HEDEF BELİRLEME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Program Tasarım Modelleri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
Adem Civan** Ramazan Arı*** Alpaslan Görücü** Mehmet Özdemir**
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
SUC FAKTORLERi: EKONOMi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İK MAKALESİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
MAKALE ÖZET VE ÇEVİRİSİ
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
KAPİTALİZM VE MODERNLİK
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
TEŞHİSLE İLİŞKİLİ GRUPLAR (TİG) TÜRKİYE UYGULAMASI
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ZİHİNSEL ANTRENMAN Zihinsel Antrenman: Hareket akışının gerçek bir uygulama olmadan yoğun bir düşünme ile öğrenilmesi yada geliştirilmesidir.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

HEDEF BELİRLEME

Hedef belirleme endüstri,organizasyon vb Hedef belirleme endüstri,organizasyon vb. çok eskilere dayanırken sporda 1970’lerde ele alınmaya başlanmıştır.

ELDE ETMEYE ÇALIŞILAN ŞEYDİR VE BİREYİ DAHA ÜRETKEN VE ETKİLİ KILAR. HEDEF ELDE ETMEYE ÇALIŞILAN ŞEYDİR VE BİREYİ DAHA ÜRETKEN VE ETKİLİ KILAR.

HEDEF YÖNELİMİ Sporda hedef yönelimi kavramı ilk kez 1984 yılında Nicholls tarafından ortaya atılmış olup bilişsel motivasyon kuramının önemli bir parçasını oluşturmaktadır.

Bilişsel motivasyon kuramına göre hedeflerin iki önemli işlevi vardır Bilişsel motivasyon kuramına göre hedeflerin iki önemli işlevi vardır. 1- Dikkati yönlendirir. Kişinin ulaşmak istediği özel hedefler varsa bunların üzerine yoğunlaşmasını sağlar.Ör.sezon sonunda 11 sn. koşmak isteyen 100m. koşucusu

2-Hedefe olan mesafe konusunda geri bildirim sağlar. örn 2-Hedefe olan mesafe konusunda geri bildirim sağlar.örn. Kısa süreli hedeflerle sporcunun performansına ilişkin aldığı feedbackler.

Hedefler zorluk derecelerine göre 3’e ayrılırlar Hedefler zorluk derecelerine göre 3’e ayrılırlar. 1-ZOR HEDEFLER 2-ORTA ZOR HEDEFLER(başarılabilecek en zor). 3-KOLAY HEDEFLER

HEDEFİN ZORLUĞU İLE PERFORMANS ARASINDA DOĞRUSAL BİR İLİŞKİ VARDIR.

BELİRLENMİŞ VE ZOR OLAN HEDEFLER “EN İYİNİ YAP”HEDEFLERİNDEN DAHA FAZLA PERFORMANSA YÖNELİKTİR.

HEDEF BELİRLEME İLKELERİ 1-Sonuç hedef değil performans hedefleri belirleyin 2-Orta zorlukta hedefler belirleyin 3-Hedefler gerçekçi olsun 4-Genel değil özel hedefler belirleyin(hedef kazanma olmasın elde edilmesi istenen derece /performans olsun) 5-Kısa değil uzun vadeli hedefler belirleyin(kısa vadeliler uzunlar içim check mark’lar olsun).

Performansın söz konusu olduğu alanlarda hedef belirlemek önemli bir durumdur. Sporda da somut performans söz konusu olduğundan bu alanda hedef belirlemek ve belirlenen hedeflerin sonuçlarını ölçebilmek mümkündür. Hedef belirleme de bir kısım ilkeler vardır. Bunlar;

Hedefin zorluğu: Hedef belirleme kuramında, hedefin zorluğu ile performans arasındaki ilişki doğrusal olduğu belirtilmiştir. (Locke, 1990) Hedefin zorluğu ile ilgili yapılan çalışmaların %91’inde zor hedeflerin performansı arttırdığı bulunmuştur .

Hedefin özel olması: Kazanmak bir kişi için çok genel bir hedeftir Hedefin özel olması: Kazanmak bir kişi için çok genel bir hedeftir. Kişiye özel hedefler belirlenmelidir. Bazı araştırmalar sporda özel hedefler belirlemenin performansın arttırılmasında hedef belirlemeye ve genel olan hedeflerden daha üstün olduğunu göstermiştir.

Hedeflerin gerçekciliği: Hedef belirleme çalışmalarında kısa ve uzun vadeli hedeflerin birleştirilmesi daha etkilidir. Kısa vadeli hedefler, uzun vadeli hedefi gerçekleştirmek için gerekli bireysel basamağı sağlar. Hedeflerin kısa ve uzun olarak kurulmasında zaman aralığı belirlenmediği için geçici hedefin popüler olması engellenir.

Hedefler çok kısa aralıktaysa zor ve çıldırtıcı olabilir Hedefler çok kısa aralıktaysa zor ve çıldırtıcı olabilir. Hedefler daha uzun ara ile kurulursa gerçekçi olmayabilir, dikkat kaybolarak ısrar ve gayret desteklenmesi başarısız olabilir .

Damon Burton (1983) yılında yaptığı doktora tezinde GST (Goal Setting Training) programını bir sezon boyunca Illinois üniversitesi yüzme takımına uyguladı. Aynı sezon içinde Indiana üniversitesi yüzme takımına bu program uygulanmadı ve iki üniversite takımın sonuçları karşılaştırıldı.

Sonuçlar Illinois Üniversitesi sporcularının Indiana Üniversitesi sporcularından Daha az endişeli Daha iyi konsantrasyona sahip Kendine daha çok güvenen Daha iyi performans sergileyen Yaptıkları spordan memnun oldukları tespit edilmiştir.

Hedef Belirleme Kendilik Yeterliği Olumlu Kendi Algısı İyi Motivasyon

Görev yönelimler ----Kendi perf.ilgilidirler Sporda hedef belirleme motivasyonel yanı çok önemlidir. Nicholls ve Burton kişilerin başarıya yönelim şekline göre 3 tür hedeften söz eder. Ego yönelimler ----Performanslarını başkalarına göstermekle ilgilidirler. Görev yönelimler ----Kendi perf.ilgilidirler Sosyal uygunluk yönelimler ----Olumlu geri bildirimlerden oluşur. Ortamda kalmak için uygun sosyal etkileşimler almak . Örn: bu iş için uygunsun.

Sporcu ile yapılan çalışmada sporcunun hatası sıksık yüzüne vurulmamalıdır.Aksi halde yeterlik algısı düşer.

Ara hedefler perf. Hakkında bilgi vericidir ve bu bilgi sporcunun yeterl. algısı ve motivasy.olumlu etkiler. Ayrıca hatalar zamanında görülerek giderilebilir.

Hedefler esnek olmalıdır. Örn: d. uzun(2. 20-2 Hedefler esnek olmalıdır. Örn: d.uzun(2.20-2.35cm) esneklik bireyi uzun süreli hedeflere taşır ve kişisel gelişim için mücadele etme cesareti verir.

Hedef belirlemenin faydaları Çalışmanın kalitesini yükseltir. Performansı yönlendirir. Sporcunun beklentisini netleştirmesini sağlar İçsel motivasyonu arttırır. Kendine güveni ve bilinçli olarak hrk’leri yapabilmeyi sağlar.

Hedef belirlemenin perf.üzerine etkileri(Martens 87) BELİRLENMİŞ HEDEF SPORCUNUN ÇABASINI ARTTIRIR. SPORCUNUN DİKKAT VE KONSANTRASYONUNU TEK KONUYA YOĞUNLAŞMASINA YARDIMCI OLUR. SPORCUNUN ISRARCILIĞINI ARTTIRARAK İSTENEN PERFORMANSA ULAŞMASINI KOLAYLAŞTIRIR. MOTİVE EDİCİ OLMASI NEDENİYLE DAHA KOLAY PERF. SERGİLENMESİNİ SAĞLAR.

ETKİLİ BİR ANTRENÖRÜN HEDEF BELİRLEMEDE DİKKAT EDECEĞİ NOKTALAR Sporcularla hedefler hakkında anlaşılır.  Hedefler basit olmamalıdır.  Sonuçtan çok performans açısından hedef belirlemenin gerekliliği üzerinde durulur(anlaşılır).

BURADA SPORCU ANTRENÖR İŞBİRLİĞİ ÇOK ÖNEMLİDİR.

SPORDA HEDEF BELİRLEME MODELLERİ IGS MODELLER Kişinin son beş perf. dayanarak gelecekteki performansını yordalamak amacı ile kullanılan bir modeldir. CGS MODELLER Burada iki hedef belirleme biçiminden söz edilir;

Başarıya yönelimli : müsabaka karşı olumlu ve içsel kararlılık sergileyen bir bakış,güvenlidirler motivedirler. Göreve yönelimlidirler. Başarısızlığa yönelimli : sonuca yönelimlidirler rekabetten kaçar çok zor ve kolay hedefleri tercih ederler. Yeterlik algıları düşüktür.