4.YENİ NESİL EĞİTİM KONFERANSI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin GÜLER.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Teknolojideki hızlı gelişmeler öğretme ve öğrenme ortamlarında hızlı değişime ve çeşitliliğe yol açmaktadır. Bireysel öğrenme ortamındaki çeşitliliğin.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Derya Duygu KARSLI
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
HAYMANA MERKEZ ANAOKULU AÇILIŞ 05 KASIM 2012 tarihinde açıldı. “Eğitim Öğrenciyi Sevmekle Başlar” ilkesiyle.
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Hangi duygularımız var ve bu duyguları nasıl ifade ediyoruz? Drama yaparak her duyguyu yaşadık. Parmak izlerimiz farklımıdır? deneyi ile büyüteçle tanıştık..
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
EĞİTSEL OYUNLAR.
Sunum transkripti:

4.YENİ NESİL EĞİTİM KONFERANSI

“HER SES BİR ETKİNLİK” YASEMİN&BEKİR KÖKSAL

PROJENİN AMACI İlköğretim 1. sınıf öğrencilerinin öğrendikleri sesleri kalıcı hale getirerek yaparak-yaşayarak öğrenmeyi sağlamak. İnsanlar ;okuduklarının yüzde 10’unu, gördüklerinin yüzde 30 unu, yaptıklarının yüzde 50 sini, hem görüp hem yaptıklarının yüzde 90’ ını unutmazlar.

Etkinliklerde ve okuma yazma sürecinde öğrenci doğrudan sürecin merkezinde yer alması, öğrendiği sesin geri bildirimini,yaptığı etkinlikleri hatırlayarak sağlaması. Öğrenci öğrendiği sesi yaptığı etkinlikle çivilemektedir.

PEKİ ÇİVİLEME NE DEMEK Ben sana mecburum bilemezsin Adını mıh gibi aklımda tutuyorum ………… Attila İLHAN

İlköğretim 1. Sınıf öğrencilerini kapsayan bu projemizde öğrenci bilgiyi çevreden pasif olarak almaz, etkin öğrenme yolu ile içerik ve süreci aynı anda öğrenir.

Bilgi öğrenci tarafından etkin olarak yapılandırılır. Böylece yaparak-yaşayarak öğrenme ile bireyin etkin öğrenme, eleştirel düşünme, problem çözme becerilerini geliştirir. Bu bağlamda projemiz bir üst sınıfa bütün öğrencilerin okuma-yazma bilerek geçmesini sağlamaktadır.

PROJENİN ÖZETİ “HER SES BİR ETKİNLİK ”projemiz özellikle ilk okuma – yazma sürecinde uygulanılacak bir yöntemdir.Ses takvimine göre seslerimiz verilirken seslerin kalıcı olması hedefi ile,her seste o ses ile başlayan bir etkinlik yapılmasını kapsamaktadır.Bu etkinliğimiz bir hayvan,bir nesne,bir obje yada yapılan bir faaliyet olabilir. Örneğin; “a” sesinde “ayı” yapımı, “p” sesinde “palyaço” yapımı, “m” sesinde “maymun” yapımı veya beslenme saatinde “makarna” yapılarak sınıfta yenmesi gibi etkinlikler örnek verilebilir.

“p” sesinde palyaço yapımı. “a” sesinde ayı yapımı. “m”sesinde beslenme saatinde makarna yenilmesi.

“r” sesinde robot yapımı.

“u” sesinde uçurtma yapımı.

“b” sesinde balık yapımı.

“o” sesinde olta yapımı.

“Yeni Yıl” konulu sınıf kapısı etkinliğimiz. “HER SES BİR ETKİNLİK” projemizi uygularken “Belirli Gün ve Haftalar” ile ilgili çalışmalara da yer verip, paralel bir çalışma yaparak sınıf kapımızı uygun hafta konseptine göre öğrenci etkinlikleri ile süsleyerek “o günün” önemi öğrencilere kavratılmaktadır. “Yeni Yıl” konulu sınıf kapısı etkinliğimiz.

ATATÜRK köşemiz

Öğrenciler bu etkinlikleri yaparken tamamen faaliyetin içinde yer almaktadır. Etkinliklerin malzemelerini temin edebildikleri ölçüde kendileri getirerek, okul ortamında etkinlikleri kendileri yaparak öğrendikleri sesin kalıcı olması sağlanmaktadır.

Yapılan bütün etkinlikler bireysel ya da grup şeklinde yapılıp sınıf ortamına uygun olacak şekilde sınıf duvarlarına ve panolara asılmaktadır. Böylece öğrencilere kendi öğrenme ortamlarını yaratma fırsatı verilmekte ve zengin bir öğrenme çevresi oluşturmaktadır. Kendi emeklerinin sergilenmesinden büyük bir haz duymaktadırlar.

SINIF ORTAMINDAN BİR KESİT

PROJENİN NEDENİ Projenin uygulanmasında yaparak-yaşayarak öğrenme modeli baz alınıp, öğrenciyi etkin hale getirerek kalıcı öğrenme sağlamaktır.Burada duyu organlarının sayısının artışı önemlidir.Ne kadar çok duyu organı işin içine girerse öğrenci o kadar iyi anlayacaktır.Öğrencinin yapıp gördüklerinin %90’ını unutmaması ve hatırlaması göz önüne alınırsa bu modelin ve bu projenin ne kadar önemli olduğu daha iyi anlaşılmaktadır.

PROJENİN EĞİTİM –ÖĞRETİM SÜRECİNDE OLUŞTURDUĞU FARKLILIK Öğrencilerin;her şeyden önce sıkıcı ,monoton bir okul ortamına değil de ; daha etkin olduğu ve heyecan duyduğu bir öğrenme ortamına istekle gelmelerine sebep oluyor. (Veli dönütleri) Ayrıca bu etkinlikler sonucunda öğrenci anne ve babasını her çalışmasından sonra sınıfa davet ederek etkinliğini sergileme isteği oluşuyor.Bu da öğretmen –veli ilişkisine ayrı bir katkı sağlıyor.(Özellikle köy okullarında). Akademik açıdan öğrenci sesleri daha kolay hatırlıyor ve dolayısıyla heceleme ve dikte evresini daha kolay atlatıyor. Öğrenci okuma-yazma sürecine daha hızlı hazırlanıyor.İstenilen ve planlanan zamandan daha kısa sürede okuma-yazmaya geçiş sağlanıyor. Öğrencilerin tamamı (özel engeller hariç)aile desteği ve bu çalışmalarla bir üst sınıfa okuma-yazma bilerek geçiyor. Belirli gün ve haftaların önemi etkili bir şekilde kavratılıyor.

PROJENİN GERÇEKLEŞTİĞİ YAŞ GRUBUNUN GENEL ÖZELLİKLERİ 60–72 ay arası kız-erkek öğrencileri kapsar.(60- 66 ay isteğe bağlı,67-72 ay zorunlu) 12–20 mevcutlu sınıflarda sonuçları daha net görüyoruz.(uygulama deneyimlerim sonucunda) İlköğretim 1.sınıf için uygulanabilir özelliktedir fakat istendiği takdirde bu etkinlikler ders müfredatına göre (serbest etkinlikler,görsel sanatlar vs.) üst sınıflarda da kullanılabilir. Belirli gün ve haftalar etkinliklerini ilköğretimin diğer kademelerinde de uygulanabilir.

PROJEDE KULLANILAN MATERYALLER-ARAÇLAR Fon kartonu, yapıştırıcı, boyalar, ip, makas, pullar, boncuklar, pet tabak/bardaklar,pipetler,kullanılmayan cd’ler,grapon kâğıdı,rafyalar,düğmeler,öğrenci ve aile resimleri,konu ile ilgili görseller,makarna,çeşitli bakliyatlar ve atık malzemeler(yumurta kabukları,saman,çimen,ağaç dalları vs.)

PROJEYİ NASIL GERÇEKLEŞTİRDİNİZ? Seslerin veriliş sırasına göre malzemeler bir gün önceden temin edilerek öğrenci ve öğretmen tarafından sınıfa getirilir. Genellikle serbest etkinlik ve görsel sanatlar derslerinde desteklenen zaman diliminde uygulanmaktadır. Öğretmen tarafından etkinliğin bir örneği sınıfta birlikte yapılır. Daha sonra öğrenciler özgün tasarımlarını çıkarır. Etkinlikler sınıf duvar ve panolarına asılarak etkili bir öğretim ortamı oluşturmuş olur. Daha sonra zamanı geçen etkinlikler öğrenci isteği doğrultusunda ürün dosyasında saklanır.

Öğretmen tarafından yapılan örnek–1

Öğrenci çalışmaları–2

Öğrenci çalışmaları–3

Bunun yanında belirli gün ve haftalar konularında da uygulanan “etkinlik ”yöntemi öğrencilere bu haftaları hatırlamaları ve önemini hissetmeleri açısından çok faydalı olmuştur. Sınıf kapımıza dönüşümlü bir şekilde her belirli gün ve haftada öğrencilerle birlikte yapılan bu etkinlikler doğrultusunda değiştirilerek kalıcı öğrenme sağlanmıştır.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı temalı sınıf kapısı etkinliğimiz.

PROJEYİ NASIL YAPTINIZ? Hangi seste isek veya hangi belirli gün ve haftada isek bir gün önceden öğretmen tarafından malzeme listesi malzeme listesi öğrencilere verilir. Temin edilemeyen malzemeler öğretmen tarafından temin edilerek ertesi gün sınıfa getirilir. Etkinliğin bir örneği önce öğretmen tarafından öğrenciler ile birlikte yapılarak sınıfa asılır. Daha sonra öğrenciler bireysel veya öğrenci sayısı fazla olması sebebi ile ve etkinlik amacı doğrultusunda grup çalışması yaparak etkinliği özgün bir biçimde tamamlar ve sınıf duvarlarına ve panolara asılır. Bireysel ve grup çalışmalarında kalıcı öğrenmenin sağlanması ile birlikte grup çalışmalarında öğrenciler işbirlikli öğrenme yolu ile erken yaşta işbirliği ve sorumluluk bilincinin kazanılması, görev dağılımı ve “ben” değil “biz” duygusunun kazanılması açısından önemlidir.

PROJENİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİ NELERDİR? Ses takip çizelgeleri Aylık gözlem formları Ders ve etkinliklere katılım değerlendirme ölçekleri Ürün dosyası değerlendirme formları Veli değerlendirme formları

PROJEYE İLİŞKİN BULGULAR/SONUÇLAR İstenilen zamanda veya daha erken zamanda bütün öğrencilerin okuma-yazmaya geçmiş olması. Üst sınıflara taşınan okuma-yazma problemlerinin aşılmış olması.(Özellikle köy okullarında) Okuma-yazma sürecinde öğrencilerin sesleri daha kolay ve kalıcı bir biçimde belleklerinde tutması. Etkili öğrenme ortamının oluşturulması. Öğrencilerde sorumluluk ve “biz” duygusunun geliştirilmesi. Psikomotor beceri geliştirme.

PROJE GELİŞTİRİLİRKEN YARARLANILAN KAYNAKLAR İlk okuma-yazma ile ilgili eğitim siteleri. Okul öncesi eğitim siteleri. Boyama kitapları. Eğitim bilimleri ders kitapları. Materyal geliştirme teknikleri ders kitapları.