SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
K O R K U Yükseklikten Karanlıktan Çeşitli hayvanlardan Yalnız Kalmaktan.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist. Dr. Gönül ERDAL Psikiyatrist.
SINAV KAYGISI VE SINAVLARA HAZIRLANMA BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
AFETE YARDIMDA KARŞILAŞILAN İKİNCİL TRAVMALAR ve BAŞA ÇIKMA
SINAV KAYGISI NEDEN OLUR? NASIL AŞILABİLİR?
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
Ödev yapma alIşkanlIğI
İmg 7 -içgörü.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Spor Psikolojisi Konsantrasyon ve Dikkat.
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
Tehlikeyi Görmek.
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
ENGELLİ PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
SINAV KAYGISI.
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
KAYGILIYSAM?.
TÜKENMİŞLİK SENDROMU İklim ÖZ.
HAZIRLAYANIN; ADI:Ayşe Nur SOYADI:KAYMAZ SINIFI:4/A NUMARASI:694
TUTUM VE ALGILAR.
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Nazlı ÖZTÜRK.
Bilinçli Tercih Seminerine
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
SINAV VE SINANMA KAYGISI
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Eğitsel Rehberlik.
SOSYAL DAVRANIŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU

EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Spor Psikolojisi Konsantrasyon ve Dikkat.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ

SINAV KAYGISI

Kaygı nedir? Sınav kaygısı nedir? Sınav kaygısının belirtileri Sınav kaygısının nedenleri

Kaygıyı kontrol etmek bize ne sağlar? Sınav kaygısıyla baş etme yolları nelerdir? Sınavdan önce ve sınav anında neler yapılabilir?

KAYGI NEDİR?

SINAV KAYGISI NEDİR?

Başarıya giden yolda kaygı yol gösterici midir yoksa engelleyici mi?

İSTENİLEN KAYGI ORTA DÜZEY KAYGIDIR. KAYGI DÜZEYİ GRAFİGİ İSTENİLEN KAYGI ORTA DÜZEY KAYGIDIR. -1 +1 Düşük kaygı Orta düzey kaygı Yüksek kaygı

Yüksek ve aşırı kaygı sınavda başarısızlığa neden olabilir.

ZİHİNSEL FİZİKSEL SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ DAVRANIŞSAL DUYGUSAL

FİZİKSEL BELİRTİLERİ Yeme alışkanlıklarında değişiklik Kilo kaybı Mide ağrıları Bağırsak hareketlerinde değişiklik Bulantı Nefes alıp vermede düzensizlik

FİZİKSEL BELİRTİLERİ Kalp çarpıntısı, Terleme Titreme Baş ağrısı Yorgunluk, halsizlik Uyku düzeninin bozulması

DUYGUSAL BELİRTİLER Huzursuzluk Umutsuzluk Tedirginlik Öfke-kızgınlık Endişe Korku

DUYGUSAL BELİRTİLERİ Mutsuzluk Çaresiz hissetme Durgunluk,ilgisizlik,isteksizlik Yalnızlık hissi

Unutmayın bu tür duyguları sadece siz hissetmiyorsunuz.

DUYGUSAL BELİRTİLERİ Kendine güvenememe Ruh halinde değişkenlik Gerginlik ve/veya sinirlilik hali Karar vermede güçlük Nedensiz ağlamalar

Sınav aklıma geldikçe göz yaşlarıma hakim olamıyorum…

DAVRANIŞSAL BELİRTİLER Kaçma (sınavı yarıda bırakma) Kaçınma (ders çalışmayı erteleme, sınava girmeme)

Olay Duygu Tepki ↓ Düşünce Sınav Kaygı Kaçmak-Savaşmak “NASIL DÜŞÜNÜRSEK ÖYLE DUYGULANIR VE DAVRANIRIZ…”

DAVRANIŞSAL BELİRTİLER Aşırı hareketli ya da durgun olma Zaman kullanımında düzensizlik Çatışmacı ve tahammülsüz durum

ZİHİNSEL BELİRTİLERİ Aşırı uyanıklık hali Unutkanlık Konuları hatırlamada güçlük. Dikkatini toplamada güçlük Olumsuz yorumları içeren inanç ve düşünceler

SINAV KAYGISININ NEDENLERİ

Öğrenciden kaynaklanan nedenler Özgüven eksikliği

Öğrenciden kaynaklanan nedenler Çalışma zamanlarında ve sınav esnasında zamanın iyi kullanılmaması Fizyolojik ihtiyaçların karşılanmaması. (uykusuzluk,yorgunluk,yanlış beslenme gibi)

Öğrenciden kaynaklanan nedenler Düzenli ders çalışma alışkanlığınızın olmaması

Görev ve sorumlulukların sürekli ertelemesi.

Öğrencinin Olumsuz Düşünceleri Sınava girmeden sınavda başarısız olacağını düşünmesi Biliyorum sınavda başarısız olacağım

Öğrencinin Olumsuz Düşünceleri Sınavı araç değil amaç olarak algılaması, Olayların olumlu yönleri yerine olumsuz yönlerini abartmak. Öğrencinin önceki başarısızlıklarından dolayı yeni denemelerde de başarısız olacağı düşüncesi,

Çevreden kaynaklanan nedenler Ailenizin yüksek beklenti düzeyi Fen lisesini kazanmalısın.

Çevreden kaynaklanan nedenler Aileniz ve çevreniz tarafından başarısız olarak değerlendirilme korkusu, Ailenin otoriter ve baskıcı tutumu, Yargılayıcı ve eleştirici tutumların olduğu bir ortam,

Çevreden kaynaklanan nedenler Tutarsız ebeveyn ve öğretmen davranışları, Başarılı olan kişi/kişilerle kıyaslanması, Farklı etkinliklerle uğraşma

KAYGIYI KONTROL ETMEK BİZE NE SAĞLAR? Öncelikle sınava konsantre olmanızı ve sorulara odaklanmanızı sağlar , Düşüncelerinizi organize etmede , dikkatinizi toplamada yardımcı olur ,

KAYGIYI KONTROL ETMEK BİZE NE SAĞLAR? Olumsuz düşünmenizi ve paniğe kapılmanızı engeller , Başarmanıza yardım eder.

SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER Farklı bir düşünce tarzı geliştirin. ( Olumlu düşünün iyi olsun.)

“Ders alınmış başarısızlık, başarı demektir.” Başarısızlıklarınızdan ders alın. “Ders alınmış başarısızlık, başarı demektir.”

SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER Düzenli uyku uyumalıyız

SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER Beslenmenize dikkat edin

SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER Nefes Almayı Öğrenmek

SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER Spor yapın

SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER Gülümsemeyi eksik etmeyin

SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER Çalışmayı ertelemeyin.

SINAV KAYGISI İLE BAŞAÇIKMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER Zamanınızı verimli kullanın, engelleyici faktörlerden uzak durun.

SINAVDAN ÖNCE VE SINAV ANINDA NELER YAPILABİLİR?

SINAVDAN ÖNCE Sınavdan en az birkaç gün önce yeni konular öğrenmeyi ve ders çalışmayı bırakınız. · Her zaman yapmanız gerektiği gibi özellikle sınav öncesinde sağlığınıza, beslenmenize ve uykunuza özen gösteriniz. · Sizi yoran faaliyetlerden ve gürültülü ortamlardan uzak durun. · Sınav sabahı kuvvetli, dengeli, iyi bir kahvaltı yapınız. Uyarıcı özellikli ilaç kullanmaktan, çok miktarda çay ve kahve içmekten sakınınız. Sınavlardan önceki birkaç gün içinde sınava gireceğiniz binayı görmeniz ve ulaşım imkanlarını öğrenmeniz yararınıza olacaktır. En geç saat 09:00’da sınava gireceğiniz salonun kapısında hazır bulununuz.

SINAV GÜNÜNDE

Sınav kaygısı sınavın ilk 30-40 dakikası içinde yoğun olarak yaşanır ve sınavın sonuna doğru bu belirtiler gittikçe azalmaktadır.

Soruyu göz ucuyla birkaç kez okumak yerine, her soruyu tam olarak okuyunuz. * Neyin sorulduğunu eksiksiz – tam olarak anlamaya çalışınız. UNUTMAYIN :Soruyu anlamak çözümün % 70’ini oluşturur. * Eğer soru cümlesi tam olarak okunmazsa doğru sandığınız seçeneği işaretler ve doğru yaptığınızı sanırsınız. ·Testteki her soruyu mutlaka okuyunuz. Soruyu göz ucuyla birkaç kez okumak yerine, her soruyu tam olarak okuyunuz. Neyin sorulduğunu eksiksiz – tam olarak anlamaya çalışınız. UNUTMAYIN :Soruyu anlamak çözümün % 70’ini oluşturur

SORULARIN ZORLUK-KOLAYLIK YÜZDELERİ %40 Nornal %20 Kolay %20 Zor %10 Çok kolay %10 Çok zor

Öncelikle kolay sorulardan başlayıp daha sonra zor sorulara geçerek “TURLAMA” tekniğini kullanmanız yararınıza olacaktır. UNUTMAYIN: Çok zor ve çok kolay soruların size sağlayacağı puan değeri aynıdır

Sorulan soruya cevap olmayacak seçenekleri ELEYİN Sorulan soruya cevap olmayacak seçenekleri ELEYİN. Böylece dikkatinizi daha az seçenek üzerinde yoğunlaştırarak doğru karar verme ihtimalinizi artırabilirsiniz. “ İki seçenek arasında tahminde bulunmanız gerekiyorsa, hızlı tahminde bulunun ve fikrinizi değiştirmeyin.”

Bazı sorular çok zordur Bazı sorular çok zordur. Bütün soruları doğru cevaplandırma beklentisi içinde olmayın. Gireceğiniz sınav bir başarı sınavı olmayıp, sıralama sınavıdır, bu sebeple çok güç bazı sorularla karşılaşmanız doğaldır. Bu durum moralinizi bozmasın ve zaman kaybetmeden diğer sorulara geçin.

Soru köklerini tam olarak okumalısınız Soru köklerini tam olarak okumalısınız. Soru kökleri bazen “olamaz” “değildir” “ulaşılamaz” “verilmemiştir”, “değinmemiştir” “gereksizdir” “açıklanamaz” “beklenmez”, “söylenemez” “yoktur” vb. olumsuz ifadeler taşıyabilir. Zihin genelde olumlu soru köküne alıştığı için bu ifadeleri yanlış algılayabilirsiniz. Sorularda “ en çok” , “en önemli” gibi pekiştirecekler kullanılmış ya da bazı kelimelerin altı çizilmiştir. Burada amaç en doğru olanını seçmenizi sağlamaktır.

Yanıtladığınız sorunun numarasına iyi bakınız. Cevap kağıdında onu işaretlediğinizden emin olmak için sınav soru kitapçığındaki soru numarasını kontrol ediniz. Cevaplarınızı cevap kağıdına gruplar halinde işaretleyiniz. Cevaplarınızı gruplar halinde soru kitapçığına yazdıktan sonra, bunları topluca cevap kağıdınıza geçirin. Böylece soru kitapçığı ve cevap kağıdı arasındaki gidiş gelişlerden, bunun doğurduğu zaman kaybından ve dikkat aymalarından korunuş olursunuz. “kaydırma” ihtimaliniz bu yöntemle artmaz, azalır.

Doğru cevap arka arkaya üç kere aynı seçenekte toplanabilir. Ancak dört kere aynı seçeneği işaretlediyseniz cevaplarınız bir daha gözden geçiriniz. En az bir seçeneği yanlış işaretlemiş olma ihtimaliniz çok fazladır.

Sınavı erken terketmeyiniz. Süreyi son saniyesine kadar tam kullanınız.

Unutmayın ki bu sınava sizler gibi binlerce öğrenci girmektedir Unutmayın ki bu sınava sizler gibi binlerce öğrenci girmektedir. Sınavda bildiğiniz soruları yapmanız gerekiyor. Sınav sırasında keşke çok çalışsaydım gibi pişmanlıklar size kar getirmez. Sınavda hiç heyecanlanmamak büyük bir sorundur. Sınav sırasındaki heyecanı herkes yaşar. Önemli olan bu heyecanı olumlu yönde kullanmaktır. Kendi kendinizi telkin ederek bu işin üstesinden gelebilirsiniz.

Çaldıran Anadolu İmam Hatip Lisesi Rehberlik Servisi