Türkiye’nin uluslararası lojistik sistemi ve değerlendirilmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Advertisements

5084 SAYILI YATIRIMLARIN VE İSTİHDAMIN TEŞVİK EDİLMESİNE DAİR KANUNUN ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASINA DAİR PROJENİN SONUÇLARI Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü.
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
The Eurasia Specialist
| Dış Kaynak Uzmanı. Misyonumuz : Dış Ticaret ve Lojistik Sektörlerinin tüm alanlarındaki hizmetlerimizle sağladığımız güvenirlilik ve yüksek iş ahlakımız.
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Avrasya’da Ekonomik İşbirliği İmkanları: Riskler ve Fırsatların Konsolidasyonu Mustafa Aydın Ankara, 30 Mayıs 2006 TOBB – Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
TÜRKİYE’DE İŞSİZLİK VE GÖSTERGELERİ
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
UluslararasI Rekabet Gücü PolİtİkalarI
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
24 yıl önce Ankara'da bir otomotiv markasının bayiliğini yapan Durmuş Döven, sıfır araçların Ankara'dan İstanbul'a şoförlerle taşınmasını doğru bulmuyor.
Ulaşım Türleri ve Ulaşım Araçları
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Rekabet Politikasının Artan Önemi Güven Sak TEPAV Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü Ankara, 4 Mart 2005.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
REYSAŞ ‘’ Mükemmeli hedefleyen şirketler, ürettiklerinin aynı mükemmellik anlayışıyla pazara ulaştırılmasını talep etmektedir. ‘’
BİRİNCİ HAFTA DERS NOTLARI
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ülkemiz ve Dünya
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Prof. Dr. Yusuf ZEREN, Yrd. Doç. Dr. Mehmet MİMAN,
Bize en çok sorulan soru: Ekip Nakliyat neden yalnız ve yalnız,Türkiye - İtalya - Türkiye arasında taşıma yapan bir kuruluştur? Bize hep bu sorulur. İş.
PROJE BAŞLIĞI ENDÜSTRİYEL DANIŞMANAKADEMİK DANIŞMAN STAJYER Firma Logosu ‘’PTS Proje Posteri’’ Powerpoint şeklinde adresine.
ULUSLAR ARASI TAŞIMACILIK VE LOJİSTİK
HAKKIMIZDA Firmamız Seray Uluslararası Taşımacılık şirketi 1998 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bugüne balkan ülkelerine taşımacılık hizmeti sunmaktadır.
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Soru; Türkiye’nin üyeliğinin muhtemel etkileri neler olabilir?
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Ulaşım Sorunları.
Girişimcilik.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Tükiyenin Dış Ticareti. Ülkelere, bölgelere ve mal grupuna göre dağılımı.
TÜRKİYE’de KARAYOLU - DEMİRYOLU – DENİZYOLU taşımacılığında BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
Sunum İçeriği Türkiye Sağlık Sektörünün Büyüklüğü
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
TÜRKİYE-AB GÜMRÜK BİRLİĞİNİN GÜNCELLENMESİ
2008 KÜRESEL FİNANSAL KRİZİ VE TÜRKİYE DIŞ TİCARETİNE ETKİSİ
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
ÜLKEMİZDE EKONOMİK FAALİYETLER
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Özellikleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
MEHMET AKİF MTAL. ULAŞTIRMA HİZMETLERİ ALANI SUNUMU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
ANKARA YATIRIM TEŞVİKLERİ
TÜRKİYE’DE ULAŞIM SİSTEMLERİ. A.DOĞAL FAKTÖRLER 1.COĞRAFİ KONUM  Ülkemiz konumu itibariyle üç kıta arasında köprü konumundadır.  Bu özelliği ile Kafkaslar,
Şeref Saygılı-OECD&TCMB Cengiz Cihan-TCMB 24 Ekim 2011 İstanbul
KOCAELİ SANAYİ ODASI VE SANAYİ GELİŞİMİ
ULALIŞIM TEKERLEK NEDİR?? ULAŞIM NEDİR??. TEKERLEK NEDİR??? TEKERLEĞİN TARİHÇESİ.
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
Sunum transkripti:

Türkiye’nin uluslararası lojistik sistemi ve değerlendirilmesi Batuhan Erdoğan İstanbul Ticaret Üniversitesi Uluslararası Ticaret (Tezli)

İçindekiler Lojistik nedir ? Türkiye’nin uluslararası lojistik sistemi Türkiye’de lojistik sektörünün mevcut durumu Türkiye’de taşımacılık Sonuç ve değerlendirme 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Lojistik nedir ? Lojistik; ürün, hizmet ve insan gibi kaynakların, ihtiyaç duyulan yerde ve istenen zamanda temin edilmesi için bir araç olarak tanımlanır. Ana fonksiyonları satın alma, depolama, taşıma, envanter girişi, doğru bilgi akışı ve bunların koordine edilmesidir. Lojistik destek olmadan herhangi bir pazarlama ve üretim organizasyonu yapılamaz. Lojistik proses bir bilimdir. Lojistik iş dünyasında, tedarikçiden müşteriye kadar uzanan tedarik zincirinde dışa ve içe yada her ikisine de odaklı olabilir. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’nin uluslararası lojistik sistemi Türkiye, gerek dünya coğrafyası üzerindeki konumu, gerek genç ve dinamik nüfusu vardır. Bunun yanında lojistik sektörüne verilen önem ve yatırımlar ile lojistik sektöründe Dünya’da önemli bir üs konumuna gelebilecek bir potansiyele sahiptir. Türkiye’nin batısında Dünya ticaretinin %40’ının yapıldığı ve dünya nüfusunun %7’sinin yaşadığı Avrupa ve doğusunda ise, Dünya ticaretinin %5’nin yapıldığı ve Dünya nüfusunun %50’sinin yaşadığı Asya yer almaktadır. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’de lojistik Gelişmiş ülkelerin hepsinin güçlendiği ve günden güne geliştiği lojistik sektörü, Türkiye’de de 1980’ler le 1990’lı yıllar arasında kara, hava, demiryolu, deniz ve kombine taşımacılık alanlarındaki yatırımlarla altyapısını oluşturmuştur. Türkiye’de 2000 yılının başına gelindiğinde yerleşik lojistik sektörü emeklemeyi bırakarak dinamik bir sektör haline gelmiştir. Türkiye lokasyon olarak Orta Doğu, Türk Cumhuriyetleri ve Avrupa arasında köprü olarak konumlanmasına rağmen fiziksel ve kurumsal altyapı eksiklerimiz vardır. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’de lojistik sektörünün mevcut durumu Türkiye’de lojistik hızla büyüme ve gelişme gösteren, kendi içinde taşıdığı büyüme potansiyeli ile ulaşmak istediği birçok hedefe ulaşılmasında oynayacağı roller itibari ile önemli sektörler arasına girmiştir. Dünyada lojistik sektöründe belli başarıya ulaşmış firmalar Türkiye pazarına kolaylıkla girebilmekte ve Türkiye’de bulunan firmalara lojistik çözümler sağlamaktadır. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’nin lojistik sektöründe güçlü yönleri Jeopolitik konumu. Türkiye’nin önemli enerji yolları üstünde olması. Türkiye Avrupa’nın en büyük kamyon filolarından biri olması. Türkiye’nin üç tarafının denizlerle çevrili olması ve bu jeopolitik konumun deniz ticaretine olan etkisi. Türkiye’de lojistik sektöründe çalışanların düşük maliyetli, ucuz işçilik sağlanabilen bir insan gücü mevcuttur. Lojistik alanını genişletmek amacıyla birçok üniversitede bölüm açılması. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’nin lojistik sektöründe zayıf yönleri Eğitimli işgücü yetersizliği. Teknolojinin tam kapasite kullanılamaması. Dünyada egemen olan deniz-demiryolu kombine taşımacılığının bizde yetersiz kalması. Lojistik ve taşımacılık alanında akademik çalışmaların düşük olması. İşletmelerimizdeki personel devir hızında yaşanan değişimler. Lojistik ve taşımacılıkta kullanılan eşyaların pahalı olması. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’nin lojistik sektöründe fırsatları Türkiye demiryollarına gerekli yatırımı yaptığı takdirde en önemli 7 limana sahip olması deniz-demiryolu kombine taşımacılığını güçlendirmesi Türkiye’nin olası Avrupa Birliği üyeliğini ticaret hacimlerini doğrudan arttırması. İlerleyen senelerde ticaretin Avrupa merkezli olmasından çıkıp dünyada başka yerlere kayacağı ve bu kayma sayesinde Türkiye’nin pastadan daha fazla pay alması. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’nin lojistik sektöründe tehditleri Türkiye’nin bürokratik engellemelerden kaynaklanan sorunların çözülmesi için diplomatik atağa ihtiyaç duyması. Hem katı vize kuralları, keyfi ve kasıtlı cezaları ve kara taşımacılığındaki kotaların halledilmesi. Yunanistan ve Bulgaristan gibi ülkelerde lojistik alanda yaşanan rekabet Türkiye’nin daha fazla yatırım yapması gerektiği. Gelecek yıllarda uzman personel ihtiyacının karşılanamayacak olması. Avrupa Birliği’nden alınan sürücü vizelerinin temininde sorunlar yaşanması Dünyada Türk ticaretine ve taşımalarına yönelik korumacı politikalardır. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’de taşımacılık Türkiye’de iç yük taşımacılığının %93’ü kara yolları, %4’ü demiryolu, %1,2’si ise deniz yolları ile yapılmaktadır. Bu dağılım ucuz ve verimli olan deniz ve demir yollarından yeterli verimi alınılmadığını, yani bu alanda önemli altyapı eksiklerinin olduğunu ortadadır. Türkiye’de özellikle yolcu ve yük taşımacılığında yıllardır maliyeti yüksek, kalite düzeyi düşük taşımacılık yapılıyor. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’de karayolu taşımacılığı - 1 Cumhuriyet’le birlikte ulaşım alanında yoğun bir altyapı yatırımları başlamış ve 1950’li yıllarda ise ulaştırma alanında politikalara bağlı olarak karayolları önem kazanmış ve teşvik edilmiştir. Türkiye’de karayolu taşımacılığının taşımacılık içindeki payı %93 gibi yüksek bir orandadır. Gelişmiş ülkelere göre bu oran çok yüksektir. Örnek vermek gerekirse Avrupa Birliği ülkelerinde bu oran %43’tür. Karayolu taşımacılığının doğaya verdiği zararlar, birim taşıma maliyetlerinin yüksek olması gibi nedenlerle Avrupa Birliği, Türkiye’ye oranla karayolları payını düşürmeye çalışmaktadır 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’de karayolu taşımacılığı - 2 Türkiye’de diğer taşımacılık yollarına nazaran karayoluna daha çok önem verilmesi sonucu araç sayısı artmıştır. Bu araçlar için yapılan ciddi yatırımlar ülke ekonomisini zorlamıştır. Bu zorlanma karayolu taşımacılığında mali açıdan güçlü, rekabet edebilir şirketlerin ortaya çıkmasına engel olmuştur. Türkiye’de karayolları üzerinde ağır taşıtların oranının yüksek olması nedeniyle trafik güvenliğini azaltan etkenlerden birtanesidir. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’de demiryolu taşımacılığı Ekonomi, genel olarak ucuz ulaşım hizmetinden yararlanmak ister. En ucuz taşıma birim maliyeti en düşük olandır. Birim taşıma maliyeti düşük taşımalar demiryolu taşımacılığıdır. TCDD personeli 1 km demiryolu için 3.63’tür. Bu değer Belçika’da 10.46, Almanya’da 6.59, Hollanda’da 9.08, Fransa’da 4.85’tir. Ancak verimliliğe bakıldığında Türkiye diğerlerine göre oldukça geridedir. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’de demiryolu taşımacılığında karşılaşılan sorunlar Demiryollarının, kombine taşımacılık ile entegre olmaması. Demiryollarından etkin bir şekilde yararlanamamak. Sanayileşme hızındaki artış ile aynı doğrultuda artamaması. Elektrikli hatların yetersizliği. Önemli limanları demiryolu ile besleyememek. Demiryolu yan sanayinin düşük olması. Hat bakımlarının yapılmaması. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’de denizyolu taşımacılığı - 1 Türk deniz ticaret filosu gerek dünya ve ülke ekonomisinde yaşanan gelişmelere gerekse teşviklere bağlı olarak son yıllarda önemli dalgalanmalarla karşı karşıya kalmıştır. Dünya deniz filosunun 1970’li yıllarda 663 milyon DWT (Dead Weight Ton) olan kapasitesi, 1990’lı yıllarda 680 milyon DWT’ye, 2000’de ise 1.04 milyar DWT olmuştur. Üç tarafı denizlerle çevrili ve strateji konumu olan ülkemiz ise bir hayli geridedir. Türkiye’nin sahip olduğu 30 milyon DWT’dir. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’de denizyolu taşımacılığı - 2 Türkiye’de denizcilik sektörünün potansiyeli ile ülke ekonomimize sağladığı katkı karşılaştırıldığında aralarında uyuşmazlık vardır . Denizyolu ticaretinde, konteynır taşımacılığı ele alınınca üzerine düşülmesi gereken bir noktadır. Dökme yükler, sıvı kimyeviler ve gıda maddeleri taşımacılığının konteynırlarla yapıldığı düşünülürse bu hizmet ticarette payımızı yükseltir. Denizyolu ticaretine verilen önem, limanları ve ilgili hizmetleri de arttırmıştır. Dünya ticaretinde hacim genişlerken nispeten düşük masraflı olan denizyolu ticaretine de talep artmaktadır. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’de havayolu taşımacılığı - 1 1950’li yıllardan sonra çok büyük bir gelişme içinde olan havayolu taşımacılığı, , özellikle ulaşımda yarar sağladığı konu olan hız sayesinde yolcu ve kargo taşımacılığı önem kazanmıştır. Türkiye konumu itibariyle uluslararası hava taşımacılığında önemli bir noktadadır. Buna rağmen havayolu taşımacılığı dünyada gelişmiş olmasına rağmen ülkemizde istenen düzeyde değildir. Türkiye’de havayolu taşımacılığı asıl gelişimini 2.Dünya Savaşı’ndan sonra yaşamıştır. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Türkiye’de havayolu taşımacılığı - 2 Türkiye’nin AB havacılık sistemine tamamen entegre olmasına yönelik teknik hazırlıklar devam etmiştir. Türkiye, bu hedef doğrultusunda büyük bir sıçrama taşı teşkil edecek yatay havacılık anlaşmasını henüz imzalamamıştır. Hava trafik yönetiminde, hala bölgesel işbirliği eksikliği görülmektedir. Türkiye’deki ve Güney Kıbrıs Rum Yönetimi’ndeki hava trafik kontrol merkezleri arasındaki iletişim eksikliği, Lefkoşa uçuş bilgi bölgesinde hava emniyeti bakımından ciddi tehlike oluşturmaya devam etmektedir. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

Sonuç ve değerlendirme Lojistik Türkiye’de her gün yükselen bir çizgi ile ilerlemektedir. Türkiye coğrafi konumu itibariyle çok önemli bir yerde bulunmaktadır. Asya ve Avrupa arasında bir köprü konumundadır. Türkiye’nin lojistik anlamda coğrafi olarak konumundan faydalanabilmesi ve gelişimini sürdürebilmesi için sağlam bir lojistik altyapıya ihtiyacı vardır. Türkiye’de lojistik sektörünün gelişmesi için en önemli unsur da bilişim ve altyapıya yönelik eksikliklerdir. Lojistik süreçler için bilgi akışı çok önemlidir. Altyapı eksikliklerinin tamamlanması ile birlikte Türkiye, gerçek anlamda lojistik üs konumuna gelecektir. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan

İlginize teşekkür ederiz. 02.01.2019 Batuhan Erdoğan