AB ERASMUS PLUS PROGRAMI – KA1 Mesleki Eğitimde Hareketlilik Projemiz

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
ERASMUS OFİSİ.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Nedir?. Genel Şartlar 1. Ders verme hareketliliği gerçekleştirilecek iki ülkeden en az birinin AB üye ülkesi olması gerekir. 2. Ders verme hareketliliğinden.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ve GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ Şubat 2007.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
AVRUPA BİRLİĞİ OFİSİ ERASMUS
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
MENTÖRLÜK DESTEK PROGRAMI
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
ERASMUS+ ( ) MESLEKİ EĞİTİM HAREKETLİLİK FAALİYETİ
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır. Bireylerin;
Balıkesir Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Araştırma ve Uygulama Merkezi Akademik Yılı Erasmus+ Programı Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliği.
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
Erasmus+ Staj Hareketliliği Bilgilendirme Toplantısı
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
AB ERASMUS PLUS PROGRAMI – KA2 Mesleki Eğitimde Hareketlilik Projemiz
Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı Ankara, 2015.
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ORDU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ-PROJELER EKİBİ
GÖNEN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ERASMUS+ ÖĞRENCİ DEĞİŞİM PROGRAMI Yrd. Doç. Dr. Derya Yılmaz EEM Erasmus Koordinatörü.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
PERFORMANSGÖSTERGESİ HEDEFE YÖNELİK TEDBİR FAALİYET LER
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
ERASMUS
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Erasmus Staj Hareketliliği
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

AB ERASMUS PLUS PROGRAMI – KA1 Mesleki Eğitimde Hareketlilik Projemiz ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ «GÜVENİLİR GIDA ÜRETİMİ İÇİN AB'DE MESLEKİ EĞİTİM STAJI» ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 1

Erasmus Plus (+) Programı Nedir ? Erasmus + Programı, Organizasyon ve içeriği Avrupa Birliği'ne üye ülkelerin sorumluluğunda olan ve AB'ne üye ve aday ülkelerin eğitim, gençlik ve spor alanındaki politikalarını desteklemek ve geliştirmek için yürütülen bir programdır. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 2

Erasmus Plus (+) Programı Nedir ? Erasmus+ Programı ile kişilere, yaş ve eğitim geçmişlerine bakılmaksızın yeni beceriler kazandırılması, onların kişisel gelişimlerinin güçlendirilmesi ve istihdam olanaklarının arttı rılması amaçlanmaktadır. Erasmus+ Programının faaliyet alanlarından biri olan Mesleki Eğitimde Öğrenme Hareketliliği ise mesleki eğitimdeki öğretmen, öğrenci ve yeni mezunların belirli bir süre ile bir AB devletinde mesleki faaliyetlerinde bulunmaları için mali kaynak sağlayan bir programdır. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 3

Erasmus Plus (+) Programı Nedir ? Erasmus+ Programı KA1 mali desteği, yurtdışında planlanmış bir eğitim/staj faaliyetine katılacak olan kişilerin bulundukları ülkeden gidecekleri ülkeye yapacakları seyahat, konaklama ve yeme- içme giderlerine katkı sağlamaktadır. Kısacası bu destek, hareketlilik faaliyetine katılan bir kişinin, kişisel harcamaları haricindeki giderlerini büyük ölçüde karşılamaktadır. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 4

Ulusal Ajans Kimdir ? Görev ve Sorumlulukları nelerdir ? Katılımcı ülkelerin AB Eğitim ve Gençlik Programlarından yararlanm asını sağlamak amacıyla her ülke kendi içinde ilgili taraflar ile işbirli ği içinde programlardan yararlanma faaliyetlerini organize ve koor dine etmek için bir uygulama birimi (Ulusal Ajans) oluşturmuştur. Ulusal Ajans; temel olarak Avrupa Birliği’nin eğitim ve gençlik prog ramlarını ülke içinde duyurma, bu programlara katılım çalışmal arını koordine etme, yürütme ve izleme, Avrupa Komisyonuna rap or halinde sunma, program uygulamaları hakkında Avrupa Komisyo nu ile gerekli görüşmeleri yapma ve uygulama sözleşmelerini imzal ama görevlerini üstlenmektedir. r ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 5

Projemizin Özet Bilgileri ve Akış Yapısı Projenin Türü : Erasmus + KA1 –Mesleki Eğitim Öğrenci Hareketliliği Projenin Adı Güvenilir Gıda Üretimi İçin AB'de Mesleki Eğitim Stajı Proje Sahibi Kurum Erenler Şen Piliç Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Proje Numarası 2015-1-TR01-KA102-018823 Toplam Katılımcı Sayısı 36 Toplam Refakatçi Sayısı 3 Katılımcı Profili Öğrenci ve Öğretmen Yerleştirme Süresi 2 Hafta ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 6

Projemizin Özet Bilgileri ve Akış Yapısı Projemizin Akış Yapısı No Gönderen kurum Ülke Ev Sahibi Kurum Kat. Say Ref. Say Baş. Tarihi Bit. Tarihi 1 Şen Piliç Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Belçika Ebbe Sprl 13 12.11.2015 27.11.2015 2 Almanya Simsek Food Qualıty Systems 27.03.2016 11.04.2016 3 Macaristan Gasztro- Sivár Vendéglátó KFT 12 26.04.2016 11.05.2016 ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 7

ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI Projemizin amaçları Tüketici olarak bizler, tükettiğimiz gıdaların sağ lığımıza olan etkisini göz önünde bulundurarak "güvenilir gıda"yı ve önemini biraz olsun irdeleyelim. Öncelikle şu gerçeği unutmamak gerekir ki, aldığımız gıdalar sağlığımızı en kolay ve doğrudan etkileyecek unsurların başında geliyor. Dolayısıyla "güvenilir gıda" temini tüketici olarak bizlerin son derece önemsemesi gereken ciddi bir konudur. Ne var ki ülkemizde açıkta satılan, etiketsiz ve ruhsatsız ürünlerin hala talep görüyor olması, tüketicide gıda güvenliği bilincinin henüz yeterli düzeyde olmadığını gösteriyor. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 8

ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI Projemizin amaçları Okulumuzda proje yönetim ekibi ile yaptığımız toplantılarda ; Ülkemizdeki Gıda sektörünün uluslararası standartlarda kaliteli ürün üretme ve pazarlama çabaları, işletmelerde oto kontrol, laboratuarların artışı dolayısıyla eğitimli, nitelikli, yetişmiş eleman ihtiyacını artırmaktadır. Ayrıca ülkemizdeki gıda sektörlerinin problemlerini çözmek ve dünya ölçeğinde hak edilen yere gelmek için gıda sektöründe yeni düzenlemelere ihtiyaç duyulduğunu belirledik. Bu konuda da bizden daha iyi konumda olan AB ülkelerinde öğrencilerimize staj yaptırarak, yukarıdaki amaçlara ulaşmayı hedefledik ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 9

Projemizin Hazırlığı ve Başvuru Süreci 2015 yılının Ocak ayında Proje yönetim ekibi ve yurtdışı ortaklarımızla yaptığımız görüşmeler neticesinde hazırlamaya karar verdiğimiz projemizi 2015 yılı Mart ayında Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik programları Merkezi Başkanlığına sunduk. Projemiz , 2015 yılında başvuruda bulunan 2000 proje arasından bağımsız iki uzman tarafından incelenerek desteklenmeye değer bulunan 200 proje arasına girmiştir. Yurtdışı ortak bulma konusunda daha önce proje yapmış okullardan destek aldık. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 10

Proje Başvurusunda Dikkat Edilecek Hususlar -Her yıl yayınlanan proje başvuru rehberi çok dikkatli incelenmeli. -Proje ya tek başına yapılmalı ya da en az 3 mesleki eğitim kurumunun bulunduğu konsorsiyum ile olmalı. -Başvuru yılına ait form kullanılmalı. -Başvurunun son tarih ve saati geçirilmemeli. -Projede yapmak istediğimiz yalın ve açıkça belirtilmeli. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 11

Projenin Yurt Dışı Ortaklarının Seçimi Yurtdışı ortaklarımızı seçerken önce gıda alanı ile ilgili ülke bazında çalışmalar yapıldı. Bu kapsamda AB ülkeleri içersinde gıda sektöründe önde gelen, mesleki eğitim ile işgücü piyasası arasındaki ilişkinin iyi olduğu ülkelerden seçilmiştir. Ayrıca - AB'de gıda alanında gelişmiş firmalar olması, - Yurtdışı ortaklarımızın AB projeleri konusunda yetkin ve terübeli olmaları, - Gıda üretiminin yanında gıda güvenliği ve hijyen konularında seminerler düzenlemeleri, mesleki eğitim kursları vermeleri, - Projemizin amaçlarına uygun staj olanağı sunmaları, - Projenin bitiminde, staj ve eğitim faaliyetleri ile ilgili sertifika vermeleri, ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 12

Projenin İmzalanma Süreci Projenin sonuçlarını Ağustos ayı içerisinde ulusal ajansın internet sitesinden öğrendik. Ayrıca UA mail ile de bilgilendirme yaptı ve resmi yazı da kurumumuza gönderildi. Sözleşme imzalama sırasında UA her bir yurtdışı ortak dan projede belirtilen programı uygulayacaklarına dair mail atmalarını istedi. Fakat proje başvurusu Mart ayında , sonuçlar da ağustos gibi açıklanınca , aradan da 5 ay gibi uzunca bir zaman geçtiği için, tekrar ortaklarla bağlantıya geçmek, tekrar proje konusunu anlatmak ve bu konuda teyit maili almak hayli zamanımızı aldı ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 13

ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI Proje Bilgileri ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 14

Projede yer alacak öğrencilerin kazanacağı beceriler. Projemizin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrencilerimiz mesleki becerilerini geliştirmiş şekilde okula dönmüşlerdir. Gidecekleri ülkenin konuştuğu dilde günlük konuşma becerileri, Alacakları eğitim ve mesleki deneyim sayesinde daha kolay istihdam edilebilme, ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 15

Projede yer alacak öğrencilerin kazanacağı beceriler. Mesleki alanları ile ilgili yabancı dilde terminoloji kullanımı, Farklı kültürlerden insanların bulunduğu ortamlarda güven odaklı iletişim geliştirme, Farklı kültürler hakkında bilgi edinme ve empati kurabilme, ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 16

Projede yer alacak öğrencilerin kazanacağı beceriler. Takım çalışması, görev paylaşımı ve birlikte çalışabilme, Sorumluluk alma ve bağımsız hareket edebilme, Özgüven, Uluslararası seyahat, bir Avrupa ülkesinde yaşam deneyimi ve farkındalık oluşturma. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 17

Projede kimler yer aldı ? Projemize; okulumuz Gıda Teknolojisi ve Laboratuvar Hizmetleri alanlarında 11. ve 12. sınıfta eğitim - öğretim gören, 15 ve 18 yaş aralığında bulunan 35 öğrencimiz katılmıştır. Projemiz her akışta 12 öğrenci, 1 refakatçi öğretmen ve 1 grup yöneticisinden oluşacak şekilde 3 akışta gerçekleştirilmiştir. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 18

Projede yer alan katılımcılar nasıl seçildi? Projede yer alacak katılımcılar aşağıda ifade edilen seçim kriterlerine göre belirlenmiştir. Akademik başarı düzeyi, Tutum ve davranışların uygunluğu (Disiplin), Yabancı dil beceri düzeyi, Ülkemizi ve okulumuzu yurtdışında temsil edebilme kabiliyeti, Birlikte çalışabilme beceri düzeyi, Proje konusuna olan ilgi düzeyi ve mesleki kariyer planının proje konusu ile ilgisi, ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 19

Projede yer alacak olan katılımcıların seçimi Katılımcıların belirlenmesi için demokratik, adil ve şeffaf bir seçim yöntemi uygulanmıştır. Öğrencilerimizi seçilmesi için çeşitli faaliyetler yürütüldü. Öncelikle süreçte, şeffaflık ve eşitlik ilkelerine göre düzenlenmiş, yazılı başvuru formları kullanıldı. Projede yer almak isteyen öğrenciler “Katılımcı Başvuru For munu” doldurduktan sonra “Proje Yönetim Ekibine” teslim ettiler. Kurul üyeleri teslim aldıkları başvuru formlarını belirtilen kriterlere göre değerlendirdiler. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 20

Katılımcıların seçilmesinden sonra yürütülen faaliyetler. Projede yer alacak olan katılımcıların seçiminden sonra aşağıda maddeler halinde verilen faaliyetler gerçekleştirilmiştir. Katılımcılarla sözleşme imzalanması, Velilerle sözleşme imzalanması, Katılımcıların Banka Şubesinde Vadesiz Avro Hesabı açtırmaları Katılımcıların noter tasdikli veli muvaffakatnamesi alması, Yurtdışına çıkış için Valilik oluru alınması, Katılımcıların hizmet pasaportu alması, Öğrenme Anlaşmalarının imzalanması, Seyahat Sigorta poliçelerinin temin edilmesi, Yurtdışı Çıkış Harçlarının ödenmesi, Dilsel hazırlıklar, Kültürel hazırlıklar, Seyahat organizasyonu, İzleme faaliyetleri, Katılımcı raporları (ECAS Anketleri), ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 21

ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI Hazırlık çalışmaları Hazırlık çalışmalarımız dahilinde katılımcılar ve veliler ile bilgilendirici sunumların olduğu toplantılar düzenlenmiştir. Hazırlık çalışmalarımız dahilinde, tüm katılımcılarımız olası iletişim problemlerini engellemek ve kazanımları maksimum seviyeye çıkarmak için Akşam mesai saatleri dışında Toplam 50 saat mesleki/pratik ingilizce kursuna katıldılar. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 22

Akışların gerçekleşmesi Yapılan hazırlıklardan sonra ilk grup Belçika’ya, ikinci grup Almanya’ya , üçüncü ve son grup ise macaristan’a giderek projemizi tamamladık. Her ülkede 15 gün konaklama ve gidiş dönüş iki gün olmak üzere 17 günlük seyahatler şeklinde olmuştur. Projemizi amaçlarımıza uygun , Herhangi bir sıkıntı yaşamadan uygulamış olmanın sevincini yaşıyoruz. Ülkemize ve milletimize hayırlı olması dileğiyle… ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 23