Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ."— Sunum transkripti:

1 Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V
Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ

2 TAM ÖĞRENME Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ
2/24/2019

3 Tam Öğrenme Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ
2/24/2019

4 Tam Öğrenme Tam Öğrenme
Bloom tarafından ortaya atılan Tam öğrenme modeli, okuldaki başarıya %90’ a çıkaran bir öğretim sürecini gerektirir.(Alt limit %70). Tam öğrenme modeline göre işin başında olumlu öğrenme koşulları sağlanmış ise herhangi bir kişinin öğrenebileceği her şeyi herkes öğrenebilir. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

5 Tam Öğrenme Temel Dayanak;
Bir sınıftaki öğrencilerin başarılı olmaları, onların hazır bulunuşluk düzeylerine uygun olan öğretim hizmetinin sağlanmasına ve onlara ihtiyaçları kadar zaman tanınmasına bağlıdır. Bu gerçekleştiğinde öğretim hedefleri doğrultusundaki öğrenme düzeyleri birbirine yaklaşır ve sınıftaki tüm öğrenciler başarılı olabilir. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

6 Tam Öğrenme Konuların küçük birimlere ayrılarak aşamalı öğretimi söz konusudur. Yani, bir birim öğrenme gerçekleşmeden bir diğerine geçilmez. Eksikliklerle ilgili gruba ek öğretim yapılır. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

7 Tam Öğrenme Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ
2/24/2019 Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ

8 Tam Öğrenme Kuramının Ana Değişkenleri: Öğrenci Nitelikleri
Bilişsel Giriş Davranışları Eldeki bir ya da bir dizi öğrenme ünitesinin öğrenilebilmesi için gerekli olan bütün bilgi, beceri ya da yeterlikler. Herhangi bir öğrenme işi için gerekli ön koşul öğrenmeler Belli bir öğrenme işi için temel olan önkoşul öğrenmeler Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

9 Tam Öğrenme Kuramının Ana Değişkenleri: Öğrenci Nitelikleri
Duyuşsal Giriş Özellikleri Belli bir dersle ilgili duyuşsal özellikler Okula karşı tutum Kişinin kendi kendine karşı tutumu (akademik benlik kavramı) Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

10 Tam Öğrenme Kuramının Ana Değişkenleri: Öğretim Hizmetinin Niteliği
2/24/2019 Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ

11 Öğretim Hizmetinin Niteliği-1
Öğretmenin özellikleri Sınıftaki öğretim düzeyinde İşaretler, ipuçları vermesi Öğrenci katılımını sağlaması Pekiştireç vermesi Dönüt ve düzeltme vermesi Genel olarak Öğretmenin hizmet öncesi eğitiminin süresi ve türü Meslekteki hizmet süresi Tutumları (otoriter, demokratik, iyimser-kötümser oluşu vb. gibi) Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

12 Öğretim Hizmetinin Niteliği-2
Sınıf ya da okulun özellikleri Öğrenci sayısı Donanım Okul örgütünün ve yönetiminin tutumu vb. gibi Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

13 Tam Öğrenme Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ
2/24/2019 Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ

14 Tam Öğrenme Kuramının Ana Değişkenleri: Öğrenme Ürünleri
Öğrenme Düzeyi ve Türü Sınavlar: Öğrenme düzeyinin belirlenmesi için her ünite sonunda sınavlar uygulanır. Bu sınavlar sonunda öğrencilerin eksikleri ve öğrenme güçlükleri ortaya çıkarılarak gerekli yardım sağlanır. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

15 Tam Öğrenme Kuramının Ana Değişkenleri: Öğrenme Ürünleri
Öğrenme Hızı Tamamlayıcı Eğitim: Bu işlemler ve uygulamalar sonunda öğrenciler arasındaki öğrenme hızı ve öğrenme düzeyi farklılıkları giderilecektir. Bu farklılıkların giderilmesi için tamamlayıcı eğitim çalışmalarına yer verilmektedir. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

16 Tam Öğrenme Kuramının Ana Değişkenleri: Öğrenme Ürünleri
Duyuşsal Ürünler Akademik benlik Kendine güven Güdülenmişlik Ruh sağlığı Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

17 Tamamlayıcı Eğitim Çalışmaları
Öğrenme düzeyinin belirlenmesi işlemi ünite sonunda verilecek sınavlarla yapılır. Bu sınavlardan elde edilecek sonuçlara bakarak öğrencilerin eksikleri ve öğrenme güçlükleri ortaya çıkartılır ve gereken yardım sağlanır. Öğrenciler arasındaki öğrenme hızı ve öğrenme düzeyi farklılıkları bu uygulamalar sonunda giderilir. Bu farklılıkların giderilmesi için tamamlayıcı eğitim çalışmalarına yer verilmektedir. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

18 Tamamlayıcı Eğitim Çalışmaları
Bire bir öğretim Küçük gruplarla öğretim Okulda ek öğretim Evde ek öğretim Programlı öğretim Kaynak ve yardımcı kitaplarla öğretim Akademik oyunlarla öğretim Tekrar öğretim. Bu seçeneklerden biri ya da birkaçı tamamlayıcı eğitim çalışmaları için devreye sokulmalıdır. Eğer bu seçeneklerden hiçbiri yeterli öğrenmeyi sağlayamıyorsa tekrar öğretim çalışmalarına yer verilmelidir. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

19 Tam Öğrenme Modelinin Temel İlkeleri
Öğrencilere planlı öğretim ve olumlu öğrenme koşulları sağlanmalıdır. Yeterli zaman ayrılmalıdır. İpucu, pekiştirme, dönüt ve düzeltme verilmelidir. Öğrenci katılımı sağlanmalıdır. Tam öğrenme ölçütü belirlenmelidir. Bir ünite öğrenilmeden diğerine geçilmemelidir. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

20 Tam Öğrenme Modelinin Sınırlılıkları:
Hedef davranışların ve ölçme araçlarının hazırlanması uzmanlık gerektirmektedir. Uygulama sırasında her öğrenme biriminin sonunda düzeltme yapılmazsa tüm sistem felce uğrar. Sınıflarda öğrenci sayısı fazladır. Oysa öğretmenin zamanı ve enerjisi sınırlıdır. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

21 Tam Öğrenme Modelinin Yararlı bulunan yanları:
Her öğrenci kesin başarı kazandığı için, öğrencinin kendine güveni ve saygısı artmaktadır. Öğrencinin öğrenme ihtiyacını merkeze alan bireyselleştirilmiş öğrenme yaklaşımıdır. Her öğrenciye ihtiyacı olduğu kadar zaman tanındığı için, eğitimde fırsat eşitliğinin uygulanmasına yardımcı olmaktadır. Öğrenme görevlerinin (öğretmenin hedeflerinin ve uygulamanın ayrıntılı olarak planlanması), öğretmenin ne yapacağını önceden bilmesini sağlar. Bu nedenle öğretmenin başarısı artar. Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019

22 BİTTİ Öğretim İlke ve Yöntemleri - Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ 2/24/2019


"Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları