OTOMOTİV SANAYİİNİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Page  1 Hoşgeldiniz. TARİHODASAAT 14:00 SUNUM HAZIRLAYAN İzmir 60. Yıl Anadolu Lisesi İEÜ -EEM Konferans Salonu.
Advertisements

ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Program Tasarım Modelleri
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
BAP Desteği (Bilimsel Araştırma Projeleri)
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Avrupa 2020 Hedefleri Horizon 2020
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aile Atölyeleri Projesi
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Program Tasarım Modelleri
Kaynak Gösterme Teknikleri
Cube Organization Presents.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Kimya Mühendisliği Mesleği ve İYTE Kimya Mühendisliği Bölümü
PROJE TABANLI ULUSLARARASI DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sayılarla WWF 50+ yıllık tecrübe (Kuruluş yılı 1961) 100+ ülke Yıllık
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET YILDIRIM
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Sebze Tohumu Değerlendirme Toplantısı
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
Üniversite-Sanayi İşbirliği Komisyonu
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Çevre teknikeri kimdir?
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Çevre teknikeri kimdir?
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BANKACILIK VE FİNANS bölümü
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Sunum transkripti:

OTOMOTİV SANAYİİNİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDEN BEKLENTİLERİ OSMAN SEVER OSD TITLE Organizasyon Destekleyen

KÜRESEL YETENEK REKABET GÜCÜ ENDEKSİ Global Talent Competitiveness Index 2017 rankings #61 Kaynak: Global Talent Competitiveness Index 2017

Knowledge Doubling Curve BİLGİ GELİŞİMİ Günümüzde bilgi birikimi her yıl ikiye katlanıyor. Knowledge Doubling Curve 1985 1985 Knowledge Unit Time Knowledge doubling every 12 months 1970 1,500 Years for Knowledge To double 1945 1900 1500 A.D. 1750 Kaynak: The Secret of Getting Ahead in Our Fast-Paced World/Article 1 A.D.

GELECEĞİN MÜHENDİSLERİ İYİ YETİŞİYOR MU?

Üniversite Yüksek Lisans MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Mühendislik eğitimi, orta öğretimi de kapsayan ön hazırlık sürecinden başlamalıdır. Orta Öğretim Üniversite Lisans Üniversite Yüksek Lisans Üniversite Doktora

GELECEĞİN MÜHENDİSLERİ İYİ YETİŞİYOR MU?

DİJİTALLEŞME VE EĞİTİMİN DEĞİŞEN DNA YAPISI Dijitalleşme ile rekabette kurallar sürekli değişiyor. Dijital Dönüşüm iş dünyasındaki iletişim yaklaşımını yeniden yapılandırıyor. Artan Değişkenlik & Esneklik Karar Verme Yetkinliği Değişik Alanlarda Ortak Çalışmak Zorunluluğu Yeni nesil bir iş gücüne ihtiyaç bulunmaktadır. Mühendislik eğitimi dijitalleşmenin gerekliliklerine göre yeniden oluşturulmalı.

KÜRESEL REKABET GÜCÜ ENDEKSİ GELİŞİMİ Rekabet gücündeki kazanım tersine dönmüştür. Türkiye rekabet gücünü iyileştirmezse, uluslararası başarıları koruması ve yeni fırsatlar yaratması mümkün değildir. Kaynak: World Economic Forum - Global Competitiveness Report 2017-2018

OTOMOTİV EKOSİSTEMİ Otomotiv Ekosistemi çok ciddi değişim içerisindedir. Çevresel Dijital dönüşüm Küreselleşme karşıtı gelişmeler Hareketlilik ve Yeni Teknolojiler OSMAN SEVER - OSD

Otomatik / Otonom Sürüş DİJİTAL DÖNÜŞÜM Otomatik / Otonom Sürüş Bağlılık Hareketlilik Müşteri Beklentileri Büyük Veri Güç Aktarma Sistemleri Gelişen trendler otomotiv ekosistemini şekillendiriyor, değer zincirini yeniden yapılandırıyor. Yeni ve açık ekosistem İş modellerindeki inovasyon Değer zincirindeki değişimler Hızlı ürün değişimi

Otomotiv Sanayii dijital dönüşümün öncü uygulayıcılarındandır. DİJİTAL FABRİKALAR Otomotiv Sanayii dijital dönüşümün öncü uygulayıcılarındandır. Siber Sistemler Akıllı Robotlar / Makineler Bağlılık Büyük Veri Enerji Verimliliği Sanal Endüstrileşme 1 OSMAN SEVER - OSD

OTOMOTİV SANAYİİNDE MÜHENDİSLİK Tasarım Ürün / AR-GE Üretim Temel Bilimler Teknolojik Gelişim Çok Disiplinli Yaklaşım Yazılım Elektronik

MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ & OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ Ülkemizde mühendislik eğitimine olan ilgi azalmaktadır! Yeni mezun mühendisler arasında sanayide çalışma arzusu yüksek değildir! Üniversitelerde Otomotiv Mühendisliği alanında görev yapan yeterli sayıda öğretim kadrosu ve teknolojik gelişmeleri öğrencilere uygulamalı olarak aktarabilecek eğitim tesisi eksiği bulunmaktadır! Eğitimin yetersizliği otomotiv mühendislerinin iş bulmasında sıkıntı yaratıyor ve mesleki çekicilik kayboluyor!

TEKNOLOJİK DEĞİŞİM & AR-GE Teknolojik Gelişim AR-GE Mühendisi İhtiyacı Temel Mühendislik ve Teknoloji alanlarında kuvvetli bir eğitim sistemi, Ar-Ge alanında yüksek lisans ve doktora programlarının teşvik edilmesi, Üniversite ve STK’lar ile spesifik konularda program & müfredat oluşturulması, Otomotiv yüksek lisans ve doktora öğrencilerini teşvik etmek için otomotiv sanayiine yönelik lisans üstü programlarının arttırılması, Araştırma ve kuluçka merkezlerinin kurulması sanayide derinliğin ve uzmanlığın oluşmasına ve rekabetçiliğin artmasına yardımcı olacaktır. Nitelikli "AR-GE" mühendisliği için;

ÜNİVERSİTELERDE YAPILANMA Yeterli sayıda ve yetişmiş öğretim kadrosu Teknolojik gelişmeleri destekleyebilecek ve öncü olabilecek eğitim tesisleri Üniversite-Sanayi işbirliğinin yaygın olarak mühendislik eğitimini destekleyecek bir yapıya dönmesi Dijital çağa uygun müfredat ve eğitim stratejisi Eğitim sonrası kariyer planlaması ve iş bulma fırsatları içeren programlar Araştırma odaklı, proje ve "hands-on" sanayi tecrübesi kazanılacak programlar Sanayi tecrübesi olan ve otomotiv mühendisliği uygulayan sanayi yöneticilerinin / mühendislerin eğitim sürecine katkı vermesi Uzun dönemli staj programı uygulanması Kabiliyetlere göre seçilmiş alanlarda uzmanlaşma yapılması ile uzmanlık geliştirilmesi

OTOMOTİV SANAYİİ BEKLENTİLERİ Bir Mühendis; Disiplinler arası bakış açısı, Hızlı adaptasyon yeteneği, Teorik bilgilerin uygulamaya dönüştürülmesi kabiliyeti, Ekip çalışması yeteneği, Eleştirel düşünme kabiliyeti, Etkili iletişim yeteneği, Bilgiye ulaşma ve analiz yeteneğine sahip olmalı. Problem çözme kabiliyeti,

OTOMOTİV SANAYİİNDEN ÖNERİLER Otomotiv mühendisliğini bilerek işe başlamalarını beklemiyoruz, otomotiv mühendisliğini çalıştıkları şirkette öğrenecekler. İyi bir temel mühendislik eğitimi ve temel yetkinliklerden sonra otomotiv konusunda yüksek lisans ve doktora ile uzmanlaşmanın daha verimli olacaktır. Otomotiv mühendisliği tercihi yerine, matematik destekli iyi bir mühendislik alt yapısı alarak Makine Mühendisliği eğitiminin kuvvetli olması kendilerine iş hayatında kolaylık sağlayacaktır.

ARTIK MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE YENİ BİR ŞEYLER SÖYLEME ZAMANIDIR OSMAN SEVER - OSD

Teşekkür Ederiz