İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
ŞEKER İLKÖĞRETİM OKULU
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
Amaç Yeni yetişen nesillerde vergi bilincini oluşturmak ve belge alma alışkanlığını kazandırmak amacıyla Gelir İdaresi Başkanlığımızca "Ülkemi Seviyorum.
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
Konu: Ordu İli Genelindeki Anaokulları, İlkokullar, Ortaokullar ve Ortaöğretim Okulları arası “Bir Kitap da Sen Anlat” yarışması. Amaç: Türk Milli Eğitiminin.
EĞİTİM KURUMU YÖNETİCİLERİ GÖREV SÜRESİ UZATMA İŞLEMLERİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
HEMŞİRELİK VE EBELİK LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI
PERSONEL TOPLANTISINA
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
DERBENT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞLERİ
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
Ankara Eğitim Müfettişleri Başkanlığı YSÖP Grubu 1 1-İLKÖĞRETİME ERİŞİM- DEVAMIN İZLENMESİ VE YETİŞTİRİRCİ SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI (YSÖP)
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
“BESLENME DOSTU OKULLAR” PROJESİ
Bilişim Teknolojisi Sınıfları ile İlgili Genelge ve Yönergeler
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
KONYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 28 – 29 KASIM 2013 TARİHİNDE YAPILACAK TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.
STAJ ÇALIŞMASI VE ESASLARI Mesleki Ve Teknik Eğitim Yönetmeliği Md 58
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
Sınav Rehberliği Konusunda
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TANIMLAR GÖREV VE SORUMLULUKLAR
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YAYGIN EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
“BEYAZ BAYRAK” KASTAMONU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 03/08/2015.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Destek Eğitim Odaları.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
1 ERENLER İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE/İSTATİSTİK BİRİMİ.
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
T.C KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KARŞIYAKA ÖZEL BÜRO 4006 TÜBİTAK BİLİM FUARLARI BAŞVURU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 26 Aralık 2016 Saat:
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Sunum transkripti:

T.C. FATİH KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi PROJENİN AMACI: 1- Bu projeyle İstanbul’da yaşayan okuma/ yazma bilmeyen, zorunlu öğrenim çağını geçirmiş vatandaşlarımızın tespit edilerek, onlara okuma/ yazma becerisinin kazandırılması ve istekli olanların meslek edindirme kurslarıyla meslek edinmeleri amaçlanmıştır. Bununla birlikte I. kademe okuma/ yazma kursunu bitirenlerin II. kademe okuma/ yazma kursuna devamını sağlamak, II. kademe okuma/ yazma kursunu bitirenlerden istekli olanların ilköğretimi dışarıdan bitirmeleri için kayıt yaptırmalarını sağlamak. 2- Zorunlu İlköğretim çağında olup okul dışında kalan okula kayıtlı devamsız yada hiç kayıt yaptırmayan çocukların tespit edilerek onların okula kazandırılmasını sağlamak.

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi PROJENİN DAYANAĞI 18/06/1983 tarih ve 18081 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 16/06/1983 kabul tarihli ve 2841 kanun numaralı “Zorunlu İlköğrenim Çağı Dışında Kalmış Okuma-yazma Bilmeyen Vatandaşların, Okur-yazar Duruma Getirilmesi Veya Bunlara İlkokul Düzeyinde Eğitim Öğretim Yaptırılması Hakkında Kanun” 12/01/1961tarih ve 10705 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu”na dayanılarak hazırlanmıştır. (Altıncı bölüm 52-59 Maddeler) PROJENİN HEDEF KİTLESİ: Projenin hedef kitlesini İstanbul’da yaşayan okuma/ yazma bilmeyen ve zorunlu öğrenim çağını geçirmiş yetişkinler ile zorunlu ilköğretim çağında olup, okul dışında kalan çocuklar oluşturmaktadır.

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi PROJENİN GEREKÇESİ: 27 Nisan 2008 tarihinde Cumhurbaşkanlığı tarafından başlatılan "Türkiye Okuyor" Kampanyası ve 6 Haziran 2008 tarihinde Başbakanımız Recep Tayyip ERDOĞAN’nın eşi Emine ERDOĞAN öncülüğünde "Ana Kız Okuldayız" Okuma Yazma Kampanyası’nın amaç ve hedefleri doğrultusunda toplumsal gelişimimizi sağlamak projenin gerekçesini oluşturmaktadır. PROJENİN BÜTÇESİ: Proje kapsamında kurslarda görev alacak olan öğreticilerin ücretleri Milli Eğitim Bakanlığınca Halk Eğitimi Merkezlerine gönderilen öğretici ödeneklerinden karşılanacaktır.

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi PROJENİN YÖNETİMİ: İstanbul İli Okuma-Yazma Projesi İl Yürütme Kurulu tarafından yönetilecektir. İl yürütme kurulu aşağıda isim ve ünvanları yazılı görevlilerden oluşturulmuştur. Başkan : Hüseyin Avni MUTLU İstanbul Valisi II.Başkan: Harun KAYA Vali Yardımcısı Üye : Dr. Muammer YILDIZ İl Milli Eğitim Müdürü Üye : Necati ÖZÇOLAK İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Üye : Mucip KINA İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Üye : Talip BAŞER Eğitim Müfettişleri Başkanı Üye : Hasan DAL Avcılar İlçe Milli Eğitim Müdürü Üye : Arif DEDE Arnavutköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Üye : Bahattin GÖK Pendik İlçe Milli Eğitim Müdürü Üye : Sahre KÖKSAL Avcılar Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Üye : Deniz KAYA Arnavutköy Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Üye : Binvar KURBANOĞLU Pendik Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Üye . Bülent ALAŞ Fatih İskender Paşa İlköğ. Okulu Müdürü Üye : Mehmet ELÇİ Küçükçekmece M.Akif Ersoy Lisesi Müdürü Üye : Tarkan ŞAYİR İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şefi

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi Ayrıca; İlimizin 39 İlçesinde İlçe Kaymakamlarının başkanlığında, İlçe Milli Eğitim Müdürü, Yaygın eğitimden sorumlu İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü, İlçe Belediye Başkanlığı, Sağlık Grup Başkanlığı, Müftülük, ve Muhtarlardan 1 (bir)’er temsilci, Halk Eğitimi Merkezi Müdürü, 1 (bir) İlköğretim Okulu Müdürü, 1 (bir) Lise Müdürü ve 1 (bir) Şef ile İlçe Yürütme Kurulu oluşturulacaktır.

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi PROJENİN SÜRESİ: Proje ilk aşamada 2010 Ekim ayında başlayıp 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı sonunda sona erecektir. Proje sonunda İl Yürütme Kurulunca yapılan değerlendirmede hedeflenen kitleye ulaşılamadığı görülürse proje devam ettirilebilecektir.

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi PROJENİN İŞLEYİŞİ: İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde oluşturulan İlçe Yürütme Kurulları projenin düzgün yürütülmesini gerektiren tüm işlemlerden sorumludır. Tespit edilen hedef kitlenin okula kazandırılması/okuma yazma öğretilmesi için her okulda okul müdürü başkanlığında,öğretmenler, okul aile birliği üyeleri, mahalle muhtarı, cami imamları ve uygun görülen diğer görevlilerden Takip ve Destek Ekibi oluşturulacaktır. Bu ekibin çalışmaları İlçe Yürütme Kurul tarafından takip edilecektir. İlçe Yürütme Kurulları projeden ilçe içerisindeki bütün okulların haberdar edilmesini ve Ek-1, Ek-2, Ek-3 Formlarının okullara zamanında ulaştırılmasını sağlayacaktır.

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi PROJENİN İŞLEYİŞİ: İlçe içerisindeki okul müdürlükleri bünyelerinde çalışan tüm öğretmenlere projenin tanıtımı, verilecek ödüller ve işleyişi hakkında bilgi verecektir. Okul içerisindeki yaşanılan aksaklıklardan okul müdürlükleri sorumludur. Okul müdürlükleri projenin uygulanabilmesi için öğretmenlere yeterince sayıda Ek-1 ve Ek-2 Formlarının çoğaltılmasını ve dağıtılmasını sağlayacaktır.

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi PROJENİN İŞLEYİŞİ: İlimizde görev yapan yaklaşık 100.000 öğretmen, derslerine girdikleri öğrencilere Ek-1 Formunu dağıtarak, 08 Kasım 2010 tarihine kadar öğrencilerin çevrelerindeki okuma/ yazma bilmeyen yetişkinler ile okul çağında olup okul dışında kalan çocukları tespit edecektir.

Öğretmen Nezaretinde Öğrencilere Tarafından Doldurulacak Form (Ek-1)

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi PROJENİN İŞLEYİŞİ: Öğretmenler tespit ettikleri okuma/ yazma bilmeyen yetişkinler ile okul çağında olup okul dışında kalan çocukların bilgilerini Ek-2 Formuna işleyerek 11 Kasım 2010 tarihine kadar okul yönetimine teslim edecektir.

Öğretmen Tarafından Doldurularak Okul Yönetimine Verilecek Form (Ek-2)

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi PROJENİN İŞLEYİŞİ: Okul yönetimleri öğretmenlerden edindikleri bilgileri Ek-3 Formuna işleyerek 23 Kasım 2010 tarihine kadar İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine teslim edecektir.

Okul Yönetimi Tarafından Doldurularak İlçe MEM Verilecek Form (Ek-3)

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi PROJENİN İŞLEYİŞİ: İlçe milli eğitim müdürlükleri Ek-3 formlarındaki bilgileri Ek-4 formuna işleyerek 30 Kasım 2010 mesai bitimine kadar; - Tespit edilen okuma yazma bilmeyen yetişkinlerin okur yazar hale getirilmesi için ilçenin bulunduğu halk eğitimi merkezlerine, bilgi içinde İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yaygın Eğitim Bölümüne göndereceklerdir. Birden çok halk eğitimi merkezi bulunan ilçeler tespit yapılan okulların halk eğitimi merkezine yakınlıkları dikkate alınarak bölebileceklerdir. NOT: Birden çok halk eğitimi merkezi olan ilçeler okulların halk eğitimi merkezlerine yakınlıkları göz önüne alınarak ikiye bölerek faaliyeti sürdüreceklerdir. - Zorunlu ilköğretim çağında olanların da ilköğretim okulların kayıt bölgeleri dikkate alınarak kaydının yapılarak okula devamının sağlanması için kayıt bölgesindeki ilköğretim okuluna, Bilgi içinde İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim Öğretim ve Öğrenci İşleri Bölümüne gönderilecektir. NOT: Bu çocuklardan hiç okula kaydolmayan yada kayıtlı olup sürekli devamsız olanların yeniden okula kazandırılmasında Yetiştirici Sınıf Projesi uygulanabilecektir..

İlçe MEM’leri Tarafından Doldurularak İl MEM ve HEM Verilecek Form (Ek-4)

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi PROJENİN İŞLEYİŞİ: Tespit edilen okuma/ yazma bilmeyen vatandaşlar En kısa zamanda kursa alınıp okuma/ yazma öğrenmeleri sağlanacak, kursa devam konusunda öğretmen başta olmak üzere okul yönetimi özendirici ve teşvik edici çalışmalar yürütecektir. Okuma/ yazma kursunu bitiren vatandaşlardan istekli olanlara Halk Eğitimi Merkezi Müdürlükleri tarafından meslek edindirme kurslarına kayıtları yapılacaktır. İlçe Yürütme Kurulları belirtilen İş Takvimi uyarınca çalışmalarını sürdürecektir. İl Yürütme Kurulunca İlçe Yürütme Kurullarından gelen sonuçlar değerlendirilerek projenin takibi yapılacaktır.

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi Okuma-yazma bilmediği tespit edilen yetişkin vatandaşlar ile zorunlu ilköğretim çağında olup okul dışında kalan çocuklardan kimlerin okuma-yazma kurslarına alınarak okur-yazar hale getirildiği/yeniden okula kazandırıldığının devam ve takibi Ek-5 formu ile yapılacaktır. Bu formun hangi tarihlerde gönderileceği daha sonra belirlenecektir.

DEVAM TAKİP FORMU (Ek-5)

Projenin Çalışma Takvimi Projenin Onaylanması 15 Ekim 2010 Projenin İlçe Kaymakamlıklarına (İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü) gönderilmesi 18 Ekim 2010 tarihine kadar İlçe Yürütme Kurulların Oluşturulması 21 Ekim 2010 tarihine kadar Ek-1 Formu kullanılarak tespit çalışmasının sonuçlandırılması 03 Kasım 2010 tarihine kadar Ek-1 Formu tespit sonuçlarının Ek-2 Formu işlenerek okul yönetimine teslim edilmesi 11 Kasım 2010 tarihine kadar Okul yönetimince Ek-2 formdaki bilgiler Ek-3 formuna işlenerek İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderilmesi 23 Kasım 2010 tarihine kadar İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Ek-3 Formundaki bilgilerin Ek-4 Formuna işlenerek gereği için halk eğitimi merkezine, bilgi için de İl Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderilmesi 30 Kasım 2010 İlçe Yürütme Kurullarınca kurs açılacak ve okul ve sınıflar ile öğreticilerin belirlenmesi 15 Aralık 2010 tarihine kadar Kurslarda görev verilmesine ihtiyaç duyulan branş öğretmenlerine yönelik iki günlük yetişkin eğitimi konulu seminer düzenlenmesi (her ilçede ayrı ayrı) 21-22 Aralık 2010 tarihleri Tüm İlçelerde Kursların Başlaması

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi PROJENİN UYGULAMA STRATEJİLERİ: Hedef Kitlenin Tespiti; Belirtilen çalışma takvimi çerçevesinde ilimizdeki tüm resmi ve özel ilköğretim orta öğretim okulları ile tüm örgün ve yaygın eğitim kurumları projede aktif rol alacaktır. Bu okullarda görevli öğretmenler tarafından ilköğretim okullarının 5. sınıfından sonraki sınıflar ile orta öğretim okullarında sınıftan sorumlu sınıf öğretmeni tarafından öğrenciler kanalıyla Ek-1 Formu kullanılarak (öğrenciler dışında da veliler ile okul/kurumda görevli tüm personele uygulanabilir) okuma yazma bilmeyenler tespit edilecektir. Not: Bu kapsamda yapılan tespit çalışmalarında İlimizdeki okuma/ yazma bilmeyen yetişkinler ile okul dışında kalan çocukların sayısının tam olarak bilinmesinin güçlükleri tahmin edilse de tespit edilebilen okuma/ yazma bilmeyenlerin adres ve iletişim bilgileri ile önemli bir veri kümesine sahip olunabilinecektir.

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi Kurslarda Kullanılacak Derslikler; Tespit edilen okuma yazma bilmeyenler hedef kitlenin okur-yazar hale getirilmesi için açılacak kurslar İlimizdeki tüm resmi özel ilköğretim ve orta öğretim okulları ile yaygın eğitim kurumlarında açılarak bu okul ve kurumların derslikleri kullanılabilecektir. Kurs Süreleri ve Kurs Zamanları; Milli Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğünce belirlenen I. Kademe Okuma-Yazma Kursu 120 saat, II. Kademe Okuma-Yazma Kursu 180 saat olup, proje kapsamında bu programlar uygulanacaktır. Açılan kurslar mesai saatleri içerisinde olabileceği gibi akşamları ya da hafta sonları da açılabilecektir. Kurslarda Eğitim Görevlisi Olarak Görev Alacak Öğretmenler; Açılacak olan kurslarda öncelikle Milli Eğitim Bakanlığı Sınıf Öğretmenleri ve daha önce yetişkin okuma yazma kurslarında görev alan öğreticiler görevlendirilecektir. Bunların yetersiz kaldığı durumlarda yetişkin okuma-yazma kurslarında ilk defa görev alacak öğretmenler İlçe Yürütme Kurulunun yönetimde/denetiminde 2 (iki) günlük seminere alınarak bu seminer sonunda okuma-yazma kurslarında görevlendirileceklerdir.

İstanbul Türkiye İçin Okuyor Projesi Proje kapsamında görevli personelin ödüllendirilmesi aşağıdaki usullerde yapılacaktır. a) En az 3 okuma/ yazma bilmeyen tespiti yaparak , okuma yazma kursuna katılımını sağlayan öğretmene Teşekkür Belgesi, b) En az 5 okuma/ yazma bilmeyen tespiti yaparak , okuma yazma kursuna katılımını sağlayan öğretmene Takdir Belgesi, c) Kayıt alanı içerisinde okuma/ yazma bilmediği tespit edilen vatandaşlardan %75’ini okuma yazma kursuna katılımı sağlanan okul müdürüne Takdir, % 50’sinin okuma yazma kursuna katılımını sağlayan okul müdürüne ise Teşekkür Belgesi, e) En az 3 kişiye okuma/ yazma öğreten öğretmene Teşekkür Belgesi, f) En az 5 kişiye okuma/ yazma öğreten öğretmene Takdir Belgesi,