Haber verme: Acenta sahipleri ya da yöneticiler işletme belgelerinde yaptıkları değişiklikleri 30 gün içerisinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bildirmek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
Advertisements

İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI 1. İş Güvenliği Uzmanı Nasıl Olunur? İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli iş güvenliği uzmanlarının nitelikleri, eğitimleri.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Proje Bütçesinin Hazırlanması - -- Proje Bütçesinin Hazırlanması -
İL YAPI DENETİM KOMİSYONU GÖREVLERİ VE UYGULAMALARI
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
1) GENEL AMAÇLI PROJELER Doğrudan bir akademik dereceye yönelik olmayan; teknolojik, ekonomik, sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal gelişmeye katkıda.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
PAZARLAMA MEVZUATI Paket Tur Sözleşmeleri. ulaştırma, konaklama ve bunlara yardımcı sayılmayan di ğ er turistik hizmetlerin en az ikisinin birlikte, her.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Pazarlama Çevresi.
9. Hafta KAMU HİZMETİ. HEDEFLER Kamu hizmeti kavramını tanımlayacak Kamu hizmeti türlerini öğrenecek Kamu hizmetine hakim olan ilkeleri öğrenecek Kamu.
HAZIRLAYANIN; ADI SOYADI; İLVE ÇEBİ NUMARA:
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
Pazarlama İlkeleri.
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
SUMMER Work and Travel Program 2012.
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Uluslararası Pazarlama Araştırması
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 2: Faiz Haddi ve Ödemeler Dengesi
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
6745 SAYILI “YATIRIMLARIN PROJE BAZINDA DESTEKLENMESİ İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN”DA YER ALAN ÖNEMLİ.
GENEL MUHASEBE.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
REHBERLİK YÖNETMELİK-5
ACENTACILIK MESLEK İLKELERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
TURİZMDE REHBERLİK.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
E-DEVLET AŞKIN KAYA
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Toplu Görüşmeye Çağrı ve Toplu Görüşme
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
seyahat zeyno zeyno seyahat
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgilendirme Toplantısı
5.6 İKS Dokümantasyonu Her çiftçi için belli dokümanlar ve İKS seviyesinde tutulmalıdır. ( İKS Rehberi 5.6’da belirtildiği gibi) Bu kayıtlar hem iç hem.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Haber verme: Acenta sahipleri ya da yöneticiler işletme belgelerinde yaptıkları değişiklikleri 30 gün içerisinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bildirmek durumundadır. Bilgi verme: Acentalar her yıl en geç Ekim ayı sonuna kadar 1 yıl önceki faaliyet raporlarını Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bildirmek durumundadır. Reklam ve tanıtma: Acentalar gerçeğe aykırı reklam yapamazlar. Reklam ve tanıtma belgelerinden birer nüshayı dağıtımdan 15 gün önce Kültür ve Turizm Bakanlığı’na göndermek durumundadır.

Yazışma: Acentalar Bakanlıktan gelen yazıları 15 gün içerisinde cevaplamak zorundadır ya da gecikmenin nedenini bildirmek zorundadır. Yerli ve yabancı kuruluşların turizm faaliyetleri ile ilgili yazıları da bu sürede cevaplamak durumundadır. Acentalar bu yazışmaları 5 yıl süreyle saklar. Bu kuruluşlarla yapılan yazışmaların bir örneğini de Bakanlığa gönderirler. Mesleki sır: Acentalar, müşterilerinin isim, adres ve gezileri ile ilgili bilgilerini gizli tutmak zorundadırlar.

MADDE 5 – Seyahat acentalarının hizmetleri şunlardır: 1) Münferit veya gruplar için bir programa bağlı ya da programsız gecelemeli veya gecelemesiz yurt içi/yurt dışı tur veya paket turları tanıtır, oluşturur, pazarlar veya satar, 2) Kara, deniz ve hava ulaştırma araçlarının ve bu araçlara sahip işletmelerin rezervasyonunu yapar, biletlerini satar, 3) Seyahat acentalarının ürettiği hizmetlerin tamamını ya da bir kısmını ürün sahibi seyahat acentası tarafından yetki verilmek suretiyle satar, 4) Transfer yapar, 5) Kâr amacıyla konaklama, ulaşım, gezi, yeme-içme, eğlence sağlayan, sportif faaliyetler, kongre- konferans, dinî, sağlık, eğitim, kültürel, bilimsel ve meslekî inceleme, teşvik veya destek amaçlı seyahat ve bunun içinde yer alan hizmetleri organize etmeyi, sağlamayı, pazarlamayı, gerçekleştirmeyi içeren paket tur veya turları düzenler, satar, 6) Kâr amacıyla ikram, teşvik veya destek amaçlı olarak bedelsiz sunulmak üzere bedelini bizzat ödeyen kişi ya da kuruluşun yapacakları hizmetleri oluşturur, pazarlar veya satar. Seyahat acentalarının yapabileceği diğer hizmetler şunlardır: 1) Ulusal ve uluslararası kuruluşlarca da kabul edilen turizm faaliyetlerinin oluşturduğu ürünleri satabilir, 2) Turizmle ilgili ve turizm hareketinin gerektirdiği konular hakkında turistin tabi olduğu döviz, vize, gümrük gibi işlemlere ilişkin bilgi verebilir, vize işlemlerini yapabilir, 3) Seyahat acentaları işyerinde veya araçlarında turistik nitelikte kitap, resim, kartpostal, hediyelik eşya, turistin ihtiyaç duyacağı enformasyon malzemelerini satabilir, 4) Ticarî amaçla sürücülü veya sürücüsüz olarak 15+1 veya daha az koltuk kapasitesine sahip, yolcu ve eşyalarını taşımaya mahsus taşıtları yurt içinde veya yurt dışında olmak üzere, yazılı bir sözleşmeyle belirli süreli kiralanmasını yapabilir.

Seyahat Acentalarının Sınıflandırılması Sunulan Hizmete Göre: Havayolu bilet satış, tur satış, araç kiralama, kongre, ulaştırma, teşvik seyahat, yat acentaları, tur operatörü temsilcisi Yapısal: A-Büyük dağıtım ( T.o. nin ürünlerini pazarlayan t.o. ile s.a. arasında aracı konumda olanlar) B- Endüstriyel firmalar için uzmanlaşmışlar ( Büyük işletmelerin kendi personeli için anlaşma yaptıkları) C- Bağımsız ( Genelde bilet ve paket tur satışları yapan belirli bağlantısı olmayanlar )

Incoming ve Outgoing acentalar Yasal: 1618’e göre İşlevsel: Incoming ve Outgoing acentalar Yasal: 1618’e göre MADDE 7 – (1) Seyahat acentaları yaptıkları hizmetler bakımından üç gruba ayrılır; a) A Grubu Seyahat Acentası: Tüm seyahat acentalığı hizmetlerini yapar. b) B Grubu Seyahat Acentası: Kara, deniz ve hava ulaştırma araçlarına ilişkin rezervasyon ve bilet satışı hizmetleri ile A grubu seyahat acentalarının düzenledikleri turların biletlerinin rezervasyonunu ve satışını yapar. c) C Grubu Seyahat Acentası: Yalnız Türk vatandaşı için yurt içi turları tanıtır, üretir, pazarlar veya satar. (2) Ayrıca, B ve C grubu seyahat acentaları, kendilerine A grubu seyahat acentalarınca verilen hizmeti yerine getirir ve bu acentaların ürünlerini tanıtır, pazarlar veya satar. (3) A grubu seyahat acentasının, B veya C grubu seyahat acentasına gerçekleştirmeleri için vereceği görevin bir yazı ya da sözleşme ile belgelenmesi gerekir. Bu görev, A grubu seyahat acentası hizmetine giren bir paket tur veya turun tamamının B veya C grubu seyahat acentasınca düzenlenmesi şeklinde olamaz.