Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ"— Sunum transkripti:

1

2 OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
(OYK)

3 OKUMA-YAZMA KUTUSU Algı Çalışmaları Sözel yönergelere uyma
OTK, DK, OYK, EBK Algı Çalışmaları Sözel yönergelere uyma Sözcükleri doğru kullanma Görsel uyaran verildiğinde tepki verme Işitsel uyaran verildiğinde tepki verme Resimdeki eksikleri/yanlışları bulma Sesin geldiği yönü bulma Saklanmış nesneyi bulma Sesinden konuşan kişiyi ayırt etme

4 OKUMA-YAZMA KUTUSU-OYK İlk Okuma Yazmaya Hazırlık
PMK İlk Okuma Yazmaya Hazırlık El, parmak çalışmalarında kas kuvveti ve koordinasyonunu sağlama (iki eli ile lastik çekme, ellerini yumruk yapma, baş parmağını döndürme, iki parmak arasına nesne sıkıştırıp düşürmeden elini hareket ettirme vb)

5 OKUMA-YAZMA KUTUSU-OYK İlk Okuma Yazmaya Hazırlık
PMK İlk Okuma Yazmaya Hazırlık El-göz koordinasyonunu sağlama (nesneleri üst üste koyma, ipe boncuk geçirme vb) El parmak çalışmalarında kas kuvveti ve koordinasyonunu geliştirici taklidi hareketler yapma (daktilo, klavye ile yazı yazma, piyano çalma, makasla kesme, elekle eleme vb.)

6 OKUMA-YAZMA KUTUSU-OYK İlk Okuma Yazmaya Hazırlık
PMK İlk Okuma Yazmaya Hazırlık Temel çizgiler çizme (Gessel Gelişim Figürleri Testi) 3-7 yaş arasındaki gruba uygulanmaktadır. Daha çok ilkokul öncesi dönemde uygulanır. Kolaydan zora doğru sıralanmış şekillerden oluşur. Çocuklarda motor beceri, görsel algı, görsel hafıza, el-göz koordinasyonu, küçük kas becerilerini ölçer. Kısa süreli hafızayı değerlendirir.

7 OKUMA-YAZMA KUTUSU-OYK Ses-Hece-Kelime-Cümle
OYK/Ekler Ses-Hece-Kelime-Cümle Sesleri ayırt etme Seslerden hece oluşturma Hecelerden kelime oluşturma Kelimelerden cümle oluşturma (OYK/Ekler)

8 OKUMA-YAZMA KUTUSU-OYK
OYK/Ekler Okuma-Yazma-Anlama Kuralına uygun cümle okuma/yazma Metin okuma/yazma Serbest yazma Etkili okuma kurallarına uyma (dik oturma, ışık, gözüne uygun mesafe, konuşma sesiyle okuma, noktalama işaretlerine uygun duraklamalar yapma, konuşmaları canlandırarak okuma, satırları gözleriyle izleme, sessiz okumada dudaklarını hareket ettirmeden okuma vb) (OYK/Ek-9) (OYK/Ekler)

9 OKUMA-YAZMA KUTUSU-OYK
OYK/Ekler Okuma-Yazma-Anlama Dinlediği/okuduğu bir metni anlatma/sorulara yanıt verme Metinle ilgili neden sonuç ilişkisi kurma (DK-4 vb) Metnin ana fikrini söyleme Dinlediği eksik cümleyi tamamlama Yarım bırakılan öykünün sonucunu tahmin etme Noktalama işaretlerini yerinde kullanma/yazım kurallarına uyma (OYK/Ekler)

10 MATEMATİK BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
(MK)

11 Nesneler Arası İlişkiler
MATEMATİK KUTUSU MK, KK Nesneler Arası İlişkiler Kavram Becerilerinin değerlendirilmesi bölümünde anlatılacak.

12 MATEMATİK KUTUSU-MK Ritmik Sayma
MK/Ekler Ritmik Sayma Sınıf düzeylerine uygun olarak değerlendirilmesi beklenmektedir. (1. sınıf düzeyinde birey sözlü olarak 100 e kadar ritmik sayar, 20’ye kadar sayıları yazabilir.)

13 MATEMATİK KUTUSU-MK Doğal Sayılar
MK/Ekler Doğal Sayılar Sınıf düzeylerine uygun olarak değerlendirilmesi beklenmektedir. (2. sınıf düzeyinde birey iki basamaklı sayıları okuyup yazabilir.) Doğal sayıları kavrama (Sayı kartları, miktar kartları, ahşap sayı ve çubuklar) Rakamları yazma (Sayı kartları)

14 MATEMATİK KUTUSU-MK Doğal Sayılar
MK/Ekler Doğal Sayılar İki/üç/dört/beş, altı ve daha fazla basamaklı doğal sayıları kavrama Sayı doğrusunu kavrama Doğal sayılar arasında büyüklük/küçüklük ilişkilerini ayırt etme (işaretler) Tek çift doğal sayıları ayırt etme Sıra bildiren sayıları kavrama Romen rakamlarını kavrama (MK/Ekler)

15 Toplama/Çıkarma/Çarpma/Bölme İşlemi
MATEMATİK KUTUSU-MK MK/Ekler Toplama/Çıkarma/Çarpma/Bölme İşlemi Sınıf düzeylerine uygun olarak değerlendirilmesi beklenmektedir. Problemler(MK/Ekler) Kısa yoldan işlemler yapma Hesap makinası kullanarak işlem yapma

16 MATEMATİK KUTUSU-MK Kümeler Küme özelliklerini ayırt etme
MK/Ekler, OTK, PMK Kümeler Küme özelliklerini ayırt etme Kümeler arası ilişkileri ayırt etme Denklik/Eşitlik ilişkilerini ayırt etme (OTK ve PMK içerisindeki materyaller kullanılabilir.)

17 MATEMATİK KUTUSU-MK Kesirler
MK/Ekler Kesirler Nesneleri bütün yarım çeyrek olma durumlarına göre ayırt etme (MK-9) Kesirleri gösterme/okuma/yazma Kesirlerle ilgili problem çözme (MK/Ekler)

18 MATEMATİK KUTUSU-MK Ölçüler Vücut organları yardımıyla ölçüm yapma
MK/Ekler Ölçüler Vücut organları yardımıyla ölçüm yapma (karış, parmak, kulaç, adım, ayak vb) Metre/cetvel kullanarak ölçüm yapma Kütle ölçüleri kullanarak ölçüm yapma (Terazi) Uzunluk/kütle/değer/zaman/alan ölçüleri arasında işlem yapma (MK/Ekler) Saati okuma (Saat kartları, ahşap saat vb) Parayı tanıma (Para kartları)

19 MATEMATİK KUTUSU-MK Geometrik Şekiller
MK/Ekler Geometrik Şekiller Geometrik şekilleri ayırt etme/çizme (ahşap geometrik şekiller, şekil kartları, gessel figürleri vb) Kare/dikdörtgen/üçgen/daire şekillerinin özelliklerini belirtme Geometrik şekillerin çevresini hesaplama Eğri doğru ve doğru parçasını kavrama

20 MATEMATİK KUTUSU-MK Örüntü Oluşturma
MK/Ekler Örüntü Oluşturma Bir örüntüde eksik bırakılan öğeleri tamamlama (MK/Ekler)

21 Proje Görünürlük ve İletişim Uzmanı
TEŞEKKÜRLER DENİZ GÖKÇE Özel Eğitim Öğretmeni Proje Görünürlük ve İletişim Uzmanı


"OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları