GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AÇIKLAYICI TARTIŞMA TÜRLERİ:SEMPOZYUM
Advertisements

SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
TARTIŞMA TÜRLERİ DİL VE ANLATIM-10.SINIFLAR HALİL GÜREL ANADOLU LİSESİ
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
*Araştırma sorgulamaya dayalı etkileşimli ders yazılımlarının fen eğiminde etkili kullanımı nasıl olur? *Yapılandırılmış bilgi inşası nedir? *Tartışmanın.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
MERHABA.
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
GRUPLA TARTIŞMA TEKNİKLERİ ELİF ŞİRİNGÜL EPO TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÇAĞDAŞ ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI Yard. Doç. Dr. GÜZİDE ÖNER.
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
MERHABA.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ NASIL YÖNETİLEBİLİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
MERHABA.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
TARTIŞMA TÜRLERİ Münazara
Özel Öğretim Yöntemleri Vızıltı
Soru Cevap.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
TARTIŞMA TÜRLERİ: AÇIK OTURUM
Panel Ve Tartışma.
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
PANEL.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Necmettİn erbakan ünİversİtesİ AHMET KELEŞOĞLU EĞİTİM FAKÜLTESİ
AçIk oturum MÜRÜVVET KILINÇ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
ETKİLİ SUNUM. SUNUM NEDİR Bir konunun, bir bildirinin, bir araştırma sonucunun dinleyicilere aktarılmasına sunum denir. Sunumda bir çalışma sonucunu açıklama,
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
TARTIŞMA Farklı görüşlerde kişilerin bir araya gelerek bir konuyu çözümlemek, kendi görüşlerini açıklamak ve kanıtlamak, karşı tarafın zayıf yanlarını.
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bireysel Çalışma Yöntemi
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
GÖZLEM GEZİSİ YÖNTEMİ Kapsamı
Sunum transkripti:

GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ Grup tartışması yöntemi özde, öğrencilerin bir konu yada sorun üzerinde birlikte konuşarak mümkün olan çözüm yollarını aramalarına dayanır. Yöntemin esası tüm grubun etkinliğe katılmasıdır. Bu yöntemde iki önemli husus vardır; Birincisi açık bir amacın olması, İkincisi ön hazırlığı gerektirmesidir. Bu iki husus gerçekleşmediği durumda öğrencilerin bu yöntemden yaralanmaları söz konusu olamaz.

Büyük grup tartışması: bu yöntemde öğretmen konuyu tüm sınıfın katıldığı bir tartışma ortamında işler. Tartışmanın yürütücüsü olan öğretmen, sorular sorar; Öğrencilerin görüşlerini açık hale getirir ve Konuyu daha iyi anlamaları için sık sık özetler. İlköğretimdeki küme çalışmaları büyük grup tartışmalarına örnektir. Münazara: Bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan sözlü tartışma. Parlamenter münazara: Bu münazaranın özel bir türüdür. Bu münazarada sınıf parlamentoya benzetilir. Sınıf iktidar ve muhalefet olmak üzere iki gruba ayrılır. Bunlar üç bölümde tartışmalarını yapar.

Panel, sempozyum, açık oturum , yuvarlak masa toplantıları: bu yöntemlerde oluşturulan grup üyeleri belli bir konu yada sorun üzerinde araştırma yaparlar. Buldukları verileri inceler ve bu ön hazırlıktan yararlanarak oturumda görüşlerini açıklarlar. Burada önemli olan grup üyelerinin konu hakkındaki açıklamaları ve birbiriyle serbest olarak tartışmalarıdır. Başkan konuşmacılara (eşit sürelerle) bir iki tur konuşma hakkı tanır.

Forum: özel bir tartışma yöntemidir Forum: özel bir tartışma yöntemidir. Bu yöntemde bir grup konuşmacı dinleyicilere bilgi verir ve tartışırlar. Dinleyiciler konuşmacılara konuyla ilgili soru yöneltirler. Kendisine soru yöneltilen konuşmacı o sorunun cevabını verebilecek en yetkili kişi olarak açıklamalarda bulunur. Oturum sonunda ele alınan konuya ilişkin kararlar alınır.

Brifing: bir konuyla ilgili olarak o görevi yürütenlerden yada uzmanlarından bilgi almak için düzenlenen oturum karşılığına denir. Seminer: yazılı bir tez yada çalışma üzerine grupça tartışılmasıdır. Proje çalışması (ilgi merkezleri grupları): Öğrencilerin belli konu üzerinde değişik uygulamalarda bulunarak sonuçlara vardıkları grupla çalışma biçimleridir. Vızıltı grupları: Öğrencinin belirli sürede bir konu üzerinde tartışmasıdır. Dört ila otuz altı dakika arasında sürebileceği için vızıltı gruplarına «kısa süreli tartışma grupları» da denir.

Fikir tartışması: kısa süreli tartışma gruplarından olan fikir taramasında 4-9 kişiden oluşan belli bir konu üzerinde 5-10 dakika konuşulur. Burada önemli olan husus buluşçu düşünce ve soruna değişik çözümler getirmedir. Bu yöntem beyin fırtınası olarak da bilinmektedir. Atölye çalışması: atölyede bir ustayla birlikte çalışılan bir seminer türüdür.

Üstte belirtilen yöntemler grup çalışmasının en yaygın biçimleridir Üstte belirtilen yöntemler grup çalışmasının en yaygın biçimleridir. Bunlar yalnız başlarına kullanılabileceği gibi diğer yöntemlerle birlikte de kullanılabilmektedir. Mesela, kalabalık bir sınıfta 50 dakikalık bir ders yapacak bir öğretmen şu yöntemlerden yararlanabilir. Dakika Yöntem Amaç 15 Anlatım Bilgi verme 25 Büyük grup tartışması Konuya açıklık getirme 35 Bireysel çalışma Anlatım yoluyla verilen bilgileri inceleme 45 Vızıltı grupları Buluşçu düşünce 50 Genel tartışma, özetleme Öğrenmeyi pekiştirme

FAYDALARI: Demokratik bir yöntemdir. Öğrenciler tartışarak öğrenirler. Öğrencilerde konuşma, soru sorma, sorulan soruları hemen cevaplama gibi yetenekler geliştirilir. Grup içinde aidiyet duygusu geliştirir. Öğrenciler kendi kendilerini disipline etmeyi öğrenir. Bu yöntemde öğretmen öğrencilerini daha iyi tanıma imkanına kavuşur.

SINIRLILIKLARI: Zaman gerektirir. Konuşmaları konu üzerinde tutmak oldukça zordur. Kolayca amacından saptırılabilir. İyi disipline edilmiş bir sınıf gerektirir. Konuşmalar ilerledikçe sınıfta sessizliği sağlamak çoğu kez zorlaşır. Bazı konular çok uzaya bilir ve anlamsızlaşa bilir. Grup liderliği oldukça zordur. Çok kalabalık sınıflarda uygulanamaz. Grup tartışmalarını sonlandırmak güç olabilir.

EN İYİ KULLANIM İÇİN REHBER İLKELERİ Konu seçimine özen gösterme: Sınıfın ilgisini çekecek ve tartışama gruplarında yer alacak öğrencilerin kolaylıkla hazırlana bilecekleri konunun seçilmesine dikkat edilmelidir. Saptanan konu hem grubun her bir üyesine hem de tüm sınıfa önceden duyurulmalıdır. Grup oluşturmaya özen gösterme: Tartışma grupları mümkün olduğu kadar küçük tutulmalıdır. Daha öncede belirtildiği gibi bu yöntem kalabalık sınıflarda uygulamaya elverişli değildir.

İyi hazırlık yapılmasını sağlamak: Ön hazırlığı iyi yapmamış öğrencilerin katılacağı bir grup tartışması zamanın boşa harcanmasından başka bir işe yaramayacaktır. Bu nedenle öğrencilerin tartışmaya en iyi biçimde hazırlanabilmeleri için gereli zaman ve imkanlar kendilerine tanınmalıdır.

Tartışma yöntemine özen gösterme: Grup tartışması yönteminde en önemli görev toplantıyı yönetecek olan başkana düşmektedir. Bu görevi en iyi biçimde yönetebilmesi için toplantı başkanının şunları yapması gerekir: - Toplantıya katılanları bir bir tanıtır. - İlgi çekecek ve dikkatleri toplayacak bir başlangıç yapar. - Toplantıyı nasıl yönetmek istediğini ve uyulması gereken kuralları önceden açıklar.

- Serbest tartışma yapabilecek bir atmosfer yaratmaya çalışır. - Her seferinde yalnızca bir kişinin konuşmasına izin verir. - Gruptakilerin katılmasını sağlamaya çalışır. - Tartışmanın konu dışına çıkmasına izin vermez.