Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kemikler ile Çalışmak (Bone Tool)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kemikler ile Çalışmak (Bone Tool)"— Sunum transkripti:

1 Kemikler ile Çalışmak (Bone Tool)

2 K emikler eklemli yapısıyla şekilleri hareket ettirmek için kullanılır
K emikler eklemli yapısıyla şekilleri hareket ettirmek için kullanılır. Özellikle insan hareketleri için uygundur. Kemikler eklemli yapılarıyla kemik sistemini oluşturur ve bir animasyon yapıldığında birbirine bağlı olarak hareket eder. Bir Kemik animasyonunda uzuvların birbirinden bağımsız hareket etmesi de sağlanabilir. Bu ayrı hareketlerin her birine Armatür denir.

3 Bir Kemik Sistemi Oluşturmak Sahneye şekil çizildiğinde kemik sistemini oluşturmadan önce şekildeki kemik ve eklem yerleri belirlenmelidir. Bir kemik sistemi oluşturmak için: 1 -Her animasyon farklı bir katmanda yapılmalıdır. 2 -Araç Panelinde bulunan Kemik Aracına fare ile tıklanır ve klavyeden X harfine basılır. Fare İşaretçisinin değiştiği görülür. 3 -Sahnede bulunan şeklin eklem noktaları belirlenir. Fare ile basıp sürüklenerek kemik çizilir. Bitirilen yerden kemik çizilerek devam edilir ve ortada bir eklem meydana gelir. Her bir eklem bir daire ile görülecektir. Bu işlem hareket istenen her bir yer için devam eder.

4 Bu işlem yapılırken Zaman Çizelgesine Armatür isimli bir katman yerleşir. Bu katmanın simgesi diğer katmanlardan farklıdır ve kareler koyu yeşildir.

5 Bir Kemik Sistemi Canlandırmak
Bir kemik sistemini canlandırmak için: 1- Zaman Çizelgesinde bulunan katmanların bitiş kareleri seçilir ve Menü Çubuğunda bulunan Ekle başlığından Zaman Çizelgesi seçeneği tıklanarak açılan menüden Anahtar Kare tıklanır veya fare ile sağ tıklanarak Anahtar Kare Ekle seçilir veya da klavyeden F6 tuşuna basılır. 2- Armatür katmanı için bitiş katman seçilir ve Menü Çubuğunda bulunan Ekle başlığından Zaman Çizelgesi seçeneği tıklanarak açılan menüden Kare tıklanır veya fare ile sağ tıklanarak Kare Ekle seçilir veya da klavyeden F5 yada insert pose seçilebilir tuşuna basılır. 3- Diğer katman animasyonları tamamlanır. Armatür katmanın son karesi seçilerek sahnedeki kemiklerin hareket bittiğinde olması gereken yer düzenlenir. Kemiklerin konumlarını değiştirmek için Seçim Aracını kullanabilirsiniz. 4 Tüm işlemler bittikten sonra animasyon kontrol edilir. Menü Çubuğunda bulunan Kontrol Et başlığından Filmi Test Et seçeneğine tıklanır veya klavyeden CTRL + ENTER tuş kombinasyonuna basılır.

6

7

8

9

10 Yanlış çizilen kemikleri silmek için önce Araç Panelinde bulunan Seçim Aracına fare ile tıklanır veya klavyeden V harfine basılır. Yanlış çizilen kemik seçilir. Seçim işlemi yapıldıktan sonra klavyeden DELETE tuşuna basmak yeterlidir. Kemikleri kullanarak yapılan animasyonları sembole çevirebilirsiniz. Animasyonu sembole çevirmek için: 1 Sahnede bulunan kemik sistemi seçilir ve fare sağ tuşu tıklanarak açılan menüden Sembole Dönüştür seçilir. 2 Ekrana açılan Sembole Dönüştür penceresinde Ad yazı kutusuna sembole verilecek isim yazılır. Tür açılır menüsünden Film Klibi seçeneğine tıklanır ve Tamam butonuna basılarak sembole dönüştürme işlemi onaylanır. 3 Sembole dönüştürülen animasyon film klibi formatında olduğu hareket içerebilmektedir. Bu sembolü istediğiniz proje içerisinde aynı şekilde kullanabilirsiniz.

11

12 Joint rotation sekmesi nesneye kazandırmış olduğumuz eklem hareketlerine belirli bir açıda dönmesini sağlamamıza yarar.


"Kemikler ile Çalışmak (Bone Tool)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları