İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ
ŞEKER İLKÖĞRETİM OKULU
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Annem İşte, Ben Öğretmenimle Güvende
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİ PROJELERİ
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
Ali MARAŞLIGİL KAYSERİ İL MÜFTÜSÜ
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Kafkas Üniversitesi Kadın Sorunları Araştırma Ve Uygulama Merkez Müdürlüğü Faaliyetleri Kafkas Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğr.Gör.Neriman.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ Şalpazarı Atatürk Ortaokulu
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BARBAROS HAYRETTİN PAŞA ORTAOKULU
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
MİHRİ HATUN ANAOKULU HAZİRAN 2013
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Sınav Rehberliği Konusunda
DEĞERLER EĞİTİMİ.
ZİYARET İLKOKULU ANASINIFI
Kendiniz İçin Küçük Çocuğunuz İçin Büyük Bir Adım Atın Projesi
Rehberlik Servisi Tanıtımı
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1. 02 En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin gerçek kurtuluşu.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
AİLE ve DİNİ REHBERLİK BÜROSU
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
PERSONEL DURUMU OKUL-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ DURUMU OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
ÜSKÜDAR İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
T.C KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KARŞIYAKA ÖZEL BÜRO 4006 TÜBİTAK BİLİM FUARLARI BAŞVURU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 26 Aralık 2016 Saat:
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
Sunum transkripti:

İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ YENİFAKILI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ YENİFAKILI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ “Eğitimdir ki bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüce bir toplum hâlinde yaşatır veya bir milleti esaret ve sefalete terk eder.” Atatürk

İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Amir ÇİÇEK - Yozgat Valisi YENİFAKILI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ “Eğitime katkı ve talep çok olursa eğitim etkili olur. Eğitime sadece milli eğitim değil tüm kurum- kuruluş ve sivil toplum ekiplerinin destek vermesi şarttır.” Amir ÇİÇEK - Yozgat Valisi 3 3

"KALİTELİ BİR EĞİTİM İÇİN AİLE BİREYLERİNİ EĞİTİMDE ETKİNLEŞTİRME PROJESİ" SONUÇ RAPORU Sayın Valimizin, ilimizin 2023 gelişim vizyonunun belirlenmesi amacıyla ilçe ilçe, köy köy ve toplumun bütün kesimleriyle yaptıkları toplantılarda belirlediği, ilimizin mevcut durumu ve yapısından hareketle kalkınmada ve ilerlemede toplumun bütün katmanlarının yapabilecekleri görevleri tespit edilmiş, bu amaçla ilimizin "2023 Gelişim Vizyonu" belirlenmiştir. Bu bağlamda ilimizin üniversitesi öncülüğünde, kalkınmasına temel teşkil edecek okulöncesi, ilköğretim. Ortaöğretim ve yüksek öğretimde başarıyı artırmaya yönelik "Kaliteli Bir Eğitim İçin Aile Bireylerine Eğitimde Etkinleştirme Projesi" uygulamaya konulmuştur. Bu Proje kapsamında ilçemizde sağlıklı toplum ve ailede etkin rol oynayan kadınlarımızın daha etkin hale getirilmesi amaçlanmıştır. 4

"KALİTELİ BİR EĞİTİM İÇİN AİLE BİREYLERİNİ EĞİTİMDE ETKİNLEŞTİRME PROJESİ" SONUÇ RAPORU Kadınlarımız fiziksel ya da psikolojik olarak acı çekmelerine neden olacak şekilde özgürlükleri de kısıtlanarak değişik şekillerde şiddete maruz kalmaktadırlar. Kadına yönelik şiddete sessiz kalmamak ve bu konuda herkesin sorumluluk bilincine varmasını sağlamak da projemizin amaçlarındandır. Kız çocuklarımızın okullaştırılmaları amacıyla artık "Ben okumak istiyorum." diyecek kızlarımızın kalmaması ve eğitim hakları; erken yaş evliliği, ekonomik ve toplumsal (gelenekler) nedenlerle ellerinden alınmaması için bu yönde yapılan çalışmalara hız kazandırılması bir zorunluluk olmuştur. Bu düşünceden hareketle; genç kızların ergenlik dönemlerinde sıkça karşılaştıkları sorunlara çözüm bulmak, sağlıklı ve mutlu bir kuşağın yetişmesine katkıda bulunmaktır. 5

Sağlıklı toplumların oluşması açısından aile bireylerinin: Çocuk Eğitimi, Sağlık ve Beslenme, Akraba Evliliğinin Sakıncaları, Kadına Yönelik Şiddet, Doğurganlık Hakları ve Aile Planlaması, Erken Yaş Evliliğinin Sakıncaları, Verimli Ders Çalışma Teknikleri, Dinlenme ve Zamanı İyi Kullanma, Kız Çocuklarının Okullaştırılması (Haydi Kızlar Okula Kampanyası), Okul Öncesi Eğitimin Önemi, gibi konularda bilgilendirilmeleri ve bilinçlenmeleri büyük önem arz etmektedir. Bu nedenle ilimizde uygulamaya konulan ‘ 'Kaliteli Bir Eğitim İçin Aile Bireylerini Eğitimde Etkinleştirme Projesi" ilçemizde de uygulamaya konulmuştur. 6

Proje uygulama takvimi doğrultusunda aşağıda belirtilen Proje Yürütme Ekibi tarafından uygulanmıştır. Proje Yürütme Ekibi: Başkan Fatih YILDIRIM İlçe Milli Eğitim Müdürü Ebe-Hemşire Ayşegül ÖGÜTLÜ Anne Çocuk Sağlığı Hemşire Hatice A.SAHAN Sosyal Hizmetler Okul Öncesi Eğitim Hava DEMİR Bektaşlı İ.Ö.O. Anasınıfı Öğrt. Rehber Öğretmen Mehtap DAĞLI Cumhuriyet İ.Ö.O.Sınıf Öğrt Formatör-Rapörtör Kutlay GÖKBUDAK Cumhuriyet İ.Ö.O.Bilgi Tek.Öğrt. 7

Projenin Amacı: Bu projeyle, bilinç düzeyi yüksek, başarılı, sağlıklı bir nesil için aile bireylerinin eğitimde daha etkin bir hale getirilerek; toplumsal değişim ve gelişime katkıda bulunmaları amaçlanmıştır Projenin Hedef Kitlesi: Sağlıklı ve mutlu bir neslin yetişmesinde, çocukların gelişiminde, sosyalleşmesinde ve eğitiminde büyük öneme sahip aile bireylerinden anneler ve genç kızlar. Uygulama: -İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü, -İlçe Sağlık -Grup başkanlığı -İlçe Müftülüğü ve -Köy Muhtarları, Okul Müdürleri, Öğretmenler ve Köy İmamları, gibi personelin katılımı; belediyeler ile sivil toplum kuruluşlarının destekleriyle yürütülmüştür. 8

Projenin Amacı: Proje köylerimizde 08/10/2008 - 21/10/2008 tarihleri arasında uygulamaya konularak 22/10/2008 tarihinde tamamlanmıştır. Proje kapsamında ve belirlenen takvim doğrultusunda 4 yerleşim birimimizde yaklaşık 175 kadın ve genç kızımızın, düzenlenen toplantılarla yukarıda belirtilen konularda bilgilendirilerek, bilinçlenmeleri sağlanmıştır. Verilen bilgilerin kalıcılığını sağlamak ve uygulanabilirliliğini teşvik amacıyla katılımcılara anlatılan konuları içeren 300 broşür dağıtılmış; meyve suyu ve kek de ikram edilmiştir. 9

Projenin Amacı: sorular ve bilgi edinmek istedikleri Proje uygulama sürecinde gerçekleştirilen köy ziyaretlerinde; Velilere ve Genç Kızlarımıza, Çocuk Eğitimi, Sağlık ve Beslenme, Akraba Evliliğinin Sakıncaları, Kadına Yönelik Şiddet, Doğurganlık Hakları ve Aile Planlaması, Erken Yaş Evliliğinin Sakıncaları, Verimli Ders Çalışma Teknikleri, Dinlenme ve Zamanı İyi Kullanma, Kız Çocuklarının Okullaştırılması (Haydi Kızlar Okula Kampanyası) Okul Öncesi Eğitimin Önemi konuları hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca toplantının sonunda dilek ve temenniler bölümünde cevaplanmasını istedikleri sorular ve bilgi edinmek istedikleri özel konular hakkında görüşmeler ilgili personeller tarafından birebir yapılmıştır.

Projenin Amacı: Köy yerleşim birimlerinde, kanalizasyon, köy içi ve okul çevre düzenlemeleri gibi daha çok alt yapı gibi yetersizlikler nedeniyle temizlik ve sağlık konularında sorunlar yaşandığı, okul çevre düzenlemelerindeki yetersizlikler nedeniyle çocukların çeşitli sağlık sorunları ile karşılaştıkları, köylerde hayvan dışkılarının köy içinde rastgele atıldığı, atık toplama merkezlerinin oluşturulmadığı; bu durumun da orada yaşayan hemen her yaştaki insanın sağlığını tehdit ettiği gibi hususlar tespit edilmiştir. Ayrıca, kadınların ve genç kızların hemen her alanda yetişmelerine imkân sağlayacak sosyal, kültürel, yetiştirici ve tamamlayıcı kursların olmadığı; Bu tür kursların, maddi külfet getiriyor olması, fiziki ortam bulunamaması ve talebin yetersiz olması gibi nedenlerden dolayı açılamadığı tespit edilmiştir. 11

Projenin Sonucu: Projenin Faydalı olduğu, köylerde yaşayan başta kadın ve genç kızlarımız olmak üzere, bütün yetişkin insanların günlük yaşamlarından geri kalan zamanlarını en iyi şekilde değerlendirmeleri amacıyla İl Millî Eğitim Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Tarım Müdürlüğü ve II Müftülüğü tarafından yetiştirici, tamamlayıcı, bilgilendirici sosyal ve kültürel kurslar ile bilgilendirme toplantılarının faydalı olacağı, Aile bireylerinin eğitimde etkinleştirilmesinin önemi konusunda tüm velilerin bilgilendirilmesi, özellikle zamanı iyi kullanma, verimli ders çalışma teknikleri konularında veli-öğretmen-öğrenci işbirliğinin uygulanmasının faydalı olacağı gözlemlenmiştir. 12