi, ithal edilen hammaddelere bağımlılığının azaltılması ile enerji güvenliğini sağlamak amacıyla büyümenin enerji kullanımıyla doğrudan ilişkisinin azaltılması ve ekonominin kaynak etkin hale getirilmesi, bu doğrultuda gözden geçirilmiş Enerji Etkinliği Eylem Planı’nın uygulamaya konulması, AB’nin temel imalat ve hizmet sektörlerinin rekabet edebilirliğinin artırılması ve imalat yapan sektörler tarafından enerji ve kaynakların etkin kullanımının sağlanması amacıyla bir sanayi politikası geliştirilmesi, Başta KOBİ’ler olmak üzere iş ortamının geliştirilmesi, bu doğrultuda kümelenmenin desteklenmesi, mali kaynaklara ulaşımın kolaylaştırılması, Avrupa’da yatırım yapmanın maliyetinin düşürülmesi, Tek Pazara ve uluslararası pazarlara girişin kolaylaştırılması amacıyla ulaştırma ve lojistik ağının geliştirilmesi

3. KAPSAYICI BÜYÜME Kapsayıcı büyüme önceliği kapsamında, değişimin yönetilmesi ve uyumlu bir toplum yaratılabilmesi için yüksek düzeyli istihdam sağlamak, yeteneklere yatırım yapmak, yoksulluk ile mücadele ve işgücü pazarının, mesleki eğitim ve sosyal korunma sistemlerinin modernize edilmesi amaçlanmaktadır. Bu önceliğe göre ekonomik büyümenin getirilerinden toplumun bütün kesimlerinin faydalandırılması uyumlu bir toplum oluşturmak için ön şart olarak kabul edilmektedir. “Kapsayıcı Büyüme” alanında, istihdam, beceriler ve yoksulluk ile mücadele eylem alanları olarak belirlenmiştir.

Bu amaçla; Yüksek istihdam seviyesinin yakalanması, yoksulluk ile savaşılması ve iş gücü pazarının modernleştirilmesi, Ekonomik büyümenin AB’nin her yerine eşit dağılımını sağlayarak sosyal ve bölgesel uyumun temin edilmesi

AB 2020’nin kilit itici güçlerinin aşağıdaki önceliklere odaklanmak üzere konulara özgü olması gerektiği kanısındadır: Büyümeyi bilgiye dayandırarak değer yaratma. İnovasyonun hem ürünlerde hem de süreçlerde fark yaratarak, eğitim, araştırma ve dijital ekonomi potansiyelini harekete geçirdiği bir dünyada fırsatlar ve sosyal bütünlük gelişecektir. İnsanları kapsayıcı toplumlarda güçlendirme. Yeni becerilerin edinilmesi, yaratıcılığın ve yeniliğin desteklenmesi, girişimciliğin geliştirilmesi ve işler arası sorunsuz geçişin sağlanması, daha yüksek uyarlanabilirlik karşılığında daha fazla iş imkânı sağlayacak bir dünya açısından kritik önem taşımaktadır. Rekabetçi, bütünleşik ve daha yeşil bir ekonomi yaratma. Enerji ve kaynak fiyatlarının yükseldiği ve enerji ve kaynak rekabetinin arttığı bir dünyada, AB yenilenemeyen enerji ve kaynakların daha düşük ve daha verimli tüketimi yoluyla daha etkin bir şekilde rekabet etmeli ve üretkenliğini artırmalıdır. Bu yaklaşım büyümeyi teşvik edecek ve çevresel amaçlarımıza ulaşmamıza yardımcı olacaktır. Ayrıca, geleneksel üretimden ileri teknoloji işletmelerine kadar ekonominin bütün sektörlerine fayda sağlayacaktır. Altyapının yükseltilmesi ve bütünleştirilmesi, idari yükün azaltılması ve piyasanın yenilik alımının hızlandırılması da bu amaca eşit düzeyde katkıda bulunacaktır.

Avrupa 2020 Stratejisi, Avrupa ekonomisinin küreselleşme karşısında yaşanan temel problemlere politika düzeyinde verilen bir tepkidir ve bu strateji diğer politikalara ortak bir tutarlılık sağlayan üst düzey bir metin olarak karşımıza çıkmaktadır. Avrupa 2020 Stratejisi, Avrupa Birliği ekonomisinin küreselleşme karşısında yaşadığı yapısal problemlerin aşılabilmesi için hazırlanmış bir strateji olarak belirmektedir. Bu anlamda Lizbon Stratejisinin yerini alan devam metnidir. Ancak, temel olarak Lizbon Stratejisinden farkı, yaşanan güncel küresel krizi bir fırsata çevirme yaklaşımı ve bu kriz temelinde “dışarıda daha çok birlik, içeride daha çok koordinasyon” söylemi altında, üye ülkelerin daha bütüncül ve AB önceliklerine duyarlı politika ve tutarlı uygulamaları takip etmesinin sağlanması hususuna vurguda bulunmasıdır

Avrupa Birliği Bölgeler Komitesi (CoR) Başkan Yardımcısı Ramón Luis Valcárcel Siso, AB 2020 Stratejisi’nin başarılı olabilmesi için; 1- Stratejinin amaçları, göstergeleri ve hedefleri bölgeler arasında var olan sosyoekonomik farklılıklara uygun bir şekilde belirlenmeli; 2- Büyüme ve yerel kaynakların seferber edilmesi için yeni bir gösterge belirlenmeli ve kişi basına gelir, sürdürülebilirlik ve hayat kalitesi gibi kavramları belirleyen daha geniş değerlerle tamamlanmalı; 3- Var olan parçalanmayla baş etmek için öncü girişimler, bazı öncelikli alanlarda, var olan AB fon araçlarına odaklı bir şekilde kullanılmalı; 4- Aşırı bürokrasiyi engellemek öncelik ilan edilmeli; 5- AB, ulusal, bölgesel ve yerel politikalar, sinerjinin artması için koordine bir şekilde uygulanmalı; 6- Tüm bunlar da ancak tüm AB sınırları için güçlendirilmiş bir uyum politikası ile mümkün olabilir.

Türkiye’nin 2023 Yılı Hedefleri Türkiye’nin 2023 yılında dünyanın ilk on ekonomisinden birisi olması. Kişi başına 25 bin dolar milli gelir 500 milyar dolar ihracat gerçekleştirmek Dış ticaret hacmini 1 trilyon dolara çıkarmak İşsizliği yüzde 5 seviyesine çekmek Yüksek teknolojiye sahip olmak, kendi uçağını, kendi uydusunu üreten bir ülke olmak Türkiye'yi üç kıtanın lojistik merkezi haline getirmek DAP ve GAP projelerini tamamlayarak dünyanın tahıl ambarı haline gelmek Türkiye'nin milli gelirini 2 trilyon dolar seviyesine çıkarmak

“Vizyon 2023” Stratejisinde İnovasyon Algısı Türkiye’nin bilim ve teknoloji alanında mevcut konumunun saptanması Dünyada bilim ve teknoloji alanındaki uzun dönemli gelişmelerin saptanması Türkiye’nin 2023 hedefleri bağlamında, bilim ve teknoloji taleplerinin belirlenmesi Bu hedeflere ulaşılabilmesi için gerekli stratejik teknolojilerinin saptanması Bu teknolojilerin geliştirilmesi ve/veya edinilmesine yönelik politikaların önerilmesi