Bölüm 2: Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Seçimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Deneysel Yöntem BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
Nitel araştırma teknikleri
Hipotez ve İlişkili Kavramlar
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Değişkenler ve Hipotezler
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
Istatistik I Fırat Emir.
Performans Değerlendirme
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
Öğretimin Uyarlanması
MAN-557 Araştırma Yöntemleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ÖRNEKLEME.
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Bölüm 3: Eleştirel Kaynak İnceleme, Hipotez ve Strateji Geliştirme
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bölüm 6: Araştırma Evreni ve Örnekleme
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
Bölüm 7: Nicel Analizlere Giriş
Bilinçli Tercih Seminerine
BİLİMSEL ARAŞTIRMA.
İSTATİSTİK.
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
SOSYAL PSİKOLOJİDE YÖNTEM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Tezin Olası Bölümleri.
Bilgilendirme Toplantısı
Bilimsel Araştırma Süreci
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Nitel Araştırma Süreci
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
FELSEFE İLE DÜŞÜNME 2. ÜNİTE.
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
7.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA VERİLER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MODÜL 5.1 arabuluculuk AŞAMALARININ GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Nitel Araştırmalar.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
RASTGELE DEĞİŞKENLER Herhangi bir özellik bakımından birimlerin almış oldukları farklı değerlere değişken denir. Rastgele değişken ise tanım aralığında.
Rekürensler Rekürens aranan fonksiyonun ve onun daha önceki girişlerdeki değerinin bir arada bulunduğu denklem veya eşitsizliktir. Örneğin, MERGE-SORT.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Nitel Araştırma Süreçleri ve Sorunsal Oluşturma
Sunum transkripti:

Bölüm 2: Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Seçimi Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri

Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar Hipotez Araştırmacının araştırma problemindeki değişkenler arasında ne tür bir ilişkinin olduğuna dair beklentilerini (önsezilerini, tahminlerini) ve yargılarını ifade eder. Araştırma sorusuna önceden verilmiş bir yanıttır. Yanılgılar Eleştirel kaynak inceleme ile hipotez geliştirme arasında hiçbir ilişki kurulmaması Bir ölçekteki her ifadenin bir hipoteze dönüştürülmesi

Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar Değişken Birden çok değer alabilen her şey Sabit: Birden çok değer almayan göstergeler Değişkenlerin türleri: Bağımlı – Bağımsız Etkilenen (bir başka değişkene bağımlı olan) Etkileyen (bağımsız) Kategorik – Sürekli Kategorik: cinsiyet, medeni hal Sürekli: yaş, gelir düzeyi Nicel – Nitel

Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar Tümevarım ve Tümdengelim Nedenleştirme yöntemi Tümevarım Sınırlı sayıda örneğe (parçalara) bakarak genel hakkında kanaat sahibi olunmasını sağlar Tümdengelim Tümel önermelerden özel önermelerin çıkarılmasını sağlar Genele bakarak özel hakkında fikir sahibi olunması

Bilimsel Araştırma Süreci

Araştırma Konusunun/Problemin Seçimi “Toplumsal eşitsizliklere ilişkin bazı bilgiler edinmeyi amaçlıyorum” Ne tür eşitsizliklere dair ne tür bilgiler edinilmek isteniyor? Eşitsizliğin dağılımı, etkileri, sebepleri?

Muhtemel Araştırma Konularının Belirlenmesi Genel konu belirleme -> Konunun daraltılması

Muhtemel Araştırma Konularının Belirlenmesi

Muhtemel Araştırma Konularının Belirlenmesi Araştırma Konusunun Özelleştirilmesi/Daraltılması

Muhtemel Araştırma Konularının Belirlenmesi Araştırma Konusunun Özelleştirilmesi/Daraltılması İki önemli nokta: Bulgular ne işe yarar? sorusunu sormak Genellemeler yapılamayacak çok dar konulardan kaçınmak

İyi Bir Konunun Belirleyicileri Araştırılabilir Olmak “İşyerlerinde uyuşturucu kullanımına ilişkin bir anket çalışması”

İyi Bir Konunun Belirleyicileri

Araştırma Fikrinin Projeye Dönüştürülmesi

Araştırma Fikrinin Projeye Dönüştürülmesi Araştırma Sorularının ve Amaçlarının İfade Edilmesi

Araştırma Fikrinin Projeye Dönüştürülmesi Araştırma Sorularının ve Amaçlarının İfade Edilmesi

Araştırma Teklifinin (Önerisinin) Yazılması

Araştırma Teklifinin (Önerisinin) Yazılması