Pazarlama İletişimi ve Etik
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Etik Yarar, iyi, kötü, doğru ve yanlış gibi kavramları inceleyen, bireysel ve grupsal davranış ilişkilerinin hangisinin doğru, hangisinin yanlış olduğunu belirleyen ahlaki ilkeler, değerler ve standartlar sistemidir. 13.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Reklam ve Etik Yanlış bilgi aktaran, haksız rekabet yaratan, kültürel farklılıkları kışkırtan, olumsuz psikolojik etkilere yol açan, dolaylı yada doğrudan hakaret içeren, kadın ve erkek rollerini yanıltıcı konumlandıran, saldırgan ve tehlikeli reklamların üretilmemesi için, herhangi bir yazılı tüzükle desteklenmeksizin, reklamcıların kendi inisiyatifleri çerçevesinde uyguladıkları ahlak prensipleridir. 13.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Reklam Etiği Konuları Ürünler arası karşılaştırmaların tarafsız olmaması Ürün özelliklerin doğru tanıtılmaması Kadın ve erkek cinselliğinin ön plana çıkarılması Toplumun örf ve adetlerinin dikkate alınmaması Çocukların reklamlarda yer alması 13.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Kişisel Satış ve Etik Satış elemanlarının son derece baskıcı satış yöntemlerini kullanarak, tüketicileri satın almaya zorlamaları, Ürün tanıtımları sırasında ürün özelliklerinin abartılması hatta yalan söylemeleri, Çok büyük satış teşvikleri ve hediyeler sunmaları 13.04.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU