Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Danışman, Sonuç Yönetimi
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
DPT MUSTESARLIGI CALISMA GRUBU. TÜRKİYE’DEKİ MEVCUT BÜTÇE SİSTEMİ  Ülkemizde devlet bütçesi yasal dayanağını Anayasa ve 5018 sayılı Kanundan almaktadır.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
Yerel Yönetim Reform Programı’na Destek Projesi
Emin Dedeoğlu , Eskişehir
Kolluğun Parlamenter Gözetimi
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 BELEDİYELER ARASI ORTAKLIKLAR VE KARDEŞ KENT İLİŞKİLERİ: Türkiye’deki MİB’nin rolü.
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
TÜRKİYE’DE KAMU KESİMİ REFORMLARI
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Doç. Dr. Ahmet KESİK Strateji Geliştirme Başkanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
Support to Local Administration Reform 1 Birlik için stratejik yönün tanımlanması.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
Hassas Görevler hassas…çok….
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
Bölgesel Kalkınma: Türkiye’de olmayan nedir? Güven Sak Ankara, 8 Eylül, 2006.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
Özel Sağlık Hizmet Sunucuları ve Yeni Teşkilat yasası
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Politika programları Visa Paajanen, Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
Yolsuzlukla Mücadele Konferansı düzenleyen: tepav 7-8 Temmuz 2005, Ankara Andrew N. Vorkink Türkiye Ülke Direktörü.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
Stratejik Yönetim.
BİLİŞİM SİSTEMLERİNE GİRİŞ DERS 1(B)
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
İŞGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASI NORM KADRO
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
AVRUPA BİRLİĞİNDE PARASAL BİRLİK
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Temel Bilgi Teknolojileri
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
Sunum transkripti:

Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005

2 Kamu Kesimi Reformu Kalkınma açısından kilit öneme haizdir– Üretim faktörleri/Teknolojik Değişim/ Politikalar/ Kurumlar Kalkınma sürecinde kurumların kritik rolü bulunmaktadır “Kurumlar” en geniş anlamda ekonomik davranışların teşvik edilmesi, caydırılması ve sınırlandırılması açısından ana kuralları belirleyen yapıyı ifade etmektedir Hükümet, kamu kurumlarının sunduğu hizmetin kapsam ve kalitesinin belirlenmesinde temel rol oynamaktadır

3 Mali Yönetim Çatısının Güçlendirilmesi Mali Yönetime İlişkin Ana Sistemler  Mali kısıtlamaların arttırılması  Kapsamlı mali çerçeve, orta vadeli bütçe stratejisi  Önceliklere göre kaynak tahsisi  Önceliklerin belirlenmesi açısından politik ve sosyal fikir birliğine varılması ve üzerinde mutabakata varılmış mali kısıtlar çerçevesinde önceliklerle orantılı kaynak tahsisi

4 Performans bazlı reformların hayata geçirilmesi Kontrol ve hesap verilebilirlik dengesi:  Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, merkezden yürütülen kontrol fonksiyonunu harcamacı bakanlıklara devretmiştir  Bu devirle birlikte artan mali yetki, bakanlıkların icraatlarından sorumlu hale getirilmesi ile dengelenmiştir  Performans hedefleri stratejik planlama süreci ve bununla bağlantılı bütçe ödeneklerine dayanacaktır Zorluk: Yasal değisiklik ve sistemde öngörülen bu iyileşmeler kamu kesimi performasının iyileştirilmesine nasıl katkıda bulunacaktır?

5 Yeni geliştirilen sistemlerin etkisi Türkiye’nin yürüttüğü bu reformlarda performans bütçelemesi ve stratejik planlamaya öncelik verilmektedir. Performans bütçelemesi, bakanlık ve kurumların belirledikleri kamu hedeflerine odaklanmalarına yol açmaktadır. Stratejik planlama, bakanlık ve kurumların teşkilat ve kapasitelerini bu hedeflere paralel hale getirmelerine yardımcı olmaktadır.  Sistem tasarımının doğru yapılması önemli olmakla birlikte, başarı için bu yeter şart değildir.

6 Kurumsal değişimin gerekleri Geliştirilen sistemlerin tasarlanması Teşvik mekanizmalarının değiştirilmesi Kurumsal liderlik Kurumsal kültür Vatandaşların performans beklentisi

7 Reform sürecinin yönetimi ve sürdürülebilirliğine ilişkin sorular Üst düzey politik önderliğin performans reformu ve değişim yönetimindeki rolü nedir? Bu reformun koordinasyon ihtiyaçları en iyi nasıl karşılanabilir? Reform tasarımı ve evrelendirilmesine hangi prensipler yön vermelidir? Sistemsel ve kültür değişimleri arasındaki doğru denge nedir?

8 Sonuç Kamu hizmetlerinin vatandaş odaklı olması bu reformlar için doğru bir motivasyondur. Avrupa Birligi Katılım Programı bu motivasyonu güçlendirmektedir Sivil toplumun performansın izlenmesinde önemli rolü bulunmaktadır Dünya Bankası bu reformların başarılı olması açısından Hükümet’e uzun vadeli destek vermeye hazırdır