Dünya’nın En Büyük Perakendecisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
Advertisements

Kooperatifimiz, 2006 yılından itibaren sütün tamamını soğuk zincir altına almıştır. SÜT KALİTESİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK HİZMETLER.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
FİYAT KARARLARI. Uluslararası Pazarlarda Fiyatlamayı Etkileyen Faktörler Maliyetler; Ürünün, üretilip satılabilmesi için katlanılan tüm değişken ve sabit.
Pazarlama Çevresi.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
TARİHÇESİ 1868 yılında Jamsetji Tata tarafından Mumbai’de kurulmuş ve 1992 yılından bu yana Ratan Tata yürütmektedir. Tata Motors Limited bir Hint çok.
Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik.
1868’de kurulan şirketini şu anda 80 ülkede operasyon yürüten ve 395 bin kişiye istihdam sağlayan bir üreticiye dönüştüren Tata Group Başkanı Ratan Tata,
Walmart ? Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik Devletleri'nin.
FULYA KARAYAZI.
Hazırlayan: Hasan ACAR
WAL-MART.
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül ARSLAN
FAHRİYE OBUT
Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ No:
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
TCHIBO FULYA KARAYAZI.
1868 yılında Jamsetji Tata tarafından kuruldu.
Betül GÜLER
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri ve Rekabet Avantajları 29/03/2017 Kaynak: Global Pazarlama, Keegan & Green; Stratejik.
SAHİBİNDEN.COM ve HEPSİBURADA.COM
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Hazırlayan : Recep Gürkan TINÇ n.ö
WALTON’UN WALMART’I “Save Money, Live Better”  Hazırlayan ; Elif TEK.
Uluslararası Pazarlama Araştırması
YA ZİNCİR KIRILIRSA ??? P.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ
HAZIRLAYAN MUHAMMED YAYLA
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
Hedef Pazar Çin Vodafone Yarına Hazır İhracatçı
ELEKTRONİK TİCARET DEVİ: aLİBABA.com
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ Reklamcılık 4. Sınıf N.Ö.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Ürün veya Hizmet Satışı
Hazırlayan Damla AYDIN WALMART Sunumu.
TUİ TUR OPERATÖRÜ.
TOSHİBA FLASH DİSK.
ABD İÇ GİYİM PAZARI Kaynak: statısta.
TÜRKİYE’DE EKOLOJİK TARIM
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM 5: PAZAR ÇEŞİTLERİ VE FİYAT OLUŞUMU
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Kuğu End. Tem. Kağ. ve Ürn. Tic. Ltd. Şti
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi ve Marka
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Çevre Yönetim Sistemi
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Dünya’nın En Büyük Perakendecisi

Firmanın Geçmişi Wal Mart, adını kurucusu olan Sam Walton'un kısaltmasından alır. ‘Tasarruf et,iyi yaşa’ sloganıyla 1962’de ilk büyük mağazasını açtı. 1987’ de Hypermarket adını verdiği, dev süpermarket ile asıl büyümesini gerçekleştirdi.  1991 yılında Meksika’nın başkentinde ilk şubesini açtı,ekonomiye hakim oldu.

.WAL-MART İNTERNATİONAL .MARKALAR(Sam’s Choice ‘deterjan’,Great Perakende Formatları WAL-MART ABD MAĞAZA YAPISI -İndirim mağazaları(647 adet) -Süpermerkez(3.002 adet) -Komşu Market(164 adet) .WAL-MART İNTERNATİONAL .MARKALAR(Sam’s Choice ‘deterjan’,Great Value,Equate’köpek maması’,7-Eleven ‘bira markası vs.. .

RAKAMLARLA WAL-MART 422 milyar $ ciro,17 milyar net kar 2.1 milyon çalışan Her hafta 200 milyon müşteri ABD içinde 4.413,dünya genelinde 4.557,toplam 8.970 mağaza Çin’in en büyük ithalatçısı 8. en büyük ticaret ortağı

WAL-MART KURUM DEĞERLERİ Sürekli gelişim Müşteri odaklılık Ortak tutku ,vizyon Yönetimin sürekli işin içinde olması Hız

WAL-MART SATIŞ KALEMLERİ 20.000’ni aşan mal çeşitliliği Manav ve genel ürünler Fotograf stüdyosu Eczane & optik Bahçe ürünleri Fast food merkezi Benzin istasyonu

İŞ STRATEJİSİ En ucuz satış noktası olmak En verimli sürece sahip olmak En inovatif perakende şirketi olmak En düşük maliyete sahip olmak En üretken iş gücüne sahip olmak

SATIŞ VE PAZARLAMA STRATEJİSİ Sadık müşteriler oluşturmak Gazete ilanları ve afiş yolu ile tanıtım Sosyal sorumluluk projeleri olusturmak Çevreye duyarlı izlenim bırakma Rekabetçi olmak Kulaktan kulağa mağaza promosyonları

SWOT ANALİZİ Güçlü yönler Zayıf yönler *Odaklanmış pazarlama *Zayıf toplum imajı *Uyum içinde büyüme *Uluslararası pazara *Alt yapı(finansal güç) geç giriş *En düşük paketleme *Adaptasyon zorluğu maliyeti Fırsatlar Tehditler *Pek çok ülke olması *Terör *Artan tüketici satın alma gücü *Rakipler *Globalleşme *Anti rekabete karşı *Soğuk depolama pazarı uygulamalar

Prof.Dr.Hüseyin Altunbaş Hazırlayan:Kazım Çavuşoğlu No:130908074