Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK"— Sunum transkripti:

1 KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İşletmeler VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK

2

3 Sosyal Sorumluluk Nedir?
Bir işletmenin paydaşlarının genel olarak toplumun refahını ve iyiliğini koruyacak geliştirecek kararlar verme sorumluluğu

4 karı maksimize etmek ve
İşletmelerde Klasik Görüş Yönetimin TEK VE EN ÖNEMLİ sosyal sorumluluğu karı maksimize etmek ve ortakların menfaatlerini koruyup kollamaktır. İşletmenin kaynaklarını toplumsal hizmet amaçlı kullanmak maliyetleri artırır, fiyatları yükseltir ve karı düşürür.

5 İşletmeler sadece ortaklara karşı sorumlu değildir.
İşletmelerde Sosyo Ekonomik Görüş Yönetimin sorumluluğu karı maksimize etmenin de ötesinde toplumun refahına katkı yapmaktır İşletmeler sadece ortaklara karşı sorumlu değildir. İşletmeler topluma karşı da sorumludurlar.

6 Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları
Bu tür işletmeler kanunlara saygılıdırlar. Fakat sosyal sorumlu davranmaya da çalışmazlar. Bu tür işletmeler yasalara ve ahlaka uygun davranışlar ve tüm paydaşlarının çıkarlarını dengelemeye çalışırlar. En Yüksek Sosyal Sorumluluk Düzeyi En Düşük Sosyal Sorumluluk Düzeyi Engelleyici – Direnç Gösteren – Bağdaşır - Proaktif Bu tür işletmeler sosyal sorumlu davranışı benimserler, farklı yollar izleyerek paydaşlarının beklentilerini öğrenmeye çalışırlar ve kaynaklarını paydaşlarının farklı ihtiyaçlarını karşılamak için kullanırlar. Bu tür işletmeler sorumlu davranmaz, hatta yasadışı ve etiğe aykırı davranırlar.

7 Zorunluluktan Sorumluluğa SOSYAL ZORUNLULUK: SOSYAL DUYARLILIK:
Bu tür işletmeler ekonomik ve yasal zorunlulukları yerine getirmekle yetinirler SOSYAL DUYARLILIK: Bu tür işletmeler Pratik adımlarla sosyal değişime uyum gösterirler. Önemli toplumsal ihtiyaçlara duyarlıdırlar. SOSYAL SORUMLULUK: Bu tür işletmeler Yasal ve ekonomik zorunlulukların da ötesinde toplumun uzun dönemli yararını önemserler ve buna katkı yapmaya çalışırlar

8 Kimlere Karşı Sorumludurlar?
İşletmeler Kimlere Karşı Sorumludurlar? müşterilere çevreye tedarikçilere Sosyal Sorumluluk Yatırımcı / ortaklara çalışanlarına devlete

9 Çevreyle İlgili Konular
Hava Kirliliği; Su Kirliliği; Toprak Kirliliği; Enerji Tasarrufu vb.

10 Müşterilerle İlgili Konular
Müşteri Hakları Güvenli ürün Doğru bilgilendirme Söz hakkı Seçme hakkı Bilgi isteme hakkı İyi hizmet Adil Fiyatlandırma Reklam

11 Tedarikçilerle İlgili Konular
Anlaşma şartlarına uyma, Franchısee şikayetlerine duyarlılık, Ödemelerin zamanında yapılması, Tedarikçilerle birlikte amaçlara ulaşma, Sektörün ihtiyaçlarına duyarlılık

12 Çalışanlarla İlgili Konular
- Ayrımcılık yapmadan ödüllendirme, ücretlendirme, terfi vb. - Kaza ve hastalıklara karşı güvenli çalışma ortamı - Özel hayatın korunması - Haksızlıkları ilgili kurumlara iletme - Çocuk ve köle işçi çalıştırmama

13 Yatırımcılarla İlgili Konular
İyi finansal yönetim, Hisselerin değerini artırma, Firmanın değerini artırma, Muhasebe ilkelerine uyma, Ortaklara zamanlı finansal raporlar sunma Şeffaflık vb.

14 TOPLUMDAKİ İHTİYAÇ SAHİPLERİ
Eğitime, sağlığa, kültüre, spora ve çevreye katkı Toplumsal gelişmelere katkı yapma İnsan haklarını ve hayvan haklarını koruma ve geliştirme.

15 Neden Sorumlu Olmalıdırlar?
İşletmeler Neden Sorumlu Olmalıdırlar? Lehte Görüşler İşletmeler neden oldukları çevre kirliliği vb. zararları tazmin etmelidirler. 2. İşletmeler de toplumun vatandaşıdırlar. 3. İşletmeler toplumsal sorunları çözebilecek kaynaklara sahipler. 4. Uzun dönemli işletme başarısı için şart.

16 Neden Sorumlu Olmalıdırlar?
İşletmelerin görevi ortakların karını artırmaktır. İşletmeler Neden Sorumlu Olmalıdırlar? ALEYHTE Görüşler İşletmeler sosyal problemleri çözecek uzmanlığa sahip değildirler. İşletmelerin görevi ortakların karını artırmaktır. İşletmeler asıl amaçların uzaklaşır.

17 Sosyal Sorumluluk Finansal Performans İlişkisi
Araştırmalar sosyal sorumluluklara duyarlılık ile işletme başarısı arasında olumlu ilişkiler olduğunu gösteriyor. Kısa vadede sosyal sorumluluk işletmelerin maliyetlerini artırsa da, uzun dönemde yararlı.

18 KSS Uygulamaları Kurumsal İtibarı Artırıyor
Duygusal çekicilik, Ürün ve hizmetler-kalite, yenilik, değer, güven Finansal performans Vizyon ve liderlik Çalışma ortamı SOSYAL SORUMLULUK KURUMSAL İTİBAR KATSAYISI

19 İşletmelerin KSS Projelerinin Konularının Dağılımı
KSS Proje Konusu Yüzde ÇEVRE % 61 SPOR % 38 EĞİTİM VE ÖĞRETİM % 70 İnsan hakları % 9 Engelliler % 13 Hayvanları koruma % 4 Çocuklar ve gençler % 16 Çalışanlar % 31 Sağlık % 32 TOPLUM % 53 KÜLTÜR VE SANAT % 40 Bilim ve teknoloji % 20 Tarih % 18 Girişimcilik % 3 Kadın hakları % 1


"KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları