Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
pazarlama yönetimi Pazar bölümlendirme-konumlandırma NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

2 Pazar bölümleme kavramı
Pazar bölümleme kavramının tanımlanması, Pazar bölümlendirmenin yarar ve sakıncalarının ortaya konulması, Pazar bölümlendirme kriterleri nelerdir? -tüketici, endüstriyel ve uluslararası pazarların bölümlendirilmesi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 Pazar bölümlendirmenin değişkenleri
Coğrafi değişkenler, Demografik değişkenler, Psikografik değişkenler, Ekonomik ve Davranışsal değişkenlerin belirtilmesi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 hedef Pazar seçimi ve konumlandırma
Hedef Pazar kavramının tanımlanması, Hedef Pazar seçim stratejilerinin belirlenmesi, Konumlandırmanın tanımlanması Konumlandırma stratejileri, Algılama haritaları, NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
büyüme stratejileri Pazara sokulma stratejisi, Pazar geliştirme stratejisi, Hizmet geliştirme stratejisi, Çeşitlendirme stratejisi Satış tahminlerinin yapılması Potansiyel Pazar kavramı incelemesi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu’nun Sağlık Hizmetleri Pazarlaması kitabından ve Prof.Dr.İsmet Mucuk’un Pazarlama İlkeleri kitabından yararlanılmıştır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları