Bölüm/Program Amaçlarının Tanımlanması Öğrenme Çıktılarının Yazılması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
ÖĞRENME ÇIKTILARI Öğrenme Çıktıları :
ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI ADIM ADIM BOLONYA YASEMİN KİLİT AKLAR 28 Nisan 2010.
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
Öğretmen Yetkinlikleri
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME)
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMA ÖRNEĞİ
Bilgisayar Destekli Eğitim
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Öğretmen Yeterlikleri
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
BOLOGNA KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
21. YY BECERİLERİ.
ÖĞRENME ÇIKTILARI YAZIMINDAKİ FİİLER
Sunum transkripti:

Bölüm/Program Amaçlarının Tanımlanması Öğrenme Çıktılarının Yazılması Prof.Dr. Yurtsever SOYSAL Bologna Kurum Koordinatörü Tarih: 30.01.2012

Öğrenme Çıktıları Yazma Adımları Bölüm/Programın amaçları belirleyiniz Öğrenme çıktılarını sınıflandırınız (bilişsel, vb.) Öğrenci için gerekli öğrenme düzeyini tanımlayınız Her bir öğrenme çıktısı için belirli bir etken fiil seçiniz Öğrenme çıktısı başarısını nasıl ölçeceğinize karar veriniz (Program ÖÇ için değil Ders ÖÇ için geçerli) Başarı ölçütlerini belirleyiniz

Öğrenme Çıktıları Yazma Adımları 1 Bölüm/Program Amaçları tanımlanır 2 Öğrenme Çıktıları yazılır 3 Ölçme/değerlendirme yöntem(leri) tasarlanır 4 Eşik değerlendirme ölçütü tanımlanır 5 Öğretme & Öğrenme stratejileri geliştirilir 6 Geliştirme & Tekrar değerlendirme yapılır

İyi Bir Öğrenme Çıktısında Olması Gerekli Özellikler Başarılı bir öğrencinin neyi başarması gerektiği doğru bir şekilde belirtilmeli Belirli Öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini doğru bir şekilde değerlendirmeye elverişli Ölçülebilir Öğrencilerin yetenekleri aralığı içinde olmalı Başarılabilir Programın temel amaçlarıyla ilişkilendirilebilir olmalı İlgili Program süresi içinde ulaşılabilir/başarılabilir olmalı Zaman Ölçekli

Bölüm/Program Amaçlarının Tanımlaması Bir programın amacı, öğretme niyetinin genel bir ifadesidir, öğretenin bir öğrenme bloğunda işleyeceği içeriğe işaret eder. Amaçlar genellikle öğretenin bakış açısından birimin genel içeriğini ve yönünü geniş anlamda belirtmek üzere yazılır. Örnek, Türkçe Eğitimi Bölümü Amaçlar: Türkçe eğitimi ve öğretimine ilişkin genel bir bakış açısı ile Türk dili ve edebiyatını, öğretmenlik meslek bilgisini ayrıntılı bir biçimde işlemek ve öğrencilerine uzmanlık kazandırmaktır.

Bölüm/Program Amaçlarının Tanımlaması İşletme Bölümü Amaçlar: İşletme bölümü, gelişen ve küreselleşen dünyada çağdaş işletmeciliğin temel kural ve ilkelerini teorik ve uygulamalı biçimde ülkenin koşullarına uygun olarak vermeyi amaçlamaktadır. Makine Mühendisliği Bölümü Amaçlar: hızla gelişen bilim ve teknolojinin gerektirdiği bilgiyi sağlamak, gelişen teknolojiye paralel olarak gerekli bilgi ve bu bilgileri pratiğe aktarabilecek becerilerle donatılmış ve gerektiğinde analiz ve sentez yapabilme yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmektir.

Amaç - Öğrenme Çıktıları Arasındaki Farklar Amaç, öğretme ve öğrenmenin yönetimi ile daha ilgili Öğrenme Çıktıları, Öğrenim sürecinin tamamlanmasından sonra başarılı olmuş bir öğrencinin; neyi bileceğini, ne anlayabileceği ve/veya ne yapabileceğini / gösterebileceğini ifade eden yetkinliklerdir. gerçekte öğrenenin elde edeceği kazanımlarla ilgili Öğrenme süreci bir ders, bölüm ya da program olabilir.

Amaç ve Hedef Arasındaki Farklar Bir programın hedefi; genellikle öğretme niyetinin özel bir ifadesidir, öğretmenin bir öğrenme bloğunda işleyeceği alanlardan belirli bir tanesini gösterir. Örneğin bir programın hedeflerinden biri; “öğrenciler, davranışları ve yaşam biçimlerinin hem yerel hem küresel çevreler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını anlayacaklar” olabilir.

Amaç ve Hedef Arasındaki Farklar Dolayısıyla; Bir programın amacı genel bir amaç ya da öğretme niyetinin genel bir ifadesi iken; Hedefi programdaki öğretme etkinliğinin ne başarmayı umduğudur. Özel bir ifadedir.

Amaç ve Hedef Arasındaki Farklar- ÖRNEK Türkçe Eğitimi Bölümü Amaç: Türkçe eğitimi ve öğretimine ilişkin genel bir bakış açısı ile Türk dili ve edebiyatını, öğretmenlik meslek bilgisini ayrıntılı bir biçimde işlemek ve öğrencilerine uzmanlık kazandırmaktır. Hedefler: Ülkesine ve milletine gönülden bağlı, Ulusal değerlerini öğrenmeyi ve yaşatmayı amaç edinmiş, Türk dilini koruyan ve geliştirmeye çalışan, Bulunduğu çağın değerlerine vakıf, nitelikli, ahlâklı, özverili, sorgulayan, eleştiren, yaratıcı düşünebilen, girişimci, Öğretmenlik meslek bilgisinin gerektirdiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmış idealist öğretmenler yetiştirmektir.

Hedefler ve Öğrenme Çıktıları Arasındaki Farklar Öğrenme Çıktılarının en büyük avantajı; öğrenenin ne başarmasının beklendiği ve bu başarıyı nasıl ortaya koyacağı konusunda açık ifadeler olmalarıdır. Öğrenme Çıktıları hedeflerle karşılaştırıldığında daha kesin, oluşturulması daha kolay ve daha açık ifadelerdir. Öğrenme Çıktıları programların yerel ve uluslararası seviyede daha şeffaf olmasına yardım eden ortak bir para birimi gibi düşünülebilir

Öğrenme Çıktıları Öğrenme Çıktıları; Öğretenin niyetinden daha çok öğrenenin başardıklarına odaklanmaktadır. Öğrenenin bir öğrenme etkinliğinin sonunda ortaya koyabildiklerine ağırlık vermektedir. Programın amacına uygun olmalı, Uygun bir değerlendirme yöntemi ile ölçülebilir olmalıdır (ders ÖÇ).

BÖLÜM / PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI

Bölüm/Program Öğrenme Çıktıları Yazım Formatı Bu programı/bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler; Tanımlar, yorumlar, yargılar, analiz eder, sınıflandırır, vb., Students who graduate from this program: Students graduating from this program: Graduates from this program: Graduates of this program: define, interpret, judge, analyse, classify, etc., Alan yeterlilikleri: http://tyyc.yok.gov.tr/?pid=25

Bölüm/Programa özel yeterlikleri; ulusal ve alan yeterliklerini dikkate alarak, programa özelleştirilmiş olarak yazacağız

Program Öğrenme Çıktıları Programın Öğrenme Çıktılarının yazımında ders Öğrenme Çıktıları için uygulanan kurallar aynen geçerlidir. Bazı Farklılıklar mevcut 10-15 adet program öğrenme çıktısı İlgili alan yeterliklerine bakılmalı ve bunlar karşılanmalıdır. Minimum sayıda temel olarak dikkate alınabilecek öğrenme çıktısı dahil edilmelidir. Program Öğrenme Çıktıları, program mezunlarının gösterebileceği temel (öz) bilgi, beceri ve davranışları tanımlamaktadır.

Program-Ders Öğrenme Çıktıları Program çıktılarının mizacı ile dersler için yazılan çıktıların mizacı arasında belirgin farklılıklar vardır. Program çıktıları tipik ya da ortalama bir öğrenci için yazılır ve öğrenciden istenen hususları içerir. Bu nedenle direkt olarak ölçülebilir değildir. Örneğin, program çıktıları, öğrencilerin programa katılımıyla elde ettikleri deneyimlerin çıktıları olan öğrenme alanlarını gösterebilir.

Lisansüstü Bilgisayar Bilimleri Programı için örnek Öğrenme Çıktıları Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler; Akademik ve endüstriyel ortamlarda problem çözer Geniş sayısal sistemleri yaratır, manipüle eder ve kullanır Ekip üyesi olarak etkin bir şekilde çalışır Bilimsel ya da endüstriyel araştırma projesini organize eder ve sürdürür Mesleki standartlara uygun olarak tez ve rapor yazar, sunar ve bunları basılabilir makale haline getirir

Lisansüstü Bilgisayar Bilimleri Programı için örnek Öğrenme Çıktıları Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler; Mesleki standartlara uygun olarak seminer hazırlayıp sunar Bağımsız ve verimli zaman idaresi yapar Tüm IT becerilerini kullanabilir ve olgun bilgisayar okuryazarlığı gösterir

Lisans düzeyinde Mühendislik programı için örnek Öğrenme Çıktıları Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Mühendislik bilimleri, teknoloji ve matematik bilgilerinden çözümler uygular ve türetir Mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder, analiz eder ve çözer Belirlenen ihtiyaçları karşılamak, deney tasarlamak ve yürütmek ve verileri analiz etmek ve yorumlamak için sistem, parça ya da işlem tasarlar

Lisans düzeyinde Mühendislik programı için örnek Öğrenme Çıktıları Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Hayat boyu öğrenme sorumluluğunu alan kapasitesi ile bireysel olarak, takımlarda ve multi- disipliner oluşumlarda efektif olarak çalışır Geniş kitlelerle ve mühendislik toplulukları ile etkin iletişim kurar

Bilgisayar Mühendisliği Bölümü ‘Öğrenme Çıktıları’ Matematik ve fen bilgilerini mühendislikte uygulama becerisi kazanır Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi (donanım veya yazılım) ,süreci tasarlar Çok disiplinli konularda çalışabilme becerisi kazanır Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanır Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır Etkin iletişim kurma becerisi kazanır Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve ulusal boyutlarda etkilerini anlama becerisi kazanır

Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğrenme Çıktıları Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır Bilgisayar Mühendisliğindeki güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur, mesleğini severek ve inanarak yapar Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazanır Zaman yönetimi yapabilme ve meslek gelişimi planlayabilme becerisi kazanır Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili projeleri ayrıntıları ile planlayabilme becerisi kazanır Literatür takibi yapabilecek ve çalışmaların sözlü ve yazılı sunumunu yapabilecek seviyede İngilizceyi kullanabilme becerisi kazanır Yenilikçi ve sorgulayıcı düşünüp sıra dışı yollar keşfedebilme becerisi kazanır

Bölüm/Program Öğrenme Çıktıları Yazım Formatı Bu programı/bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler; Tanımlar, yorumlar, yargılar, analiz eder, sınıflandırır, vb., Students who graduate from this program: Students graduating from this program: Graduates from this program: Graduates of this program: define, interpret, judge, analyse, classify, etc.,