Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ"— Sunum transkripti:

1 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
PEDAGOJİK FORMASYON PROGRAMI DÖNEMİ (İ.İ.B.F.-1) MERYEM BAŞKAL ALİ KEMAL KAZAK SERPİL ALA ESRA GÜNEŞ SEMA DOYKUN ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ YRD.DOÇ.DR. FATMA ATALAY

2 TARTIŞMA NEDİR? Farklı görüşlerde kişilerin bir araya gelerek
Bir konuyu çözümlemek, Kendi görüşlerini açıklamak ve kanıtlamak, Karşı tarafın zayıf yanlarını ortaya koymak için yaptıkları konuşmalara tartışma denir. Tartışma, sözlü anlatım türlerinden biridir ve kendine özgü bir yapısı vardır.

3

4 NİÇİN TARTIŞMA? Bilimin ve teknolojinin gelişmesini bilgi paylaşımına borçluyuz. Tartışma da bir nevi paylaşımdır. Her olayın zıddıyla var olduğunu düşünürsek, tartışma da her olayın karşıtını alarak zenginleşir. Tartışma analiz ve sentez yeteneğimizi geliştirir. Farklı fikirlerin ortaya konduğu tartışmalarda bilmediğimiz veya farklı açıdan bakmadığımız fikirleri görme imkânı bulabiliriz. Böylece paylaşılan bu fikirler bizleri doğruya yaklaştırır. Kısaca tartışma olmasaydı insanlık gelişmez, hayat tekdüze, renksiz ve tatsız olurdu.

5 TARTIŞMANIN AŞAMALARI
1- Tartışmada önce konu belirlenir. Bu konunun tartışmaya ve konuşmaya değer niteliklerinin olması gerekir. Çünkü tartışmada amaç, gerçeğe ulaşmaya çalışmaktır. 2- Konunun tartışılacağı mekân düzenlenir, araç gereçler belirlenir. 3- Tartışma sonunda konuyla ilgili genel bir değerlendirme yapılarak tartışma özetlenir.

6 BAŞKANIN GÖREVLERİ * Konu hakkında özet bilgiler vermek, konuyu dinleyicilere tanıtmak. * Sorularla tartışmacıları yönlendirmek, * Konuşmacılara rahat bir ortam hazırlamak, * Konuşmacıların konu dışına çıkmasını engellemek, * Kısır ve yaralayıcı tartışmaları önlemek, * Konuşmacılara karşı tarafsız davranmalı, * Program sonunda bütün görüşleri toplayarak bir sonuca ulaşmak.

7 NELERE DİKKAT ETMELİ? Tartışmada;
* Muhataba saygılı, hoşgörülü, nazik davranmak, * Sabırlı olmak, * Konuşma kurallarına, verilen zamana ve sıraya uymak, * Ön yargılardan kaçınmak, * Konuşanların sözü kesmemek, * Tartışmayı kişiselleştirmemek, * Konu dışına çıkmamak önemlidir.

8 TARTIŞMA TÜRLERİ Belli bir topluluk karşısında yapılan tartışmalar kendine özgü niteliklerine göre isimlendirilir. *Münazara, *Açık oturum, *Sempozyum (bilgi şöleni), *Panel, *Forum.

9 MÜNAZARA Münazara, birer cümle halinde ifade edilen bir tezle antitezin, iki grup arasında bir hakem heyeti (jüri) huzurunda tartışıldığı konuşmalardır. Bir başkan yönetiminde yapılır. Gruplardaki konuşmacı sayısı bir ile dört arasında değişebilir. Her grup kendi grup sözcüsünü (veya başkanını) önceden belirler. Daha sonra grup üyeleri konuşmalarını yapar. Son olarak sözcüler savunmalarını yaparak münazarayı bitirirler. Özellikle okullarda genellikle sınıf ortamında öğrenciler arasında uygulanır. Münazarada önemli olan doğruyu ortaya çıkarmak değil, tezi en iyi biçimde savunmaktır.

10 AÇIK OTURUM Geniş halk kitlelerini ilgilendiren bir konunun, uzmanlarca bir başkan yönetiminde dinleyici grubu önünde tartışıldığı konuşmalardır. Açık oturum, büyük bir salonda dinleyiciler önünde yapılabileceği gibi stüdyoya davet edilen dinleyiciler önünde veya dinleyici grubu olmadan da radyoda ya da televizyonda yapılabilir. Konuşmacı sayısının üç veya beş kişi olarak tespit edilir. Başkan önce konuyu açıklar, sonra konuşmacıları tanıtır ve sırayla söz verir.

11 BAŞKANIN GÖREVLERİ Başkanın konu hakkında bilgi sahibi olması gerekir.
Başkan, sırasıyla ve dönüşümlü olarak konuşmacılara sorular yöneltir, gerektiğinde kısa bir değerlendirme yapar. * Tartışma boyunca tarafsız olmak, * konuşmacılara verilen süreyi dengeli bir şekilde ayarlamak, * tartışma kurallarının dışına çıkılmasını engellemek Açık oturumun süresi konuya göre ayarlanmalıdır.

12 SEMPOZYUM (BİLGİ ŞÖLENİ)
Bir konunun çeşitli yönleri üzerinde, aynı oturumda, konunun uzmanı kişiler tarafından (çoğunlukla akademik konularda) yapılan seri konuşmalara bilgi şöleni (sempozyum) denir. Bilgi şöleni, diğer konuşma türlerine göre daha ilmi ve ciddi bir sohbet havası içinde geçer. Bilgi şöleninde amaç, konuyu tartışmak değil, uzmanları tarafından olumlu ve olumsuz yönleriyle değerlendirilerek konuya bir çözüm üretmektir. Oturumu başkan yönetir. Konuşmaların sonunda başkan, konuyu özetler ve çıkan sonucu dinleyicilere aktarır.

13 PANEL Toplumu ilgilendiren bir konunun, çeşitli yönlerden aydınlatılabilmesi için, dinleyiciler önünde, sohbet havası içinde, uzmanlar tarafından tartışıldığı konuşmalardır. Panelde amaç, bir konuda karara varmaktan çok sorunu çeşitli yönleriyle aydınlatmak ve farklı görüşlerle ortaya koymaktır. Bir başkan bulunur. Konuşmacı sayısı 3 ilâ 6 arasında değişebilir. Konuşmalar, başkanın verdiği sıraya ve süreye göre yapılır. Panelin sonunda, dinleyiciler panel üyelerine soru sorabilirler.

14

15 FORUM Bir başkanın yönetiminde, toplumu ilgilendiren bir konuda, farklı gruplardan oluşan dinleyicilerin söz alarak yaptığı tartışmalardır. Sorular kısa, açık ve net olmalıdır. Tartışma saygı kuralları içinde, kırıcılıktan uzak, samimi bir hava içinde yapılmalı, tartışmadan beklenen amaca yardımcı olunmalıdır. Forum, dinleyicilerin konu üzerinde daha aktif ve farklı bakış açılarıyla düşünmelerini sağlar.

16 ALIŞVERİŞ YAPILIRKEN DİKKAT EDİLEN ÜÇ UNSUR

17 1-MARKA Sunulan mal ve hizmetleri diğer sunulan mal ve hizmetlerden ayırmaya, farklı kılmaya yarayan işaretlerdir.

18 2-FİYAT Bir mal, servis veya varlığın değiş tokuş değeridir.

19 3-KALİTE Müşteri isteklerine cevap verebilmektir.

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32 ALIŞVERİŞ YAPARKEN MARKA – FİYAT – KALİTE HANGİSİNE DAHA ÇOK ÖNEM VERİRSİNİZ?

33 KULLANILAN TARTIŞMA YÖNTEMİ
FORUM


"ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları