ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
Advertisements

ÖĞRENME STİLLERİ.
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Strogami (Storytelling+Origami)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
DİYARBAKIR 2008.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
EĞİTİMDE DRAMA.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Okul Psikolojik Danışmanı Fatma DEKİŞ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİR GÜN...
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
ÖĞRENME STİLLERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
SAFTEKİN GAZİ ORTAOKULU ÖGRENME STİLLERİ
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TAM ÖĞRENME SİTİLLERİ İŞİTSEL ÖĞRENME GÖRSEL ÖĞRENME
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
DİNLEME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI SINIF İÇİ UYGULAMALAR VE ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI

SINIF İÇİ UYGULAMA VE ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLAR UYGULAMADA OTO KONTROL FİZİKSEL AKTİVİTELER OYUNLARI DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME ÖĞRENME STİLLERİ

UYGULAMADA OTO KONTROL İç disiplin becerileri nasıl kazandırılır? Kendi kendini yöneten karakter sahibi Duygularına hakim Davranışlarını düzenleyebilen Kurallara uymada zorluk çekmeyen İç disiplin oluşturan öğretmen yaklaşımları: Kararlı Anlaşılır ve net ifadeler kullanır Kuralları uygulayan Güvenilir Gelişime açık Yardımsever

UYGULAMADA OTO KONTROL Dış disiplin ve sınıf ortamı Öğretmene göre tavır alır Fırsat olunca değişir Çok fazla uyarı aldığı için karakter sorunu yaşar Çoğu zaman çift karakterli kişilikler oluşur Gelişim için çekimser davranır Dış disiplin oluşturan öğretmen yaklaşımları: Oto kontrol merkezi olmayı sever Kuralları uygulayan Sert uyarılarda bulunur Ceza konusunda hızlı davranır (Sözlü-fiziksel-disiplin) Ani duygusal değişim yaşarlar.

UYGULAMADA OTO KONTROL Her öğrenci kendi oyun kutusunu alıp-toplar. Aynı derste farklı oyunlarla oynamalarına izin verilmez. Gürültülü ortamda uygulamaya devam edilmez. Sınıfta sessizlik oluştuktan sonra oynamalarına izin verilir. İlk dersler daha esnek davranılır, giderek sınıf disiplini sağlanır. En çok sevilen oyunlarda disiplin kuralları uygulanır. Hiçbir derste ceza verilmez.

Oyunları destekleyici aktiviteler FİZİKSEL AKTİVİTELER Oyunları destekleyici aktiviteler Bireysel aktivite : Tahtaya kaldırma, göz kapama, dinleme tarzı etkinlikler uygulanır. Grup etkinlikleri: Grubu adına yarışma, Sınıf etkinlikleri

FİZİKSEL AKTİVİTELER FİZİKSEL OYUNLAR BALIKÇI VE BALIKLARI FIRINCININ TİLKİSİ

OYUNLARI DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME Terimleri uygulama esnasında kullanma Konulara göre oyunların uygulanması Oyunlarda uygulanan kuralları ve uygulamaları derslere aktarma Burada: oyunlarda oluşturulan gruplar ve diğer çalışmaların ders konularına aktarılmasıdır. (Oyunlardaki simetrik çizimleri veya şekil oluşturma etkinliğinin matematik dersinde de uygulanması) Dersleri proje uygulamalarıyla desteklemek, kevalarla sayıları ve geometrik şekillerin öğretilmesi, konuların oyun parçalarıyla modellerinin yapılması

OYUNLARI DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME PROJE KURMA Sergi tarzı projeler hazırlama Konularla bağlantılı projeler (kırılmayan yumurta-salata yarışması-yiyecekleri saklama…) Konu anlatımlı grup projeleri Gruplar arası konu figürleri oluşturma

TAM ÖĞRENME SİTİLLERİ İŞİTSEL ÖĞRENME GÖRSEL ÖĞRENME KİNESTETİK ÖĞRENME

GÖRSEL İŞİTSEL DOKUNSAL/KİNESTETİK Okumaktan hoşlanır. Okurken mırıldanır. Okumayı pek sevmez. Resimli kitap ve materyallerden hoşlanır. Dinlemekten hoşlanır. İmlası kötüdür. Düzgün bir imlası vardır. Kendisine bir şey okunmasından hoşlanır. Sırasında hareket halindedir. Şekil ve tabloları görerek ezberler. Müziği sever. İnsanlara dokunmaktan hoşlanır. El yazısı iyidir. İçinden ya da sesli şarkı söylemeyi sever. Konuşurken ellerini çok hareket ettirir. Ayrıntılara dikkat eder. Ritmik seslerden hoşlanır. Çalışırken ayağını sallar. Sözlü talimatları uygulamakta zorlanır. Sözlü talimatları daha kolay alır. Duygularını fiziksel hareketlerle belirtir. Karalamayı sever. Dersi dinleyerek kolay algılar. Ders dinlerken kalemini sallar. Yüzleri iyi hatırlar. Yüksek sesle okuyarak ders çalışmaktan hoşlanır. Nesnelerle oynamayı sever. Dikkati fazla dağılmaz. Dikkati kolay dağılır. Konuşmaktan çok gözlem yapar. Zihinde resimler oluşturur.

GÖRSELLER Gördükleri ve okuduklarını hatırlarlar. GÜÇLÜ YANLARI ZAYIF YANLARI Gördükleri ve okuduklarını hatırlarlar. Net ve güçlü görüntülerle renkleri kullanırlar ve bunlardan zevk alırlar, düşünür ve öğrenirler. Resimlerle veya sözcüklerle düşünmeye yatkındırlar. Okumaya düşkündürler. Yüzleri iyi hatırlarlar. Raporların veya bir olayın anlatılmasındansa yazılı olarak verilmesini tercih ederler. Bir şeylerin görüntüsüne veya konumuna duyarlıdırlar. Liste yapmayı severler. Planlı ve programlı olurlar. İşittiklerini uzun müddet bellekte tutamazlar. Ders anlatılırken not alamazlarsa huzursuz olurlar. Yazılı olmayan bilgiyi algılayamayabilirler. Derslerin laboratuarda işlenmesinden huzursuz olabilirler. Karmaşık ve karışık ortamlarda huzursuz olurlar. İsimleri hatırlamakta zorlanırlar. Görsel materyallere dayanmayan uzun anlatımlara tahammül edemeyebilirler. Dağınıklığa ve düzensizliğe tahammülsüzdürler. Plansızlığa, programsızlığa tahammül edemeyebilirler.

İŞİTSELLER GÜÇLÜ YANLARI ZAYIF YANLARI İşittiklerini hatırlarlar Yazarken konuşurlar(bunun bazen dezavantaj olduğu da söylenebilir). Uzun anlatımlarda bile anlatılanların içerisinde kaybolmazlar İyi bir hatip olabilirler. Müzik hatırlamalarını kolaylaştırır Pek çok kişi için bir anlam ifade etmeyen ses, ritim, melodi onların pek çok şeyi hatırlamalarını sağlar. Gürültüden rahatsız olurlar. Gürültülü ortamlarda konsantre olamazlar. Resimler ve resimli anlatımlar rahatsız edebilir. Dersin ahenkli ve melodik bir ses ile anlatılmasını isterler. Okumaktansa dinlemeyi tercih ederler Bilgilerin yazılı olarak sunulması bazen anlamlarını zorlaştırabilir. İsimleri hatırlarlar. Yüzleri hatırlamakta zorlanırlar.

KİNESTETİKLER GÜÇLÜ YANLARI ZAYIF YANLARI Yapılanı hatırlarlar Dokunma ve hareket önemlidir. Oyunlara bayılırlar.Ya eğlenmelidirler ya da eğlendirmelidirler. Taklit ederek ve deneyerek öğrenirler. Dokunarak anlam çıkarmaya çalışırlar Rahat giyinmeyi severler Hissettiklerinden konuşmayı severler. Sportif olmaya müsaittirler Hareketi içeren etkinlikleri severler.( dans etmeyi, koşmayı,yüzmeyi, yemeyi,gezmeyi) Laboratuar ortamlarında çok başarılıdırlar. Konuşulanı veya görüleni hatırlamakta zorlanırlar. Okumakta zorlanmışlardır ya da zorlanmaktadırlar. Çok iyi işitemeyebilirler.Ya da işittiklerinden anlam çıkarmakta zorlanırlar. Yazım hataları çok yaparlar. Okumayı sevmezler Bulundukları ortamın durumuna önem vermeden hareket edeler. Vücutları ile karşılık verirler( atarlar, iterler, vururlar) Kendi stilinde sunulmazsa sunulan bilgileri algılamakta yavaş kalabilirler. Farkında olmadan insanlara dokunmaya yatkındırlar.(Özellikle konuşurken)

TAM ÖĞRENME STİLLERİ TAM ÖĞRENME MODELİNDE ALGILAMA STİLLERİ VE OYUNLAR ÖĞRENME STİLİ ALGILAMA YOLU EN İYİ EĞLENME YOLU OYUNLAR GÖRSEL GÖZLEM YAPARAK-İZLEYEREK ÖĞRENİR GÖRSEL YAP-BOZLAR ESTETİK OYUNLAR Q-BİTZ METAFORMS QWİRKLE H. KÜPLER İŞİTSEL DİNLEYEREK VE KONUŞARAK ÖĞRENİR SORARAK VE KONUŞARAK ÖĞRENİRLER KULAMİ KÜPLER MASTER MİND KİNESTETİK FİZİKSEL ETKİNLİKLER İÇİNDE ÖĞRENİR YER OYUNU-EŞYA YAPMA- ŞEKİL OLUŞTURMA MODEL İNŞA ETME STRUCTURES BLİK BLOK DÜĞÜMLER

ÇOCUKTA 7 FARKLI TEPKİ VERME EŞİK SEVİYESİ 7. DÖVME 6. SARSMA 5. BAĞIRMA 4. KIZGINCA KONUŞMA 3. KESİN İFADE İLE KONUŞMA 2. KONUŞARAK ANLATMA 1. GÖZ TEMASI İLE ANLATMA