BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
STRATEJİK PLAN ve PERFORMANS PROGRAMI MEVZUATI
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
TÜRKİYE’DE PERFORMANS BÜTÇE UYGULAMASI
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA VE PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
T.C. CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
YAYIMLANAN MALİ VERİLER .
olarak tanımlanmıştır.
KESİN HESAP.
ODALARIMIZ TARAFINDAN YAPILACAK GENEL KURUL TOPLANTILARINA SUNULACAK, YÖNETİM KURULU FAALİYET RAPORU İLE EĞİTİM, TEORİK VE PRATİK KURS PROGRAMLARI.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Harcama Yetkilileri.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI BİRİM / İDARE FAALİYET RAPORLARI.
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
FAALİYET RAPORUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU

Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği YASAL DAYANAK 5393 sayılı Belediye Kanunu (md.56) 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu (md.41) Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmelik Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği 5393 sayılı Kanun (md. 56) Belediye başkanı, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 41 inci maddesinin dördüncü fıkrasında belirtilen biçimde; Stratejik plân ve performans programına göre yürütülen faaliyetleri, Belirlenmiş performans ölçütlerine göre hedef ve gerçekleşme durumunu, Meydana gelen sapmaların nedenlerini, Belediye borçlarının durumunu, Faaliyet raporunda, bağlı kuruluş ve işletmeler ile belediye ortaklıklarına ilişkin söz konusu bilgi ve değerlendirmelere de yer verilir. Faaliyet raporu nisan ayı toplantısında belediye başkanı tarafından meclise sunulur. Raporun bir örneği İçişleri Bakanlığına gönderilir ve kamuoyuna da açıklanır. Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği 5018 sayılı Kanun (md.41) Kanun kapsamındaki kamu idareleri ve bu idarelerin bütçelerinde ödenek tahsisi yapılmış harcama birimlerince faaliyet raporu hazırlanması gerekmektedir. Kanunun ilgili hükümlerine göre; Üst yöneticiler ve bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama yetkililerince, hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her yıl faaliyet raporu hazırlanır. Üst yönetici, harcama yetkilileri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını esas alarak, idaresinin faaliyet sonuçlarını gösteren idare faaliyet raporunu düzenleyerek kamuoyuna açıklar. Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği 5018 sayılı Kanun (md.41) Mahallî idarelerce hazırlanan idare faaliyet raporlarının birer örneği Sayıştay ve İçişleri Bakanlığı’na gönderilir. İdare faaliyet raporu, ilgili idare hakkındaki genel bilgilerle birlikte; kullanılan kaynakları, bütçe hedef ve gerçekleşmeleri ile meydana gelen sapmaların nedenlerini, varlık ve yükümlülükleri ile yardım yapılan birlik, kurum ve kuruluşların faaliyetlerine ilişkin bilgileri de kapsayan malî bilgileri; stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyetleri ve performans bilgilerini içerecek şekilde düzenlenir. Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği Yönetmelik Faaliyet raporlarının hazırlanmasına ilişkin “Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmelik” (17 Mart 2006 tarih ve 26111 sayılı RG) detaylı açıklamalar getirmekte ve raporun içeriğini belirlemektedir. Faaliyet raporlarının hazırlanmasında stratejik plan ve performans programı temel veri olarak kullanılmaktadır, Performans programı uygulamaları ile izleme ve değerlendirme sonucu elde edilen verilere faaliyet raporunda yer verilmektedir, Faaliyet raporlarında milli güvenlik, savunma ve istihbarat hizmetlerine ilişkin gizlilik gerektiren bilgiler ile devlet sırrı ve ticari sır niteliğindeki bilgilere ve ülkenin ekonomik çıkarları açısından gizli kalması gereken bilgilere yer verilmez, Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

FAALİYET RAPORU SÜRECİ Performans Programı Stratejik Plan Yılsonu Faaliyet Raporu Üç/Altı Aylık Raporlar Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

FAALİYET RAPORU İLKELERİ Sorumluluk: Faaliyet raporları mali saydamlık ve hesap verme sorumluluğunu sağlayacak şekilde hazırlanır, Doğruluk ve Tarafsızlık: Faaliyet raporlarında yer alan bilgilerin doğru, güvenilir, önyargısız ve tarafsız olması zorunludur, Açıklık: Faaliyet raporları, ilgili tarafların ve kamuoyunun bilgi sahibi olmasını sağlamak üzere açık, anlaşılır ve sade bir dil kullanılarak hazırlanır, Tam Açıklama: Faaliyet raporlarında yer alan bilgilerin eksiksiz olması, faaliyet sonuçlarını tüm yönleriyle açıklaması gerekir Tutarlılık: Faaliyet sonuçlarının gösterilmesi ve değerlendirilmesinde aynı yöntemler kullanılır. Yöntem değişiklikleri olması durumunda, bu değişiklikler raporda açıklanır. Faaliyet raporları yıllar itibarıyla karşılaştırmaya imkân verecek biçimde hazırlanır Yıllık Olma: Faaliyet raporları, bir mali yılın faaliyet sonuçlarını gösterecek şekilde hazırlanır Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği BİRİM FAALİYET RAPORU Birim faaliyet raporu bütçede kendisine ödenek tahsis edilen harcama yetkilileri (daire başkanı, müdür, şube müdürü) tarafından hazırlanır, Belediye harcama yetkilileri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporları, izleyen mali yılın en geç Şubat ayı sonuna kadar başkana sunulur, Başkan, harcama birimlerinin faaliyetlerini ve performansını izleyebilmek amacıyla, harcama yetkililerinden üç veya altı aylık birim faaliyet raporları isteyebilir, Birim faaliyet raporu hazırlayan harcama yetkilileri, raporun içeriğinden ve raporda yer alan bilgilerin doğruluğundan üst yöneticiye karşı sorumludur, Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği İDARE FAALİYET RAPORU İdare faaliyet raporu, birim faaliyet raporları esas alınarak, idarenin faaliyet sonuçlarını gösterecek şekilde belediye başkanı tarafından hazırlanır. Belediye ve bağlı kuruluşlarınca hazırlanan idare faaliyet raporları Nisan ayı toplantısında belediye başkanı tarafından belediye meclisine sunulur. Belediyelerin ve bağlı kuruluşlarının faaliyet raporları Nisan ayı sonuna kadar üst yöneticileri tarafından kamuoyuna açıklanır. Bu raporların birer örneği aynı süreler içinde Sayıştay’a ve İçişleri Bakanlığı’na gönderilir. Sayıştay veya İçişleri Bakanlığınca istenilmesi halinde faaliyet raporları ayrıca elektronik ortamda da gönderilir. Belediye başkanları, idare faaliyet raporlarının içeriğinden ve raporlarda yer alan bilgilerin doğruluğundan meclislere karşı sorumludur. Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

FAALİYET RAPORU KAPSAMI I Genel Bilgiler: Bu bölümde, idarenin misyon ve vizyonuna, teşkilat yapısına ve mevzuatına ilişkin bilgilere, sunulan hizmetlere, insan kaynakları ve fiziki kaynakları ile ilgili bilgilere, iç ve dış denetim raporlarında yer alan tespit ve değerlendirmelere kısaca yer verilir, Amaç ve Hedefler: Bu bölümde, idarenin stratejik amaç ve hedeflerine, faaliyet yılı önceliklerine ve izlenen temel ilke ve politikalarına yer verilir, Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

FAALİYET RAPORU KAPSAMI II Faaliyetlere İlişkin Mali Bilgiler: Bu başlık altında, kullanılan kaynaklara, bütçe hedef ve gerçekleşmeleri ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, varlık ve yükümlülükler ile yardım yapılan birlik, kurum ve kuruluşların faaliyetlerine ilişkin bilgilere, temel mali tablolara ve bu tablolara ilişkin açıklamalara yer verilir. Ayrıca, iç ve dış mali denetim sonuçları hakkındaki özet bilgiler de bu başlık altında yer alır, Faaliyetlere İlişkin Performans Bilgileri: Bu başlık altında, idarenin stratejik plan ve performans programı uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine, performans programında yer alan performans hedef ve göstergelerinin gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin değerlendirmelere yer verilir. Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

FAALİYET RAPORU KAPSAMI III Kurumsal Kabiliyet ve Kapasitenin Değerlendirilmesi: Bu bölümde, orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, organizasyon yeteneği, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılarak idarenin üstün ve zayıf yanlarına yer verilir. Öneri ve Tedbirler: Faaliyet yılı sonuçları ile genel ekonomik koşullar, bütçe imkânları ve beklentiler göz önüne alınarak, idarenin gelecek yıllarda faaliyetlerinde yapmayı planladığı değişiklik önerilerine, hedeflerinde meydana gelecek değişiklikler ile karşılaşabileceği risklere ve bunlara yönelik alınması gereken tedbirlere bu bölümde yer verilir Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

FAALİYET RAPORU ŞEKLİ I ………..YILI ………….. FAALİYET RAPORU ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU İÇİNDEKİLER I- GENEL BİLGİLER A- Misyon ve Vizyon B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar C- İdareye İlişkin Bilgiler 1- Fiziksel Yapı 2- Örgüt Yapısı 3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar 4- İnsan Kaynakları 5- Sunulan Hizmetler 6- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi D- Diğer Hususlar II- AMAÇ ve HEDEFLER A- İdarenin Amaç ve Hedefleri B- Temel Politikalar ve Öncelikler C- Diğer Hususlar Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

FAALİYET RAPORU ŞEKLİ II III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER A- Mali Bilgiler 1- Bütçe Uygulama Sonuçları 2- Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar 3- Mali Denetim Sonuçları 4- Diğer Hususlar B- Performans Bilgileri 1- Faaliyet ve Proje Bilgileri 2- Performans Sonuçları Tablosu 3- Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi 4- Performans Bilgi Sisteminin Değerlendirilmesi 5- Diğer Hususlar IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ A- Üstünlükler B- Zayıflıklar C- Değerlendirme V- ÖNERİ VE TEDBİRLER EKLER Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

AYRINTILI İÇİNDEKİLER I ………..YILI ………….. FAALİYET RAPORU ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU I- GENEL BİLGİLER A- Misyon ve Vizyon: Misyon, Vizyon ve İlkeler B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar: Mevzuatla (5393, 5216 vb.) verilen görev, yetki ve sorumluluklar C- İdareye İlişkin Bilgiler 1- Fiziksel Yapı: Arsalar, araziler, binalar, araçlar, tesisler vb. 2- Örgüt Yapısı: Organlar, örgüt yapısı 3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar: Donanım, kullanılan programlar, yazılımlar-işletim sistemleri 4- İnsan Kaynakları: İnsan kaynakları yapısı, hizmet içi eğitim 5- Sunulan Hizmetler: Sektörler ve alt sektörler itibarı ile belediye birimleri tarafından sunulan hizmetlerin listesi 6- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi: Uygulanan iç kontrol sistemi hakkında tanıtıcı bilgiler D- Diğer Hususlar: Açıklanmasında yarar görülen hususlara yer verilir. Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

AYRINTILI İÇİNDEKİLER II II- AMAÇ ve HEDEFLER A- İdarenin Amaç ve Hedefleri: Stratejik amaç ve hedefler B- Temel Politikalar ve Öncelikler: Vizyonun açılımı, temel stratejik amaçlar, varsa politikalar C- Diğer Hususlar: Açıklanmasında yarar görülen hususlara yer verilir. Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

AYRINTILI İÇİNDEKİLER III III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER A- Mali Bilgiler 1- Bütçe Uygulama Sonuçları: Gelir ve gider bütçelerine ilişkin sonuç raporları 2- Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar: Temel mali tabloların açıklanması ve yorumlanması 3- Mali Denetim Sonuçları: İç kontrol sistemi, belediye meclisi denetimi ve dış denetim sonucunda hazırlanan raporlar hakkında tanıtıcı-açıklayıcı bilgiler 4- Diğer Hususlar: Açıklanmasında yarar görülen hususlara yer verilir. Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

AYRINTILI İÇİNDEKİLER IV B- Performans Bilgileri 1- Faaliyet ve Proje Bilgileri: Sektörler ve alt sektörler itibarı ile, birimler tarafından yürütülen ve Kurumsal Performans Programı’nda yer alan faaliyet ve projeler hakkında raporlara yer verilir. 2- Performans Sonuçları Tablosu: Gerçekleştirilen faaliyet ve projelerin, Kurumsal Performans Programı’nda yer alan performans hedefleri ile karşılaştırıldığı tablo. 3- Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi: Performans sonuçları hakkında değerlendirme raporu 4- Performans Bilgi Sisteminin Değerlendirilmesi: Performans Programı’nın uygulanmasının izlenmesi amacıyla oluşturulmuş olan Performans Bilgi Sistemi’nin işleyişi hakkında objektif ve güvenilir bilgilerin yer aldığı rapor. 5- Diğer Hususlar: Açıklanmasında yarar görülen hususlara yer verilir. Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

AYRINTILI İÇİNDEKİLER V IV- KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ A- Üstünlükler: Kurumun son 1 yıl içinde elde ettiği üstünlükler hakkında bilgiler B- Zayıflıklar: Kurumun son 1 yıl içinde sahip olduğu zayıflıklar hakkında bilgiler C- Değerlendirme: Kurumun üstün ve zayıf yönleri hakkında objektif ve güvenilir bilgilerin yer aldığı değerlendirme raporu. V- ÖNERİ VE TEDBİRLER: Sektörler ve alt sektörler itibarı ile, birimler tarafından yürütülen ve faaliyet ve projelerin başarısını (idarenin performansını) artırmaya yönelik öneri ve tedbirler. EKLER: İç Kontrol Güvence Beyanı, Mali Hizmetler Birim Yöneticisinin Beyanı Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği

PERFORMANS GÖSTERGELERİ ÖRNEK TABLO PERFORMANS SONUÇLARI TABLOSU ….. DAİRESİ BAŞKANLIĞI / MÜDÜRLÜĞÜ Bütçe Yılı: 2008 STRATEJİK AMAÇLAR STRATEJİK HEDEFLER PERFORMANS HEDEFLERİ PERFORMANS GÖSTERGELERİ 2007 2008 Performans DEĞERLENDİRME Stratejik Amaç Stratejik Hedef Performans Hedefi   Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği