Ziyafet ve İkram Hizmetleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Pazarlama Çevresi.
KİŞİSEL HİJYEN.
Pazarlama İlkeleri.
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
GENİŞ ÇAPTA SERVİS YÖNTEMLERİ
TBS’De görev tanımları
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
İşletmelerde Tesis Yönetimi
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Ziyafet Servisi Yönetimi
TOPLU BESLENME (TB) Çeşitli nedenlerle ev dışında çok sayıda kişinin bir yemekhane, restoran veya ayaküstü sunumla, belli işlemler yerine getirildikten.
ÖĞRENCİ YEMEK HİZMETLERİNİN YÜRÜTÜLMESİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ZİYAFETİN TANIMI VE ÖNEMİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
SAĞIM Sağım, süt ineği işletmelerinin en önemli, aşırı özen gerektiren ve aynı zamanda en zor işlerinden birisidir. Günde 25 kg süt veren bir ineğin el.
Geleneksel Servis Türleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Menü Planlama.
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Yiyeceklerin soğuk ve sıcak kalmalarını sağlamak amacı ile özel saklama araçları (reşolar vb) kullanılmalıdır. Servis masaları üzerine konan yiyeceklerin.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
GIDA VE PERSONEL HİJENİ
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Konfeksiyon Yardımcı Malzemeleri
Pazarlama Planlaması.
ETİKET.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ürün veya Hizmet Satışı
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
FORFAITING Dr. ÇAĞATAY Orçun.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Cube Organization Presents.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLAR
Armada Sünnet Dügünü Teklifi.
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Armada Usulü Nişan Daveti Teklifi.
Armada Salon Kıs Dügünleri Teklifi
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Oyun İçine Gömülü Öğretim
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
1907 FENERBAHÇE DERNEĞİ LOKALİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TB’ de KARŞILAŞILAN SORUNLAR
Ziyafet Servisi Yönetimi
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Ziyafet ve İkram Hizmetleri Emir Hilmi Üner

Ziyafet Ziyafet/Banket (Banqueting), menüsü ve katılımcı sayısı önceden belirlenmiş, faaliyetin amacına uygun olarak düzenlenmiş salonlarda düzenlenen özel davetlerdir. Menünün önceden belli olması Konuk sayısının önceden belli olması, Faaliyetin gerçekleştirileceği salonun amaca uygun olarak düzenlenmesi, ziyafet organizasyonlarının en temel özellikleridir

Ziyafet Ziyafet organizasyonları yiyecek içecek/ konaklama işletmelerinde rutin olarak uygulanan yeme içme hizmetleri dışında düzenlenen özel hizmet faaliyetleridir. Bu özel hizmetler; öğle yemeği partileri, konferanslar, kokteyl partileri, düğün ve nişan partileri, akşam yemekleri, yıldönümü partileri, balolar, seminerler, moda gösterileri, kongreler, yeni ürünlerin tanıtılmasına yönelik basın toplantıları, sergiler gibi çok çeşitli faaliyetlerden oluşabilir.

İşletmeler Açısından Ziyafet Organizasyonunun Önemi Ziyafet organizasyonları çoğu otel işletmesi açısından ekonomik olarak son derece önemli faaliyetlerdir. Hatta bazı işletmeler için ziyafet organizasyonlarından sağlanan gelir işletmenin rutin faaliyetlerinden elde ettiği gelirden daha fazla olabilmektedir. Ayrıca ziyafet organizasyonları işletmenin rutin faaliyetlerine oranla daha yüksek oranda karlılık sağlamaktadır. Bunun en önemli nedenleri:

İşletmeler Açısından Ziyafet Organizasyonunun Önemi Ziyafet, kokteyl, özel günler için düzenlenen davetler, vb organizasyonlarda fiziki kapasite maksimum düzeyde kullanılabilmektedir.

İşletmeler Açısından Ziyafet Organizasyonunun Önemi Özellikle yemekli davetlerde satın almalar toptan yapıldığı için kolay ve ekonomik olmakta ve menüsü önceden belli olduğu için fire ve zayiat minimum seviyede tutulabilmektedir. Böylece stoklama maliyetinden de kaçınılabilmektedir. Katılacak kişi sayısı ve menünün önceden bilinmesi mutfak ve servis personelinin planlamasını da kolaylaştırmaktadır. İşgücünün atıl kalması önlenerek, işgücünün verimli kullanılması sağlanır.

İşletmeler Açısından Ziyafet Organizasyonunun Önemi Menünün ve katılacak kişi sayısının önceden bilinmesi işletmenin mal ve hizmet satışına ilişkin riskini minimuma indirmektedir. Özellikle yemekli davetlerde kişi başına elde edilen kar ortalaması oldukça yüksek olmaktadır.

Ziyafet Organizasyonlarının Dolaylı Yararları Ziyafet organizasyonlarının işletmeye doğrudan (gelir artırıcı) katkılarının dışında pek çok dolaylı katkısı da olabilmektedir bunlar: Banket organizasyonları işletmenin tanıtımına katkı sağlayarak orta ve uzun vadede oda doluluk oranlarının artmasına neden olmaktadır. Otelin doluluk oranının artması, işletmenin diğer tüketim ünitelerindeki satışın artmasına katkıda bulunur. Ziyafet organizasyonları sayesinde otelin otopark, kuaför, çiçek vb. yan gelirlerinde artış sağlanır.

Ziyafet Organizasyonlarının Dolaylı Yararları Ziyafet organizasyonu nedeniyle otele gelen konuklar davet sonrası kalışlarını uzatabilir veya davet öncesi girişlerini önceden yapabilirler. Bu da otel doluluk oranlarını artırır. Otelin satış üzerinden komisyon aldığı anlaşmalı hizmetleri varsa (fotoğrafçı, kiralık araba, vb) banket organizasyonları bu komisyon gelirlerin artmasına da katkıda bulunur.

Düzenlenme Amaçlarına Göre Ziyafetler Ziyafetler düzenlenme amaçlarına göre: Özel eğlenceler: Sosyal faaliyetler, kutlamalar, dini kutlamalar vb. (en büyük pazar payını oluşturur.) İş Yemekleri (Yarı Resmi): Toplantılar, konferanslar, iş görüşmeleri vb. Resmi Protokol Yemekleri: Uluslar arası ziyaretlerde verilen ziyaretler, kutlamalar, ödül törenleri, kişilerin onuruna verilen yemekler vb Diğer Nedenlerle Verilen Yemekler: Spor aktiviteleri, ödül törenleri, haftalık toplantılar vb. olarak sıralanabilir.

Ziyafet Türleri 1. Küçük Partiler: Doğum günü, terfi kutlamaları, aile veya arkadaş toplantıları gibi resmi olmayan toplantılar için düzenlenir. Bu tür organizasyonlar için restoran ya da salonun tamamı kullanılabileceği gibi uygun bir bölümü de kullanılabilir. Normal restoran servis hizmetinden farkı, grup için önceden hazırlanmış bir menü ve özel bazı düzenlemeler yapılabilmesidir.

Ziyafet Türleri Küçük partilerin düzenlenmesi genellikle kolaydır ve işletmeler için oldukça karlı organizasyonlar olabilir. Müşterilerin özel yiyecek içecek istekleri ile müşteri sayısına göre servis hizmeti sunacak personel düzenlemeleri yapılarak bu tip organizasyonlar gerçekleştirilir.

Ziyafet Türleri 2. Kokteyller: Tanışma, açılış, diploma töreni vb. amaçlarla düzenlenebilir. Bu organizasyonların özelliği davetlilerin masalarda oturarak değil ayakta ağırlanmasıdır. Ayakta çeşitli kokteyl içkileriyle birlikte soğuk ve sıcak kanepe, cips ve kuruyemiş gibi yiyecekler servis edilir.

Ziyafet Türleri 3. Nişan ve Düğün Ziyafetleri: Süresi uzun ziyafetlerdir. Özel müzik, program ve düzenlemelerin yapılması gerekir. Kokteyl seklinde ya da yemekli olarak düzenlenebilir. Ziyafet emrinde özel programın niteliği belirtilir.