SDÜ ARA Ş TIRMA VE UYGULAMA HASTANES İ HEM Şİ REL İ K H İ ZMETLER İ MÜDÜRLÜ Ğ Ü E Ğİ T İ M HEM Şİ RES İ 2018 ÖĞRENCİ UYUM EĞİTİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
Advertisements

 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
DÜŞME RİSKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
Pratisyen Hekimlerin Hukuksal Sorunları --- Av
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİYLE DERS PARTNERİ OLMAK
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ.
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
 Hastane Yönetimi.  İzdihamın önlenmesi ve sağlık personelinin emniyeti için gerekli güvenlik tedbirleri alınır,  Sağlık Bakanlığı ve Emniyet Teşkilatı.
RENKLİ KODLAR.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Hasta Hakları Nelerdir?
Sektörler Arası İşbirliği. Amaç: TSM Çalışanlara Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi 2 Katılımcıların sa ğ lı ğ ın geli ş tirilmesi müdahalesinde.
HASTANE ETİK KURULLARI
ÇİD MİKROORGANİZMALAR
Hasta Mahremiyeti (Gizlilik)
HASTANIN TRANSFERİ Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna.
ÇALIŞAN SA Ğ LI Ğ I B İ R İ M İ Akdeniz Üniversitesi Hastanesi.
Yapılan Hizmetlerin Bilgisayara İş lenmesi Klinikten toplanmı ş olan hizmet formlarını klinik sekreterli ğ ine getirip bilgisayarda islenmektedir. Yapılan.
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi
ÇALI Ş ANLARIN BULU Ş LARI Ay ş e Gül ULUÇAY Mühendis ANKARA.
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
GRUP H LLEDERİZ Prof. Dr. SİBEL GÜNDEŞ & M.Fatih ÖZSARAY (başkan)
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
Ekinözü Çok Programlı Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin etkinlikleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik hizmeti anlayışı çerçevesinde;
YALIN KILIÇ TÜREL Kasım-BOTE-4-ELAZI Ğ Gizlilik ve Doğruluk Ders: bilişim etiği.
HAZIRLAYAN EĞİTİM HEMŞİRESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
HASTA HAKLARI ;.
22 Mayıs 2014 Tarih ve resmi gazeteye göre.
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
~HASTA HAKLARI~.
1. 2  Acil bir olayın bildirilmesinden kesin tedavi verilinceye kadar yerinde  En iyi acil bakımı en kısa zamanda  Güçlü acil servislerin kılavuzluğu.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI SANAYİ ÜRÜNLERİ GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Hazırlayan Göknil KONGURTAY
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
Sağlık Meslek Etiği İlkeleri
DÜNYA’DA VE TÜRKİYE’DE ÇOCUK SAĞLIĞININ DURUMU ÇOCUK HEMŞİRELİĞİ
HEMŞİRELİK NEDİR??? DOÇ. DR. SEVİM ÇELİK.
Etik Kavram ve İlkeler Prof. Dr. Ayten DEMİR
OLAY BİLDİRİM ALGORİTMASI
Bugün Günlerden Asistan Hekim;
HASTA HAKLARI.
HASTA KİMLİKLENDİRME VE KİMLİK DOĞRULAMA
İki ya da daha fazla bilgisayarın bilgi paylaşımı veya iletişimi için bağlanmasıyla oluşan yapıya “Bilgisayar Ağı” denir.
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Bütünleşik Bir Hastane Bilgi Sisteminin Fonksiyonları
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
Hasta Mahremiyeti (Gizlilik)
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Atık Yönetimi Çevre Yönetim Birimi Hasta mahremiyeti.
Sunum transkripti:

SDÜ ARA Ş TIRMA VE UYGULAMA HASTANES İ HEM Şİ REL İ K H İ ZMETLER İ MÜDÜRLÜ Ğ Ü E Ğİ T İ M HEM Şİ RES İ 2018 ÖĞRENCİ UYUM EĞİTİMİ

HOŞGELDİNİZ

HASTANENİN TANITIMI Hastanemiz 3 binadan olu ş maktadır. Ana bina Poliklinik binası Radyasyon Onkolojisi ve Fizik tedavi binası. Ayrıca yapımı devam eden ‘’Kadın ve Çocuk Hastalıkları ek binası’’ bulunmaktadır

Yatak Sayısı: 614 Hem ş ire Sayısı: 345

HEMŞİRELİK HİZMETLERİ ORGANİZASYON ŞEMASI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRÜ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜR YRD. GECE BAŞHEMŞİRELERİ ENFEKSİYON KONTROL HEMŞİRELERİ EĞİTİM HEMŞİRELERİ SERVİS SORUMLU HEMŞİRELERİ SERVİS HEMŞİRELERİ ÖĞRENCİ ÖĞRENCİ

SA Ğ LIK KAL İ TE STANDARTLARI

1-Hasta kimli ğ inin do ğ rulanmasına yönelik düzenlemeler Her hasta için Alerjik hastalar için Kimlik tanımlayıcıda Protokol numarası, Hasta adı–soyadı, Do ğ um tarihi (gün/ay/yıl)

Hasta kimli ğ inin do ğ rulanması i ş lemi Tanı ve tedavi i ş lemleri öncesi Herhangi bir test veya i ş lem öncesi İ laç ve kan ürünleri uygulamadan önce Hasta transferi sırasında

2-Renkli Kod sistemi

Hastanede hasta/hasta yakını ve çalı ş anların ba ş ına gelebilecek fiziksel saldırı, taciz ve ş iddet durumlarında güvenlik personelinin en hızlı biçimde durumdan haberdar edilmesi ve olay yerine yönlendirilmesini sa ğ lamaktır. Amaç,en kısa sürede ilk müdahalenin sa ğ lanmasıdır.

Acil tıbbi müdahaleye ihtiyaç duyan hastalar, hasta yakınları ve bütün hastane personeline en kısa sürede müdahale edilmesini sa ğ layan acil durum yönetim aracıdır.

Hastanede servislerde tedavi için bulunan bebek veya çocuk hastayı kaçırma giri ş imi veya kaçırma durumu tespit edilmesi halinde uygulanan acil durum yönetim aracıdır. Amaç, en kısa sürede ilk müdahalenin sa ğ lanmasıdır.

Hastanede çıkabilecek her hangi bir yangın tehlikesi halinde, yangına en hızlı ş ekilde müdahale edilerek olu ş abilecek tehlikeleri ve zararları en aza indirme ve / veya önlemek amacıyla olu ş turulan en acil uyarı kodudur.

3-İzolasyon figürleri

MESLEKİ ETİK İLKELER 1. Zarar Vermeme-Yararlılık İ lkesi 2. Özerklik/Bireye Saygı İ lkesi 3. Adalet ve E ş itlik İ lkesi 4. Mahremiyet ve Sır Saklama İ lkesi

1. Zarar vermeme-Yararlılık İlkesi İ nsan hayatının korunması ve de ğ er verilmesi.. İ lgisizlik, deneyimsizlik ve ihmal nedeniyle zarar verilmemesi… Risklerin bilinmesi ve önlem alınması.. Bireyin tıbbi uygulamalar, klinik ara ş tırmalar nedeniyle zarar görmemesi.. Hasta güvenli ğ inin sa ğ lanması.. Ki ş iye zarar verici, a ş a ğ ılayıcı i ş lemlere katılmama, onaylamama.

2. Özerklik/Bireye Saygı İlkesi İ nsan onuru ve özerkli ğ e saygı duyulur. İ nanç, de ğ er ve gereksinimler dikkate alınır. Hastalar yeterli ve anlayabilece ğ i bir biçimde bilgilendirilir. Hasta yakınları bilgilendirilir. Bireyin seçme hakkına saygı duyulur ve savunulur.

Hastanın reddetme hakkına saygı gösterilir. Uygulamalar öncesi yazılı ve sözlü onay alınır. Gerekti ğ inde hastanın yasal temsilcilerinden onay alınır. Acil durumlarda bireyin ya ş amını korumak üzere hem ş irelik bakımını onay almaksızın uygular.

3. Adalet ve Eşitlik İlkesi Irk, dil, din, ya ş, cinsiyet,inanç, sosyal ve ekonomik durum, siyasal görü ş ayrımı yapılmaz. Hizmet sunumunda ki ş isel çıkar gözetilmez. Hizmet verilirken zaman, emek ve tüm kaynakların adil da ğ ılımını sa ğ lar.

4. Mahremiyet ve Sır Saklama İlkesi Hastanın fiziksel, ruhsal ve sosyal açıdan mahremiyeti korunur. Hasta ve ailesi ile ilgili bilgileri yasal zorunluluk olmadıkça ba ş ka bireylerle payla ş maz. Kayıtların gizlili ğ ine önem verilir. Bildirimi zorunlu durumlarda bireyi koruyucu önlemler alır. Gizlili ğ in sınırları konusunda bireye önbilgi verir.

Hastanemizde staj esnasında uyulması gereken kurallar

ÇALI Ş MA SAATLER İ YEMEK SAATLER İ TESL İ ME KATILIM(SABAH – AK Ş AM) V İ Z İ TLERE KATILIM FORMA DÜZEN İ

İ LET İŞİ M ASANSÖR KULLANIMI CEP TELEFONU KULLANMA TELEFON KONU Ş MALARI MALZEME KULLANIMI TIBB İ ATIKLAR

Uygulama esnasında misafir kabul edilmeyecek, servisler arası dola ş ılmayacak ve çay, kahve, sigara içmek gibi gerekçelerle servis dı ş ına çıkılmayacaktır. Uygulamaya geç kalan ö ğ renciler o gün staja kabul edilmeyecek ve devamsız sayılacaklardır. Günlük rutin bakımlar, tedavi, e ğ itim, ileti ş im vb. gibi konularda ortaya çıkabilecek olumsuz durumlarda sorumlu hem ş ire/e ğ itim hem ş iresi bilgilendirilecektir.

Tüm giri ş imleri mutlaka hem ş ire/ sorumlu hem ş ire e ş li ğ inde yapılacaktır.

STAJ YÖNERGENİZDE; ‘‘Ö ğ renciler, uygulama ve staj yaptıkları kurumun çalı ş ma kurallarına uymak zorundadırlar’’

Ayrıca; Kendinizi ve diğer Çalışanları koruyunuz…

SABRINIZ İ Ç İ N TE Ş EKKÜRLER BA Ş ARILAR….