SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
FUTBOL TOPLU OYUN TEKNİKLERİ
Sağlık Gözetimi ve Çalışma Ortamı Gözetimi
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
ANTRENMAN Bedensel ve psikolojik gücün, teknik ve taktik becerilerin, fizyolojik ve psikolojik yüklenmelerle düzeltilmesi ve en üst düzeye getirilmesi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 4
ANTRENMAN BİLGİSİ “Eklem Hareket Genişliği ve Antrenmanı”
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 5
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Program Tasarım Modelleri
TÜRKİYE’DE VOLEYBOL YMCA (genç Hıristiyan işadamları birliği) İstanbul müdürü Dr. Deaver ilk 1919 yılında voleybolu oynatmış, bu oyunla yakından ilgilenen.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Pazarlama İlkeleri.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Kuvvet Antrenmanları Genel Prensipler
Adem Civan** Ramazan Arı*** Alpaslan Görücü** Mehmet Özdemir**
SPOR.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Aldatmalar (fake) RAKİP OYUNCUYU ŞAŞIRTMAK İÇİN
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
OYUNLAR 2. KISIM İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.
OLMAK ÜZERE İKİYE AYRILIR.
MÜSABAKA SIRASINDA TAKIM YÖNETİMİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Sporcu beslenmesinde en önemli hedefler
Her sporcunun enerji gereksinimi farklıdır
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Kumaşların Sınıflandırılması/Dokuma Kumaşlar
YAPI KALİTESİ Bitmiş bir yapının kalitesini, yani servis ömrü boyunca güvenliğini belirleyen dört ana unsur; PROJE KALİTESİ Zemin özellikleri dikkate alınmış,
Yrd. Doç. Dr. Kubilay ÇİMEN
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
VOLEYBOLDA MANŞET, PAS VE SMAÇ TEKNİĞİ ÖĞRENİMİ
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
SUC FAKTORLERi: EKONOMi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
HAZIRLAYAN AHMET KÜÇÜK
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Türkiye Futbol Federasyonu 9-10 YAŞ TEKNİK VE BECERİ ÇALIŞMALARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
HEDEF BELİRLEME.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Türkiye Futbol Federasyonu 7-8 YAŞ TEMEL HAREKET EĞİTİMİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
SPORDA DİKKAT.
Gelişim ve Temel Kavramlar
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ZİHİNSEL ANTRENMAN Zihinsel Antrenman: Hareket akışının gerçek bir uygulama olmadan yoğun bir düşünme ile öğrenilmesi yada geliştirilmesidir.
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ TEKNİK ANTRENMAN 3. hafta Antrenörlük Eğitimi Bölümü Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Basamaklamalı Teknik Eğitim İçin Bazı Örnekler Her spor dalının teknik eğitimi ve tekniğin öğretilmesi spor dalına özgü biçimde uygulanır. Hentbolde düşerek atış tekniğinin öğretiminde metodik basamaklama örneği Öğretim Basamağı Topsuz dizler yerde öne düşme alıştırmaları Ayakta topsuz öne düşme alıştırmaları 2. Öğretim Basamağı Topla öne düşme alıştırmaları Dizler yerde * Ayakta 3. Öğretim Basamağı Koşu içerisinde topu al Kaleye dön ve öne düşerek kale atışını uygula 4. Öğretim Basamağı Düşerek atışın savunma oyuncusuna karşı uygulanışı Pasif savunma oyuncusu Yarı aktif savunma oyuncusu Aktif savunma oyuncusu 5. Öğretim Basamağı Öne düşerek atışın müsabaka şartlarında uygulanması BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Basamaklamalı Teknik Eğitim İçin Bazı Örnekler Futbolda kafa vuruşu tekniğinin öğretiminde metodik basamaklama örneği Öğretim Basamağı Durarak sabit pozisyonda topsuz hareket çalışması yapmak Sarkaç topla alıştırma yapmak Kafa ile top tutmak veya saymak 2. Öğretim Basamağı Eller havaya atılan topa kafa vurmak b. Duvara doğru topa kafa vurmak 3. Öğretim Basamağı Öne koşarak eş tarafından çift elle atılan topa kafa vurmak Geri geri koşarken eş tarafından çift elle atılan topa kafa vurmak Sabit pozisyonda tek ayak veya çift ayak sıçrayarak topa kafa vurmak Eşli, karşılıklı, üçgen vb. pozisyonda topa kafa vurmak 4. Öğretim Basamağı Kafa vuruşunun müsabaka şartlarında uygulanması BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Basamaklamalı Teknik Eğitim İçin Bazı Örnekler Futbolda iç vuruş tekniğinin öğretiminde metodik basamaklama örneği Öğretim Basamağı Karşılıklı durarak duvar veya eşle paslaşmak Karşılıklı yer değiştirmeden paslaşmak Karşılıklı yer değiştirerek paslaşmak Hareket halinde paslaşmak 2. Öğretim Basamağı Tek topla paslaşmak İki veya daha fazla topla paslaşmak Normal top ya da ağırlığı değiştirilmiş topla paslaşmak 3. Öğretim Basamağı a. Her iki ayakla paslaşmak 4. Öğretim Basamağı Pas ve koşu yönü olarak hareketin öğretimi *Pas sonrası boş alana koşu *Pas sonrası bindirme hareketi vb. *Duvar pası yapmak 5. Öğretim Basamağı Değişik pas türleri, top sürme, şut gibi teknik hareketlerle çalışmalar 6 Öğretim Basamağı Rakibe karşı top sürme 7. Öğretim Basamağı a. İç vuruşun müsabaka şartlarında kullanılması BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Basamaklamalı Teknik Eğitim İçin Bazı Örnekler Bu üç örnekteki farklılıklar? Bu basamaklama hangi spor dalları için geçerli? Benzerlikler? Basamaklamalı teknik eğitimin aşamaları? Tekniğin topsuz eğitimi 2. Tekniğin top ile birlikte eğitimi 3. Eşli eğitimler ve zamanlama eğitimi (Timing) 4. Rakibe karşı tekniğin eğitimi uygulamaları ATLETİZM? YÜZME? CİMNASTİK? DÖVÜŞ SPORLARI? ….. 5. Müsabaka şartlarında tekniğin uygulanması BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Teknik Antrenman 1. Öğrenme Amaçları Tekniğin öğretilebilmesi için şu şartların yerine getirilmesi gerekmektedir: Motorik davranışların öğrenme aşamalarının ve bunların amaçlarının örneklenerek verilmiş olması Gerekli öğrenme metodlarını ve metodik şartları belirleyebilmek Teknik ve stil terimlerini birbirinden ayırabilmek Teknik öğretimin özel biçimlerini bilmektir. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Teknik Antrenman 2. Temel İlkeler Sportif teknik; belirlenen bir görevi yerine getirebilmek için oluşturulan ve geliştirilen bir hareketler bütünüdür. Bugün yüksek performans sergileyen sporculara baktığımızda sadece yüksek kondisyonel özellikleri değil, aynı zamanda da optimal ve gelişmiş bir teknikleri olduğunu görürüz. Dayanıklılık sporlarına (Örn; uzun mesafe koşuları) oranla teknik spor dallarında (Örn; aletli jimnastik, artistik buz pateni vb.) teknik becerinin önemi çok büyüktür. Bunun yanı sıra pek çok spor dalında sportif tekniğin şekli ve kullanımının farklı rolleri vardır. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Teknik Antrenman 2. Temel İlkeler Sportik teknikte amaç; optimum verimin elde edilmesidir ve verimi etkileyen en önemli faktördür. Örneğin bireysel sporlarda teknik çok önemli bir rol oynar ve aynı zamanda sportif verimin değerlendirilmesinde de çok önemli bir kriterdir. Fiziksel becerilerin geliştirilmesi burada tekniğin öğrenilmesi ve kullanılmasıyla ilgilidir. Takım sporlarında ise teknik, bir dizi karmaşık görevin yerine getirilebilmesi için gereklidir: Maksimum kuvvet kullanılabilmesi için etkinliğin arttırılabilmesi (Örn; voleybolda smaç) Kuvvetin ekonomik kullanımının iyileştirilmesi (Örn; farklı atış biçimlerinde atışın otomatikleştirilmesi) Müsabaka koşullarında süratin ve hareketlerde kesinliğin arttırılması (Örn; Hücum ve savunmada oyun setlerinin otomatik hale getirilmesi) BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ