İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENETÇİ BELGESİ VİZE İŞLEMİ
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
UYGULAMA EĞİTİMİ RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ ve ÖDEME USÜLLERİ
Yrd. Doç. Dr. İsmail SEZER ÖYP KURUM KOORDİNATÖRÜ
TC SERHAT KALKINMA AJANSI
AB HİBELERİNDE RAPORLAMA
1-YURTİÇİ FUAR TEŞVİKLERİ 2-DIŞ TİCARET DANIŞMANLIK HİZMETİ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları Bütçe Sunumu PROGRAMI.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
SODES PROJELERİ YÖNETİMİ VE UYGULAMALARI
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
PROJE UYGULAMA SÜRECİ GÖRÜNÜRLÜK EĞİTİMİ
S. 1 Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı LEONARDO DA VİNCİ Hareketlilik: Mali Yönetim.
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
Restaurant Yönetim Sistemi
Leonardo da Vinci Hareketlilik Proje Yönetimi
PROJE UYGULAMA SÜRECİ SATIN ALMA
İÇERİK 2  Yasal Yükümlülükler  Görünürlük Faaliyetleri  Görünürlük Araçları  SERKA Logosu  Görünürlük Kurallarına Riayet  Görünürlük.
Kurum Hissesi 1.
PROJECTS WITHOUT BORDERS BULGARİSTAN-TÜRKİYE SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI YARARLANICI EĞİTİMİ , Edirne.
ETCF-II is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey
HARİCİ FİRMA YÖNETİMİ Tuncay ÖZKAN BOSCH Termoteknik San. Ve Tic. A.Ş
2012/4 SAYILI DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ.
‘SÜRAT’ VE ‘TURGEP’ MALİ DESTEK PROGRAMLARI BAŞLANGIÇ TOPLANTISI
1 Özgür TÖNGEL İzleme ve Değerlendirme Birimi Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı DEZAVANTAJLI GRUPLARA YÖNELİK SOSYAL İÇERME MALİ DESTEK.
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
Kaynak Geliştirme ve STK’lara Yönelik Hibe Programları (AB ve KA Tecrübeleri) Tayyar Doğan Planlama Uzmanı Kalkınma Bakanlığı.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ TUBİTAK İŞ AKIŞ ŞEMASI
Yıl Sonu Taşınır Hesap Kapatma İşlemleri
YURTDIŞINDA OFİS-MAĞAZA AÇMA, İŞLETME VE MARKA TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ (Tebliğ No: 2005/4)
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
Bütçe Formunun Doldurulması
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
KALKINMA AJANSLARI TARAFINDAN SAĞLANAN DESTEKLER İÇİN GEÇERLİ SATINALMA SÜREÇLERİ 1.
Temmuz 2009 Burcu Atılgan-Proje Hibe Uzmanı TOBB AB Daire Başkanlığı
KAMU KURUM VE KURULUŞLARI
1. Yararlanıcı ile Ajans arasında imzalanan sözleşme; Tarafların yükümlülükleri, Raporlama, Maliyetlerin uygunluğu, Muhasebeleştirme, Ödemeler gibi konuları.
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
(Yasal mevzuat incelenerek hazırlanmıştır.)
(Yasal mevzuat incelenerek hazırlanmıştır.)
T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ T.C. AKSARAY VALİLİĞİ SODES KOORDİNASYON BİRİMİ 2013 YILI SODES PROJELER İ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISINA.
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
Comenius Okul Ortaklıkları
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
ÖN ÖDEME (AVANS) İŞLEMLERİ
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
EĞİTİM GRUBU MART AYI ÇALIŞMASI Fikri GÖZÜYUKARI Cevahir SALİHOĞLU Hakan DİNÇER Leyla KALELİ Ufuk ÖZKAN.
Yıllı SODES Uygulama Süreci
2015 Yılı Yöresel Değerler Mali Destek Programı Sözleşme Öncesi Bilgilendirme Toplantısı İzleme,Değerlendirme ve Raporlama Birimi
Proje Yönetimi.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
PAZARLIK USULÜ İHALE SÜRECİ
MERKEZ MUHASEBE YETKİLİSİ ALİ YILDIRIM
TKHK - FİNANSAL PLANLAMA
ALTINCI BÖLÜM ÇALIŞMA KAĞITLARI VE DENETİMİN RAPORLANMASI
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
HARCAMA.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SEYAHAT ACENTALARINA SAĞLANACAK TURİZM DESTEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME.
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
HARCAMA BELGELERİ.
Destek Çerçevesi Kalkınma Ajansları tarafından sağlanacak destekler, hazırlanan bölge planı, bölgesel operasyonel programlar ve yıllık çalışma programları.
Boğaziçi Üniversitesi Bütçe Uygulaması Kullanım Kılavuzu
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI
2008/2 Sayılı Tasarım Desteği Hakkında Tebliğ
Sunum transkripti:

İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ RAPORLAMA EĞİTİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Düzenli raporlama; program ve proje düzeyinde uygulamaların izlenebilmesi ve kayıt altına alınabilmesi için çok önemli bir araçtır. Bu nedenle hem Ajansın hem de yararlanıcının izleme ve değerlendirme sürecinde belirli raporlar hazırlamaları gerekmektedir. İzleme ve Değerlendirme Birimi (İDB) ve yararlanıcıların kullanacağı raporlama sistemi düzenli, standartlaştırılmış çıktıları içerir. Yararlanıcı tarafından hazırlanan raporlar hem elektronik ortamda, hem de imzalı ve mühürlü şekilde basılı olarak İDB’ye gönderilir.

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Proje uygulama süreci boyunca yararlanıcının sunması gereken beş rapor türü vardır: Yararlanıcı Beyan Raporları (EK 4.3) Ara Dönem Teknik ve Mali Rapor (EK 4.1) Nihai Teknik ve Mali Rapor (EK 4.2) Denetim Raporu (Harcama Teyidi) Proje Sonrası Değerlendirme Raporu

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Yararlanıcı Beyan Raporu Yararlanıcı Beyan Raporu standart form (PUR-Ek 4.3) kullanılarak hazırlanır. Projenizdeki ilerlemelere ve harcamalara ilişkin güncel bilgileri sunmak için kullanmalısınız. “Özel koşullarda” belirtilen tarihlerde internet aracılığıyla sunulması gerekir (e-posta aracılığıyla). Bu raporlar her iki ayda bir düzenli olarak sunulacaktır. Örneğin, Temmuz-Ağustos dönemi için yararlanıcılar Eylül ayının ilk haftası içinde raporlama yapmalıdırlar.

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Yararlanıcı Beyan Raporu Raporlama döneminin sonundaki 7 gün içinde elektronik ortamda sunulmadır. 5 kısımdan oluşur: Temel sözleşme bilgileri Raporlama dönemindeki bütçe gerçekleştirmeleri Gerçekleşen faaliyetler Satın alma faaliyetleri Yararlanıcının ihtiyaçları

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Ara ve Nihai Raporlar Ara ve nihai teknik rapor standart formları kullanılmalıdır. (PUR-Ek 4.1 ve PUR-Ek 4.2) Raporlarınızı Ajansa göndermeden önce raporların hazırlanması konusunda Ajansa danışmanız önerilir. Ara raporların son halini, iki kopya halinde hazırlayarak Ajansa sunmalısınız. Yasal temsilci tarafından imzalanmış bir biçimde ekleriyle birlikte Ajansa standart formatta sunulmalıdır.

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Ara ve Nihai Raporlar Ara ve Nihai rapor, Ödeme Talep Formu ile birlikte, sunulmalıdır. Ara ve Nihai rapor, Ajansa ulaştıktan sonra İzleme Uzmanı, Birim Başkanı ve Muhasebe Ödeme Birimi tarafından incelenecektir. İncelemelerde ortaya çıkan eksik evrak ve doküman ve bilgi eksikliği istenilecek ve varsa tamamlanması sağlanacaktır. Tüm aşamalardan sonra Ara ve Nihai Rapor, Genel Sekreter tarafından onaylanacak ve ödeme yapılabilecektir.

Ara & Nihai Raporlar Kapsam RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Ara & Nihai Raporlar Kapsam Bu raporlar; gerçekleştirilen faaliyetleri, çıktıları, projenin son durumunu gösterdikleri ve ödemeye esas teşkil ettikleri için izleme sürecinin en önemli araçları ve aşamalarıdır. Bu raporların sunulması ön ödemenin kapatılması ile ara ve nihai ödeme talepleri için ön koşuldur. Ara veya nihai ödemeler, ilgili raporun Ajans tarafından uygun bulunması halinde yapılır.

Ara Rapor RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Eğer istenmişse Ödeme Talebiyle birlikte, rapor dönemini takip eden 7 GÜN içinde sunulur Ajans 10 GÜN içinde inceler Eğer istenmişse 7 GÜN içerisinde eksikler tamamlanır

Nihai Rapor RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Nihai Rapor Proje bitimini müteakip 30 GÜN içinde sunulur Ajans İçinde inceler Eğer istenmişse 7 GÜN içerisinde eksikler tamamlanır

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Ara ve Nihai Rapor zamanında sunulmazsa !!! Ara/Nihai Rapor sunulması gereken son tarihte veya daha önce sunulmazsa, bu yükümlülüğün yerine getirilmeyişinin nedenini belirten kabul edilebilir bir gerekçe yazılı bir şekilde Ajansa iletilir. Aksi takdirde Ajans, sözleşmeyi feshedebilir ve halihazırda ödenmiş miktarları geri alabilir.

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ ARA & NİHAİ RAPORLAR Mali ve teknik olmak üzere 2 bölümden oluşur. Mali Rapor ve ekleri, teknik rapor ve eklerinden ayrı dosyalanmalıdır. 1. DOSYA: Teknik Rapor ve Teknik Rapor Destekleyici Belgeleri 2. DOSYA: Mali Rapor ve Mali Rapor Destekleyici Belgeleri

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ TEKNİK RAPOR Proje Faaliyetleri Paydaşlarla İlişkiler Ortakların Katılımı Görünürlük Performans Göstergelerindeki İlerlemeler Projenin Genel Değerlendirmesi Sözleşme Değişikliklerine İlişkin Bildirim

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Ara/Nihai Rapor Teknik Bölüm 2.1 Faaliyetler ve Sonuçlar bölümü detaylı biçimde doldurulmuş olmalıdır. Belgelendirme içeren projelerde elde edilen belge ve sertifika örnekleri ve ilgili dokümanlar mutlaka rapora eklenmelidir. Özellikle eğitim, seminer ve toplantı içerikli projelerde yapılan her bir faaliyetin çıktısı destekleyici dokümanlar konulmalıdır. Bu çıktılara örnekler şunlar olabilir:

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Eğitim Dokümanları EK 3.1: Eğitim Katılımcı Listesi EK 3.2: Eğitim Değerlendirme Anketi EK 3.3: Eğitim Bitiş Anketi EK 3.4: Hedef Grup Veri Listesi Eğitimlerin içeriklerini, müfredatlarını içeren belgeler, Eğitimci Listesi ve Eğitimci Raporu Düzenlenen anketlere ait değerlendirme formları

Toplantı, Seminer, Konferans Dokümanları RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Toplantı, Seminer, Konferans Dokümanları Seminerler, konferanslar, çalışma toplantı programı Sunum listeleri/konferans raporları, El ilanları, broşürler Katılımcı listesi Toplantı içerik ve notları (uygun olduğu durumlarda) Basın kupürleri, tanıtım materyalleri, görseller Anketler

Görünürlük ve Tanıtım Doküman ve Materyalleri RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Görünürlük ve Tanıtım Doküman ve Materyalleri Bastırılan Broşür, Katalog vb. örneği Makine Ekipman etiket örneği, Proje ilerlemesini ve aşamalarını gösteren görseller (Resim, video vb. CD) Kırtasiye ve Promosyon Malzeme Örnekleri Görünürlüğün sağlandığını kanıtlayıcı görseller (Resim, Video vb. CD) Eğitim, Toplantı, Fuar vb. faaliyetlerde kullanılan görünürlük dokümanları Yazılı ve Görsel Basında çıkan tanıtım ve haberler

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Teknik Rapor Destekleyici Belgeler Bu formlar örnek olarak verilmiştir. Projelerin faaliyetleri özelinde değişebilir, geliştirilebilir, yeni belgeler, listeler, sunulabilir. İlk olarak destekleyici belgeler, faaliyetin içeriğine göre gruplandırarak sınıflandırılmalıdır. Teknik kısımda destekleyici belge olarak sadece faaliyetler ilgili teknik açıdan destekleyici belgeler yer almalıdır. Söz konusu faaliyetle ilgili destekleyici mali (fatura, dekont vb.) belgeler mali kısımda sunulmalıdır.

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ MALİ RAPOR Proje Harcama Özeti Hesap (Muhasebe) Defteri Bütçe Bilgileri Harcama Bilgileri Ödeme Bilgileri Destekleyici Belgeler (fatura, dekont, makbuz vb.)

Mali Rapor Hazırlamaya Başlarken; RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Mali Rapor Hazırlamaya Başlarken; 1. Elinizdeki faturaların, fişlerin, bordroların, seyahatle ilgili biletlerin her birine hangi bütçe kalemine ait olduklarını not edilmelidir. (Örnek: Bütçe başlık numarası ile 3.2.1 gibi) 2. Eğer bir faturada birden fazla bütçe kalemine hitap eden alımlar varsa, bu faturayı ilgili bütçe kalem sayısı kadar çoğaltıp, her birinde bütçeyle ilgili alımın üzeri işaretlenerek, kalemin numarasını faturanın üzerine not alınmalıdır.. (Birbirini takip eden bütçe kalemleri aynı fatura üzerinde ise bu çoğaltmaya gerek yoktur, kalem numaralarının yanına yazılması yeterlidir.)

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Mali Rapor Hazırlamaya Başlarken; 3. Her kalem kendi içinde sıralanarak, ayrı bir klasör oluşturulmalıdır. 4. 1. ana kalemden başlayarak, sıralanan belgelere 1’den başlayarak numara verilmelidir.. 5. Belgelerle ilgili ödeme dekontlarını, banka talimatlarını faturalara iliştirerek ve faturaya verilen sıra numarasını bu dekonta da yazılmalıdır. 6. Harcama bilgilerinde yer alan destekleyici belge sıra numarası hanesine, belgelere verdiğiniz numaraları verilmelidir.

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ İnsan Kaynakları Ücret Bordrosu (EK 5.1) ve Proje Personeli Zaman Çizelgesi, 1. SGK İşe Giriş Bildirgesi 2. İş sözleşmesi 3.Projede Görevlendirme Yazıları 4. Ücret bordrosu ve icmali. 5. Net ücretin, proje personelinin hesabına yatırıldığına dair banka transfer dekontu 6. Sosyal güvenlik primi ve gelir / damga vergilerinin tahakkuk ve tahsilat belgeleri. (Muhtasar beyannamenin fotokopisi eklenmelidir.) 7. Personellerin çalıştığı aylara ait Sigortalı Hizmet Listeleri

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Seyahat 1- Seyahat biletleri (uçak seyahati tercih edilmesi durumunda uçuş kartları da dahil olmak üzere) 2- Araç kiralama: Acente faturası ve kat edilen mesafenin özet listesi 3- Araba: Benzin masrafları için, kat edilen mesafenin özet listesi, 4-Yakıt Gideri Bildirim Tablosu (PUR Ek 5.3) (PUR EK 5.3) 5- Ödeme Belgelerinin asılları (Dekont, tahsilat makbuzu vb.

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Ekipman ve Malzeme - Mal, hizmet veya yapım işinin satın alımına ilişkin yapılacak uygulamalar ve düzenlenecek belgeler için niteliğine ve izlenen ihale usulüne göre değişmektedir. - Satın Alma Rehberi ekinde yer alan ihale dosyasında bulunması gereken belgeler - KİK’e göre alım yapan kurumlar için Kanun’da belirtilen belgeler. - Malın teslim alındığına, hizmetin yerine getirildiğine veya yapım işinin tamamlandığına ilişkin belge. (İrsaliye, muayene kabul komisyonu tutanağı vb. belgeler) - Fatura - Para transferinin yapıldığına ilişkin belgeler (dekont vb.) - Sözleşme ve sipariş formları

Yerel Ofis Maliyetleri RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Yerel Ofis Maliyetleri Sadece Proje yürütülmek için kiralanan Ofise ait Sözleşme veya Kira Kontratı Fatura vb. Ödeme Belgeleri (Dekont ,Tahsilat Makbuzu vb.) Ofis Tüketim malzemeleri satın alma ve ödeme belgeleri Diğer Ofis giderleri (ısıtma, elektrik, tel vb.) fatura, makbuz ve ödeme belgeleri

Diğer Maliyetler, Hizmetler RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Diğer Maliyetler, Hizmetler Yayınlar, Katalog, Broşür vb. için faturalar, proformalar ve ödeme belgeleri Denetim Raporu, fatura, Oda fiyat tarife cetveli ve ödeme belgeleri Konferans, Seminer ve Toplantı hizmet alımı fatura, proformalar ve ödeme belgeleri İnşaat işleri ile ilgili ihale yada doğrudan temin belgeleri, sözleşmeler, faturalar, proformalar, hak ediş belgeleri, kabul belgeleri, ödeme belgeleri Tanıtım, tercüme ve tercüman giderleri için faturalar, proformalar ve ödeme belgeleri

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Mali Rapor İçeriği Mali rapor tablolarında aşağıdaki bilgileri doldurmanız gerekecektir: - Ödenen Ücretler - Sosyal Güvenlik / Vergi Kesintileri - Ödeme Belgesinin Türü: fatura, fiş, gider makbuzu, bilet vs. - Fatura, fiş, gider makbuzu, bilet vs. numarası ve tarihi - Dekont Numarası - Destekleyici Belgenin Sıra Numarası - Makine-ekipmanın seri numarası, bulunduğu yer

Mali Rapora Eklenmesi Gerekli Belgeler RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Mali Rapora Eklenmesi Gerekli Belgeler EK 5.1: Proje Personeli Zaman Çizelgesi ve Ücret Bordrosu Proje personelinin çalıştığı aylara ait kullanılması gereken formdur. EK 5.2: Alt Yüklenici Listesi Proje sahiplerinin, ekipman ve malzeme, danışmanlık hizmeti ile inşaat işleri alımlarını yaptıkları ve ödemenin yapılacağı kişi, şirket ve kuruluşların banka hesap numaralarını, vergi numaralarını, gerekli olacak diğer bilgileri ve ödenecek meblağı gösteren listedir. EK 5.3: Yakıt Gideri Bildirim Tablosu Proje faaliyetleri ile doğrudan ilgili olmak şartıyla yakıt giderleri uygun maliyettir. Burada önemli olan, zaman çizelgesi ve proje faaliyet planında bu harcamanın zorunlu olduğunun ispat edilmesidir. EK 3.5: Harcırah Bildirim Tablosu Bütçesinin bu kaleminde tutar olan yararlanıcıların kullanması gereken tablodur. Ek 4.4 Ödeme Talep Formu Yapılan harcamalar karşılığında o döneme ilişkin Ajans Katkısının talep edildiği belgedir.

Mali Rapor Dikkat Edilecek Hususlar RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Mali Rapor Dikkat Edilecek Hususlar 1. Harcama olsun veya olmasın harcama bilgileri tabloları ve diğer mali tablolar kaşeli ve imzalı olarak sunulmalıdır. 2. Ara raporunuzla birlikte tüm ihale dosyalarınızı, Satın Alma Rehberi’nde yer alan sırada sunmanız gerekmektedir. 3. Mali raporda teknik rapor gibi, ayrıca CD ile de sunulmalıdır. (Dosyaların Word yada Excel formatında olması gerekmektedir.) 4. Tablolarda yer alan verilerin birbiri ile uyumlu olması esastır. 5. Raporda yer alan ödemelere ilişkin satın alımların veya faaliyetlerin gerçekleşmiş veya teslim alınmış olduğu belgeleriyle kanıtlanmalıdır.

Mali Rapor Dikkat Edilecek Hususlar RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Mali Rapor Dikkat Edilecek Hususlar 6. Rakamlar çok dikkatli kontrol edilmelidir. Maddi hataları ajans düzeltemez, yararlanıcıdan açıklama talep edilir. 7. Sunulan fatura ile dekontlar arasında tutarsızlıklar olmamalıdır. Bu tip tutarsızlıklar, değerlendirme süresini uzatacaktır. 8. Mali rapor ve ilgili destekleyici belgeler anlaşılır olmalı ve her kaleme ilişkin destekleyici belgenin kolayca bulunabilmesine imkan tanıyan bir sınıflandırma sistemi yapılmalıdır. 9. Destekleyici belgelerin asılları veya Ajans tarafından görülen “Aslı Gibidir” onayı verilen kopyaları sunulmalıdır.

Mali Rapor Dikkat Edilecek Hususlar RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Mali Rapor Dikkat Edilecek Hususlar 10. Rapor dönemi açıkça belirtilmelidir. Sadece rapor döneminde yapılan harcamalar ödemeye esas olacaktır. Dönem dışında yapılan bir harcamaya raporda yer verilmemelidir. 11. Proje Hesap hareketlerini ve repo gelirlerini gösteren Bankadan alınan hesap dökümleri mali rapora eklenmelidir. 12. Tüm harcamalar mutlaka proje hesabından yapılmalıdır. 13. Yararlanıcının Eş finansmanını harcadığını ve proje hesabına yatırdığını gösteren belgeler eklenmelidir. 14. SMMM veya kurum muhasebesi onaylı ayrıntılı mizanın nihai raporda sunulması gerekmektedir. (Yeminli mali müşavir onayı gereken projeler hariç)

Proje Sonrası Değerlendirme Raporu RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Proje Sonrası Değerlendirme Raporu Projenin sonuçlarının başarısı, etkilerinin sürdürülebilirliği, hedeflerin gerçekleştirilme düzeyinin proje tamamlandıktan sonra değerlendirilmesini, izlenimleri, sorunları ve önerileri içerir. PUR-Ek 4.5’e göre hazırlanır. Projenin tamamlanmasından üç ay sonra Ajansa sunulur.

RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ Denetim Raporu (Harcama Teyidi): Mali destek miktarı 200.000 TL’nin üzerindeyse, Yeminli Mali Müşavirler ve Serbest Mali Müşavirler Odası veya SPK tarafından onaylanmış bağımsız denetim şirketi mensubu denetçiler tarafından hazırlanır ve nihai raporla beraber sunulur.

AHİLER KALKINMA AJANSI T.C. AHİLER KALKINMA AJANSI İzleme ve Değerlendirme Birimi Tel: 0 384 214 36 66 zekeriyaay@ahika.org.tr Kapucubaşı Mah. Atatürk Bulvarı No:57 NEVŞEHİR TEŞEKKÜRLER