Grup 8: YÖK Koordinasyon Oturumu Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı– 37 Sorun Uluslararası öğrenci ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
1 Strateji Komisyonu #2010’da Alınacak Aksiyonlar / Hedefler 1 Türkiye'nin stratejik hedefi ve önceliklerine uygun bir Bilişim stratejisine yüksek katkı.
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Kamu Personeli Verimlilik Projesi

Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI
Uluslararası Hareketlilik ve Finansman İzmir Ekonomi Üniversitesi Oturumu.
Sağlık Turizminde Devlet Desteğinin Önemi ve Yabancı Sermaye Hüseyin ÇELİK Acıbadem Adana Hastanesi Direktörü II.Uluslararası Sağlık Turizmi Kongresi Antalya.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
TOBB İŞGELİŞTİRME VE YATIRIM DANIŞMANLIĞI MÜDÜRÜ
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Elektrik Elektronik Teknoloji Platformu Oluşturma Çalıştayı Sinan Tandoğan TÜBİTAK-TEYDEB 23 Şubat 2007, TÜSSİDE.
Üye Paylaşım Toplantısı 11 Kasım Misyon Bilgi teknolojileri ve telekomünikasyon sektörlerini ülkemizin büyümesinin temel bileşeni olarak konumlandırırken,
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
2023 HEDEFİNDE KAMU ÜNİVERSİTELERİNDE YAPISAL DEĞİŞİM
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
EYOKA Mezun Takip Sistemi
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Grup 8: YÖK Koordinasyon Oturumu Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı– 37 Sorun Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve Yükseköğretim kurumlarının işbirliği – 22 Sorun Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve devlet kurumlarının işbirliği – 19 Sorun Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve sivil toplum kurumlarının işbirliği – 9 sorun Uluslararası tanıtım süreçlerinde YÖK koordinasyonu ve bilgi altyapısı – 5 sorun Toplam 92 sorun

Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı 1.Türk Yükseköğretim sisteminin yurtdışında tanıtımında YÖK’ün strateji oluşturmaması, 2.YÖK’ün yetkilerinin genişliğine dayalı olarak bürokratik süreçlerinin uzunluğu, 3.YÖK’ün merkeziyetçi yapısından ötürü üniversitelerin hareket alanının daralmasından kaynaklanan kısıtlar, 4.Aşırı bürokrasinin neden olduğu zaman ve kaynak kaybı, 5.YÖK’ün ilgili birimleri arasındaki eşgüdüm eksikliği, 6.Mevzuat ve uygulamalardaki standardizasyon yoksunluğu,

Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve Yükseköğretim kurumlarının işbirliği 1.YÖK’ün uygulama ile ilgili sürekli değişiklikler yapıyor olması, yaptığı değişikliklerle ilgili bilgilendirme yapamaması; senkronsuzluk, 2.YÖK ve yükseköğretim kurumları arasında işbirliği eksikliği, 3.Süreçlerin işletilmesinde karşılıklı beklentilerin net olmaması; (Üniversiteler YÖK’ten, YÖK üniversitelerden ne bekliyor ) 4.Anlaşmalarda YÖK’ün kısıtlayıcı olması; onay süreçlerinin uzun olması, 5.Bölgesel ve ulusal ölçekli uygulamalarda ortak strateji ve politikaların geliştirilmemesi,

Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve devlet kurumlarının işbirliği 1.YÖK ile devlet kurumlarının stratejik öncelikli hedefler, girişim yapılacak ülkeler, eğitim alanları ve sektörler açısından Türkiye’nin 2023 hedeflerine uyumsuzluğu, 2.Üniversitelerin yurtdışındaki ülkelerde akreditasyonu ve tanınırlığı ile ilgili Dışişleri Bakanlığı ile işbirliği içerisinde olmaması; üniversitelerin devlet kurumlarıyla olan ilişkilerinin koordinasyonunda yaşanan sorunlar, 3.Üniversitelerin yurtdışındaki ülkelerde akreditasyonu ve tanınırlığı ile ilgili Dışişleri Bakanlığı ile işbirliği içerisinde olmaması; üniversitelerin devlet kurumlarıyla olan ilişkilerinin koordinasyonunda yaşanan sorunlar, 4.Mevzuat düzenlemelerinde devlet kurumları ile koordinasyon eksiliği, 5.Ortak veri tabanı yoksunluğu,

Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve sivil toplum kurumlarının işbirliği 1.YÖK ile sivil toplum örgütlerinin ortaklaşa hareketleri sağlayacak projelerin yetersizliği, 2.Sivil toplum kuruluşlarının ve yerel/bölgesel yükseköğretim işbirliği organizasyonlarının YÖK’te temsil eksikliği, 3.YÖK ve sivil toplum kuruluşlarının işbirliklerinin yükseköğretim kurumlarına duyurulmaması; bu çalışmaların bilinmemesi, tanınmaması, 4.Türkiye’ye gelen öğrenci/öğretim elemanlarının yaşamlarını kolaylaştırmak için hizmet verecek sivil toplum örgütlerinin bulunmaması, 5.Uluslararası öğrencilere burs veren sivil toplum kurumlarının bilinmiyor olması,

Uluslararası tanıtım süreçlerinde YÖK koordinasyonu ve bilgi altyapısı 1.Tanıtım yöntem ve potansiyel alanların bilinmemesi, 2.Güvenilir bilgi eksikliği, analitik çalışma, strateji ve politika geliştirme yetersizliği, noksanlığı, 3.YÖK’ün devlet-vakıf üniversitelerinin eşdeğerliğini, vakıf üniversitelerinin özellik ve gerekliliğini algılama güçlüğü, 4.Sayısal ve istatistiksel veri tabanı eksikliği, 5.YÖK’ün uluslararası arenada Türk yükseköğretimini daha aktif tanıtma amaçlı devletlerarası hukuka bağlı anlaşmalarda bulunmaması,

Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı 1.Türk Yükseköğretim sisteminin yurtdışında tanıtımında YÖK’ün strateji oluşturmaması Öneriler: Strateji oluşturulmasına yönelik çalışmanın başlaması, YÖK’te bir birim oluşturulması, Strateji belirlenirken akademik konuların ve ihtiyaç bölgelerinin belirlenmesi ve ona göre bir tanıtım yapılması, Tanıtımın içeriği ve stratejilerinin belirlenmesi, Misyon ve vizyon çalışması, Türk yükseköğretim sisteminin yurtdışında tanıtılması için profesyonel firmalardan hizmet satın alınması,

2. YÖK’ün yetkilerinin genişliğine dayalı olarak bürokratik süreçlerinin uzunluğu Öneriler: Öneri yoktur. Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı

3. Aşırı bürokrasinin neden olduğu zaman ve kaynak kaybı Öneriler: Bölgesel üniversite organizasyonlarına inisiyatif aktarımı, yetki devri, YÖK’ün denetleyici ve yönlendirici misyonunu üstlenmesi; bunu hissettirmesi, Çağdaş yönetim tekniklerinin uygulanması, Vakıf üniversitelerine kanununun yeniden yazılması ve ilgili mevzuata yönelik uygulamalara dayanak oluşturulması, Danışma mekanizmasının işletilmesi, yurtdışında tanıtım stratejisinin oluşturulması, Üniversitelerin özerkliğinin ilişki ve uygulamalara yansıtılması, Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı

4. YÖK’ün ilgili birimleri arasındaki eşgüdüm eksikliği Öneriler: Öneri yoktur. 5. Mevzuat ve uygulamalardaki standardizasyon yoksunluğu Öneriler: Üniversite temsilcilerinin bulunduğu bir Komisyonun oluşturulması, Süreç yönetiminin uygulanması, Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı

6. Aşırı bürokrasinin neden olduğu zaman ve kaynak kaybı Öneriler: Bilişim teknolojilerinin etkin verimli kullanılması, Bürokrasiyi azaltacak mevzuat düzenlemelerinin yapılması, Bürokrasinin sadeleştirilmesi ve inisiyatifin kurumlara devri, Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı

Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve Yükseköğretim kurumlarının işbirliği 1. YÖK’ün uygulama ile ilgili sürekli değişiklikler yapıyor olması, yaptığı değişikliklerle ilgili bilgilendirme yapamaması; senkronsuzluk, Öneriler: Hizmetiçi eğitimlerin sıklaştırılması, Bildirimlerde elektronik ortamın kullanılması, YÖK ilgili karar dokümanlarının erişim sitesinde yayınlanması,

2. YÖK ve yükseköğretim kurumları arasında işbirliği eksikliği, Öneriler: Karşılıklı beklentilerin araştırılması, belirlenmesi YÖK yönetiminin üniversitelere yaklaşımının olumlu olması ve biraraya gelmeye sıklığının artırılması YÖK’ün üniversiteleri denetleme ve izleme kriterlerini tespit etmesi ve bunu otomasyonda izlemesi Elektronik ortamların paylaşım amacıyla kullanılması YÖK’ün bölge ofisinin kurulması YÖK ve üniversite bürokrasisinin birarada çalışma ortamının yaratılması Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve Yükseköğretim kurumlarının işbirliği

3. Süreçlerin işletilmesinde karşılıklı beklentilerin net olmaması; (Üniversiteler YÖK’ten, YÖK üniversitelerden ne bekliyor ), Öneriler: Beklentiler, akademik toplantılarla belirlenmeli ve sonuçlar paydaşlarla paylaşılmalı Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve Yükseköğretim kurumlarının işbirliği

4. Anlaşmalarda YÖK’ün kısıtlayıcı olması; onay süreçlerinin uzun olması Öneriler: YÖK’ün inisiyatif aktarması, 5. Bölgesel ve ulusal ölçekli uygulamalarda ortak strateji ve politikaların geliştirilmemesi Öneriler: Öneri yoktur. Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve Yükseköğretim kurumlarının işbirliği

Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve devlet kurumlarının işbirliği 1. YÖK ile devlet kurumlarının stratejik öncelikli hedefler, girişim yapılacak ülkeler, eğitim alanları ve sektörler açısından Türkiye’nin 2023 hedeflerine uyumsuzluğu, Öneriler: Kurumsal, rekabete dayalı ve işlevsel stratejilerin belirlenmesi ve paylaşılması,

Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve devlet kurumlarının işbirliği 2. Üniversitelerin yurtdışındaki ülkelerde akreditasyonu ve tanınırlığı ile ilgili Dışişleri Bakanlığı ile işbirliği içerisinde olmaması; üniversitelerin devlet kurumlarıyla olan ilişkilerinin koordinasyonunda yaşanan sorunlar Öneriler: YÖK’ün Kurumsallaşması Dışişleri Bakanlığı’nda kurumsallaşma sağlanması Türk Üniversitelerinin yurt dışındaki akreditasyonu ile ilgili Dışişleri Bakanlığı’nın çalışmaları desteklemesi

Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve devlet kurumlarının işbirliği 3. Üniversitelerin yurtdışındaki ülkelerde akreditasyonu ve tanınırlığı ile ilgili Dışişleri Bakanlığı ile işbirliği içerisinde olmaması; üniversitelerin devlet kurumlarıyla olan ilişkilerinin koordinasyonunda yaşanan sorunlar Öneriler: Vize ve izinlerin kolaylaştırılması Mezuniyetten sonra öğrencilere çalışma izni Lisansta bir, doktorada iki yıl çalışma izni 4. Mevzuat düzenlemelerinde devlet kurumları ile koordinasyon eksiliği Öneriler: Öneri yoktur

Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve devlet kurumlarının işbirliği 5. Ortak veri tabanı yoksunluğu Öneriler: Ortak veri tabanı oluşturulmalıdır

Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve sivil toplum kurumlarının işbirliği 1. YÖK ile sivil toplum örgütlerinin ortaklaşa hareketleri sağlayacak projelerin yetersizliği Öneriler: Yılda en az iki kez YÖK’ün erişim sitesinden sivil toplum örgütleri tarafından yapılacak projelerin ilan edilmesi 2. Sivil toplum kuruluşlarının ve yerel/bölgesel yükseköğretim işbirliği organizasyonlarının YÖK’te temsil eksikliği Öneriler: Sivil toplum kuruluşlarının YÖK’te temsili

3. YÖK ve sivil toplum kuruluşlarının işbirliklerinin yükseköğretim kurumlarına duyurulmaması; bu çalışmaların bilinmemesi, tanınmaması Öneriler: İşbirliklerinin duyurusu 4. Türkiye’ye gelen öğrenci/öğretim elemanlarının yaşamlarını kolaylaştırmak için hizmet verecek sivil toplum örgütlerinin bulunmaması Öneriler: Uygun istihdam Kaliteli istihdam ve eşdeğer özlük haklarıyla ücret politikasının uygulanması Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve sivil toplum kurumlarının işbirliği

5. Uluslararası öğrencilere burs veren sivil toplum kurumlarının bilinmiyor olması Öneriler: İlgili kurumların envanterinin çıkarılması ve erişim sitesinde duyurulması Kurumların listesinin yapılıp erişim sitesinde ilan edilmesi Çözüm Önerileri: Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK ve sivil toplum kurumlarının işbirliği

Çözüm Önerileri: Uluslararası tanıtım süreçlerinde YÖK koordinasyonu ve bilgi altyapısı 1.Tanıtım yöntem ve potansiyel alanların bilinmemesi, Öneriler: Uluslararası öğrenci potansiyeli olan ülkelerin tespiti ve elde edilen verilerin paydaşlarla paylaşılması 2. Güvenilir bilgi eksikliği, analitik çalışma, strateji ve politika geliştirme yetersizliği, noksanlığı Öneriler: Öneri yoktur

3. YÖK’ün devlet-vakıf üniversitelerinin eşdeğerliğini, vakıf üniversitelerinin özellik ve gerekliliğini algılama güçlüğü Öneriler: Yeni bir Vakıf Üniversiteleri Yasasının oluşturulması 4. Sayısal ve istatistiksel veri tabanı eksikliği Öneriler: Sayısal verilerin YÖK tarafından sağlanıp paydaşlara ulaştırılması Çözüm Önerileri: Uluslararası tanıtım süreçlerinde YÖK koordinasyonu ve bilgi altyapısı

5. YÖK’ün uluslararası arenada Türk yükseköğretimini daha aktif tanıtma amaçlı devletlerarası hukuka bağlı anlaşmalarda bulunmaması Öneriler: Öneri yoktur Çözüm Önerileri: Uluslararası tanıtım süreçlerinde YÖK koordinasyonu ve bilgi altyapısı

İlginiz ve duyarlılığınız için teşekkürlerimizle, İzmir Üniversiteleri Platformu (İÜP)