Eğitim Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Gösterip Yaptırma Yöntemi
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
GRUPLA TARTIŞMA TEKNİKLERİ ELİF ŞİRİNGÜL EPO TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÇAĞDAŞ ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI Yard. Doç. Dr. GÜZİDE ÖNER.
Yetişkin Eğitiminde Öğretim Yaklaşım, Yöntem ve Teknikleri.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğrenme Öğretme Süreci
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
Probleme Dayalı Öğrenme
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
SINIF YÖNETİMİ.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Programlı Öğretim.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimin Planlanması
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 Yetişkin Eğitiminde Öğretim Yaklaşım, Yöntem ve Teknikleri. Yrd.Doç.Dr. Esed YAĞCI Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğretim İlke ve Yöntemleri Doç. Dr. Berna Aslan Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi

Tartışma Yöntemi ve Teknikleri

Tartışma Yöntemi Bir konu üzerinde; katılımcıları düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları açıklamak ve önceden verilen bilgileri pekiştirmek amacı ile kullanılır. 06 Temmuz 2018 Cuma06 Temmuz 2018 Cuma cem@babadogan.net

Tartışma probleminin seçimi – Öğrencilerin tutumları ve ön bilgileri dikkate alınır. Konunun ilgi çekici olmasına özen gösterilir. Problem açık, anlaşılır ve sınırlı biçimde ifade edilir Tartışmayı yönlendirecek soruların belirlenmesi – Tartışmayı açış, geliştirme ve kapama/toparlama soruları belirlenir Araç ve tekniklerin belirlenmesi – Öğrencilerde ortak yaşantı sağlanması amacıyla tartışma öncesinde veya tartışma sırasında dramatizasyon, sergi, yakın çevre gezileri, yazılı materyaller, video, film, radyo, tv, resim, karikatür vb. kullanılabilir. Tartışmanın yapılacağı fiziksel ortamın düzenlenmesi Değerlendirme ve özetleme

Uygulamada Önerilen İpuçları Tartışılacak konu ya da sorun önceden belirlenmelidir. Katılımcıların “tümünün” düşünce ve görüşlerini rahatça söylemelerine olanak sağlanmalıdır.

Uygulamada Önerilen İpuçları Grup tartışması yapılacaksa aynı konu; küçük gruplar içerisinde tartışılmalı ve daha sonra topluca tartışılmaya geçilmelidir.

Tartışmayı hangi hedefleri gerçekleştirmek için yaptığınızı düşünün. Öğrencilerin deneyimlerini ve gelişimlerini dikkate alın. Konuları çalışın. Destekleyici bir sınıf ortamı sağlayın. Gerektiğinde daha yeni ve üst düzey bilgiler sunun. Görüşleri ve olguları anlamlı ilişkiler çerçevesinde inceleyin, özetleyin. Şakalar yapın.

Bazı Tartışma Teknikleri Küçük Grup Tartışması Büyük Grup Tartışması Panel Forum Münazara Konuşma Halkası Görüş Geliştirme Altı Şapkalı Düşünme Tekniği

Bütün Sınıfla Yapılan (Büyük Grup) Tartışmalar Öğretmenin çok bilgili olmasını ve üst düzey sınıf yönetimi becerisine sahip olmasını gerektirir. Öğretmen, tartışmayı açık bir şekilde odaklayabilmeli ve her noktayı dinlemeleri için öğrencileri teşvik edebilmelidir.

Öğretmen, tartışma öncesinde hedefler doğrultusunda hangi soruları soracağını, uygun yanıt alamazsa başka ne sorabileceğini planlamalıdır. Bu aşamada anahtar sorular oluşturması gerekir.

Küçük Grup Tartışması Üst düzey düşünme, iletişim becerilerinin geliştirilmesinde etkin olabilen bir tekniktir. Öğrencilerin 3-5 kişiden oluşan gruplarda çalışması sağlanır. Büyük grup tartışması ile karşılaştırıldığında bu teknikte öğrenci katılımı daha çoktur.

Küçük grup tartışmalarında öğretmenlerin yapmaları gerekenler; Öğrencileri üçer ya da beşer kişilik gruplara ayırın. Bu grup üyelerinin rahat çalışabilecekleri şekilde oturmalarını sağlayın. Yönlendireceğiniz çalışmanın kısa olmasına dikkat edin. Yapılacakları tahtaya yazın. Her grubun bir sözcü belirlemesini sağlayın. Öğrencilere etkinliği ne kadar sürede yapmaları gerektiğini belirtin.

Çalışma sırasında gruplar arasında dolaşarak yardım isteyip istemediklerini, yönergeleri anlayıp anlamadıklarını kontrol edin. Her grubun sözcüsüne söz verin. Grup sözcülerinin belirttiklerini tahtaya yazabilirsiniz. Grup çalışmalarından ortaya çıkan önemli noktalarla ilgili tartışma yapın. Gerekli duyduğunuz yerlerde açıklayıcı bilgiler sunun.

Grupların oluşturulması Öğrencileri gruplara ayırmada öğretmenler farklı yollar izleyebilirler. Örn: yedi tartışma konusu belirlendiyse öğrenciler sırayla sesli olarak yediye kadar saydıktan sonra bütün birler, ikiler…yediler bir araya toplanarak gruplar oluşturulabilir. Ya da Varolan oturma düzenine göre (sınıf kalabalık ve çok hareket imkanı yoksa) Öğrenci numaralarına göre İlgi gruplarına göre gruplar oluşturulabilir.

Panel Bir başkan ve sayıları 4-6 arası değişen katılımcıların bir konunun farklı boyutlarını tartıştığı ve sınıfın diğer üyelerinin izlediği bir tekniktir. Panelistler sınıftaki öğrencilerden ya da toplumda konusunda uzmanlaşmış kişilerden seçilebilir.

Forum Bir liderin yönetiminde belirlenen bir sorunun çözümü konusunda çok sayıda fikrin büyük grup tartışması çerçevesinde tartışılmasıdır. İsteyen her katılımcı konuşup, fikrini açıklama fırsatı bulabilir.

Münazara Bir konunun birbirine zıt iki yönünün iki ekibin üyeleri tarafından hazırlıklar sonucu savunulmasını içeren bir tartışma tekniğidir. Grupların savunmaları oluşturulan jüri tarafından puanlanır ve gruplardan birisi kazanır.

Uygulanması İki zıt yönü de tartışılabilecek bir konu belirlenir. Gönüllülerden dörder kişilik grup oluşturulur. Ya da iki şube arasında da münazara uygulanabilir. Münazara tarihi belirlenir. Öğrenciler kaynaklara ulaşarak bilgi toplarlar. Her grup bir başkan seçer. Başakan ve üyeler biraraya gelerek hangi boyutta konuyu ele alacaklarını belirlerler.

Uygulanması Münazara günü jüri oluşturulur ve jüri değerlendirme ölçütlerini belirler. Grup üyeleri bir A bir B grubundan olmak üzere 3-5 dk. Konuşmasını yapar. Karşı gruba zorlayıcı sorular sorar. Soruları karşı grup not alır ve yanıt oluşturulduğunda grup başkanına iletmesi için verilir. Son olarak sorulan soruları yanıtlaması için grup başkanına söz verilir. Jüri hem bireysel hem de grup olarak yaptığı puanlamaları toplar ve yüksek puan alan grubun kazandığı ilan edilir.