Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERHABA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERHABA."— Sunum transkripti:

1 MERHABA

2 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ

3 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 3,13,20,24,25,32,33,34 ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ GENEL ÖZELLİĞİ; GERÇEK YAŞAMDAKİ BİR OLAYIN SINIF ORTAMINDA ANALİZ EDİLMESİ, TARTIŞILMASI ve DEĞERLENDİRİLMESİ ŞEKLİNDE UYGULANIR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA OLUMLU YÖNLERİ: *AKTİF KATILIM SAĞLAR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR. *ANLAMA, YORUMLAMA, ANALİZ ETME, DÜŞÜNME, PROBLEM ÇÖZME GİBİ ÜST DÜZEY BECERİLER GELİŞTİRİR. *ÖĞRENCİ GERÇEK YAŞAMLA BAĞLANTI KURAR. *İLETİŞİM BECERİLERİNİ, EMPATİK DÜŞÜNMEYİ GELİŞTİRİR. * DUYUŞSAL ALANDA ÖĞRENME FIRSATI SAĞLAR. * TIP, HUKUK, PSİKOLOJİ ve SINIF YÖNETİMİ ALANLARINDA ETKİLİ OLARAK KULLANILABİLİR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE

4 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 3,13,20,24,25,32,33,34 ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ OLUMSUZ YÖNLERİ: * ZAMAN ALIR. * UYGUN ÖRNEK BULMAK veya SENARYO YAZMAK ZOR BİR ÇALIŞMADIR. * KALABALIK SINIFLARDA UYGULANMASI ZORDUR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA DAHA ETKİLİ OLMASI İÇİN: *ÖRNEK OLAY İÇERİĞE UYGUN OLMALIDIR. *OLAYIN İNCELENMESİ ÖNCEDEN HAZIRLANMIŞ KRİTİK SORULARA GÖRE YAPILMALIDIR. *ÖRNEK OLAY ETKİLİ BİR ŞEKİLDE SUNULMALIDIR. *ÖRNEK OLAYIN NEDEN-SONUÇ İLİŞKİLERİ TARTIŞILMALIDIR. *OLAYA GÖRE OLUŞTURULMUŞ GENELLEMELER ve ÖNERİLER TOPARLANMALIDIR. *OLAYIN NEDENİ, OLUŞMASI, SONUÇLARI AÇIKÇA ANLAŞILMALIDIR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE

5 GENEL ÖZELLİĞİ; OLUMLU YÖNLERİ: ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 4,5,14,18,26,27,30 GÖSTERİP YAPTIRMA YÖNTEMİ GENEL ÖZELLİĞİ; ÖĞRETMENİN DAVRANIŞIN MODELİNİ GÖSTERMESİ, ÖĞRENCİNİN GÖSTERİLENİ TEKRARLAMASI ŞEKLİNDE UYGULANIR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA OLUMLU YÖNLERİ: *DEVİNİŞSEL BECERİLERİN KAZANDIRILMASINDA KOLAYLIKLAR SAĞLAR. (KILAVUZLA YAPMA) *ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN BİRLİKTE AKTİFTİR. DUYGUSAL OLARAK YAKINLAŞTIRIR. *ÇOK SAYIDA DUYU ORGANI AKTİFTİR. *DÖNÜT-DÜZELTME-PEKİŞTİREÇLER ANINDA KULLANILIR. ZAMAN KAYBEDİLMEZ.CANLI BİR ÖĞRENME ORTAMI OLUŞUR. *İLGİ ve DİKKAT SÜREKLİDİR. *ÖĞRENMELER YAPARAK ve YAŞAYARAK OLUŞUR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE

6 DAHA ETKİLİ OLMASI İÇİN:
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 4,5,14,18,26,27,30 GÖSTERİP YAPTIRMA YÖNTEMİ OLUMSUZ YÖNLERİ: * HAZIRLIĞI ZORDUR. PLANLAMA YAPARKEN KAZANDIRILACAK DAVRANIŞIN BÜTÜN DETAYLARININ GÖZ ÖNÜNE ALINMASINI, ADIM ADIM YAPILANDIRILMASINI GEREKTİRİR. * BİLİŞSEL ALANDA ANLAMA OLUŞMADAN TAKLİDE DAYALI ÖĞRENMELER OLUŞABİLİR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE DAHA ETKİLİ OLMASI İÇİN: *BECERİLER ÇOK İYİ YAPAN BİRİ TARAFINDAN TÜM DETAYLARIYLA, ADIM ADIM GÖSTERİLMELİDİR. *HER ÖĞRENCİYE YETERLİ ZAMAN ve TEKRARLAMA FIRSATI VERİLMELİDİR. *DÖNÜT-DÜZELTME ve PEKİŞTİREÇLER ÇOK SIK ve ETKİLİ OLARAK KULLANILMALI, YANLIŞLARA İZİN VERİLMEMELİDİR. *SAĞLIK ÖNLEMLERİ ALINMALIDIR.

7 GENEL ÖZELLİĞİ; OLUMLU YÖNLERİ: ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME YÖNTEMİ GENEL ÖZELLİĞİ; ÖĞRENCİLERİN KÜÇÜK GRUPLAR HALİNE GETİRİLMESİ, BİRBİRİNİN ÖĞRENMESİNE YARDIMCI OLMASI ŞEKLİNDE UYGULANIR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA OLUMLU YÖNLERİ: *YARIŞMACI ve REKABETÇİ ÖĞRENME ORTAMLARI YERİNE PAYLAŞMACI ve UZLAŞMACI BİR ORTAM OLUŞTURUR. *ÖĞRENCİLER DEMOKRATİK YAŞAMI, DAYANIŞMAYI, TAKIM DAVRANIŞLARINI ÖĞRENİRLER. *ÖĞRENDİKLERİNİ BAŞKALARINA ANLATTIKLARI İÇİN KALICI ÖĞRENMELER ELDE EDİLİR. *İLGİ ve DİKKAT TAKIM ARKADAŞLARININ YÖNLENDİRMESİYLE SÜREKLİLİK KAZANIR. * AKRAN DESTEĞİYLE HERKES ÖĞRENİR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE 6,11,12,16,21,28,37

8 DAHA ETKİLİ OLMASI İÇİN:
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME YÖNTEMİ DAHA ETKİLİ OLMASI İÇİN: *GRUBUN ORTAK DEĞERLENDİRİLMESİ ve GRUP ÖDÜLÜ ÖN PLANA ÇIKARILMALIDIR. *GRUPLAR HER BİREYİN SORUMLULUKLARINI, GRUP AMAÇLARINA UYGUN OLARAK YERİNE GETİRECEĞİ ŞEKİLDE YÖNLENDİRİLMELİDİR. *ÜYELER, HER ÜYENİN BAŞARISININ KENDİ BAŞARISINI ETKİLEYECEĞİNİ ALGILAMALI, OLUMLU BAĞIMLILIK GELİŞTİRİLMELİDİR. *ÜYELER, GRUP İÇİNDE YÜZ YÜZE ve DESTEKLEYİCİ İLETİŞİMLE BİRBİRİNİN İŞİNİ KOLAYLAŞTIRMALIDIR. *GRUBUN İŞLEYİŞİ ARILIKLI OLARAK DEĞERLENDİRİLMELİ, ÜYELERİN GELİŞMELERİNİN GRUP BAŞARISINA ETKİSİ AÇIKÇA ANLAŞILMALIDIR. *GRUPLAR HETEROJEN OLMALI, FARKLI DÜZEYDEKİ ÜYELERE EŞİT BAŞARI FIRSATI VERİLMELİDİR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE 6,11,12,16,21,28,37

9 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ TARTIŞMA YÖNTEMİ GENEL ÖZELLİĞİ; (TARTIŞMA İLGİMİZİ ÇEKEN BİR KONU HAKKINDA FİKİRLERİN, OLGULARIN, BİLGİLERİN SÖZLÜ DEĞİŞİMİDİR.) ÖĞRENCİNİN TARTIŞMAYA KATILMASI, TARTIŞARAK ÖĞRENMESİ ve ÖĞRENDİKLERİNİ HATIRLAMASI ŞEKLİNDE UYGULANIR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA OLUMLU YÖNLERİ: *AKTİF KATILIM SAĞLAR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR. *KAVRAMA DÜZEYİNDE ÖĞRENME, ELEŞTİREL DÜŞÜNME ve BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME FIRSATLARI VERİR. *ÖĞRENCİYİ SOSYALLEŞTİRİR. LİDERLİK, DÜŞÜNCELERİNİ AÇIKLAMA, İLGİ ALANLARINI SAVUNMA, ÖZ GÜVEN KAZANMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR. *DEMOKRATİK BİREY ÖZELLİKLERİNİ (DÜŞÜNCESİNİ SAVUNMA, HOŞGÖRÜ, ANLAMAK AMACIYLA SORU SORMA, SORULARA NEZAKETLE CEVAP VERME) YAPARAK ve YAŞAYARAK ÖĞRETİR. *ETKİLİ KONUŞMA ve ETKİN DİNLEME BECERİLERİ KAZANDIRIR. *OTOKONTROL ve ÖZDİSİPLİN SAĞLAR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE 2,9,17,23,29,31

10 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ TARTIŞMA YÖNTEMİ OLUMSUZ YÖNLERİ: *ZAMAN ALICIDIR. *ÖN BİLGİLERİN EKSİK OLDUĞU GRUPLARDA ETKİSİZDİR. *İYİ YÖNETİLMEZSE ÖĞRENME ORTAMI BOZULUR. *KALABALIK SINIFLARDA UYGULANMASI ZORDUR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA DAHA ETKİLİ OLMASI İÇİN: *HEDEFLER AÇIKÇA ANLAŞILMALI, ÖN BİLGİ EKSİKLERİ TAMAMLANMALI, KONU DİKKATLE SINIRLANMALIDIR. *TARTIŞMA YÖNETİMİ KRİTİK ÖNEM TAŞIMAKTADIR. DEMOKRATİK BİR ORTAM SAĞLANMALIDIR. *SINIFIN FİZİKSEL YAPISI DÜZENLENMELİDİR. *TARTIŞMADAN ÇIKAN SONUÇLAR ARALIKLI OLARAK ve EN SONUNDA TOPARLANMALIDIR. *BÜTÜN ÖĞRENCİLER KATILMALIDIR. *AYNI KONUŞMALAR TEKRARLANMAYA BAŞLAYINCA BİTİRİLMELİDİR. *DERSİN TÜMÜNDE TARTIŞMA YAPILMAMALI, BİLGİLERİN TOPARLANMASI İÇİN ZAMAN BIRAKILMALIDIR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE 2,9,17,23,29,31

11 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ GÜDÜMLÜ TARTIŞMA: KONUNUN ve KONUŞMA SÜRELERİNİN ÖNCEDEN BELİRLENDİĞİ, TARTIŞMA PLANININ TARTIŞMACILAR TARAFINDAN BİLİNDİĞİ, TOPLANTI BAŞKANININ TARTIŞMAYI BU KURALLARA GÖRE YÖNETTİĞİ TARTIŞMADIR. BÜYÜK GRUP TARTIŞMASI: SINIFIN veya GRUBUN TAMAMI TARTIŞMAYA KATILIR. HERKES GÖRÜŞ BELİRTEBİLİR. GÖRÜŞ BELİRTENİN NİTELİĞİ ÖNEMLİ DEĞİLDİR. TARTIŞMA ÇEŞİTLERİ GÜDÜMLÜ TARTIŞMA BÜYÜK GRUP TARTIŞMASI MÜNAZARA PANEL AÇIK OTURUM FORUM SEMİNER KONFERANS SEMPOZYUM KOLLEGYUM BRİFİNG MÜNAZARA: BİRBİRİNE YAKIN ÖZELLİKLERİ OLAN İKİ KONU DOĞRUYU BULMAK AMACIYLA DEĞİL, BİR FİKRİ SAVUNMA-İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRME AMACIYLA TARTIŞILIR. BİR JÜRİ VARDIR. PUANLAMA YAPAR ve KAZANANI AÇIKLAR. AMAÇ ETKİLİ KONUŞMA ve İKNA ETMEDİR. 2,9,17,23,29,31

12 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ PANEL: UZMANLAR GRUBU SIRAYLA KONUYU AÇIKLAR ve ANLATIR. GRUPTAN ANLAMADIĞI NOKTALARIN AÇIKLANMASINI İSTEYEN SORULAR ALINABİLİR. AMAÇ DİNLEYENLERİ BİLGİLENDİRMEKTİR. TARTIŞMA ÇEŞİTLERİ GÜDÜMLÜ TARTIŞMA BÜYÜK GRUP TARTIŞMASI MÜNAZARA PANEL AÇIK OTURUM FORUM SEMİNER KONFERANS SEMPOZYUM KOLLEGYUM BRİFİNG AÇIK OTURUM: GÜNCEL BİR KONUYLA İLGİLİ UZMANLAR GRUBU SIRAYLA KİŞİSEL GÖRÜŞLERİNİ AÇIKLAR. DEFALARCA SÖZ ALABİLİR. DİĞER UZMANIN GÖRÜŞLERİNİ ELEŞTİREBİLİR. AMAÇ KONUNUN DEĞİŞİK AÇILARININ ANLAŞILMASIDIR. FORUM: UZMANLAR GRUBUNDAKİ KİŞİLER KONU HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİ AÇIKLAR. DEFALARCA SÖZ ALABİLİR. DİĞER UZMANLARI ELEŞTİREMEZ. DİNLEYİCİLER SORU SORABİLİR. AMAÇ DİNLEYİCİLERİ KENDİ GÖRÜŞLERİYLE ETKİLEMEKTİR. 2,9,17,23,29,31

13 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ SEMPOZYUM: BİR KONUNUN DEĞİŞİK BİLİMSEL BOYUTLARI UZMANLAR GRUBU TARAFINDAN MAKALE,TEBLİĞ, BİLDİRİ ŞEKLİNDE SUNULUR. AMAÇ KONUNUN DEĞİŞİK BOYUTLARINI DİNLEYİCİLERE ve KAMUOYUNA SUNMAKTIR. TARTIŞMA ÇEŞİTLERİ GÜDÜMLÜ TARTIŞMA BÜYÜK GRUP TARTIŞMASI MÜNAZARA PANEL AÇIK OTURUM FORUM SEMİNER KONFERANS SEMPOZYUM KOLLEGYUM BRİFİNG KONFERANS: UZMAN KİŞİ, DİNLEYİCİ GRUBA ÖNCEDEN İLAN ETTİĞİ KONU HAKKINDA BİLGİ AKTARIR. AMAÇ DİNLEYİCİLERİ BİLGİLENDİRMEKTİR. SEMİNER: UZMAN veya HAZIRLIK YAPMIŞ BİR KİŞİ KONU İLE İLGİLİ ÖZEL GRUBA BİLGİ AKTARIR. AMAÇ MESLEKİ ve KİŞİSEL GELİŞİMİ SAĞLAMAKTIR. 2,9,17,23,29,31

14 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ TARTIŞMA ÇEŞİTLERİ KOLLEGYUM (ZITPANEL): CEVAP VEREN UZMAN GRUP ve SORU SORAN ÖĞRENME GRUBU VARDIR. DİNLEYİCİ BÜYÜK GRUP BUNLARIN ARASINDAKİ BİLGİ ALIŞVERİŞİNDEN KENDİ BİLGİSİNİ ÜRETİR. AMAÇ BÜYÜK GRUBUN SORULARINI TEMSİLCİ GRUP ARACILIĞI İLE CEVAPLAMAKTIR. GÜDÜMLÜ TARTIŞMA BÜYÜK GRUP TARTIŞMASI MÜNAZARA PANEL AÇIK OTURUM FORUM SEMİNER KONFERANS SEMPOZYUM KOLLEGYUM BRİFİNG BRİFİNG: BİR ETKİNLİĞİ, BİR DURUMU, BİR KURUMU ANLATMAK AMACIYLA ÜST YETKİLİLERE VERİLEN KISA ve ÖZ BİLGİDİR. ARAÇ, GEREÇ, MATERYAL ve SUNUM İLE DESTEKLENEBİLİR. AMAÇ ÜST DÜZEY YETKİLİYİ AYDINLATMAKTIR. 2,9,17,23,29,31

15 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ GENEL ÖZELLİĞİ: HEDEFLER ve KONULARIN PROBLEMLER HALİNE GETİRİLMESİ ve PROBLEM ÇÖZME YOLLARI KULLANILARAK ÇÖZÜLMESİ ŞEKLİNDE UYGULANIR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA OLUMLU YÖNLERİ: *KALICI ÖĞRENMELER SAĞLAR. *GERÇEK HAYATTA KULLANILACAK SORUN ÇÖZME BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR. *ELEŞTİREL, YARATICI, SORGULAYICI DÜŞÜNME ve KARAR VERME GİBİ ÜST DÜZEY DAVRANIŞLAR KAZANDIRIR. *İLGİ ve DİKKAT SÜREKLİDİR. *ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL DÜŞÜNME ve BİLİMSEL TAVIR ÖZELLİKLERİ GELİŞİR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE 10,15,19,35,36

16 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ OLUMSUZ YÖNLERİ: * BÜTÜN AŞAMALARI (PLANLAMA, UYGULAMA, DEĞERLENDİRME) ZAMAN ALICIDIR. * PROBLEMİN ÇÖZÜMÜ ESNASINDA KULLANILACAK ÖĞRENME ÇEVRENİN DÜZENLENMESİ, ARAÇ-GEREÇ-MATERYAL TEMİNİ ZOR OLABİLİR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE DAHA ETKİLİ OLMASI İÇİN: *PROBLEMİ FARK ETTİRME ve SINIRLAMA, ÇÖZÜMLE İLGİLİ BİLGİ TOPLAMA, DENENCE (HİPOTEZLER) KURMA, VERİ ve ARAÇ TOPLAMA, DENENCELERİ TEST ETME, SONUCA ULAŞMA ve GENELLEME AŞAMALARI DİKKATLE UYGULANMALIDIR. *PROBLEMLER GÜNLÜK YAŞAMLA ve HEDEFLERLE İLGİLİ OLMALIDIR. *ÖĞRETMEN ETKİLİ REHBERLİK YAPMALI, ÇÖZÜMLERİ HAZIR VERMEMELİDİR. 10,15,19,35,36 26,27,28,29,30

17 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ANLATIM YÖNTEMİ GENEL ÖZELLİĞİ; BİLENİN BİLMEYENE SÖZEL YOLLA BİLGİ AKTARMASIDIR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA OLUMLU YÖNLERİ: * EKONOMİKTİR. DERS HAZIRLIĞI ve SUNUMU KOLAYDIR. * DİNLEYENLER KONUYLA İLGİLİ BÜTÜNSEL ve ORGANİZE BİR GÖRÜŞ KAZANIR. *KALABALIK GRUPLARA EĞİTİM VERİLEBİLİR. *ETKİN DİNLEME, DİNLEYEREK ÖĞRENME, ETKİLİ KONUŞMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR. *SOYUT KAVRAMLARIN AÇIKLANMASINDA ETKİLİDİR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE OLUMSUZ YÖNLERİ: * ÖĞRENCİ KATILIMININ EN AZ OLDUĞU, EN AZ DUYU ORGANININ KULLANILDIĞI YÖNTEMDİR. * İPUCU, KATILIM, PEKİŞTİRME, DÖNÜT-DÜZELTME GİBİ ÖĞRETME-ÖĞRENME DURUMLARI ETKİLİ ÇALIŞTIRILAMAZ. * ÖĞRENCİLER ÖĞRENME SORUMLULUĞUNDAN UZAKLAŞTIRIR. UNUTMA KOLAY OLUR. *SIKICIDIR. İLGİ ve DİKKAT SÜRDÜRÜLEMEZ. *ÜST DÜZEY ÖĞRENMELERDE YETERSİZDİR. 1,8,22,

18 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ANLATIM YÖNTEMİ DAHA ETKİLİ OLMASI İÇİN: * ÖRGÜTLEME, ŞEMALANDIRMA GİBİ ORGANİZE EDİCİLERDEN YARARLANILMALI, İÇERİKTE BÜTÜNLÜK ve AKICILIK SAĞLANMALIDIR. * DİNLEYENLERİN DİL ve ANLAMA ÖZELLİKLERİ, İLGİ SÜRESİ, KÜLTÜREL YAPISINA DİKKAT EDİLMELİDİR. *ANLATIM, GÖZ TEMASI-SES TONU-JEST ve MİMİKLERLE DESTEKLENMELİDİR. *TÜM DERSLERİN KRİTİK BİLGİLERDE UYARMA ve KONUYU ÖZETLEYEREK TOPARLAMA BÖLÜMLERİNDE ETKİLİ OLARAK KULLANILMALIDIR. * DİNLEYİCİ DAVRANIŞLARI DİKKATLE İZLENMELİ, İLGİNİN DAĞILMAMASI İÇİN ÖNLEM ALINMALIDIR. * ANLATIMIN GÖRSEL ve İŞİTSEL KAYNAKLARLA DESTEKLENMESİ SAĞLANMALIDIR. * DİNLEYİCİLERE ANLATIMIN YOL HARİTASININ VERİLMESİ (PROGRAM-KONU LİSTESİ-ÖZET) GİBİ DESTEKLER SAĞLANMALIDIR. * ANLATIM ÖRNEKLER, GÜNLÜK OLAYLAR, İSTATİSTİK, ŞAKA, ANI GİBİ ETKİNLİKLERLE RENKLENDİRİLMELİDİR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE 1,8,22,

19 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ SORU-CEVAP YÖNTEMİ GENEL ÖZELLİĞİ; ÖĞRETENİN SORULAR SORMASI, ÖĞRENENİN CEVAPLAR VERMESİ ŞEKLİNDE UYGULANIR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA OLUMLU YÖNLERİ: * DİNLEME, ANLAMA, DÜŞÜNME, HATIRLAMA, AKIL YÜRÜTME, YARATICI BİR ŞEKİLDE DÜZENLEME BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR. * ANINDA DÖNÜT-DÜZELTME YAPILABİLİR. * KAVRAMLAR DAHA RAHAT AÇIKLANABİLİR. * İLGİ ve DİKKAT SÜREKLİDİR. * SORGULAMA ve ETKİLİ KONUŞMA FIRSATLARI VERİR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE OLUMSUZ YÖNLERİ: * ZAMAN YÖNETİMİ ZORDUR. YAVAŞ İŞLER. * NİTELİKLİ SORU HAZIRLAMAK UZMANLIK GEREKTİRİR. * YANLIŞ CEVAPLAR, İYİ YÖNETİLMEYEN OTURUMLAR ÖĞRENME ORTAMININ PSİKOLOJİK ve SOSYAL YAPISINI BOZAR.

20 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ SORU-CEVAP YÖNTEMİ DAHA ETKİLİ OLMASI İÇİN: *HER HEDEF ve ALT HEDEF İÇİN SORULAR HAZIRLANMALI, EN AZ BİR ADET ÜST DÜZEY SORU OLMALIDIR. *SORU CEVABI BARINDIRMAMALI, EVET-HAYIR ŞEKLİNDE CEVAPLANDIRILMAMALIDIR. *SORULAR DİL ve ANLATIM ÖZELLİKLERİ YÖNÜNDEN ÖĞRENCİLERE UYGUN OLMALIDIR. *ZORLANILAN SORULAR ALT SORULARA AYRILARAK KOLAYLAŞTIRILMALI, CEVAP SINIFLA BULUNMALIDIR. *SORU SINIFA SORULMALI, DÜŞÜNME SÜRESİNDEN SONRA EL KALDIRILARAK CEVAPLANMALIDIR. *SORU SORMA HIZLI ve CANLI OLMALIDIR. ÖĞRENCİLER DE SORU SORMALIDIR. *SORU HERKES DİNLER HALE GELDİĞİNDE SORULMALI, TEKRARLANMAMALIDIR. *ÖĞRENCİNİN CEVABI KENDİ SÖZCÜKLERİYLE DÜZENLEMESİ İSTENMELİDİR. *YANLIŞ CEVAPLARDA TAKILMADAN BAŞKA BİR ÖĞRENCİYE GEÇİLMELİ, ÖĞRENCİ ÜZÜLMEMELİDİR. *DOĞRU CEVAP VURGULANMALIDIR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE

21 GENEL ÖZELLİĞİ; OLUMLU YÖNLERİ: ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ROL OYNAMA ve DRAMA YÖNTEMİ ROL OYNAMA ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA GENEL ÖZELLİĞİ; HERHANGİ BİR DURUMUN TİYATRO OYUNU ŞEKLİNDE CANLANDIRILMASIYLA UYGULANIR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE OLUMLU YÖNLERİ: *DUYUŞSAL ÖĞRENMELERDE ETKİLİDİR. DİĞER İNSANLARIN DUYGULARININ, DÜŞÜNCELERİNİN ANLAŞILMASINI KOLAYLAŞTIRIR. *BİREYSEL ve SOSYAL KONULARIN DOĞRU YORUMLANMASINI ÖĞRETİR. *TEK DOĞRU OLMADIĞINI KAVRATIR. HER DÜZEYDE ÖĞRENCİYLE UYGULANABİLİR. *ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR. *YARATICILIĞI GELİŞTİRİR.

22 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ROL OYNAMA OLUMSUZ YÖNLERİ: *ZAMAN ALICIDIR. ÖN HAZIRLIK İSTER. *İZLEYİCİLER İÇİN SIKICI OLABİLİR. *ÖĞRENCİLER ROLLERİNİ FAZLA SAHİPLENEBİLİR. *KALABALIK SINIFLARDA UYGULANAMAZ. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA DAHA ETKİLİ OLMASI İÇİN: *ROL OYNAMA DERSİN AKIŞI İÇİNDE BAŞTA, SONDA, ORTADA OLABİLİR. *HEDEFLERLE BAĞLANTILI OLARAK ÖNCEDEN PLANLANMALIDIR. *ÖĞRENCİLER ZORLANMAMALI, KARAKTERLERİNE UYGUN ROL DAĞITIMI YAPILMALIDIR. *FİZİKSEL ÇEVRE UYGUN OLMALI, ROLE UYGUN KIYAFETLERLE DESTEKLENMELİDİR. *AYNI OYUN İÇİNDE ROLLER DEĞİŞTİRİLMELİ, FARKLI ROLLER YAŞANMALIDIR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE

23 GENEL ÖZELLİĞİ; OLUMLU YÖNLERİ: ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ROL OYNAMA ve DRAMA YÖNTEMİ DRAMA ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA GENEL ÖZELLİĞİ; BİR BECERİ veya DURUMUN SINIF ÖNÜNDE CANLANDIRILMASI ŞEKLİNDE UYGULANIR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE OLUMLU YÖNLERİ: *DUYUŞSAL ÖĞRENMELERDE ETKİLİDİR. *GERÇEK NEDEN-SONUÇ İLİŞKİLERİNİN ANLAMA ve AÇIKLAMA FIRSATI VERİR. *GRUP ETKİLEŞİMİNİ GELİŞTİRİR, FARKLILIKLARA TOLERANS ve ANLAYIŞ SAĞLAR. *ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR. *SÖZEL BECERİLERİ, ELEŞTİREL DÜŞÜNMEYİ, KARAR VERMEYİ, YARATICILIĞI GELİŞTİRİR. *ÖĞRENCİYİ YAŞAMA HAZIRLAR, ÖZGÜVEN OLUŞTURUR.

24 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DRAMA OLUMSUZ YÖNLERİ: *ZAMAN ALICIDIR. *KULLANILABİLECEĞİ HEDEF SAYISI AZDIR. *ÖĞRENCİLER ROLLERİNİ FAZLA SAHİPLENEBİLİR. *KALABALIK SINIFLARDA UYGULANAMAZ. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE DAHA ETKİLİ OLMASI İÇİN: *ÖĞRENCİLERE HEDEFLER, DRAMANIN NASIL YAPILACAĞI ÖNCEDEN ANLATILIR. *KOLAY KARAKTERLER OLUŞTURULUR. METNE BAKARAK veya BAKMADAN UYGULANABİLİR. *ÖĞRENCİLER ZORLANMAZ, KARAKTERLERİNE UYGUN ROL DAĞITIMI YAPILIR. *FİZİKSEL ÇEVRE HAZIRLANIR, DRAMAYA UYGUN KIYAFETLERLE DESTEKLENİR.

25 ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ YARATICI DRAMA GENEL ÖZELLİĞİ; BİR BECERİ veya DURUMUN ÖNCEDEN HAZIRLIK YAPMADAN, DOĞAÇLAMA YAPARAK CANLANDIRILMASI ŞEKLİNDE UYGULANIR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA ROL OYNAMA, DRAMA ve YARATICI DRAMA YAPARKEN; HEDEFLER ve PROBLEM TANIMLANIR. KONUŞMA, AÇIKLAMA, OLAYI ANLAMA GİBİ ETKİNLİKLERLE GRUBUN KONUYA ISINMASI SAĞLANIR. KATILIMCILAR ve GÖZLEMCİLER SEÇİLİR. CANLANDIRMA YAPILIR. ROLDEKİ USTALIKLAR DEĞİL, HEDEFE UYGUN DAVRANIŞLAR TARTIŞILIR, DEĞERLENDİRİLİR. CANLANDIRMAYA DEVAM EDİLİR. TEKRAR DEĞERLENDİRME YAPILIR. GENELLEMELERE VARILARAK ÇALIŞMA BİTİRİLİR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE

26 GENEL ÖZELLİĞİ; OLUMLU YÖNLERİ: ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ BİREYSEL ÇALIŞMA YÖNTEMİ GENEL ÖZELLİĞİ; ÖĞRENCİNİN KENDİ BAŞINA ÖĞRENMESİ ŞEKLİNDE UYGULANIR. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA OLUMLU YÖNLERİ: *ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR. ÖĞRENCİYİ KENDİ ÖĞRENMESİNDEN SORUMLU HALE GETİRİR. *BİREYSEL GEREKSİNMELERİ KARŞILAR, ÖĞRENME HIZLARININ TÜMÜNE GÖRE ŞEKİLLENEBİLİR, BİREYSEL FARKLARA UYGUNDUR. *ÖĞRENCİNİN AKTİF OLMASI KALICILIĞI ARTTIRIR. *ÖĞRENCİNİN PLAN YAPMA, PLANA GÖRE ÖĞRENME BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR. *ÖĞRENCİYİ ÖĞRENME AÇISINDAN BAĞIMSIZ HALE GETİRİR. ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME DAVRANIŞLARI KAZANDIRIR. *İLGİ ve DİKKAT SÜREKLİDİR. *DOĞRU PLANLAMA İLE YAPARAK ve YAŞAYARAK ÖĞRENME FIRSATLARI SUNAR. ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE

27 OLUMSUZ YÖNLERİ: DAHA ETKİLİ OLMASI İÇİN: ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ BİREYSEL ÇALIŞMA YÖNTEMİ OLUMSUZ YÖNLERİ: * HER ÖĞRENCİ İÇİN ÖZEL DÜZENLEME GEREKTİĞİNDEN SINIF ORTAMINDA UYGULANMASI ZORDUR. * SINIF DIŞI UYGULAMALARDA, HER ÖĞRENCİ İÇİN AYRI ARAÇLER NEDENİYLE YÜKSEK HARCAMA GEREKTİRİR. * ÖĞRENCİ KENDİ BAŞINA ÇALIŞMA DAVRANIŞLARINI KAZANMADAN UYGULANAMAZ. ANLATIM SORU-CEVAP TARTIŞMA ÖRNEK OLAY GÖSTERİP YAPTIRMA ROL OYNAMA ve DRAMA PROBLEM ÇÖZME İŞBİRLİĞİNE DAYALI (KUBAŞIK) ÖĞRENME BİREYSEL ÇALIŞMA ÖĞRENCİ MERKEZLİDEN ÖĞRETMEN MERKEZLİYE DAHA ETKİLİ OLMASI İÇİN: *ÖĞRETİM HEDEFLERİNİN HER ÖĞRENCİ TARAFINDAN TAM OLARAK ALGILANMASI SAĞLANMALIDIR. *ÜNİTE SONUNDA, BÖLÜM SONLARINDA İZLEME TESTLERİ UYGULANARAK SONUÇLAR BELİRLENMELİ, DÖNÜT-DÜZELTMELER YAPILMALIDIR.

28 DOSTÇA KALIN


"MERHABA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları