TCHİBO MUHAMMED YAYLA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

Hasan Hüseyin Savaş EPİAŞ Genel Müdürü
Video Mayıs/Haziran 2013 Bu proje (proje numarası NO1-LEO ) Avrupa Komisyonu deste ğ iyle fonlanmaktadır. Bu yayın sadece yazarın görüşünü.
RUSYA ENERJİ SEKTÖRÜNDE YATIRIMLAR Kasım 2013 A. Yağmur ÖZDEMİR Genel Md. Yrd. Yatırımlar ve Proje Finansman Zorlu Enerji Elektrik Üretim A.Ş.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
 Takvim organizasyonu zamanı dilimlere bölerek gün hafta ay ve yıl gibi isimlendirerek yapılır. Takvimde süreler güneş ve ay döngüsü gibi bazı astronomik.
ABDULLAH ONUR DURUK
Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik.
Pazarlama İlkeleri.
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
Fahriye OBUT.
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR
Abdullah Onur DURUK
Hazırlayan: Selim ERDEM
TCHIBO MERVE NUR ÜNER.
HAZIRLAYAN HALİDİN SÖNMEZ
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
MELODİ TAŞDEMİR
Aydın Ekonomi Zirvesi 11 Ekim 2014
1949 yılında Max Herz ve Carl Tchillinghiryan(Çilingiryan) tarafından Hamburg'da kuruldu.
Hazırlayan: Hasan ACAR
Şirketin kurucuları (Dietmar Hopp, Hans-Werner Hector, Hasso Plattner, Klaus Tschira and Claus Wellenreuther) şirketi ilk kurduklarında Imperial Kimyasal.
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR DERSİ
Tchibo’yu Keşfetmek Dünyanın lider kahve üreticilerinden biri olarak 1949 yılından beri 60 ülkede 1300 mağaza ve 120 bin satış noktasıyla tüketicilere.
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül ARSLAN
TCHIBO MARKA HİKAYESİ Erdem OKTAY
Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ No:
TCHIBO FULYA KARAYAZI.
Betül GÜLER
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül ARSLAN
Tchibo Sunumu Hazırlayan;Elif TEK.
SAHİBİNDEN.COM ve HEPSİBURADA.COM
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Büşra BARDAK Tchibo Sunumu
Dünya’nın En Büyük Perakendecisi
Kuruluş Tchibo ,1949 yılında Max Herz ve Carl Tchillinghiryan(çilingiryan)tarafından Hamburg’da kuruldu. İkili iş hayatına öncelikle posta ile kahve satışı.
Uluslararası Pazarlama Araştırması
TCHİBO Ağahan köse
Tchibo Marka Araştırması
Merve ÇAKMAK.
Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ
Ağahan Köse
HAZIRLAYAN MUHAMMED YAYLA
Damla AYDIN TCHİBO SUNUMU
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Yiyeceklerin soğuk ve sıcak kalmalarını sağlamak amacı ile özel saklama araçları (reşolar vb) kullanılmalıdır. Servis masaları üzerine konan yiyeceklerin.
Ürün veya Hizmet Satışı
Uçak Bileti Değiştirme
Yeni macera türkiye
İK MAKALESİ.
2008 YILI ELEKTRİK ve DOĞALGAZ ZAMLARI
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Akıllı kart teknolojisini Dünya’da ve Türkiye’de kurumsal harcamalar ve maaş dışı ödenekler alanında kullanan ilk şirket olan Multinet, bu kez okulları.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
Biz kimiz? İstanbul, Kocaeli(İzmit), Kocaeli(Gebze), Trabzon ve Samsun’da birer ofisin yanısıra görüşmeleri devam eden Bursa, Sakarya ile yurtdışında Almanya,
Sunum transkripti:

TCHİBO MUHAMMED YAYLA

TCHİBO KURUCULARI 1949– Max Herz ve Carl Tchilling-Hiryan, farklı fikirlerini girişimcilik ruhları ile birleştirerek hayata geçirdiler ve müşterilerine posta ile kahve satışına başladılar. Aynı zamanda bugünkü Maxinvest grubun ilk yeri olan dükkanlarını açtılar ve adını Tchilling ve “bean” (kahve çekirdeği) kelimelerinin birleşimi olarak Tchibo koydular.

Max Herz ve Carl Tchilling-Hiryan

1952 Son moda tüyolar, eğlenceli hikayeler, dar bütçeler için tarifler, usta dikiş kalıpları, romanlar ve güzellik ipuçları içeren Tchibo dergisi, aylık olarak yayınlanmaya başladı

1954 Gold-Mocca Almanya’nın en popüler kahvesi haline geldi.. Gold- Mocca’nın özelliği farklı dokuz kahvenin harmanı olmasıydı. Gold- Mocca’ya kadar, mocca harmanları genellikle farklı beş kahveden oluşmaktaydı.

1955 Kahveye olan yoğun ilginin ve Tchibo’nun başarısının sonucu olarak Hamburg Almanya'da kahve tadım mağazasını açtılar. Bu yeni konsept ile Tchibo müşterilerine kahve satın almadan önce, eşsiz lezzet ve aromaya sahip kahvelerini tatma fırsatı sundu.

1958 Hemen hemen her hafta bir yenisi açılan Almanya’daki Tchibo mağazalarının sayısı 77’ye ulaştı. 1965 yılına kadar mağaza sayısı 400’e ulaşmıştır. Tchibo’nun Gold-Mocca markası Almanya kahve piyasasında bir numara oldu.

1961 Ünlü aktör Mr. Pithey, “Tchibo Man” reklamları ile Almanya’nın en bilinen reklam ikonu seçildi. 1961’den itibaren yaklaşık onbeş yıl boyunca, Tchibo’nun kahve çekirdeklerinin kalitesini ve çeşitliliğini anlatan kişi oldu.

1963 Tchibo pastanelerde ve tatlı dükkanlarında ‘Frischedepots’ (tazelik depoları) açar. 1971 yılına kadar bu tazelik depolarının sayısı 2,900’e ulaşır. İlk yumuşak kahvenin tanıtılmasıyla kahve uzmanları için yeni bir çağ başladı.

1964– Tchibo, ilk büyük ölçekli kahve kavurma fabrikasını Hamburg Almanya’da kurdu. 1965- Kuruculardan Max Herz vefat etti ve ailesi Tchibo yönetimini devraldı. 1972- Tchibo Kahve Servisi kuruldu.

1973 Tchibo geleneksel ürün yelpazesini genişletti ve mağazalarında kahvenin yanı sıra gıda dışı farkı konseptte ürünler de satmaya başladı. En çok satılan ürünler masa takımları ve kahvaltı masaları oldu.

1975 Tchibo’nun yeni seyyar pastaneleri kırsal alanlara kahve ve taze hamur işleri sunmaya başladı. Her hafta ortalama 30 ürün sunulmaya başlandı.

1977- İkinci büyük kahve kavurma fabrikası Berlin’de faaliyete başladı. 1984- Tchibo, espresso makinesi ‘Picco’ yu piyasaya sundu. İlk yıl 200,000’den fazla makina satıldı.

1985 Taze kavrulmuş kahve çekirdeği, Tchibo’nun yüksek kalitesinin kolay akılda kalır ve hatırlanabilir sembolü olarak lanse edildi.

1986- Tchibo mağazaları, farklı kahve ekipmanları satmaya başladı. 1987- Tchibo Kahve ve Gıda Dışı ürünler pek çok süpermarkette bulunmaya başladı. İyi kahveler tıpkı iyi şaraplar gibi kendi kişiliklerine sahiptir. Ekim 1987’den beri Tchibo’nun Privat Kaffee serisi, seçkin üretici ülkelerden gelen en iyi kahveleri sunmaktadır. Her bir çeşit, kendine özgü bir lezzete sahiptir. 1990-Tchibo ürünleri, Tchibo mağazalarında, süpermarketlerde ve pastanelerde bulunmaya başlandı.

1991- Tchibo Macaristan (Tchibo Budapeşte) ve Slovakya (Tchibo Slovensko) pazarına girdi. Çek Cumhuriyeti’nin ilk tesisi Prag’ta kuruldu. 1992- Tchibo Polonya’nın lansmanı gerçekleşti ve Tchibo Macar pazarına girildi. 1993- Bratislava’da Slovak şube ofisinin kuruluşu gerçekleşti, bu ofis daha sonra Prag’a taşındı.

1994- Tchibo Coffee Service GmbH; otellere servis veren ayrı bir şirket haline geldi. Tchibo, St. Petersburg, Rusya’da bir mağaza açtı. Polonya Marki’de şirkete ait bir kahve kavurma fabrikası kuruldu. 1995- Rusya Moskova’da ikinci tesis açıldı.

1996- Tchibo Direct GmbH kuruldu. Artık Gıda dışı ürünler ve Tchibo kahvesi Almanya’da katalog üzerinden sipariş verilmeye başlandı. 1997- Tchibo Holding AG, şirketler grubu Eduscho’yu satın aldı. Tchibo, seyahat sektörüne girdi. 2007 yılında, 225.000’den fazla müşteri seyahatlerini Tchibo aracılığıyla gerçekleştirdi. Tchibo ayrıca ilk kez interneti yeni satış kanalı olarak kullanmaya başladı.

1998- Eduscho kahve satışlarına Slovakya’da başladı. 1999- Polonya’da, ‘Gala’ ikinci marka olarak tanıtıldı. 2000- Londra’da ilk Tchibo mağazası açıldı.

Tchibo Romanya pazarına girdi. Tchibo Direct GmbH Avusturya’da tanıtıldı. 2001- Tchibo golf sporuna ucuz yollu bir başlangıç yapmak isteyenler için, ilk kez komple bir golf setini ve “golf kartı” nı müşterilerine sundu. Tchibo, Almanca konuşulan İsviçre pazarında direk faaliyetlerine başladı.

2002’ de Tchibo finansal hizmetler sunmaya başladı: sigorta uzmanı AXA’nın katkılarıyla mağazalarda ve internet üzerinden sekiz farklı sigorta sunulmaya başlandı. Tchibo, Fleesensee Golf & Country Club’ta ilk golf kursunu açtı. Kulüp ile işbirliği içerisinde golf dersleri verilmeye başlandı.

Tchibo yılbaşı döneminde ilk kez Almanya’nın en büyük mücevher ürünleri tedarikçisi haline geldi. Tchibo, Kiev Ukranya'da bir mağaza açtı. Lucerne, Winterthur ve Basel’de İsviçre’nin ilk Tchibo mağazaları açıldı.

2003 Tchibo, Almanya’nın en büyük kahve dükkanı işletmecisi oldu. Tchibo, ünlü tenör Luciano Pavarotti konseri için oldukça düşük fiyatla özel biletler sundu. Tchibo, Avrupa’nın en büyük ambarını Bremen’de açtı.

Tchibo , FIAT Automobil AG ile işbirliği içerisinde ilk kez satılık arabalar sundu, Fiat Stilo ‘TCM Edition’ 14,990€ fiyatıyla piyasaya sürüldü. 2003 Eylül ayından beri müşteriler www.tchibo.de. adresi üzerinden çiçek siparişi vermeye başladı.

2004 Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil kuruldu. Tchibo ve O2 Germany arasındaki ortak girişim, bütçeye uygun mobil paketler sunan ilk sağlayıcı oldu.

2005 Cafissimo’nun lansmanı gerçekleşti. Tek bir makina ile üç farklı kahve çeşidi hazırlayabilen Almanya’daki ilk tek-servis sistemi oldu.

2006 Tchibo yenilikçi hizmetler adında yeni bir pazarlama platformu başlattı. Bu hizmet ile Tchibo müşterilerine konser biletleri, el sanatları ürünleri gibi farklı süprizleri makul fiyatlar ile, şeffaf koşul ve şartlar altında gerçekleştirmeye sunmaya devam etti. 2008 yılından beri bu hizmetler ‘Tchibo Plus’ markası altında sunulmaya başlandı. Türkiye’de, Avrupa’nın en büyük alışveriş merkezi olan İstanbul Cevahir AVM’de ilk Tchibo mağazası açıldı.

2008 ‘Her hafta yeni bir dünya’ sloganına, tüm Tchibo ülkerindeki reklamlarda ve promosyonlarda kullanılan ‘Sadece Tchibo Dünyasına Özel’ sloganına dönüştü. 2009 Türkiye online satış mağazasının lansmanı gerçekleşti. Tchibo’nun 60. Kuruluş Yıldönümünü kutlandı.

60.yıl

2011 Tchibo 45. mağazasını Mart ayında İstiklal Caddesi Demirören Alışveriş Merkezi’nde açtı.

Muhammed YAYLA 130908050 TEŞEKKÜRLER.