T.C. ÇOBANLAR KAYMAKAMLIĞI Malmüdürlüğü BİRİFİNG RAPORU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
5766 SAYILI KANUN İLE 6183 SAYILI AMME ALACAKLARININ TAHSİL USULÜ HAKKINDA KANUNUN ÇEŞİTLİ MADDELERİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE ANILAN KANUNA EKLENEN.
Advertisements

31 Aralık 2008 Tarih ve sayılı (7
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Bütçe Kodlaması Nedir? Bütçe Kodlaması Devlet faaliyetlerinin Kurumsal, Fonksiyonel ve Ekonomik Sınıflandırmasıdır.
Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
VERGİ DAİRELERİ KURULUŞ VE GÖREV
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
T.C ÇOBANLAR KAYMAKAMLIĞI İlçe Emniyet Amirliği 2013.
Başhukuk Müşavirliği ve Muhakemat Genel Müdürlüğü
T.C. DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Özel İdare Müdürlüğü 2010 YILI FAALİYET RAPORU.
HESAP PLANI AÇIKLAMALARI
T.C. Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Kantin işleri ile ilgili öneriler
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
DEREBUCAK TAPU MÜDÜRLÜĞÜ FAALİYET RAPORU  MÜDÜRLÜĞÜMÜZ 1 MÜDÜR ODASI, 1 SERVİS, 1 ARŞİV VE 1 TAKBİS ODASI MEVCUT OLUP BİR MÜDÜR, 1 ADET BİLGİSAYAR.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
CİZRE TİCARET VE SANAYİ ODASI. KURULUŞ  ODAMIZ ANKARA 8.İDARE MAHKEMESİNİN 29/09/1998 TARİH VE 1998/4721 ESAS SAYILI KARARIYLA KURULUŞU GERÇEKLEŞMİŞTİ.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Finansal Planlama Birimi Sorumlusu HOŞGELDİNİZ
KUMRU MALMÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI FAALİYET PLANI.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
19 Temmuz 2005, Ankara TÜBİTAK KAYNAKLARINDAN TRANSFER EDİLEN ÖDENEKLERİ KULLANAN KURULUŞLAR MUHASEBE SİSTEMİ Yrd.Doç.Dr.C.Yiğit ÖZBEK.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
ANKARA DEFTERDARLIĞI Muhasebe Denetmenliği
ÇOBANLAR İ LÇE ÖZEL İ DARE MÜDÜRLÜ Ğ Ü İlçe İdare Şube Başkanları Toplantısı
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
ÇOBANLAR TAPU MÜDÜRLÜĞÜ
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İLÇE YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. YÜRÜTÜLEN VE PLANLANAN PROJELER SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI MÜDÜRLÜĞÜ MALMÜDÜRLÜĞÜ.
MAHALLİ İDARELERİN MALİ ÖZERKLİĞİ
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
KAMU HARCAMALARININ SINIFLANDIRILMASI
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
ORDU DEFTERDARLIĞI BRİFİNG ARALIK DEFTERDARLIĞIMIZ GELİR VE GİDER BİRİMİ KADROLARININ GENEL DURUMU (31/12/2015) DEFTERDARLIĞIMIZ GELİR VE GİDER.
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
1. DEFTERDARLIĞIN TEŞKİLAT YAPISI KURULUŞ KANUNU :  Bakanlığımız teşkilat yapısı; "Maliye Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname"
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2011 MALİ YILI BÜTÇE HAREKETLERİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI MİSYONUMUZ :  Üniversitemiz mali hizmetlerinin sunulmasında kaynakların, etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde.
BÜTÇENİN UYGULANMASI Bütçenin uygulanma aşamasında iki esas mevcuttur:
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
HESAP PLANI.
KDV Katma değer vergisi, yapılan mal ve hizmet teslimlerinde, mal veya hizmeti teslim alanın, teslim edene ödediği vergi türüdür. İşletmeler de müşterileri.
Sunum transkripti:

T.C. ÇOBANLAR KAYMAKAMLIĞI Malmüdürlüğü BİRİFİNG RAPORU Çobanlar Malmüdürlüğünün 21/11/2013 tarihi itibariyle yapılan işlemler ve genel durumu hakkında bilgi vermek amacı ile Çobanlar Kaymakamlık Makamına sunulmak üzere hazırlanmıştır.

1- KURULUŞUN TANIMI: Çobanlar Malmüdürlüğü 4 birimden oluşmaktadır. Muhasebe Servisi Vezne Servisi Gelir Servisi Milli Emlâk Servisi

2- PERSONEL DURUMU: Malmüdürlüğümüz Malmüdürü, 1 Defterdarlık Uzmanı, 1 Muhasebe Memuru, 1 Veznedar, 2 Gelir Memuru, 1 Tahsildar, 1 Milli Emlâk Memuru, 1 Hizmetli olmak üzere 9 personel ile hizmet vermektedir.

a) MUHASEBE SERVİSİ: Genel Bütçeye dâhil dairelerin her türlü giderlerinin ödenmesi, Devlet gelirlerinin toplanması, değer ve emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve bunların muhasebeleştirilmesi işlemleri ile Sayıştay’a Yönetim Dönemi hesabı vermek. Personel Durumu : 1 Defterdarlık Uzmanı ve 1 Muhasebe Memuru olmak üzere toplam 2 personel bulunmaktadır.

MUHASEBE SERVİSİ Malmüdürlüğümüzce 2013 yılı Kasım ayında maaş ödemesi yapılan 28 gider tahakkuk birimine ait 657 Sayılı Kanun 4-A Kapsamında Memur olarak çalışan 252 personele toplam 726.370,70 TL. gider tahakkuk etmiştir. 657 Sayılı Kanun 4-B Kapsamında sözleşmeli olarak çalışan personel bulunmamaktadır. 657 Sayılı Kanun 4-C Kapsamında Geçici Personel olarak çalışan toplam 51 personele 290.365,12 TL. 657 Sayılı Kanun 4-D Kapsamında İşçi olarak çalışan 23 personele toplam 485.459,17 TL. 2013 yılında toplam olarak çeşitli kadrolarda çalışan 326 personele yılbaşından bu yana 9.032.976,11 TL. ödeme yapılmıştır. 2013 yılında tahakkuk eden bütçe giderleri toplamı 10.782.781,41 TL. dır. 21/11/2013 tarihi itibariyle yevmiye sayımız 5.320’e ulaşmıştır.

MUHASEBE SERVİSİ 21/11/2013 TARİHİ İTİBARİYLE BÜTÇE GİDERLERİNİN EKONOMİK KODA GÖRE SINIFLANDIRMASI 01 PERSONEL GİDERLERİ 9.032.976,11 TL 02 SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ 1.443.867,60 TL 03 MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ 295.425,29 TL 04 FAİZ GİDERLERİ - TL 05 CARİ TRANSFERLER 9.218,41 TL 06 SERMAYE GİDERLERİ 1.294,00 TL 07 SERMAYE TRANSFERLERİ 08 BORÇ VERME 09 YEDEK ÖDENEKLER

HARCAMA BİRİMLERİ MAAŞ BİLGİLERİ MUHASEBE SERVİSİ HARCAMA BİRİMLERİ MAAŞ BİLGİLERİ

b) VEZNE SERVİSİ:  Amme borçlusu adına yapılacak ödemeleri vergi dairesi alındısı (makbuzu) düzenleyerek kabul etmek, Tahsildar ve icra memurlarının tahsilatını usulüne uygun olarak kabul etmek, Veznece tahsil olunan paraları belirlenen esaslara uygun olarak bankaya yatırmak, Teminat olarak alınan veya haczedilen menkul değerler ile kıymetli evrakı veznede saklamak, Alındılarla ilgili kontrol, kayıt ve dağıtım işlerini yapmak, Personel Durumu: 1 veznedar vekili ile işlemler yürütülmektedir .

c) GELİR SERVİSİ: Devletin vergi, resim ve harç gibi kamu alacaklarını tarh, tahakkuk ve tahsil işlemlerini yürütmekle görevlidir. Ayrıca Kredi Yurtlar Kurumu alacaklarının tahsilat işlemlerini gerçekleştirmek. Personel Durumu: 1 Gelir Memuru, 1 Tahsildar ve 1 Bilgisayar İşletmeni olmak üzere toplam 3 personel bulunmaktadır.

GELİR SERVİSİ Dairemizde 21/11/2013 tarihi itibariyle halen faaliyet gösteren toplam 5.336 Mükelleflerimize ait kayıtların tamamı EVDO otomasyon sistemine girilmiş olup vergi türleri itibarıyla ayrıntılı mükellef sayıları aşağıda sunulmuştur. 21/11/2013 İtibariyle Tahakkuk Miktarı : 1.871.937,85 TL.’dır.  21/11/2013 İtibariyle Tahsilat Miktarı : 1.436.536,71 TL.’dır. Vergi sorumluluklarını ve ödevlerini yerine getirmeyen mükelleflerimize ait gerekli takibat yapılmakta ve cezai müeyyideler uygulanmaktadır.

GELİR SERVİSİ POTANSİYEL MÜKELLEF SAYISI: 4.867 GELİR VERGİSİ MÜKELLEF SAYISI: 89 KURUMLAR VERGİSİ MÜKELLEF SAYISI: 20 KATMA DEĞER VERGİSİ MÜKELLEF SAYISI: 115 GELİR STOPAJ VERGİSİ MÜKELLEF SAYISI: 144 GAYRİMENKUL SERMAYE İRADI VERGİSİ MÜKELLEF SAYISI: 54 BASİT USUL VERGİSİ MÜKELLEF SAYISI: 263 GELİR GEÇİCİ VERGİSİ MÜKELLEF SAYISI: 88 KURUMLAR GEÇİCİ MÜKELLEF SAYISI: 19 TOPLAM MÜKELLEF SAYISI: 5.336

d) MİLLİ EMLÂK SERVİSİ: Devlete ait taşınmaz malların kayıtlarını tutmak, kira, satış, tahsis gibi idari işlemler ile ecrimisil işlemleri görevini yerine getirmek. Personel Durumu: 1 Milli Emlâk Memuru ile işlemler yürütülmektedir.

Millî Emlâk Servisi: Çobanlar Malmüdürlüğünün 21/11/2013 tarihi itibariyle Maliye Hazinesine Ait Taşınmaz Mal Mevcudu Durumu : İratlı : 1106 Adet Tahsisli : 31 Adet Toplam : 1137 Adet 1137 Adet aktif Hazinenin Özel Mülkiyetinde taşınmaz mal mevcut olup; bunların 17 adedi resmi kurumlara tahsislidir. Milli Eğitim Bakanlığına 2 adet, Sağlık Bakanlığına 2 adet Çobanlar Belediyesine 2 adet Çevre ve Orman Bakanlığına 7 adet Kocaöz Belediyesine 1 adet İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğüne 1 adet, Özel İdare Müdürlüğüne 1 adet , Emniyet Amirliğine 1 adet tahsisli taşınmazımız bulunmaktadır. Takip edilen Devletin Hüküm ve Tasarrufu altında 4 Adet taşınmaz mal, 3 adet İlişikli taşınmaz mal bulunmaktadır. Milli Emlak Servisinin 01.01.2013-21.11.2013 tarihleri arası yapılan faaliyetleri: Satış : 17 Adet Tespit : 137 Adet İdari Tahkikat : 4 Adet Milli Emlak Servisinin 01.01.2013-21.11.2013 tarihleri arası satış, kira ve ecrimisil gelirleri toplamı 211.799,90- TL’dir.

Önemli Sorunlar , Öneriler ve İhtiyaçlar : Malmüdürlüğümüze ait tahsisli araç bulunmadığından Millî Emlâk ve Gelir Servisinin ilçemize bağlı belediye ve köyler ile ilgili işlemlerinin ( Hazine Arazilerinin Tespiti, Yoklama, Tebliğ v.b. ) yapılmasında güçlük çekilmektedir. Malmüdürlüğümüz Gelir ve Millî Emlâk Servisi için birer adet şef ve Millî Emlâk Servisi için bir adet Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni ihtiyacı bulunmaktadır.

 Çobanlar Malmüdürlüğünün Kurumsal Vizyonu, Misyonu, Stratejileri ile Kısa, Orta ve Uzun Vadeli Hedefleri:      Çobanlar Malmüdürlüğü tüm birimlerce sunması gereken hizmetleri en iyi şekilde AB normlarına uygun, bürokrasiyi en aza indirgeyip, kaliteli, çağdaş, verimli, hızlı etkili ve insan haklarına saygılı vatandaş odaklı kamu hizmeti sunmaktadır.     Kurumumuz hakkaniyet çerçevesinde devletçe öngörülen Maliye Politikası ve Mali Mevzuat içerisinde gelirleri toplamak, giderleri hak sahiplerine ödemek, muhasebe kayıtlarını tutmak, Devlete ait taşınır ve taşınmazların idaresini sağlamak ve kanunca verilen diğer görevleri yerine getirmek.     Bütün bağlı birimlerimizde yürütülen hizmetlerin istatistikî olarak bulunduğu noktanın tespiti, verilerin toplanması geçmiş yıllara göre il ve ülke düzeyindeki verilerle karşılaştırmasının yapılarak gelinen noktanın takibinin yapılması ve çizilecek hedefin belirlenmesini sağlamak,       Kurumumuz birimlerince sunulan hizmetin hızlı, verimli, etkili, çağdaş ve vatandaş memnuniyetini sağlayacak nitelikteki çalışmaların yapılmasını sağlamak, kayıtsız ekonominin önüne geçmek, vergi kaybını en asgariye indirmek.

  Hedefler: 2014 yılında kurum hedefi olarak Mükelleflere sunulan mali hizmetin kalitesini yükseltmek. Mali mevzuatlardaki değişiklikler konusunda gerektiği zaman bire bir görüşme yaparak bilinçli mükellef olgusunu yerleştirmek ve yine çalışanlara ait mali mevzuat hakkında gerektiğinde yazışmalar yaparak bilinçlendirmek. Muhasebe sisteminin en iyi şekilde tutulmasını sağlamak.

Sunu Sona Ermiştir. Arz ederim. İhsan AKPINAR Malmüdürü