4207 sayılı kanun uygulamaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Bursa Halk Sağlığı Müdürlüğü
Advertisements

5766 SAYILI KANUN İLE 6183 SAYILI AMME ALACAKLARININ TAHSİL USULÜ HAKKINDA KANUNUN ÇEŞİTLİ MADDELERİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE ANILAN KANUNA EKLENEN.
RUH SAĞLIĞI VE SOSYAL HASTALIKLAR ŞUBESİ
TÜTÜN ÜRÜNLERİNİN ZARARLARININ ÖNLENMESİ VE KONTROLÜ HAKKINDA KANUN
YAT MEVZUATI GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI
TÜRKİYE’DE TÜTÜN KONTROL PROGRAMI
Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü Hakkında Kanun
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
BORÇLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASI SÜRECİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
TAPDK VE TÜTÜN KONTROLÜ
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
HAFRİYAT TOPRAĞI, İNŞAAT VE YIKINTI ATIKLARININ KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ
Amaç Yeni yetişen nesillerde vergi bilincini oluşturmak ve belge alma alışkanlığını kazandırmak amacıyla Gelir İdaresi Başkanlığımızca "Ülkemi Seviyorum.
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
Sakarya Üniversitesi personelinin tütün kontrol yasasına uyumunu ve farkındalığını değerlendirmeye yönelik anket sonuçları Pınar Pazarlı Sakarya Üniversitesi.
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
4207 sayılı kanun hükümleri
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Hayvan Sağlığı Şube Müdürü Giresun Tarım İl Müdürlüğü
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
Diferansiyel Denklemler
2011 YILI BAŞLICA ÇALIŞMALAR Sayılı “Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması Ve Uygulanmasına Dair Kanun” ve Yapı Malzemeleri Yönetmeliği.
Fen Dairesi Başkanlığı
VETERİNER HİZMETLERİ, BİTKİ SAĞLIĞI, GIDA VE YEM KANUNU Kanun Numarası : 5996 Yayımlandığı R.Gazete : Tarih: 13/6/2010 Sayı :
İL TÜTÜN KONTROL KURULLARI VE SORUMLULUKLARI
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İL TÜTÜN KONTROL KURULLARI ve DENETİM MEKANİZMALARININ ÖNEMİ
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Erzurum’da İş Yerlerinde 4207 Sayılı Sigara Yasağı Kanununa Uyma Durumu Araştırması Araştıranlar: Hüsniye Aslan, Ömer Karademir, Davut Aydın, Hüseyin Gümüş,
ADRES BİLGİLERİNİN TUTULMASINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 18 AĞUSTOS 2006 Mustafa DÖNER Genel.
TÜRKİYE’de TÜTÜN SALGINI BOYUTLARI ve ÇÖZÜMLER Prof. Dr. Nazmi Bilr Hacettepe Tıp Fakültesi 28 Mayıs 2008.
4207 SAYILI KANUN HÜKÜMLERİNİN KAMU KURUM VE KURULUŞLARINA AİT YER, ARAÇ, BİNA VE TESİSLERDE UYGULANMASI Bursa Halk Sağlığı Müdürlüğü Ruh Sağlığı Programları,
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
ADRESE İLİŞKİN İDARİ PARA CEZALARININ UYGULANMASI
T.C.K.'da meslek mensubuna uygulanabilecek cezai yaptırımların irdelenmesi Bekir BAYKARA Avukat.
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
TÜTÜN ÜRÜNLERİNİN ZARARLARININ ÖNLENMESİ ve KONTROLÜ HAKKINDA KANUN
T.C. YALOVA VALİLİĞİ BİLGİ İŞLEM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ 2013.
Denetim Sürecinin Önemi ve İletişim Becerileri
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
Kabahatler Kanunu ve Çevre
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
PROTOKOL.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
Dr. Hüseyin İ LTER Tütün ve Ba ğ ımlılık Yapıcı Maddelerle Mücadele Daire Ba ş kanı TÜTÜN VE TÜTÜN ÜRÜNLERİ İLE MÜCADELE.
DENETİM EKİPLERİ Ekipler, Sağlık personeli, Jandarma, Polis, Zabıta,
11 Tütünle mücadelede 5727 Sayılı Kanunun Getirdikleri T.C. BURSA VALİLİĞİ İl Sağlık Müdürlüğü Dr. M. Serhat YAMALI İl Sağlık Müdür Yardımcısı
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Türkiye’de Tütün Kontrolü ve Yasal Düzenlemeler
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
Diferansiyel Denklemler
SİGARA RUH SAĞLIĞI VE SOSYAL HASTALIKLAR ŞUBESİ HASTALIKLAR ŞUBESİ.
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
Kasım 2015 VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR.
11 Tütün Ürünlerinin Zararları ve İlgili Mevzuat Hükümleri İle İlgili İl Tütün Kontrol Kurulu Toplantısı 15 Şubat 2008 T.C. BURSA VALİLİĞİ İl Sağlık Müdürlüğü.
4207 sayılı kanun uygulamaları
Sayılı Kanun Hükümlerinin Uygulanması T.C. BURSA VALİLİĞİ İl Sağlık Müdürlüğü.
V. Bireysel Başvuru Usulü
Sunum transkripti:

4207 sayılı kanun uygulamaları T.C. AĞRI VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ 4207 sayılı kanun uygulamaları İL TÜTÜN KONTROL EKİPLERİ EĞİTİM TOPLANTISI

SUNUM PLANI Sigaraya yasakların getirilme nedenleri 4207 sayılı Kanun hükümleri 16 Mayıs 2008 tarihli Başbakanlık Genelgesi 27 Mayıs 2008/ 26888 Tebliğ 2008/66 sayılı Sağlık Bakanlığı Genelgesi İl Denetleme Ekiplerince doldurulacak formlar Ekiplerin belirlenmesi

sigaraya yasaklar getirilmesinin nedenleri Tüm kanserlerin % 30’ unun nedeni sadece sigara. Dünya Sağlık Örgütü’nün yayınladığı son rapora göre dünya genelinde tüm ölümlerin % 35’i kanserden meydana geliyor. Sigara içenlerin %50’si sigaraya bağlı hastalıklardan hayatını kaybediyor.

sigaraya yasaklar getirilmesinin nedenleri Başka bir istatistiğe göre tüm sigara içenlerin % 10-15’ i akciğer kanserinden ölüyor. Sigara; akciğer başta olmak üzere gırtlak, ağız, dil, mide, oniki parmak bağırsağı, ince ve kalın bağırsak, cilt, meme, rahim ve prostat kanserlerinin, göz ve beyin tümörlerinin çoğunlukla temeldeki sebebi. Günde 1 paket sigara içen birinin içmeyene göre akciğer kanserine yakalanma ihtimali 20 kat fazla .

sigaraya yasaklar getirilmesinin nedenleri Nikotin bağımlılığı esrar, eroin, kokain ve alkol bağımlılığından 8 kat daha fazladır. Sigarayı 1 kez deneyen 4 kişiden 3’ü bağımlı hale gelir. 8 saat sigara dumanına maruz kalmak, günde 5 sigara içmek ile eşit sayılıyor. Sigara dumanına maruz kalan çocuklar; Yılda 30-80 adete yakın miktarda sigarayı farkında olmadan içmektedirler. Astım hastalığına yakalanma riskleri 1.5 kat daha fazladır. Solunum yolu hastalıklarına yakalanma riskleri 2 kat daha fazladır. Lösemiye yakalanma riski 10 kat daha fazladır. Kansere karşı koruyucu genleri aktif değildir.

sigaraya yasaklar getirilmesinin nedenleri Tütün tüketimi fakir toplumlarda fazla, fakir toplumlar genellikle sömürülmeye müsait, bilinçlenme düşük. Dünyada zenginlerde tütün tüketimi yüksek olan ülke sadece Katar. Dünyadaki sigaranın 2/3 sini, 15 ülke tüketiyor. Türkiye’de sigara içme prevalansı %35.

sigaraya yasaklar getirilmesinin nedenleri Ülkemizde sigara içen 17 milyon kişi günde 40 milyon $, yılda 15 milyar $ sigaraya harcıyor. Sigaranın yol açtığı hastalıkların ülkemize verdiği yıllık ekonomik zarar ise 2,72 milyar $. Sigara içenlerin sadece % 15’ i gelişmiş ülkelerde, % 85’ i gelişmekte olan ülkelerde yaşıyor. Gelişmiş ülkelerde sigara içme oranları düşmesine rağmen gelişmekte olan ülkelerde bu oranlar gitgide artıyor. Bir paket sigaranın maliyeti 20 kr (0,20 TL)

sigaraya yasaklar getirilmesinin nedenleri Türkiye’de 17 milyon sigara bağımlısı var. Bu da sigaradan dolayı yılda 100.000, günde 270 ölüm anlamına geliyor. Her içilen sigara insan ömrünü ortalama olarak 11 dakika kısaltıyor. Bu süre, genetik ve diğer hastalıklara bağlı olarak artıp azalıyor. Buna göre 17 milyon kişinin 4 milyonu hayatından 7 yıl, 4 milyonu ise 22 yıl kaybederek ölecek.

Yayımlandığı R.Gazete : Tarih: 26/11/1996 Sayı: 22829 TÜTÜN ÜRÜNLERİNİN ZARARLARININ ÖNLENMESİ VE KONTROLÜ HAKKINDA KANUN (1) Kanun Numarası : 4207 Kabul Tarihi : 7/11/1996 Yayımlandığı R.Gazete : Tarih: 26/11/1996   Sayı: 22829 Yayımlandığı Düstur : Tertip: 5   Cilt: 36   Sayfa: (1) Bu Kanunun adı "Tütün Mamullerinin Zararlarının Önlenmesine Dair Kanun” iken, 3/1/2008 tarihli ve 5727 sayılı Kanunun 1 inci maddesiyle 19/5/2008 tarihinden geçerli olmak üzere değiştirilmiş ve metne işlenmiştir.

Amaç Madde 1 – (Değişik: 3/1/2008-5727/2 md.) (1) Bu Kanunun amacı; kişileri ve gelecek nesilleri tütün ürünlerinin zararlarından, bunların alışkanlıklarını özendirici reklam, tanıtım ve teşvik kampanyalarından koruyucu tertip ve tedbirleri almak ve herkesin temiz hava soluyabilmesinin sağlanması  yönünde düzenlemeler yapmaktır.

Tütün ürünlerinin yasaklanması (2) Madde 2 – (Değişik: 3/1/2008-5727/3 md.) (1) Tütün ürünleri;    a) Kamu hizmet binalarının kapalı alanlarında, Tüketmenin cezası, 5326 ya göre (2012 yılı için, 83 TL) İdari birim amirinin yetkilendirdiği kamu görevlileri uygular. Görevini yerine getirmeyen memur ve kamu görevlileri hkk: Ceza hukuku saklı kalmak kaydıyla, Tabi oldukları mevzuatın disiplin hükümleri uygulanır (2) Bu madde başlığı "Tütün ve tütün mamullerinin içilmesi yasaklanan yerler” iken, 3/1/2008 tarihli ve 5727 sayılı Kanunun 3 üncü  maddesiyle 19/5/2008 tarihinden geçerli olmak üzere değiştirilmiş ve metne işlenmiştir.

b) Koridorları dahil olmak üzere her türlü eğitim, sağlık, üretim, ticaret, sosyal, kültürel, spor, eğlence ve benzeri amaçlı özel hukuk kişilerine ait olan ve birden çok kişinin girebileceği (ikamete mahsus konutlar hariç) binaların kapalı alanlarında, Tüketmenin cezası, 5326 ya göre (2012 yılı için, 83 TL) En yakın kolluk birim yetkilileri uygular İşletme Sorumlularına: 1000 – 5000 TL İdari para cezası Mahalli Mülki Amir

c) Taksi hizmeti verenler dahil olmak üzere karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu toplu taşıma araçlarında, Tüketmenin cezası, 5326 ya göre (2012 yılı için, 83 TL) İlk başvurulan kolluk birim yetkilileri uygular İşletme Sorumlularına: 1000- 5000 TL İdari para cezası Mahalli Mülki Amir

ç) Okul öncesi eğitim kurumlarının, dershaneler, özel eğitim ve öğretim kurumları dahil olmak üzere ilk ve orta öğrenim kurumlarının, kültür ve sosyal hizmet binalarının kapalı ve açık alanlarında, Tüketmenin cezası, 5326 ya göre (2012 yılı için,83TL) En yakın kolluk birim yetkilileri uygular İşletme Sorumlularına: 1000 - 5000 TL İdari para cezası Mahalli Mülki Amir

d) Özel hukuk kişilerine ait olan lokantalar ile kahvehane, kafeterya, birahane gibi eğlence hizmeti verilen işletmelerde, tüketilemez. Tüketmenin cezası, 5326 ya göre (2012 yılı için, 83 TL) En yakın kolluk birim yetkilileri uygular İşletme Sorumlularına: 1000 - 5000 TL İdari para cezası Mahalli Mülki Amir

(2) Ancak; a) Yaşlı bakım evlerinde, ruh ve sinir hastalıkları hastanelerinde, cezaevlerinde, b) Şehirlerarası veya uluslararası güzergâhlarda yolcu taşıyan denizyolu araçlarının güvertelerinde, tütün ürünleri tüketilmesine mahsus alanlar oluşturulabilir. Bu alanlara onsekiz yaşını doldurmamış kişiler giremez.

(3) Otelcilik hizmeti verilen işletmelerde, tütün ürünleri tüketen müşterilerin konaklamasına tahsis edilmiş odalar oluşturulabilir. İşletme Sorumlularına: 1000 - 5000 TL İdari para cezası Mahalli Mülki Amir

(4) Açık havada yapılan her türlü spor, kültür, sanat ve eğlence faaliyetlerinin yapıldığı yerler ile bunların seyir yerlerinde tütün ürünleri kullanılamaz. Ancak bu tesislerde, tütün ürünlerinin tüketilmesine mahsus alanlar oluşturulabilir. Tüketmenin cezası, 5326 ya göre (2012 yılı için, 83 TL) En yakın kolluk birim yetkilileri uygular İşletme Sorumlularına: 1000 - 5000 TL İdari para cezası Mahalli Mülki Amir

(5) Bu Kanunun tütün ürünleri tüketilmesine tahsis edilen (Yaşlı bakım evlerinde, ruh ve sinir hastalıkları hastanelerinde, cezaevlerinde Şehirlerarası veya uluslararası güzergâhlarda yolcu taşıyan denizyolu araçlarının güvertelerinde) kapalı alanlarının koku ve duman geçişini önleyecek şekilde tecrit edilmesi ve havalandırma tertibatı ile donatılması gerekir. En yakın kolluk birim yetkilileri uygular İşletme Sorumlularına: 1000 - 5000 TL İdari para cezası Mahalli Mülki Amir

(6) Bu Kanunun uygulanmasında "tütün ürünü" ibaresi tüttürme, emme, çiğneme ya da buruna çekerek kullanılmak üzere üretilmiş, hammadde olarak tamamen veya kısmen tütün yaprağından imal edilmiş maddeyi ifade eder.

(7) Sağlık, eğitim ve öğretim, kültür ve spor hizmeti verilen yerlerde tütün ürünlerinin satışı yapılamaz. Cezası: 1.000 TL idari para cezası Mahalli Mülki Amir (8) Tütün ürünleri onsekiz yaşını doldurmamış kişilere satılamaz ve tüketimlerine sunulamaz. 6 ay-1 yıl hapis TCK / 194

(9) Onsekiz yaşını doldurmamış kişiler, tütün ürünü işletmelerinde, pazarlanmasında ve satışında istihdam edilemez. Cezası: 1.000 TL, her bir kişi için Mahalli Mülki Amir (10) Tütün ürünleri, paket açılarak adet şeklinde veya daha küçük paketlere bölünerek satılamaz. Cezası: 250 TL idari para cezası Belediye Zabıtası – Genel Kolluk

(11) Tütün ürünleri, yetkili satıcı olan yerlerin dışında; otomatik makinelerle, telefon, televizyon ve internet gibi elektronik ortamlarla satılamaz ve satış amacıyla kargo yoluyla taşınamaz. (12) Tütün ürünleriyle ilgili izmarit, paket, ağızlık, kağıt ve benzeri atıklar çevreye atılamaz. Cezası 5326 ya göre (2008 yılı için, 23 YTL ) (2009 yılı için, 25 TL ) Belediye sınırları içinde uygulanır. Belediye zabıtası uygular.

(13) Tütün ürünleri, onsekiz yaşını doldurmamış kişilerin doğrudan ulaşacağı yerlerde satışa arz edilemez. Tütün ürünleri satış belgesi olmaksızın ve satış belgesinde belirtilen yerin dışında satışa sunulamaz. Cezası 1.000-10.000 TL Mahalli Mülki Amir Tütün ürünlerine el konulur.

Kontrolün sağlanması (1) Madde 4 – (Değişik: 3/1/2008-5727/5 md.) (1) Tütün ürünlerinin içilmesinin yasaklandığı yerlerde, yasal düzenleme ve buna uymamanın cezai sonuçlarını belirten uyarılar; salonlarda asgari on santimetrelik puntolarla, toplu taşım araçlarında üç santimetrelik puntolarla herkes tarafından görülebilir yerlere asılır. Ayrıca, tütün ürünlerinin tüketilmesine tahsis edilen alanlarda tütün ürünleri kullanımının tehlikelerini anlatan sağlık uyarıları herkes tarafından görülebilir yerlere asılır. Cezası 1.000 TL , Mahalli Mülki Amir (1) Bu madde başlığı " Uyarılar” iken, 3/1/2008 tarihli ve 5727 sayılı Kanunun 5 inci  maddesiyle 19/5/2008 tarihinden geçerli olmak üzere değiştirilmiş ve metne işlenmiştir.

(2) (Değişik: 3/4/2008-5752/6 md.) Tütün ürünlerinin satışının serbest olduğu yerlere "Yasal Uyarı: 18 yaşını doldurmayanlara sigara ve diğer tütün ürünleri satılamaz; satanlar hakkında yasal işlem yapılır." ibaresi Tütün, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurumunca belirlenen usullere uygun olarak yazılarak, rahatlıkla görülebilen ve okunabilen yerlere asılır. Cezası 1.000 TL Mahalli Mülki Amir

BAŞBAKANLIK GENELGESİ

16 Mayıs 2008 CUMA RESMİ GAZETE Sayı: 26878 Başbakanlıktan: Konu: 4207 Sayılı Kanun Hükümlerinin Uygulanması. GENELGE 2008/6 Sabit veya seyyar bir tavanı veya çatısı (çadır, güneşlik vb. dahil) olan, kapıları, pencereleri ve giriş yolları dışında bütün yan yüzeyleri geçici veya kalıcı olarak tamamen kapatılmış alanlar ile, aynı şekilde tavanı veya çatısı olup yan yüzeylerinin yarısından fazlası kapalı bulunan yerler "kapalı alan" olarak değerlendirilecek ve bu alanlarda tütün ürünleri tüketilmesi önlenecektir.

16 Mayıs 2008 CUMA RESMİ GAZETE Sayı: 26878 Başbakanlıktan: Konu: 4207 Sayılı Kanun Hükümlerinin Uygulanması. GENELGE 2008/6 Otelcilik hizmeti verilen işletmelerin, tütün ürünleri tüketen müşterilerin konaklamasına tahsis edilmiş odalarında standartlara uygun havalandırma tertibatı bulunacaktır. Tahsis edilen bu odaların mümkün olduğunca aynı kat, koridor gibi müstakil ve tecrit edilebilir ayrı bölümlerde yer alması sağlanacaktır.

16 Mayıs 2008 CUMA RESMİ GAZETE Sayı: 26878 Başbakanlıktan: Konu: 4207 Sayılı Kanun Hükümlerinin Uygulanması. GENELGE 2008/6 Kapalı alanlarında tütün ürünleri tüketilmesi mümkün olmayan ticaret merkezi, iş hanı, sinema, tiyatro, havaalanı, otogar, spor ve eğlence tesisi, alışveriş merkezi ve benzeri yerlerin içinde olup tütün ürünlerinin tüketilmesine müsaade edilmeyen alanlardan tecrit edilmemiş ve hava geçişi engellenmemiş şekilde faaliyet gösteren lokantalar ile kahvehane, kafeterya, birahane gibi eğlence hizmeti veren işletmelerde tütün ürünleri tüketilmeyecektir

27 Mayıs 2008 tarih ve 26888 sayılı TEBLİĞ KAMU KURUM ve KURULUŞLARINDA Tütün ürünü tüketenlere dair 4207 SAYILI KANUN HÜKÜMLERİ UYGULANMASI

27 Mayıs 2008 SALI Resmi Gazete Sayı : 26888 TEBLİĞ İçişleri, Maliye ve Sağlık Bakanlıklarından: KAMU KURUM VE KURULUŞLARINA AİT YER, ARAÇ, BİNA VE TESİSLERDE TÜTÜN ÜRÜNÜ TÜKETENLERE VERİLECEK İDARİ YAPTIRIM KARARLARININ UYGULAMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA TEBLİĞ Amaç ve kapsam MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, 7/11/1996 tarihli ve 4207 sayılı Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü Hakkında Kanunun 2 nci maddesinde belirtilen kamu kurum ve kuruluşlarına ait yer, araç, bina ve tesislerde tütün ürünü tüketenlere ilgili birim amiri tarafından yetki verilen kamu görevlileri tarafından uygulanacak idari yaptırımlara ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Yetki MADDE 2 – (1) 1 inci maddede belirtilen yerlerde tütün ürünü tüketenlere ilgili idari birim amirinin yetkili kıldığı kamu görevlileri tarafından idari para cezası verilir.

Usulüne uygun olarak tanzim edilen tutanak ve/veya olay raporu, KAMU KURUM VE KURULUŞLARINDA İDARİ YAPTIRIM KARARLARININ UYGULAMA USUL VE ESASLARI 1. İlgili idari birim amirinin yetkili kıldığı kamu görevlileri kamuya ait görevlendirildikleri yerlerde tütün ürünleri tüketildiği haber alındığında gerekli araştırmaları ivedilikle yapar. Araştırma sonucu yeterli delil bulduğunda ya da tütün ürünleri tüketildiğini tespit ettiğinde “İdari Yaptırım Karar Tutanağı”nı düzenler. 2. Genel anlamda ispat aracı olarak aşağıdaki bilgi, belge ve deliller kullanılabilir: Usulüne uygun olarak tanzim edilen tutanak ve/veya olay raporu, Varsa ihbarda bulunan, şikâyetçinin veya diğer kişilerin beyanlarını içeren tutanak, İspata yarar görsel dokümanlar (fotoğraf, video kaydı vs.)

- ilgili kişiye verilir, - uygulayan birimde muhafaza edilir, KAMU KURUM VE KURULUŞLARINDA İDARİ YAPTIRIM KARARLARININ UYGULAMA USUL VE ESASLARI 3. İdarî yaptırım karar tutanağı yetkili en az iki görevli tarafından imzalanır. Tutanak üç nüsha düzenlenir. - ilgili kişiye verilir, - uygulayan birimde muhafaza edilir, - tahsil için ilgilinin ikametgâhının bulunduğu vergi dairesine gönderilir. 4. Yapılan işlem, “İdari Yaptırım Karar Defteri”ne kayıt edilir. Tutanağın ilgili bölümüne idarî yaptırım karar defterinin sıra numarası yazılır.

5. Kararın uygulandığı kişiye; KAMU KURUM VE KURULUŞLARINDA İDARİ YAPTIRIM KARARLARININ UYGULAMA USUL VE ESASLARI 5. Kararın uygulandığı kişiye; -Kararın tebliği tarihinden itibaren idari para cezasını bir ay içinde ödemesi gerektiği, -İdarî yaptırım kararının kendisine tebliğ veya tefhim edildiği tarihten itibaren en geç 15 gün içinde karara karşı sulh ceza mahkemesine bizzat veya yasal temsilcisi ya da avukatı aracılığıyla başvurabileceği, -Bu süre içinde başvuru yapılmaması halinde idarî yaptırım kararının kesinleşeceği, İdarî para cezasını, kanun yoluna başvuru süresi içinde ödemesi halinde kendisinden cezanın 3/4’ünün tahsil edileceği, -Peşin ödemenin kişinin bu karara karşı kanun yoluna başvurma hakkını etkilemeyeceği, hususlarında bilgi verildikten sonra, kişinin karar tutanağını imzalaması istenir.

KAMU KURUM VE KURULUŞLARINDA İDARİ YAPTIRIM KARARLARININ UYGULAMA USUL VE ESASLARI 6. Kişinin imzadan kaçınması hâlinde, bu durum idarî yaptırım karar tutanağının “idari yaptırım uygulanan şahsın imzası” bölümünde belirtilir. İdarî yaptırım karar tutanağının bir nüshası ilgili kişiye verilir.

KAMU KURUM VE KURULUŞLARINDA İDARİ YAPTIRIM KARARLARININ UYGULAMA USUL VE ESASLARI 7. İdarî para cezasına ilişkin idarî yaptırım kararı, kararın tebliği ya da tefhimi tarihinden itibaren ilgilinin 15 gün içinde sulh ceza mahkemesine başvurmaması hâlinde kesinleşir. İlgilinin sulh ceza mahkemesine başvurması halinde, yargılama sonuçlanıncaya kadar idari yaptırım kararı kesinleşmez. 8. İdarî yaptırım kararı, kesinleşmesini müteakiben tahsil için (idari para cezasını tahsil yetkisi bulunan idareler hariç) yazı ile ceza kesilen kişinin ikametgâhının bağlı olduğu vergi dairesine gönderilir. 9. İdarî yaptırım karar tutanakları, ilgili diğer evrak ve tutulan defterler, bu işlemleri yapan yetkili birimde zamanaşımı süresince saklanır.

İDARÎ YAPTIRIM KARAR TUTANAĞI II. İŞLENEN KABAHAT İLE İLGİLİ BİLGİLER I. KİMLİK BİLGİLERİ a) T.C Kimlik No: 12345678987 b) Vergi Kimlik No: c) Adı Soyadı: HULİSİ YEREBASMAZ d) Baba Adı: HAYRİ e) Doğum Tarihi ve Yeri: 20.12.1970/ BURSA f) Nüfusa Kayıtlı Olduğu İl/ İlçe BURSA / OSMANGAZİ g) İkamet Adresi CUMHURİYET CAD. NO:18/A h)Ev Tel 224 2123456 ı) Cep Tel 05551111111 II. İŞLENEN KABAHAT İLE İLGİLİ BİLGİLER Kabahat Fiili : 4207 sayılı kanuna muhalefet (kapalı alanda tütün mamülü içimi) 2. Kabahatin İşlendiği Yer : İdari bina koridoru 3. İşlendiği Tarih ve Saat : 21.01.2012 15.00 4. Kabahatle İlgili Elde Edilen Deliller : sigara izmariti / Fotoğraf / video kaydı/kül tablası 5. Uygulanan Yaptırımlar İdari Para Cezasının Miktarı : 83.00 TL. Ödeme Yapılmışsa Alınan Miktar : --- 6. Kişinin huzurunda / gıyabında alınan idarî yaptırım kararı gereği hazırlanan işbu tutanak yukarıda açık kimliği belirtilen şahsa ….22./…01 ./20 12… tarihinde aşağıda isimleri sıralanan kamu kurum ve kuruluşlarının yetkili görevlileri tarafından tebliğ edilmiştir. 7. İdarî Yaptırım Uygulanan Şahsın İmzası (Tebellüğ Eden) (imzalamak istemezse İMZADAN SAKINMIŞTIR YA DA İMZA ETMEK İSTEMEMİŞTİR) 8. İdari Yaptırım Karar Defteri Sıra Numarası: 1

III. İDARÎ YAPTIRIM KARARINI UYGULAYAN KAMU KURUM VE KURULUŞU GÖREVLİLERİ 1. Adı Soyadı Melek KUZU Hayati DEMİR 2. Unvanı Müdür Yardımcısı Memur 3. Birimi Bölge Çalışma Müdürlüğü 4. İmza YASAL UYARILAR: 1-İşbu idari yaptırım tutanağına karşı, kararın şahsınıza tebliğ edildiği tarihten itibaren en geç 15 gün içerisinde Sulh Ceza Mahkemesine bizzat veya yasal temsilciniz ya da avukatınız aracılığıyla başvurulabilirsiniz. Bu süre içerisinde başvuru yapılmaması halinde idari yaptırım kararı kesinleşir. 2-İdari Para Cezasını kanun yoluna başvurmadan öderseniz cezanın 3/4'ü tahsil edilir. Peşin ödeme, kişinin bu karara karşı kanun yoluna başvurmasını etkilemez. 3-Kişinin imzadan kaçınması veya tutanağın gıyapta düzenlenmesi halinde bu durum tutanağın II.7 nolu bölümünde belirtilir. 4-İdari para cezasının kesinleşmesini takiben ödeme 6183 sayılı Amme Alacakları Kanunu gereğince Vergi Dairesince takip edilecektir.

EK-2 İDARİ YAPTIRIM KARAR DEFTERİ SIRA NUMARASI KABAHATİN KABAHATİ İŞLEYENİN İDARİ YAPTIRIM KARARININ TEBLİĞİ/ TEFHİM TARİHİ UYGULANAN İDARİ YAPTIRIM (İDARİ YAPTIRIM CEZASI )   Türü/Fiili Yeri Tarihi ve Saati Adı ve Soyadı T.C Kimlik No İş veya İkamet adresi ve telefonları  1 Yasak Yerde Tütün Mamülü Tüketimi  İdari Bina Koridoru 21.01.2012 15.00  HULUSİ YEREBASMAZ 12345678987 CUMHURİYET CAD. NO:18/A 02241234567  22.01.2012  83.00YTL

SAĞLIK BAKANLIĞI Genelge 2008/66 4207 Sayılı Kanun Hükümlerinin Uygulanması İL TÜTÜN KONTROL EKİPLERİ

4207 sayılı Kanunun uygulamalarının izlenmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonuna yönelik yapılacak çalışmalarda, il genelinde inceleme ve değerlendirme yapmak üzere ekipler oluşturulacaktır.

Ekipler, öncelikle kapalı alanlarında tütün ürünleri tüketilmeyecek ve vatandaşlarımızın yoğun bir şekilde giriş çıkış yaptıkları: alışveriş merkezi, ticaret merkezi, iş hanı, otel, sinema, tiyatro, havaalanı, otogar, spor ve eğlence tesisi ve benzeri yerlerin yanı sıra, kuaför ve berber gibi tütün ürünleri tüketimin yoğun olduğu işletmelerde inceleme yapacaklardır.

16 Mayıs 2008 tarihli ve 26878 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Başbakanlık Genelgesinin 5. maddesine göre kapalı alanlarında tütün ürünleri tüketilmesi mümkün olmayan ticaret merkezi, iş hanı, sinema, tiyatro, havaalanı, otogar, spor ve eğlence tesisi, alışveriş merkezi ve benzeri yerlerin içinde olup tütün ürünlerinin tüketilmesine müsaade edilmeyen alanlardan tecrit edilmemiş ve hava geçişi engellenmemiş şekilde faaliyet gösteren lokantalar ile kahvehane, kafeterya, birahane gibi eğlence hizmeti veren işletmelerde tütün ürünleri tüketilmeyecektir.

Bu nedenle alışveriş merkezi, ticaret merkezi, iş hanı, sinema, tiyatro, havaalanı, otogar, spor ve eğlence tesisi ile konaklama tesisleri gibi bünyesinde gerçek vasfı dışında yeme-içme ve eğlence hizmetlerinin de sunulduğu tesislerde; tesisin tütün ürünleri tüketilmesine müsaade edilmeyen alanlarından tecrit edilmemiş ve hava geçişi engellenmemiş lokanta, kafeterya vb. mekânlarda “ayrı bir işletme olup olmamasına bakılmaksızın” tütün ürünlerinin tüketilmesi mümkün değildir.

Ekiplerin ziyaretlerde dolduracakları formlar 4207 sayılı kanun uygulamaları tespit formu İl Tütün Kontrol Kurulu sekretaryasına (Sağlık Müdürlüğü) iletilecek Bahse konu mekânlarda tütün ürünü tüketildiği tespit edilirse; “4207 Sayılı Kanun Uygulamaları Tespit Formu” 1 nüsha: kurum/işletme/araç yetkilisine, 1 nüsha: 3 iş günü içinde, cezai yaptırıma yetkili kuruma, 1 nüsha: İl Tütün Kontrol Kurulu sekretaryasına (Sağlık Müdürlüğü) iletilecek

Denetimler esnasında doldurulan formlar, ekip liderleri tarafından İl Tütün Kontrol Kurulu sekretaryasına (İl Sağlık Müdürlüğü Ruh Sağlığı ve Sosyal Hastalıklar Şubesi) iletilir. Tespit edilen aksaklıklar için işletme izni veren kurumla yapılacak yazışmalar akabinde, söz konusu işletmeler tekrar denetlenir. Verilen sürede yükümlülüklerini yerine getirmeyenler, belediye sınırları içinde belediye encümeni, belediye sınırları dışında mahalli mülki amir tarafından bin Türk Lirasından beşbin Türk Lirasına kadar idarî para cezası ile cezalandırılır.

Sağlıklı bir gelecek için Dumansız hava sahası… SİGARAYA HAYIR. www Sağlıklı bir gelecek için Dumansız hava sahası… SİGARAYA HAYIR ! www.agrisaglik.gov.tr