Dünya’nın En Büyük Perakendecisi
Firmanın Geçmişi Wal Mart, adını kurucusu olan Sam Walton'un kısaltmasından alır. ‘Tasarruf et,iyi yaşa’ sloganıyla 1962’de ilk büyük mağazasını açtı. 1987’ de Hypermarket adını verdiği, dev süpermarket ile asıl büyümesini gerçekleştirdi. 1991 yılında Meksika’nın başkentinde ilk şubesini açtı,ekonomiye hakim oldu.
.WAL-MART İNTERNATİONAL .MARKALAR(Sam’s Choice ‘deterjan’,Great Perakende Formatları WAL-MART ABD MAĞAZA YAPISI -İndirim mağazaları(647 adet) -Süpermerkez(3.002 adet) -Komşu Market(164 adet) .WAL-MART İNTERNATİONAL .MARKALAR(Sam’s Choice ‘deterjan’,Great Value,Equate’köpek maması’,7-Eleven ‘bira markası vs.. .
RAKAMLARLA WAL-MART 422 milyar $ ciro,17 milyar net kar 2.1 milyon çalışan Her hafta 200 milyon müşteri ABD içinde 4.413,dünya genelinde 4.557,toplam 8.970 mağaza Çin’in en büyük ithalatçısı 8. en büyük ticaret ortağı
WAL-MART KURUM DEĞERLERİ Sürekli gelişim Müşteri odaklılık Ortak tutku ,vizyon Yönetimin sürekli işin içinde olması Hız
WAL-MART SATIŞ KALEMLERİ 20.000’ni aşan mal çeşitliliği Manav ve genel ürünler Fotograf stüdyosu Eczane & optik Bahçe ürünleri Fast food merkezi Benzin istasyonu
İŞ STRATEJİSİ En ucuz satış noktası olmak En verimli sürece sahip olmak En inovatif perakende şirketi olmak En düşük maliyete sahip olmak En üretken iş gücüne sahip olmak
SATIŞ VE PAZARLAMA STRATEJİSİ Sadık müşteriler oluşturmak Gazete ilanları ve afiş yolu ile tanıtım Sosyal sorumluluk projeleri olusturmak Çevreye duyarlı izlenim bırakma Rekabetçi olmak Kulaktan kulağa mağaza promosyonları
SWOT ANALİZİ Güçlü yönler Zayıf yönler *Odaklanmış pazarlama *Zayıf toplum imajı *Uyum içinde büyüme *Uluslararası pazara *Alt yapı(finansal güç) geç giriş *En düşük paketleme *Adaptasyon zorluğu maliyeti Fırsatlar Tehditler *Pek çok ülke olması *Terör *Artan tüketici satın alma gücü *Rakipler *Globalleşme *Anti rekabete karşı *Soğuk depolama pazarı uygulamalar
Prof.Dr.Hüseyin Altunbaş Hazırlayan:Kazım Çavuşoğlu No:130908074