MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri ve Rekabet Avantajları 29/03/2017 Kaynak: Global Pazarlama, Keegan & Green; Stratejik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Advertisements

Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Fiyat ve Fiyatlandırma
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Program Tasarım Modelleri
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Pazarlama Çevresi.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İşler nasıl gruplandırılacak (bölümleme)?
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Bütünleştirme uygulamaları
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
İŞLETMELERİN KURULUŞU
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
Pazarlama Planlaması.
Ürün veya Hizmet Satışı
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Başarılı Uluslararası İnsan Kaynakları Yöneticisi Kimdir?
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İK MAKALESİ.
FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLAR
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tedarik Zinciri Yönetimi:
ÖĞRENME STİLLERİ.
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Uluslararası İşletme Yönetimi
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
BÖLÜM1 :ULUSLARARASI İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Sanal ve Şebeke Örgütleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri ve Rekabet Avantajları 29/03/2017 Kaynak: Global Pazarlama, Keegan & Green; Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan Özmen

Alternatif Pazar giriş stratejileri Uluslararası pazara giriş stratejisi aşağıdaki Pazar özelliği analizini içerir: Potansiyel satışlar Stratejik önem Yerel kaynakların gücü Kültürel farklılıklar Ülke sınırlılıkları İşletmeler genellikle ihracatla başlar Dolaylı ihracat Doğrudan ihracat Lisans verme Ortak yatırım Doğrudan yatırım

İhracat İhracat bir işletmenin ulusal sınırlar içinde gerçekleştirdiği pazarlama faaliyetlerini ülke dışına taşıması durumudur. İhracatın en büyük avantajı uygulama kolaylığından kaynaklanmaktadır. Dolaylı ihracat aracı bir kuruluşun üretici işletmeden satın aldığı malı dış pazara satmasıdır. İşletmenin bu durumda dış pazarlar için herhangi bir çaba göstermesine gerek yoktur. Bu sebepten pasif ihracat da denmektedir

İhracat Doğrudan ihracatta ise işletme herhangi bir aracı kullanmaksızın kendi ülkesi dışındaki bir pazarda tüm pazarlama faaliyetlerini kendisi yürütür. İhracatı benimseyen işletmeler satış ve karlarını arttırırlar. İhracat atıl kapasitenin kullanımına fırsat oluşturur ve diğer uluslararası işletme faaliyetleri arasında en az riskli olandır. Ancak yabancı ülkelerin ithalat, ihracat ve döviz kısıtlamaları çeşitli sınırlar oluşturur.

Sözleşmeli anlaşmalar Sözleşmeli anlaşmalar uzun dönemli yurt dışı firma ile yapılan anlaşmalardır. Yetki anlaşmalarında yetki veren firma, ana ülkede başarılı olmuş yönetim sistemi, pazarlama ve üründen oluşan bir paket sunar. Lisans anlaşması bir işletmenin yurtdışında faaliyet gösteren başka bir işletmeye, sahip olduğu marka, patent, bil-yap gibi varlıklarını sözleşme ile belirlenen bir ücret karşılığında kullanma yetkisi ya da izni vermesidir.

Lisans anlaşmasının avantajlari işletmenin araştırma geliştirme maliyetlerini dağıtmasını, çok düşük harcamalarla artı gelir edinmesini, ticaret sınırlamalarını ve yasakları kolaylıkla aşmasını sağlar. Lisans verme, ulaştırma maliyetleri, ürün değerine göre yüksek olduğunda etkili bir yöntemdir.

Lisans anlaşmasının dezavantajlari Lisans anlaşmasının en büyük sakıncası, lisans alan işletmenin üretim teknolojisini öğrendikten sonra, anlaşma sona erdiğinde lisans veren işletme için rakip haline gelmesidir. Tüm giriş yöntemleri içinde riskinin düşük olduğu ölçüde karının da en düşük olduğu yöntemi oluşturmaktadır. Lisans alan firmanın başarısızlığı markanın dünya çapında olumsuz imaja sahip olmasına sebep olabilir.

Ortak yatırım Ortak girişimde, üretici işletme yurtdışında faaliyet gösteren bir işletme ile ortaklık kurar. Üretim ve dağıtım faaliyetlerini yerel işletmenin üstlendiği bu yöntem, doğrudan yatırımlara izin verilmeyen yabancı ülke pazarları için oldukça uygun bir yöntemdir. Dış ülkelerde yapılacak faaliyetlere ilişkin deneyim az olduğunda, göreceli olarak işletme küçük olduğunda, faaliyet alanlarında çeşitlendirme fazla olduğunda ortaklık eğilimi daha yüksek olmaktadır.

Ortak yatırımın avantajları Bazen ortak yatırım yapmak, istekten çok zorunluluk haline dönüşmektedir. Çünkü kimi ülkelerde, yerel firmalarla ortaklık kurmayan yabancı firmaların ülke için faaliyette bulunmasına izin verilmemektedir. Toplumdan ve yasal düzenlemelerden kaynaklanan sınırlamaların aşılmasında ideal bir çözüm oluşturur. Ortak yatırım Politik belirsizliklerin fazla olduğu ülkelerde risk azaltıcı bir durum yaratır.

Ortak yatırımın dezavantajları Ortak yatırım öncelikle her iki tarafında sağlayacağı kaynak miktarını azaltan bir etkiye sahiptir. Kontrolün ne şekilde paylaşılacağı konusu Çatışmaların ne şekilde çözüleceği konusu Rekabet hususundaki uygulamalar

Doğrudan yabancı yatırım Doğrudan yatırımın biçimini ve performansını etkileyen etkenler Zamanlama Sözleşmelerin artan karmaşıklığı Maliyet yapısı Teknoloji transferi Ürün farklılaştırma derecesi Firmanın daha önceki deneyimleri ve kültürel çeşitliliği Reklam engelleri

Doğrudan yabancı yatırım Doğrudan yatırımda ise üretici firmanın tek başına riski üstlendiği ve girdiği ülke pazarındaki tüm pazarlama faaliyetlerini üstlendiği görülmektedir. Dış satım konularında yeterli deneyim sağlanmışsa ve dış pazar yeterince büyükse o ülkede üretim tesisi kurmanın avantajları vardır. Doğrudan yatırım işletmenin yüksek ithal vergilerinden kurtulmasına hammadde ve ucuz kaynaklardan yararlanmasına ve ulaşım maliyetlerini düşürmesine fırsat verir.

Küresel pazarda rekabet gücü elde etmek için önemli olan etkenler Devlet kuruluşları ve hükümetlerin yaklaşımları ve destekleri Altyapının yeterli olması Ekonomik ve finansal gücün boyutları Bilişim teknolojilerinin gelişmişlik düzeyi ve kalite seviyesi İşletmenin yönetim başarısı ve stratejik işbirliklerinin varlığı Beşeri sermayenin niteliği ve çevre odaklılık derecesi

Küresel pazarlama stratejisi için kritik başarı faktörleri Müşteri merkezli düşünme becerisi İşletme kültürü ile küresel kültürü birleştirme becerisi Küresel işletme ile yerel işletme arasında bağ kurabilme başarısı Stratejik işbirliğinin önemini ve değerini kavrama başarısı Gelişmiş lojistik desteği ile küresel düzeyde kaynak sağlama başarısı Bölgesel yenilikleri teknoloji transferi ile destekleme başarısı Sağlıklı ve etkin iletişim kurma becerisi Küresel anlamda ticarete açık olma

Küresel rekabet için örgütlenme Örgütler üç alternatiften birini tercih ederler: Tüm dünyadaki ürün satışlarından sorumlu küresel ürün birimleri Bir coğrafi alandaki tüm ürün ve işlemlerden sorumlu coğrafi birimler Matriks örgütlenme: merkezi satış ve pazarlama düzenlemesinden oluşan örgütlenme Karar merci Örgütsel stratejinin önemli bir kısmını kararın nerede, kim tarafından ve hangi yöntemler kullanılarak alındığı oluşturur.

Küresel rekabet için yönetim yaklaşımları Çok pazar stratejisinde müşteri memnuniyeti yaratacak şekilde ürün ve hizmetlerin çeşitlendirilmesi söz konusudur. Bu stratejide tek-merkezciliğin tersine işletmenin faaliyet gösterdiği her ülkenin belli başlı ayrı özellikleri olduğu düşünülür. Tek pazar stratejisinde ise birbirinin aynı veya benzer ürünler dünyanın her yerinde aynı ya da çok benzer pazarlama faaliyetleri ile tanıtılıp satılabilir düşüncesi hakimdir.

Küresel rekabet için yönetim yaklaşımları Tek merkezli felsefede kararlar ana şirketin standartları doğrultusunda alınır, çevresel farklılıklar ihmal edilir. Çok merkezli felsefe ise diğer uçta yer alır. Bu nedenle yerel davranış ve yerel kimliğe adapte olmak birinci önceliği oluşturur. Bölgeselcilik yaklaşımında işletmeler bölgeleri aynı algılayarak, birleştirilmiş bir bölgesel strateji geliştirmeye çalışırlar.

Küresel rekabet için yönetim yaklaşımları Coğrafi bütünlük yaklaşımında tek-merkezcilik ve çokulusculuk yaklaşımının bir sentezi olarak, ülkeler ve pazarlardaki benzerlik ve farklılıkları gözönüne alarak yerel tüketicinin de ihtiyaçlarını göz önüne alarak bir strateji oluşturulması söz konusudur. Levitt (1993) teknolojinin önemine vurgu yaparak homojenliğe yönelişi ve küresel anlamda tek bir pazarlama stratejisinin varlığına ihtiyacı savunurken, diğer yandan Toffler (1995) teknolojinin tam tersi bir etki yaratacağını iddia ederek farklı pazarlama stratejilerinin gereğini ifade etmiştir.

Küresel rekabet için yönetim yaklaşımları Kotler ise teknoloji dışındaki diğer makro değişkenlerin etkisini de göz önüne alarak, her ülkenin kendine özgü ve yerel özelliklerini vurgulayan stratejiler geliştirmesi gerektiğini belirtmiştir. Bu doğrultuda bu stratejiler; tek-merkezcilik (ethnocentrism), çokulusçuluk (polycentrism), bölgeselcilik (regiocentrism) ve coğrafi bütünlük (geocentrism) olarak tanımlanabilir.

Standardizasyon ya da Adaptasyon Çok uluslu işletmeler genellikle pazarlama karmalarını mümkün olduğu kadar pazarları olan tüm ülkeler için standart bir hale getirmeyi tercih ederler. Standardizasyonun üretim ve tutundurma maliyetlerinin azalması, ülkeler arasında tek bir imajın oluşturulması, fikirlerin ve deneyimlerin daha kolay transfer edilmeleri ve uluslararası operasyonların koordinasyonunun ve kontrolünün daha kolay bir hale gelmesi gibi bir çok faydaları vardır.

Standardizasyon ya da Adaptasyon Fakat tam bir standardizasyon çok uluslu işletmeler tarafından nadiren uygun olur ya da istenir. Çünkü standardizasyon için yasal düzenlemelerden tüketici tercihlerindeki değişikliklere kadar bir çok engellerle karşılaşmak mümkündür. Sonuç olarak da pazarlama karmasının yerel pazarlara uyumlaştırılmasına genellikle ihtiyaç duyulmaktadır.