Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEYE GİRİŞ ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK VE PAZARLAMA NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

2 ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK İLE İLGİLİ KAVRAMLAR
İhraç: Ülke içinde üretilen ve diğer ülkelerdeki pazarlarda satılan ürün ve hizmetlerdir. İthal: Yerel tüketiciler tarafından satın alınan yabancı ülkelerde üretilmiş ürün ve hizmetlerdir. Ticaret Dengesi: Bir ülkenin ihracatı ve ithalatı arasındaki fark. Ödemeler Dengesi: Bir ülkeye giren ve o ülkeden çıkış yapan toplam para. Döviz Kuru Oranı: Bir ülkenin para biriminin diğer ülkelerin para birimlerine göre değeri. Devalüasyon: Bir para biriminin değerinde diğer para birimlerine ya da sabit bir standarda göre düşüştür. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 TÜRKİYE İTHALAT-İHRACAT RAKAMLARI, EYLÜL 2017
İhracat: 11 milyar 848 milyon dolar İthalat: 19 milyar 982 milyon dolar  İhracat %8,7, ithalat %30,6 arttı Dış ticaret açığı %85 artarak 8 milyar 135 milyon dolara yükseldi. İhracatın ithalatı karşılama oranı 2016 Eylül ayında %71,3 iken, 2017 Eylül ayında %59,3'e düştü.   Kaynak: NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK İLE İLGİLİ KAVRAMLAR
Bir ülke monopol oluşturabildiği ya da bütün rakiplerinden daha düşük maliyetle üretim gerçekleştirebildiği bir ürünün üretiminde mutlak üstünlüğe sahiptir. Bir ülke, diğer ülkelerin çıktılarına kıyasla, belli ürünleri diğer ürünlerden daha verimli bir şekilde ve düşük fiyatla üretebiliyorsa karşılaştırmalı üstünlüğe sahiptir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 ULUSLARARASI TİCARETİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 ULUSLARARASI İŞLETME STRATEJİLERİ
Küresel İşletme Stratejisi: Standart bir ürünü dünya ölçeğinde sunmayı ve bunu firmanın yerel ve yurt dışı piyasalarında aynı biçimde yapmayı içeren stratejidir. Çoklu Yerel İşletme Stratejisi: Farklı ulusal piyasalardaki farklı ihtiyaç ve beğenilere hitap eden ürünleri geliştirme ve pazarlamadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Louis E. BOONE ve David L. KURTZ (2013) Çağdaş İşletme - Contemporary Business, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Azmi YALÇIN, 14. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara GTBh9klQGjTvQ2FZ6TrPqJ1G2W! ?id=24830 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları