Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
Advertisements

OYUN VE SPOR MÜSABAKALARI
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
Hikaye Anlatımı.
ROL OYNAMA.
Playtesting Damla KIZILTAS.
Nesneye Dayalı Programlama
21. Yüzyıl becerileri.
Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story CAN IZ YEMIŞCIOĞLU.
Nesneye Dayalı Programlama
Game Design - Theory & Practice, Second Edition Chapter 15: Getting the Gameplay Working Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi.
Bir Oyun Fikri için Beyin Fırtınası
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
CHAPTER 4 GAME ANALYSIS:CENTİPEDE Fatma Kübra ÇELEN Hacettepe Üniversitesi BTÖ Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Gameplay Çalışmasına Başlamak Getting The Gameplay Working.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
Eğitsel Oyunlar.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
Game Design Theory and Practice
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Oyun Analizi: Centipede
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
FOCUS.
The Value of Serious Play
Gesture – Based İnterfaces
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
ESKİPAZAR ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
NetKafem Kullanımı Basit, Maliyeti Düşük, İşlevleri Güçlü
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
BİLGİSAYARDA DONANIM ve YAZILIM
Level Design Giriş Sektörünün gelişmesi sonucu bu alanla ilgili iş gücü her geçen gün artmaktadır. Seviye tasarımı da bu sektörde önemli bir yer bulmuştur.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
The Elements of Gameplay
Storytelling..
Game Design Theory And Practice
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Sunum transkripti:

Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story Esin KALAYCI Hacettepe Üniversitesi BÖTE 16.02.2019

Başlangıç Noktası Bilgisayar oyun fikirleri 3 farklı ve ilişkisiz alanda meydana gelebilir; Gameplay Teknoloji Hikaye Tasarımcı karar verirken, bu alanların oyunu nasıl sınırlandıracağını bilmesi gerekir. 16.02.2019

Gameplay nedir? Eleştirilere rağmen, "gameplay", oyunun hikaye kalitesini, oynayış kolaylığını ve genel istenirliğini tek kelimede anlatabilen tek kelime olduğu için kabul gördü. Bazı oyun eleştirileri "gameplay" için grafik, ses ve tekrar oynama (replay) için olduğu gibi ayrı puan verdiler. Birçok insan oyunun kalitesini en iyi belirleyen şeyin "gameplay" olduğunu düşünmektedirler. (http://en.wikipedia.org/wiki/Gameplay) 16.02.2019

Oyun motoru nedir? (engine) Oyun motoru, kişilerin veya şirketlerin oyun yapmak amacıyla kullandığı ücretli veya ücretsiz olan programlara verilen isimdir.Bu program, esasında kütüphanelerden oluşmuş bir yapıdır.Bu kütüphanelerin içinde bilgisayar programlama dilleri ile tanımlanmış fonksiyonlar,sınıflar vb. veriler bulunmaktadır.Kişi oyun motorunu(programını) kullandığında,başkası tarafından önceden tanımlanmış olan bu verileri kullanarak oyununu yapar. (http://tr.wikipedia.org/wiki/Oyun_motoru) 16.02.2019

Gameplay ile başlamak Oyun geliştiriciler için en önemli başlama noktalarında biridir. Daha önceden başkalarının yapmış olduğu oyun stillerini düşünmek en kolayıdır. Araba Yarışı, Uçak simülasyonu, 3d macera oyunu süper mario 64 Çoğunlukla da geliştiren kişi düşündüğü oyunu oynamıştır ve kendisine ait bir şeyler eklemek istemiştir. 16.02.2019

Gameplay ile başlamak Ne tip bir gameplay yaratmak istediğini farklı fikirlerle düşünen tasarımcı, oyunda kullanılacak teknolojinin oyunu nasıl etkileyeceği ve oyuna uygun nasıl bir hikaye yaratacağını tasarlamalıdır. 16.02.2019

Gameplay ile başlamak Oyuncular için yaratmayı umduğunuz gameplaye bağlı olarak, altyapıda ne tip bir teknoloji gerekli bunu analiz etmeye ihtiyaç vardır. Oyunun 3d mi yoksa 2d mi olması daha uygundur? Oyuncunun dünyasında ne tip bir görüntü oluşturacaksınız? Eylemler ekranda çok fazla ve hızlı bir şekilde mi hareket edecek? Oyun sabit mi yoksa dinamik mi olacak. Tüm bu sorular ve daha çoğu, gameplayin düşüncesini icra edebilecek oyun motorunun ne derece başarılı olduğunu incelemeye yarar. Böylelikle ana fikirde bulunmasını istediğiniz bir durumu, oyun motoru elvermediği halde yapmaya uğraşmazsınız. 16.02.2019

Gameplay ile başlamak Hikayenizin ne anlattığı, gameplayinizin sınırlarını da belirler. Bazı hikayeler gameplayinize uygun düşmeyebilir.Örneğin; Romantik bir hikaye ise strateji oyunu, Bir uçak simülasyonunda yunan mitolojisinin yer alması uygun değildir. Gameplayinize karar verdikten sonra nasıl bir hikaye ile uygun olacağına karar vermelisiniz. 16.02.2019

Teknoloji ile başlamak Oyun geliştiren takımın ilk projesi değilse, genelde projelerine uygun ve var olan bir teknolojiyi kullanırlar. Yeni bir motor yaratmak ise eski motorlar üzerinde değişiklik yapmak anlamına gelir. Eğer proje için bir motor yazılacaksa, bu programcının ve takımının donanımının iyi olduğunu gösterir. 16.02.2019

Teknoloji ile başlamak Bazen de, projede kullanmak üzere lisanslı hem başka kaynaklardan hem de diğer oyun geliştiricilerin motorları kullanılabilir. Ne tip bir motor seçileceğinde düşünülmesi gereken, gameplayin teknoloji ile uyumlu çalışmasıdır. Motor 3D ise, tasarımcılar oyunlarında 3boyutlu bir dünyaya yer vermelidirler. 16.02.2019

Teknoloji ile başlamak Teknoloji bazen hikayenizi etkileyebilir. Büyük boyutlu seslerin kayıttan yürütülmesine olanak sağlayan streaming teknolojisi olmadan, büyük miktarlarda diyalogu ve dolayısıyla lehçeleri hikaye için önemli olan karakterlerin seslerine sahip olmak oldukça güç olacaktır. Oyun tasarımcılarının, kullanacağı motor sayesinde oyuncularla iletişime geçebilmesini sağlayan hikayelerin nasıl olmaları gerektiğini düşünmeye ihtiyaçları vardır. 16.02.2019

Hikaye ile başlamak Hikayeniz beyin fırtınası ile başlayan bir olay yeri, anlatmak istediğiniz bir hikaye ya da keşfetmek istediğiniz kahramanlarla başlanılabilir. Hikayeyi düşünen tasarımcı; daha sonra hangi teknoloji ve gameplay, hikaye ile uyumludur ona bakmalıdır. 16.02.2019

Hikaye ile başlamak Hikaye tasarlayan iyi bir oyun tasarımcısı; Hikayenin oyuna nasıl dönüştürebileceği, Hikaye ile oyuncuyu nasıl etkileşime sokacağı, Oyuncunun hareketlerine göre dünyada nasıl farklı yollar açabileceği gibi… gibi durumları düşünerek hareket etmelidir. 16.02.2019

Hikaye ile başlamak Hikaye için uygun olduğuna karar verdiği gameplayi desteklemesi için teknoloji hikaye ile uyumlu olmalıdır. Eğer hikayede iletişimin bir parçası olan diyaloglar önemliyse, program takımının bu sistemi geliştirmeleri gerekir. Eğer keşifler oyunda büyük bir yer kaplıyorsa, oyuncunun her yeri bir kamera ile görebilmesine izin veren 3 boyutlu bir motora ihtiyaç vardır. 16.02.2019

Hikaye ile başlamak Oyuncular belirli zamanlarda dünyanın farklı bölgelerinde gerçekleşen benzersiz(unique) olayları gözlemleyebilmelidir.Bu durumda da programcılar bölüm(level) tasarımcılarına bu sahneleri kurmak için gerekli yeteneği verme ihtiyacı duyabilirler. Teknoloji oyuncularla iletişim aracıdır. Bu yüzden hikaye direkt olarak teknolojinin ne kadar gerçekleştirebileceği doğrultusunda kısıtlanmıştır. 16.02.2019

Örnek Oyunlar Hikaye ile başlayan: Odyssey: The Legend Of Nemesis RPG(Role Playing Game); oyuncuların oynadıkları karakterlerin rollerine bürünerek birleşik bir hikaye yarattıkları oyun türüdür. (http://tr.wikipedia.org/wiki/Rol_yapma_oyunu) 16.02.2019

Örnek Oyunlar Teknoloji ile başlayan: Damage Incorporated Gameplay ile başlayan: Centipede 3D 16.02.2019

Sınırlılıklar Birçok yönden oyun geliştirme, sınırları anlama ve bu sınırlılıkları avantaja dönüştürmekle ilgilidir.Bu sınırlılıklar oyunun diğer kısmını nasıl etkiler bunu tanımlamak gereklidir. Nasıl gameplayler, kaçınılmaz bir hikaye ve teknolojiyi beraberinde getirir? Özel bir teknoloji ve gameplay nasıl bir hikaye gerektirir? Nasıl teknolojiler, oyun ve hikayeye katkıda bulunur? 16.02.2019

Sınırlılıklar Tasarımcı bir proje için lisanslayabileceği bir teknolojiyi kullanabilecek kadar şanslı olsa bile, bu tasarımcı yine de lisanslama için uygun olan motorların kalitesi açısından ya harcayabileceği para bakımında kısıtlanmış olabilir. Bu motorlar gittikçe çok yönlü ve satın alınabilir olmaya başlıyor ancak, tüm oyunlarda ve bütçelerde kullanılabilmesi için zamana gerek vardır. 16.02.2019

Sınırlılıklar Gameplay, teknoloji,hikayenin yanı sıra tasarımcı zaman ve bütçenin projede ki sınırlılıklarını da belirlemelidir. Proje uygun görülen zaman çizelgesine göre bitirilebilir mi? Kullanacağın teknoloji planlanan zaman içerisinde projenin bitmesini sağlayacak mı? Projede kaç kişi çalışacak? Sınırlılıkları yenmenin en mantıklı yolu onları da amacımıza uygun bir şekilde kullanmaktır. 16.02.2019

Sınırlılıklar Oyun geliştiricileri limitlerini keşfeder keşfetmez, bu limitleri göz ardı etmez. Bir projede kullanmak zorunda olduğunda bir motor sunarlarsa, neden bu teknolojiye uymayan bir oyun tasarlayasınız ki? Tasarladığın oyun çok iyi olabilir ancak teknolojin yeterli değilse oyunun sonu kötü olacaktır. 16.02.2019

Sınırlılıklar Gerçek zamanlı 3 boyutlu açık hava ortamında çok sayıda birbirine bağlı karakter, sizin yönlendirmenize gerek duyuyorsa ve (oyunun) teknolojisi özellikle bunu destekleyecek şekilde yapılandırılmamışsa, çerçeve(frame) hızında yavaşlama görülecektir. Tasarımcı bir projede izin verilen teknoloji arayabilecek kadar şanslıysa, kullanılabilir lisanslı motorun kalitesi kadar sınırlanacaktır. 16.02.2019

Sınırlılıklar Bir tasarımcı gereklilikleri sınırlılık olarak görebilir. Daha deneyimli bir tasarımcı ise basit sınırlamalar olarak görebilir. Bazen bu sınırlar altında çalışmak en iyi verimi getirebilir. Hiç sınırsız bir ortamda çalışmak kafa karıştırıcı olabilir. Projenin sahip olduğu sınırlılıkları oluşturmak ve projeyi bu sınırlılıklar doğrultusunda yürütmek sonunda daha iyi çalışabilir bir proje oluşturulabilir. 16.02.2019

Embrace Your Limitation Bu sınırlamaları projende tanımlamalı, onlarla savaşmak yerine onları kucaklamalısın. 16.02.2019

Sonuç: Oyun geliştiricilerinin, her teknolojinin her oyun dizaynıyla, her tasarımın her hikayeyle, her hikayenin de her teknoloji ile çalışmayacağını anlamaları gerekmektedir. Her oyunda bu üç bileşen bulunmak zorundadır; ( teknoloji, hikaye ve oyun tasarımı), esas olan bu üç bileşen arasındaki uyum ve tutarlılıktır. 16.02.2019

Sonuç: Eğer projendeki sınırlılıkları baz alarak iyi bir plan ve program yapmamışsan, çok iyi bir tasarımı olduğunu düşündüğün projenin sonu ummadığın şekilde sonuçlanabilir. 16.02.2019