LİKİT KARŞILIĞI ÖDENEK KAYDI MEHMET KOÇ mehmetkoc@ardahan.edu.tr
LİKİT KARŞILIĞI ÖDENEK KAYDI Likit Karşılığı Ödenek kaydı iş akış Şekli 1-Kurum Düzeyi 2-Birim Düzeyi 3-Ödenek Gönderme Belgesi 4-Say 2000i Sisteminde Ödenek İşlemleri Menüsü alt başlığında Ödenek İşlemleri- Kesin Hesap işlemleri Tablosu-Ödeme Emri/ Tenkis Fiş oluşturma Tablosu
KURUM DÜZEYİ YENİ TERTİP AÇMA Kurum düzeyi yeni tertip açılacaksa E-bütçe sisteminde «yeni» olan başlığa kod sayısı kadar rakam girilir.Mesela; Gider Tertibi:38.87.00.01-09.4.1.00-2.03.5>>>>11 sayı Finans Tipleri: 38.87-5.0.0.0>>>>6 sayı gibi; Kurum düzeyi tertip açıldıktan sonra birim düzeyi olarak ta aynı işlem gerçekleştirilir.
BİRİM DÜZEYİ YENİ KOD EKLEME Kurum düzeyinde istenilen kod var fakat birim düzeyinde istenilen kod yoksa sadece birim düzeyinde «yeni» olan başlığa sayı girilir.
1-Kurum Düzeyi Likit Karşılığı Ödenek Kaydı : Likit Karşılığı Ödenek Kaydı Yapabilmemiz için; 1-Birimden gelen ödenek ihtiyaç teklifi 2-E bütçe sistemine birimden gelen ödenek ihtiyacını giriş yaparak onay vermeden önce giriş yapılan ödeneğin çıktısını alıp üst yönetici oluruna sunmak 3-Üst yönetici olur verdikten sonra onay işlemini gerçekleştirip işleme devam etmek. 4-İşlem sonuçlandıktan sonra Sayıştay başkanlığında bildirmek E-bütçe sisteminde; Kurum Düzeyinde-Kurum İşlemleri-Bütçe İşlemleri-Ekleme işlemleri menüsünden veri girişi yapılır.Gerekli veri girişi yapıldıktan sonra «Kabul» butonuna basılarak üst yönetici onay verdikten sonra «onay» işlemi gerçekleştirilir.
Kurum:Kurum İsmi girilir. Yeni butonuna basılarak giriş işlemi yapılır.
İşlem tipi: Bütçe İşlemi Seçilir. Kurum adı girilir İşlem tipi: Bütçe İşlemi Seçilir. Dayanak: 6682 sayılı Kanun 6/8 maddesi seçilir Tarih ve sayı ise üst yöneticiden olur yazısının tarih ve sayı numarasıdır. Alt İşlem : «Likit Karşılığı Ödenek Kaydı» seçilir.
Finans tertipleri: 38.87-5.0.0.0 girilir.
İhtiyaç olan tertip girilir. TÜM VERİ GİRİŞLERİ YAPILDIKTAN SONRA ÖNCE «KAYDET»BUTONUNA BASILIR.DAHA SONRA «YAZDIR»BUTONUNA BASILARAK ÜST YAZI ÜST YÖNETİCİ ONAYINA SUNULUR.ÜST YÖNETİCİ ONAY VERDİĞİ TAKDİRDE «BELGE ARAMA»BUTONUNDAN YAPILAN İŞLEM ÇAĞRILIR VE«ONAYLA» BUTONUNA BASILARAK KURUM DÜZEYİNDEKİ İŞLEM BİTMİŞ OLUR. 2.aşama Gider Tertipleri: İhtiyaç olan tertip girilir. 1.AŞAMA KAYDET 3. AŞAMA ONAYLA
Üst yazı yazılıp e-bütçe sistemindeki likit karşılığı ödenek kaydı çıktısı ek olarak eklenip üst yöneticiye imzaya sunulur. Onay verildiği takdirde işleme devam edilir.onay verlmezde yapılan işlem iptal edilir.
BİRİM DÜZEYİNDE LİKİT KARŞILIĞI ÖDENEK KAYDI Kurum düzeyi onaylanan likit karşılığı ödenek kaydı sonrası İşlem numarası sistem tarafından otomotik verilir. Birim düzeyinde sistem tarafından verilen işlem numarası çağrılarak hangi birime aktarılacaksa o birime likit karşılığı ödenek kaydı gerçekleştiriyoruz.İşlem bittikten sonra «kabul» ve «onay» butonlarına basıp birim düzeyi likit karşılığı ödenek işlemlerini gerçekleştirmiş oluruz.
«Yeni» butonuna tıklayarak veri girişlerini yapıyoruz. Birim düzeyi «Yeni» butonuna tıklayarak veri girişlerini yapıyoruz.
BAĞLI BULUNDUĞU İŞLEM NO KURUM DÜZEYİNDE SİSTEM TARAFINDAN VERİLEN NUMARADIR. KAYDET ONAYLA
Ödenek Gönderme Belgesi Kurum ve birim düzeyi likit karşılığı ödenek kaydı yapıldıktan sonra hangi birime ödenek eklendiyse o birime ödenek gönderme belgesi düzenliyoruz.
Kullanılabilen 192.000 «miktar» alanına yazıyoruz ve «belge kaydet» diyoruz.
Belge Arama «miktar» alanına veri girişi yapıldıktan sonra «belge kaydet» işlemini gerçekleştirip belge arama butonuna geçiyoruz.
Ödeneğini gönderdiğimiz birimin işlemini seçip «icmal no ver»verdikten sonra «muhasebata gönder»butonuna tıkla.
Say 2000i sistemindeki işlemler Muhasebe Modülü-Ödenek İşlemleri Menüsü Ödenek Gönderme İşlemleri: Bu bölüme düşen «ödenek» onaylanır ve mif alınarak çıkış işlemi gerçekleşir. Ödenek Kayıt İşlemleri : Bu bölüme düşen «ödenek» onaylanır ve mif alınarak çıkış işlemi gerçekleşir.
Buraya düşen ödenek «MİF OLUŞTUR»Butonuna basılarak muhasebeleştirilir Buraya düşen ödenek «MİF OLUŞTUR»Butonuna basılarak muhasebeleştirilir.Daha sonra «ÇIKIŞ» Butonuna basılarak ekrandan çıkıp alt butonda yer alan «Ödeme Emri Tenkis Fişi oluşturma Tablosu»na girilir. 1 2
Ödeme Emri Tablosuna düşen «ödenek» MİF OLUŞTUR butonuna basılarak muhasebeleştirilir. Ve çıkış işlemi gerçekleşir.
Tüm bu süreç sonrasında muhasebeleştirilen ödenek e-bütçe sisteminde «kullanılabilir» hale gelerek ödeme emri belgesi oluşturulabilir hale gelmiş olacak.
TEŞEKKÜRLER Mehmet KOÇ