Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİR GÜN...

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİR GÜN..."— Sunum transkripti:

1 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİR GÜN..

2 SERBEST ZAMAN ETKİNLİĞİ
Serbest zaman etkinlikleri çocukları diğer etkinliklere ve güne hazırlar. Bu çalışma zamanı içinde, *Çocukların bilgiyi nasıl topladıkları, *Arkadaşlarıyla nasıl ilişki kurdukları, *Problemleri nasıl çözdükleri gözlemlenir. Sonra da problem çözme konusunda onlara yol gösterilir. Serbest zaman diliminde çocuklar yetişkin yönlendirmesi olmadan kendi ilgileri doğrultusunda oynayacakları köşeleri ve oyun arkadaşlarını seçerler.

3 KAHVALTI ETKİNLİĞİ Kahvaltı etkinliklerinde çocuklara, dengeli beslenme ile ilgili bilgiler aktarılır. Verilen yiyecekleri ayırım yapmadan ve yeterli miktarda yemeleri gerektiği, sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri yemekten kaçınmaları gerektiği açıklanır. Yemek yeme kurallarına dikkat ederek kahvaltılarını yapabilmeleri sağlanır. Kahvaltı öncesi ve sonrası temizlik etkinlikleri ile çocukların el temizliğinin önemini kavramaları sağlanır

4 SANAT ETKİNLİKLERİ Sanat etkinliğinde, yardımlaşma ve sorumluluk almaları için proje çalışmalarına; *kopararak, yoğurarak, yuvarlayarak küçük el kaslarını geliştirmeleri için yoğurma maddeleri çalışmalarına; *estetik duyarlılığını ve iç dünyalarını yansıtabilmeleri için boya çalışmalarına yer verilir. Sanat Etkinliklerinde, renk, biçim, duyu, estetik gelişimini ve yaratıcılığı sağlayacak eğlenceli çalışmalar yapılır.

5 TÜRKÇE DİL ETKİNLİKLERİ
Türkçe Dil Etkinliklerinde  dil yeteneği gelişir ve yeni kavramlar öğrenilir. Türkçe dil etkinlikleri içinde tekerlemeler, parmak oyunları, şiir, bilmece, sohbet, resimli kitap okuma, öykü anlatma, taklit oyunları, pandomim, dramatizasyon, öykü tamamlama etkinlikleri vb yer almaktadır. Türkçe dil etkinlikleri sırasında çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarının sağlanmasının yanı sıra sözcük dağarcıklarının geliştirilmesi üzerinde de önemle durulur.

6 MÜZİK ETKİNLİĞİ Müzik etkinlikleri sırasında ses dinleme ve ayırt etme, şarkı söyleme, yaratıcı hareket ve dans, ritim çalışmaları ve müzikli öykü oluşturma gibi teknikler kullanılır. Çocuğun hayal gücünü uyarmasına ve duygularını ifade edebilmesi için fırsat yaratan yaratıcı hareket ve danslara da yer verilir.

7 OYUN VE HAREKET Okul öncesi çocuğunun temel gereksinimlerinden biri de harekettir. Çocukların hareket gereksinimleri oyun etkinlikleri sırasında doğal olarak karşılanabilir. Bedensel Etkinliklerde vücudunu dengeli ve koordineli bir biçimde kullanma, paylaşma, kurallara uyma yetenekleri geliştirilir. Oyun etkinlikleri, öğretmen ya da çocuklar tarafından yapılandırılmış, kuralları olan ve grupça oynanan etkinliklerdir. Sınıf içinde ya da bahçede oynanabilir.

8 ÖĞLE YEMEĞİ ETKİNLİĞİ Sabah kahvaltısı ve öğle yemeği için çocuklar düzenli bir şekilde yemek odasına götürülür. Kurallara uygun yemek yiyebilmelerinde onlara rehberlik edilir. Yemek yeme kurallarına uymayan çocuklara, (Yemek yerken konuşan, ayakta yemek yiyen, çatal ve bıçaklarla oynayan vb.) yemek yeme kurallarını hatırlatıp gerekli uyarılarda bulunulur. Bazı çocukların yemeklerde seçici davranmaları üzerine değişik yöntemler uygulanarak çocukların düzenli beslenmesi sağlanır. Aynı zamanda seçici olmaları da engellenir.

9 OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ETKİNLİĞİ
Okuma-yazma çalışmalarında, kavram, çizgi, dikkat, algı ve bellek gelişimini destekleyici çalışmalar ile okul olgunluğu kazandırılır. Okuma-yazmaya hazırlık çalışmalarında, uygun kitaplardan da yararlanılmaktadır. Kitap çalışmalarında noktaları birleştirme, çizgi çalışmaları, kavram testleri, kavram çalışmaları da yapılmaktadır.

10 FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ
Fen ve doğa çalışmaları çocukların gelişimlerine yardım eder; onların hayata karşı tavırlarında değişiklikler meydana getirir. Davranışlarını etkiler ve ilgi alanlarını genişletir. Onlara daha etkili düşünme yollarını öğretir problem çözme yeteneklerini geliştirir. Deneyler, gözlemler, ilk kez tanışılan bilimsel ve doğal olgular merak duygusu uyandırır ve araştırmayı alışkanlık haline getirmeyi hedefler.

11 ALAN GEZİLERİ Çocukların ilgisini çekecek, yöresel, kültürel, mesleki ve güncel önem taşıyan her mekan çocuk için doğal öğrenme alanıdır. Bu alanlar; içinde bulunulan yörenin tarihi bir binası, müzesi, bir ressamın sanat atölyesi, matbaa, fabrika vb. olabilir. Çocukların araştırma yapma, problem çözme ve olayı yerinde gözlemleme yolu ile doğrudan öğrenme gereksinimlerini karşılamak amacıyla çeşitli cevre gezileri yapılır.

12 AİLE KATILIMI ETKİNLİKLERİ
Aile katılımı etkinlikleri; ailelerin desteklenmesi, eğitilmesi ve eğitime katılımlarının sağlanmasıdır. Aileler, çocuklarıyla ilgili bilgileri paylaşır, çocukların bakım sorunları ile ilgili öneriler alır ve veli olarak desteklenirler. Programda diğer ailelerle iletişim ve etkileşim içinde olmaları da veliler için destek ve teşvik oluşturur.

13 NEDEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM?
Okul öncesi dönem insan hayatının en duyarlı dönemidir. Okul öncesi dönem çocukların fiziksel,sosyal,duygusal ve bilişsel gelişimlerinin en hızlı olduğu çağdır. Çocuğun okul öncesi eğitim kurumuna devam etmesi bu gelişmelerini daha da hızlandıracaktır ÇOCUKLUK İNSAN YAŞAMININ EN DEĞERLİ AŞAMALARINDAN BİRİDİR

14 Okul Öncesi Eğitimin Amaçları
Çocukların; vatan, millet,bayrak, aile ve insan sevgisini benimseyen hoşgörülü bireyler olarak yetişmelerine temel hazırlamak Çocukların bedensel, zihinsel,duygusal gelişimlerini desteklemek Olumlu davranışlar kazanmalarını sağlamak Özgüven geliştirmek

15 (4) Çocuklara hayal güçlerini, yaratıcı ve eleştirel
düşünme becerilerini, iletişim kurma ve duygularını anlatabilme davranışlarını kazandırmak, (5)Çocuklara sevgi, saygı, iş birliği, sorumluluk,hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma gibi davranışları kazandırmak, (6) Çocukların düzgün Türkçe konuşabilmelerini sağlamak (7) Çocukları ilköğretime hazırlamaktır.

16 BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ ???
İlköğretim 1. sınıfına okul öncesi eğitimden yararlanmış olarak gelen çocuğun, bu eğitimi almadan gelen çocuktan daha başarılı olduğunu, Okuma yazmaya diğer çocuklardan daha erken başladığını ve dil gelişimlerinin olumlu yönde ilerlediğini, problem çözme, iletişim kurma becerisinin geliştiğini,

17 Okul öncesi eğitimi alan çocuğun duygu ve düşüncelerini daha rahat ifade ettiğini, sosyal yaşama daha rahat uyum sağladığını, Çocuğunuzun yaratıcılığının geliştirilmesinde, okul öncesi eğitimin rolünün çok önemli olduğunu, Vücudu temiz tutma, diş sağlığı ve diğer tüm öz bakım becerilerinin okul öncesi eğitimle çocuklarınıza kazandırıldığını,

18 Sağlıklı beslenme bilincinin okul öncesi eğitimle daha kolay verilebildiğini,
Okul öncesi eğitim gören çocukların sınavlarda daha başarılı olduğunu Zeka gelişiminin %60’ının 0-6 yaş arasında tamamlandığını, Okul öncesi eğitimin çocuğunuzun anlama ve anlatma becerisini geliştirdiğini

19 Okul öncesi eğitim kurumlarında verilen eğitimin çocuğunuzun ilköğretime geçişinde hazır bulunuşluğunu sağladığını, Kişiliğin temelinin atıldığı kritik bir dönem olarak adlandırılan okul öncesi yıllarda verilen eğitimin, tüm eğitim kademelerini, hatta tüm yaşamı etkilediğini, kendine güveninin arttığını, BİLİYOR MUYDUNUZ???


"OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİR GÜN..." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları