ITEC185 Dijital Medya’ya Giriş

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Advertisements

Arduino nedir ? Atmega 328P Microcontroller USB ile bilgisayara bağlanır. Basit bir kullanımı olup kullanıcı dostudur. C++ tabanlı Arduino yazılımı ile.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 3. HAFTA. Bu Derste Öğrenilecek Komutlar Mirror: Aynalama Move: Taşıma Offset: Öteleme Fillet: Yuvarlama Rotate: Döndürme.
Microsoft Office Word 2007 Ders Notları
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
Cihan Toprak Begüm Kökçü.  Planlama aşamasında, projenin hedeflerini gerçekleştirmek için uygulanabilir bir plan yapılır. Bunu yapmak için, projenin.
DONANIM VE YAZILIM.
TC Windows Editörü DevC++. KURULUM PROGRAMIN KURULACAĞI YER BURADA BELİRLENİYOR.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
HAZIRLAYANLAR ZELİHA OKÇU ÖZGÜL ERGÜL  Bir hesap tablosu programıdır. Excel, her türlü veriyi (özellikle sayısal verileri) tablolar ya da listeler halinde.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı KONU 3: PROSEDÜR VE ARGÜMANLARı KULLANMA.
ITEC185 Dijital Medyaya Başlangıç
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
EBSCOhost Collection Manager Arama Profilleri
APP INVENTOR Emre ANLAR.
ITEC186 Bilgi Teknolojilerine Giriş
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
OLAYLAR (EVENT).
Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (Microsoft Word Programı)
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Murat Değirmenci MaxiASP.com
NERO NEDİR NASIL KURULUR ?
DOSYA YÖNETİMİ MUSTAFA TEZCAN MART, 2017.
CAD (Computer Aided Design) İngilizce kelimesinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçesi Bilgisayar Destekli Tasarım `dır piyasada çeşitleri çoktur. CAD.
LOGGER PRO ile GRAFİK ÇİZMEK
KDV BEYANNAMESİ / MUHTASAR BEYANNAME / KURUMLAR VERGİSİ BEYANNAMESİ / GEÇİCİ VERGİ BEYANNAMESİ’NDE ORTAK ÖZELLİKLER F5 PENCERESİ Beyannamelerde yer alacak.
Temel Bilgi Teknolojileri
APA Style Central Sunumu
KISAYOL TUŞLARI.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
XPEECH S Serisi CDR Kayıtları
C Programlama Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM211-H05
Çiğdem ÇOBAN Bilgisayar Mühendisi
SUNUM PROGRAMLARI (Bölüm 2)
KELİME İŞLEMCİLER (Bölüm 1)
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
DOSYA BÜYÜKLÜKLERİ İkili Sistem Dosya Büyüklükleri ve Hesaplamalar
Klavye Kullanımı.
GELECEK PİYASASI İŞLEMLERİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
GÖRSEL PROGRAMLAMA DİLİ:
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
Kullanıcı Kılavuzu DynaMed Plus support.ebsco.com.
Temel Bilgisayar Bilgileri
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
1. Konfigürasyon oluşturma
EBSCO Discovery Service (EDS) Akademik Arama Motoru/Keşif Aracı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Microsoft SharePoint'inizi özelleştirme Çevrimiçi web sitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
TOPLU POSTALAMA İŞLEMİ İÇİN ETİKET OLUŞTURMA VE YAZDIRMA
AC500 Eğitim Sunumları 2. Ladder Editörü.
Bilgisayar II 26 Nisan-7Mayıs Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
Bilgisayarım Simgesinin Kullanımı Dosyaların Yönetimi
Sunucu Bilgisayara Eğitim Yazılımı Yüklemek İçin;
Değerler ve Değişkenler
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
TURNITIN programında tez tarama
VADEMECUMONLINE KULLANIM KILAVUZU
EBSCO eBooks Online Kullanım Kullanıcı Kılavuzu support.ebsco.com.
VADEMECUMONLINE KULLANIM KILAVUZU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Grafik Animasyon Aslı Ergün.
EBSCO eBooks Online Kullanım Kullanıcı Kılavuzu support.ebsco.com.
Wiki Eğitim – Artık Hayal Değil
Etkinlik ayrıntılarınızı buraya yazın
Sunum transkripti:

ITEC185 Dijital Medya’ya Giriş SketchUp Make 2016 - I

SketchUp Nedir? Sketch Up, bilgisayar kullanarak 3 boyutlu model obje ve/veya bina yaratmaya yarayan bir yazılımdır. Sketch Up yazılımı ile üç-boyutlu obje ve bina yaratmak zor değil İçerisinde skeçinize ekleyebileceğiniz obje ve bina olduğu gibi, kendi obje ve binanınızı da yaratabilirsiniz. Sketch Up yazılımı genellikle kolay öğrenilen ve Blender (karakter ve video yapmak için) veya CAD (computer-aided design) gibi daha komplike ve profesyonel oalrak kullanılan programlara geçmeden önceki en iyi ilk adım olarak tanımlanabilir.

SketchUp için Başlangıç Sketch Up yazılımını ilk çalıştırdığınızda, aşağıda görüldüğü gibi, Welcome/Hoşgeldiniz kutusu görünecektir. Bu kutu sizin modelinizi yaratmak için ilk adımınız olacak ve Sketch Up yazılımını her çalıştırdığınızda açılacaktır.

SketchUp için Başlangıç SketchUp kutusundaki Welcome/Hoşgeldiniz kısmında,modeliniz için mevcut bir taslağı seçebilir ve yazılım hakkında daha çok bilgiye ulaşabilirsiniz.

Taslak Seçimi Sketch Up içerisindeki her model, modelinizin arkaplanı ve ölçü birimlerine göre önceden belirlenmiş bir taslağa bağlıdır. Welcome to Sketch Up kutusu içerisindeki Taslak seçimi şu şekildedir. Kutunun en tepesindeki Default Template/Standart Taslak, alanı size mevcutta seçilmiş taslağın ismini vermektedir.

Taslak Seçimi Taslağı değiştirmek için, Choose Template butonunu tıklayın veya Template/Taslak sekmesinin yanındaki oku tıklayınız. Template/Taslak sekmesi, aşağıda gösterildiği gibi Sketch Up yazılımıyla birlikte gelen taslak listesini açmaktadır.

Taslak Seçimi  Listeyi kaydırarak tercih edilen taslağı seç. (Not:Bu başlık için kullanılan tüm örneklerde Simple Template - Feet and Inches kullanılmıştır. ) 3D modelinin hazır olduğu Sketch Up yazılımını açmak için Start using SketchUp butonuna tıkla.

SketchUp Arayazılımı Keşfi Başlık Çubuğu Başlık çubuğu standart pencere kontrolü (kapama, küçültme, ve büyütme) ve mevut dosyanın ismini içermektedir. Sketch Up yazılımını başlattığınızda, mevcut açık dosyanın adı, size herhangi bir kayıt işlemini yapmadığınızı belirtmek üzere ‘Untitled’ olacaktır. Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

SketchUp Arayazılımı Keşfi Menu çubuğu Birçok Sketch Up araçları, komutları, ve ayarları Menu çubuğunkadi menülerde bulunmaktadır. Menu başlıkları: SketchUp (Mac only), File, Edit, View, Camera, Draw, Tools, Window, and Help Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

SketchUp Arayazılımı Keşfi Başlangıç Araç çubuğu Sketch Up yazılımını kullanmaya başladığınızda, Başlangıç araç çubuğu göreceğiniz ilk görüntüdür. Başlangıç araç çubuğu 3D modeli için ihtiyacınız olan en temel öğeleri içermektedir. Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

SketchUp Arayazılımı Keşfi Başlangıç araç çubuğu Ekstra araç çubuğu için, View > Toolbars. Araç çubuğunda açılan pencerede, görmek istediğiniz araç çubuğunu seçiniz ve Close/Kapatı tıklayınız. Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

SketchUp Arayazılımı Keşfi Çizim Alanı Çizim alanı modelinizi yarattığınız bölümdür. Çizim alanındaki 3D aralıkları, 3D aralıklarındaki yönleri gösteren, çizim aksları ile tanımlanır. Çizim alanları aynı zamanda 3D aralılarını tanımlamak için, objenin (adamın) basit bir modelini de içermektedir. Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

SketchUp Arayazılımı Keşfi Status bar- İpuçları  Sketch Up yazılımına yeni başlayanlar için, durum çubuğundaki en önemli iki element; ortadaki ipuçları ve sağdaki ölçüm çubuğudur. Aracı kullanmak için ipuçları: kullanılan araç hakkında genel bilgikeri veren eğitici pencereyi açmak için, durum çubuğunun orta alanındaki soru işaretini tıkla. Aynı zamanda orta alanda da, kullanılan araç hakkında bir cümlelik tanımlama çıkacaktır. Kullanılan aracın ne olduğundan emin olmak için faydalı biralandır. Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

Exploring the SketchUp interface Durum Çubuğu Ölçüm Kutusu: bu kutu doğru modeler yaratabilmek için önemli bir kutudur. Kutu çizimin boyutu göstermektedir. Kutu aynı zamanda seçilmiş objeyi hareket ettirmek (belirli bir uzunlıkta bir çizgi yaratmak) veya objenin belirli aralıklarda kopyasını yaratmak için (kolon, parmaklık veya post modern dispotyada konut blokları ) kullanılır. Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

SketchUp Arayazılımı Keşfi Pencere Boyutlandırma Tutmacı Ölçüm kutusunun sağ tarafı; uygulama penceresinin büyüklüğünü değiştirmek ve taşımak için kullanılan pencere boyutlandırma tutmacıdır. Başlık çubuğu Menu çubuğu Başlangıç araç çubuğu Çizim Alanı Durum çubuğu - İpuçları Durum çubuğu – Ölçü Kutusu Pencere Boyutlandırma Tutamacı

SketchUp Araçlarını Kullanmak için Adımlar Sketch Up kullandığınızda, Eğitici ve durum çubuğu, kullanılan her araç için işaretleme yapacaktır. Eğitici mevcutta seçilmiş olan aracın nasıl kullanılacağını anlatır, Eğiticiyi açmak için, Instructor – Default Tray ya da durum çubuğu üzerindeki soru işareti ikonu tıklanmalıdır. Eğitici altında, Seçilen aracın kullanımını gösteren animasyon Aracın ne yaptığını anlaran bir tanım Animasyonla bağlantılı, aracı kullanma adımları Araç fonksiyonlarını artıran geliştirici tuş Knowledge Center içerisinde araç fonksiyonlarını anlatan makaleler için bağlantı

SketchUp Araçlarını Kullanmak için Adımlar

SketchUp Hızlı Referans Kartları

SketchUp Hızlı Referans Kartları

SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak Objeyi seç - , context-click the selection- Erase Getting Started çubuğunda Rectangle aracını ( ) seç. Yerdeki düzlemde, kırmızı ve yeşil aksların arasındaki boşlukta, Rectangle araç imlecini ( ) seç. Yerde bir dikdörtgen oluşacaktır.

SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak Getting Started çubuğunda Push/Pull aracını ( ) seç ve push/pull imlecini yaratılan dikdörtgenin üstüne yerleştir. Yaratılan dikdörtgeni tıkla ve 3D şeklinin içerisine yerleştir. Ölçüm kutusunu takip ederek, şekil 5 ayak (feet) boyutuna gelince imleci bırak.

SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak Herhangi bişeyi tıklamadan veya seçmeden, 6 yaz ve “ENTER” tuşuna bas Şeklin boyutu tam olarak 6 ayak(feet) rakam boyutuna gelirken ve ölçüm kutusunda görünecek

SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak Getting Started çubuğunda, Orbit ( ) imlecini seç. Orbit imlecini şeklin üzerine yerleştir Mouse’u tıkla ve tutarak aşağı ilerlet Şeklin nasıl değiştiğini takip et

SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak Getting started çubuğunda, Zoom Extents tuşuna ( ) tıkla. Eğer orbit şeklin neresinde olduğunu takibi zorlaşırsa, zoom extend tuşu işlemi tekrarlamak için kolay bir yöntem olacaktır.

SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak scroll-wheel mouse kullanıyorsanız, zoom out yapmak için aşağı kaydırınız. scroll-wheel mouse ile Sketch Up kullanımı daha kolaydır Eğer kullanmıyorsanız, Zoom aracını ( ) tıklayarak yakınlaştırma ve uzaklaştırma yapabilirsiniz.

SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak Getting Started çubuğunda, Paint Bucket (Boya Kovası) aracını tıkla. Açılan Material kutusunda, açılırlisteden Colours seçeneğini seç Select çubuğunda sunulan seçeneklerden renk seç

SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak Paint Bucket imleci ile modelin bir tarafına tıkla ve seçilen rengi uygula Açılırlisteden farklı seçenekleri deyebilirsiniz Örneğin; açılırlisteden “wood” seçeneğini seç be modele Wood zemin uygula Şeklin yörüngesine farklı seçenekleri uygulayabilirsiniz.

SketchUp içinde ilk 3D modeli yaratmak Material kutusunu kapat ve Default Tray’de Styles kutusunu aç. Açılırlisteden, Sketchy Edges seç ve sonra stil opsiyonunu seç. Açılan şekilde Marker Wide seçilmiş olacak. Seçilen stil tüm material ve renkleri uygulamaya devam edecektir.

Modeli kaydetmek ve tekrar açmak Menu çubuğunda, File > Save Eğer modelin ilk kaydı yapıalcaksa, Save As açılacaktır Daha once kaydedeilmiş bir model farklı bir isimle kaydedilecekse File > Save As

Modeli kaydetmek ve tekrar açmak Kayıt yerini seçmek için açılan kutudakı Save In alanını kullanınız File Name kutusunu, kayıt ismini giriniz Sketch Up modellerinin dosyaları .SKP dahilisiyle kaydedilir. Save tuşuna basınız.