BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3.4. Şekiller Üzerinde Değişiklik Yapmak
Advertisements

Acenta üyeliği için lütfen tıklayınız.
3 Boyutlu Çizim.
TEKNİK RESİM 1. HAFTA.
BİLGİSAYAR İŞLETMENLİĞİ
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
İleti çubuğunda Düzenlemeyi Etkinleştir'i tıklatın,
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
BİLGİSAYARLI TEKNİK ÇİZİM
OGM SİTESİNDEN GİRİLEREK E-POSTA HESAP ŞİFRESİ DEĞİŞTİRME
Layer (katman)larla Çalışmak
TEKNİK RESİM 2. HAFTA.
DÖNME YANSIMA ÖTELEME.
1- Çalışma sayfasına dış çerçevesi olan bir oval ve bir dörtgen çiziniz. Dörtgeni seçili duruma getiriniz ve oval şeklin bir kısmını örtecek şekilde ovalin.
ÖĞRENME FAALİYETİ 3. PARAGRAF DÜZENLEME.
Formül Hazırlama ve Kullanma
Microsoft EXCEL (2) Kapsam Kopyalama, Yapıştırma Açıklama Ekleme Satır ve Sütunların Boyutlandırılması Bitişik Hücrelere Dayanarak Otomatik Veri Girme.
Dr. Ahmet KÜÇÜKER Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
Bilgisayarda Ofis Programları
KONU POWERPO İ NT 2010’DA AN İ MASYON HAZILAYAN Melek YILMAZ.
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
Sesli Canlandırmalar Hazırlamak Flash çok farklı formatlarda sesleri çalabilme özelliğine sahiptir. Windows işletim sisteminin ses formatı olan.wav, Macintosh.
EXCEL 2003 Ders 3,4,5,6. HESAPLAMALAR Fonksiyon Düğmesi Bu düğmeye tıkladığımızda karşımıza 5 tane seçenek çıkmaktadır. Bunlar; 1. Sum(Topla)= Belirtilen.
Vi Editörü Aslı Ergün. Doküman Açmak, Başlatmak vi dosya_adi Komut girmek ve girilen komut uygulama modununu değiştirmek için ESC tuşuna basılır.
Kes, Kopyala, Yapıştır & Ara, Bul, Değiştir
EXCEL 2003 Ders 2.
5.1. Tablo Ekleme Kelime işlemci programında tablo eklemek için Ekle sekmesindeki Tablolar grubundan Tablo düğmesine tıklanır. A:Tablo; Bu kısmın üzerine.
CNC tezgah ve sistemlerde; tezgah, parça ve takım olmak üzere üç ayrı koordinat sistemi vardır. Bu koordinat sistemlerinin  orijinlerine; tezgaha ait olanına 
ZAMANLANMIŞ GÖREVLER. Linux sistemde bazı işlerin istediğiniz zamanlarda ya da zaman aralıklarında otomatik olarak yapılmasını sağlayabilirsiniz. Yani.
WORD WORD UYGULAMA.
Lync Windows Mağazası uygulaması için
Windows Kurulumu Resimli
YOUNİS İ.M.ALJARADAT  KURULUM  DİL SEÇME  KOŞUL KABULÜ  SÜRÜCÜ ÖZELLİKLERİ  DOSYALAR  KURULUM  KULLANICI  ETKİNLEŞTİRME  AYARLAR.
Bilgisayar Grafikleri Ders 4: 2B Homojen koordinat
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Fatih VPN Konica Minolta Çok Fonksiyonlu Yazıcı Ayarları
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİSAYAR 2 NOT 3. Sayıları Biçimlendirmek Hücrelere girdiğimizde sayıları biçimlendirmek için; Hizalma yapmak istediğimiz.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 3. HAFTA. Bu Derste Öğrenilecek Komutlar Mirror: Aynalama Move: Taşıma Offset: Öteleme Fillet: Yuvarlama Rotate: Döndürme.
KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Yrd.Doç.Dr. İnan KESKİN
ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 4. HAFTA. ÖĞRENİLECEK KOMUTLAR ARRAY: (AR): Dizi halinde kopyalama SCALE: (SC): Büyütme küçültme ALIGN: (AL): Hizalama EXTEND:
KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Yrd.Doç.Dr. İnan KESKİN
Güvenli bir merdiven inşa etme
KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Yrd.Doç.Dr. İnan KESKİN
Autocad Nedir? Autocad, standartlara ve teknik resim kurallarına göre çizim yapabilen gelişmiş bir bilgisayar destekli tasarım programıdır
ÜÇGENDE AÇILAR.
ITEC186 Bilgi Teknolojilerine Giriş
Kemikler ile Çalışmak (Bone Tool)
ITEC186 Bilgi Teknolojilerine Giriş
FOTOĞRAFTA ALAN DERİNLİĞİ
ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
Autocad.
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
Word Programı.
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
Dosya Yönetimi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
BÜRO STAJI MAHMUT ÇIĞ. AUTOCAD K omutlar: Line : çizgi çizimi Move : taşıma Copy: kopyalama Erase : silme Offset : nesneyi belirli.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tayfun KOÇ , Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitmeni
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Grafik Animasyon Aslı Ergün.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
Grafik Animasyon.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 4. HAFTA

Bu Derste Öğrenilecek Komutlar Offset: Öteleme Fillet: Yuvarlama Rotate: Döndürme Stretch: Sündürme Chamfer: Şev verme

O: OFFSET: Öteleme AutoCAD'in temel düzenleme komutlarından biri olan OFFSET ile öteleme işlemi yapılır. OFFSET herhangi bir LINE, ARC, CIRCLE, SPLINE ya da PLINE nesnesini kendinden istenen bir birimde uzağa ötelenmiş kopyasını alma işlemidir. Nesne kapalı bir PLINE ise öteleme işlemi nesnenin içine ya da dışına, açık bir LINE ya da diğer objelerden ise taraf seçerek öteleme yapılır

Komut ilk girdiğinizde, komut satırında OFFSET işlemi ile ilgili mevcut ayarları gösterir ve sizden bir ötemele miktarı girmenizi ya da "Through" seçeneğini kullanmanızı bekler.

"Through" seçeneği ile OFFSET Bu seçeneği kullanmak için varsayılan değerini ENTER ile kabul edebilir ya da daha önceden mesafe girdiyseniz "T" seçeneğini kullanarak "through" moduna geçebilirsiniz. Select object to offset or [Exit/Undo] : [ötelenecek nesneyi seçin] Specify through point or [Exit/Multiple/Undo]: [öteleme noktasını seçin] Mesafe girerek OFFSET Mesafe girerek OFFSET yapmak için öteleme yapmak istediğimiz mesafeyi bilmemiz gereklidir. Örneğimizde 18 birim öteleme yapıyoruz. Mesafe girerek öteleme yaptığımızda nesneyi seçip, ötelemek istediğimiz tarafta bir nokta belirtmemiz yeterli olacaktır.

Kapalı Nesneleri OFFSET yapmak CIRCLE ve PLINE gibi nesneleri ötelemek daha kolaydır. Nesneyi gösterip, içinde veya dışında bir taraf belirtmeniz yeterli olacaktır.

Komutun Seçenekleri Through: Öteleme noktası bilindiğinde nesnenin belirtilen öteleme noktasına kadar ötelenmesi için. Erase: Ötelenen nesnenin silinip silinmeyeceğini belirtir. Layer: Öteleme yoluyla yeni yaratılacak nesnenin katmanını seçmenize izin verir. Multiple: Sürekli öteleme modunda kalmak için kullanılır. Exit: Öteleme komutundan çıkmak için kullanılır. ESC tuşu da iş görür. Undo: En son yaptığınız ötelemeyi geri alır.

F: FILLET: Köşeleri Yuvarlama FILLET komutu temelde köşeleri yuvarlamak için kullanılır

Şekilde gördüğünüz gibi FILLET komutu nesnelerin seçtiğiniz taraflarını bırakarak verdiğiniz yarıçap ile yuvarlıyor

CHA: CHAMFER: ŞEV VERME Çizim nesnelerinin köşelerine eğim (şev) verir. İki köşe arasındaki eğimi verirken aralarındaki uzaklığı (Distance) belirtmeniz gereklidir. Eğer uzaklık 0 ise köşeler 90˚ olacaktır. Kullanım şekli: Komut satırında “Cha” yazarak Chamfer komutu başlatılır. Polyline: Bütün olarak çizilen şeklin bütün köşelerine şev verir. Distance: 1. ve 2. köşe için şev verilecek mesafe girilir. Angle: 1. ve 2. köşe için şev verilecek açı girilir. Trim: Şekilde kalan uzantıların budanıp budanmayacağını seçer. Method: Şev verme opsiyonunu seçer. (Mesafe girerek veya açı girerek.)

Ro: ROTATE: Döndürme

Rotation Angle: Nesneyi döndürme merkezi etrafında kaç derece döndürmek istiyorsanız açı olarak girin. Metrik sistemde saat yönünün tersinde 360 derecelik dönüş tam bir turdur. Copy: Döndüreceğiniz nesnenin bir kopyasını almak için kullanabilirsiniz.

Str: STRETCH: Sündürmek

Gördüğünüz gibi STRETCH, belirlediğiniz çit çerçevenin içine tam giren nesneleri hareket ettiriyor, yarısı içinde kalan nesnelerin ise içinde kalan noktalarını sündürüyor.

ÖRNEK (Circle, Divide veya Measure, Mirror)

Örnek: (Rectangle veya Polyline, Copy (Array), Offset, Trim)