Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ziyafet ve İkram Hizmetleri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ziyafet ve İkram Hizmetleri"— Sunum transkripti:

1 Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Emir Hilmi Üner

2 Ziyafet Sofralarında Servis Akış Düzeni
Mutfakta fayanslara (tabaklara) konan yemekler servis elemanları tarafından alınır ve üzerlerine gerekli maşa, sos vb. takımları konulduktan sonra önceden tasarlandığı düzen içerisinde sıralanırlar. Banket şefinin idaresi altında sırayla salona girerek servis akış planında belirtilen yerlerini alırlar. Servis elemanı servisini yaptıktan sonra salonu terk eder. Bu servis akışı ilk yemekten son yemeğe kadar aynı ritimde ve boşların toplanması da aynı düzen içerisinde gerçekleştirilir.

3 Ziyafet Sofralarında Servis Akış Düzeni
Servis şeref konuklarından başlanıp, önce bayanlara sonra baylara ilişkin kurallar masalar itibariyle dikkate alınır. Yemek servisi yapılırken, 2 servis elemanının aynı kısımda çalışması gerekebilir. Bu durumda birinci servis elemanı ana yemeği servis ederken ikinci servis elemanı birinci servis elemanını 1-2 konuk geriden takip ederek garnitürü veya sosu servis eder.

4 Ziyafet Sofralarında Servis Akış Düzeni
Aynı düzeydeki kişilere servis yapılırken; ilk yemeğin son servisi yapılan konuğa, ikinci yemeğin ilk servisi yapılarak eşitlik sağlanmaya çalışılır. İyi bir ziyafet servisinde ana yemeğin mutlaka ilave servisi yapılır. Ancak bu ilave servis genellikle ana yemekle sınırlandırılır. İlave servis yapılırken, fayansların yenilenmiş ve yeniden dekore edilmiş olması önemlidir.

5 Ziyafet Sofralarında Servis Akış Düzeni
Ziyafet esnasında program gereği bir konuşma söz konusu ise, bu esnada servis yöneticisinin işareti ile tüm servis elemanları salonu terk eder ve konuşma bitimine kadar salona dönmezler. Konuşma sonrası servis yöneticisinin işareti veya sinyalle tekrar hep birlikte salona dönerler. Ziyafet servisi profesyonel eleman, ekip çalışması ve kurallara uyum oranında başarılı olur.

6 Protokol Ziyafetlerinin Servisinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Protokol ziyafetinde bir garson en fazla 6 kişiye servis yapar. Şarap garsonu (somaliyer) en fazla 12 kişiye içki servisi yapar. Yemek servisini yapacak garsonlara misafirler masaya oturmadan önce servis yapacakları bölümde mutlaka şef garson (maitre d’hotel) tarafından prova yaptırılarak aksayan tarafların giderilmesi sağlanır. Şef garson servise girmez ancak ziyafet masasının baş tarafında, masadan birkaç metre uzaklıkta durur ve sadece başıyla işaret ederek servisi yönetir.

7 Protokol Ziyafetlerinin Servisinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Garsonlar servis başladıktan sonra tek sıra hâlinde salona ellerinde yemeklerle girerler ve masadaki servis yerlerine belli düzende geçerler ve şef garsonun işaretini beklerler. İşaret verildikten sonra servis aynı anda başlar. Resmî ziyafetlerde servis, şerefine yemek verilen kişiden başlar. Devlet başkanları ve hanımları protokol masasında bulunuyorlarsa iki yedek garson görevlendirilerek masada görevli garsonlarla karşılıklı olarak öncelikle dördü birden aynı anda devlet başkanlarına ve eşlerine servis yapmalıdır.

8 Protokol Ziyafetlerinin Servisinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Devlet başkanlarına ve eşlerine aynı anda servis yapıldıktan sonra iki yedek garson servisten çekilir ve masanın asıl garsonları önce bayanlara sonra beylere servis yaparlar. Protokol servisinde sessizlik hâkimdir. Gürültü ve karışıklığa hiçbir şekilde yol açılmaz. Verilen ziyafet akşam yemeği ise misafirler salona girmeden şamdanlar yakılmalıdır.

9 Protokol Ziyafetlerinin Servisinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Protokol ziyafetinde servis personelinin üniformalarının aynı renkte olması ve mutlaka beyaz eldiven kullanmaları gerekir. Protokol masasında tüm misafirler yemeklerini bitirmeden boşlar alınmaz. Yemek verirken olduğu gibi boşları toplarken de şef garsonun işareti beklenir ve aynı anda boşlar toplanır. Protokol ziyafetinde içki uygunluğu daha önceden belirlendiği için tadılması için takdim edilmez.

10 Protokol Ziyafetlerinin Servisinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Misafirler gitmeden içki bardakları ve kahve boşları masadan kaldırılmaz. Protokol yemeği sonunda genellikle konuşma yapılacağından garsonlar gürültü etmemeli ve konuşma esnasında servise ara verilmeli servis personeli salonun dışına çıkmalıdır. Şef garson konuşmanın sona erip ermediğini kontrol eder ve bittiğinde servis elemanları işlerine döner. Konuklar salondan çıkarken onlara yardımcı olunmalıdır.


"Ziyafet ve İkram Hizmetleri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları