İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
COMENIUS 2.1 EĞİTİM / ÖĞRETİM PERSONELİNİN YETİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
AYIN DEĞERİ YARDIMLAŞMA Yardımlaşma; birlikte çalışmak yada yardım etmektir. Takım çalışması gibi yalnızken yapamayacağımız şeyleri yeteneklerimizi ve.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
BASKETBOL TÜRKİYE TURU
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
İl Danışma Meclisi Formatı (Basına Açık Bölüm)
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Final Raporunda olması gerekenler
ZAFER İLKOKULU BENGİ FAALİYETLERİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Program Tasarım Modelleri
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Eğitsel Rehberlik.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Devlet Maliyesi Açık Veri Uygulaması
Sunum transkripti:

İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin 12/15/2016 İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

İyilik Okulu Gönüllü Öğretmenleri 12/15/2016 Eğitim programına katılarak sertifika alan yönetici ve öğretmenlerimiz her okulda iyilik okulu proje gönüllüsü ve sorumlusu olarak görev yapacaktır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

Amaç: 12/15/2016 Öğrencilerin temel insani değerlere, çevrelerine, ülkemize ve dünyaya dair duyarlılıklarını ve sorumluluk bilinçlerini artırmak, Bireylerde ve toplumda sivil toplum farkındalığı geliştirerek gönüllülük bilinci oluşturmak, yardımseverlik duyguları ve davranışları geliştirmek, iyiliğin yaygınlaştırılmasını, toplumsal birlikteliğin ve sosyal dokunun güçlendirilmesini sağlamak. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu Proje Yürütme Komisyonu” nun Oluşturulması(İyilik Kulübü): 12/15/2016 Komisyon bir müdür yardımcısının başkanlığında projede görev üstlenebilecek gönüllü iki öğretmen, iki öğrenci ve iki veli olmak üzere yedi kişiden oluşur. Üyelerden biri koordinatör olarak görev yapar. Komisyonda en az bir meslek dersleri / DKAB öğretmeni görevlendirilir. Komisyon, öğrencilere rehberlik yapmak üzere gönüllü öğretmenlerden her sınıf düzeyinde “Danışman Öğretmen” belirler. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu Proje Uygulama Basamakları: 12/15/2016 Projenin başlangıcında tanıtım sunumu yapılır. Bu sunumda dernek yetkilisi/komisyon üyesi veya komisyonun uygun göreceği bir danışman öğretmen; okuldaki öğretmenlere, öğrencilere ve velilere yönelik projenin uygulanması ile ilgili sunum yapar. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu Proje Uygulama Basamakları: 12/15/2016 Danışman öğretmenler gerekli duyuruları yaparak her sınıftan en az üç (3) gönüllünün katıldığı “sınıf iyilik takımları” oluşturulmasına destek verir. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu Proje Uygulama Basamakları: 12/15/2016 İyilik Okulu Proje Yürütme Komisyonu(İyilik Kulübü) yıllık faaliyet programı hazırlar ve bu programı okul müdürünün onayından geçirir. Her faaliyet yapıldığında okul müdürüne rapor sunulur. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu Proje Uygulama Basamakları: 12/15/2016 Plan doğrultusunda ihtiyaç sahipleri konusunda farkındalık eğitimi uygulanır: İhtiyaç sahipleri ve iyilik gönüllüleri filmleri izlenir. İyilik gönüllüleri sayesinde değişen hayatlar incelenir. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu farkındalık eğitimi: 12/15/2016 Her etkinlikten sonra iyilik günlüğü ne duygu ve düşünceler yazılır. İyiliğin gönüllüleri nasıl etkilediği anlatılır. Film izlenir, hikaye okunur. İyiliğin ihtiyaç sahiplerini nasıl etkilediği anlatılır. Film izlenir, hikaye okunur. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu farkındalık eğitimi: 12/15/2016 İyilik Sergisi düzenlenir. Deniz Feneri Derneği ne iyilik gezisi düzenlenir. İyilik süreçleri incelenir ve öğrenilir. İyilik için koli hazırlama süreçlerine katılım sağlanır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu farkındalık eğitimi: 12/15/2016 Her okul için bir iyilik projesi düzenlenir. Gönüllülerden yardım toplanır ve Deniz Feneri Derneği eliyle proje gerçekleştirilir. Bir öğretmen ve bir öğrencinin proje uygulamasını yerinde görmesi sağlanır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu farkındalık eğitimi: 12/15/2016 Uygulama ve açılış süreçleri film ve fotoğrafları okulda sergilenir. İyilikseverlere anlatılır. İyilik Okulu etkinlikleri www.iyilikokulu.com adresine yüklenir. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu Etkinlikleri: 12/15/2016 İyilik Günlüğü: Öğrencilere Dernek tarafından hediye edilecek iyilik günlüklerine kendi iyilik hikâyelerini yazmaları istenir. İyilik Kumbarası: Öğrencilerin iyilik yapma ve infakta bulunmalarına destek olmak amacıyla Dernek tarafından öğrencilere iyilik kumbaraları hediye edilir. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu Etkinlikleri: 12/15/2016 Proje Oluşturma Yarışması: Bir yetimin bir aylık giderini karşılamak, okul veya mescit yaptırmak, su kuyusu açmak veya bir iyilik projesine kaynak oluşturmak gibi projeler planlanır. Projenin bir takım veya sınıfça gerçekleştirilmesi sağlanır. Şiir, Hikâye, Kompozisyon ve Makale Yazma Yarışma/Etkinlikleri: Gönüllü öğrencilerden iyilik temasına uygun şiir, hikâye, kompozisyon ve makale yazmaları istenir. Yazılan eserlerden seçici kurul tarafından uygun görülenler, sınıf/okul/ pansiyon panoları, okul dergisi/gazetesinde ve dijital ortamlarda yayımlanır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu Etkinlikleri: 12/15/2016 Kısa Film/Belgesel/Animasyon Hazırlama Yarışma/Etkinlikleri: Öğrenciler, iyilik temalı kısa film, belgesel, animasyon veya sunum hazırlar. Seçici kurul tarafından uygun görülen çalışmaların farklı alanlarda sunulması sağlanır. Kısa Oyun/Senaryo Yazma ve Oynama Yarışma/Etkinlikleri: Öğrencilerden, iyilik temalı kısa oyun veya senaryo yazmaları ve sahnelemeleri sağlanır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu Etkinlikleri: 12/15/2016 Fotoğraf Yarışması: Öğrencilerden iyilik temalı fotoğraf çekmeleri ve oluşturulan seçici kurul tarafından uygun görülenlerin sınıf/okul/pansiyon panolarında, okuldaki görsel ve dijital ortamlarda sergilenmesi sağlanır. Fotoğraf sergisi ve albüm çalışmaları yapılır. Slogan-Afiş-Broşür-Logo Yarışma/Etkinlikleri: Öğrencilerin iyilik temalı afiş ve broşür hazırlamaları veya logo çizmeleri (örnek: iyilik kulübü logosu) sağlanır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu Etkinlikleri: 12/15/2016 İyilik Sergisi/Duvar Gazetesi: İyilik yapma ile ilgili ayet, hadis, güzel söz, atasözü, deyim, STK’lar ve faaliyetlerinin bireysel ve toplumsal faydalarını ifade eden fotoğraf, resim, çizim, yazılı ve görsel belge, ulusal ve uluslar arası medyada yer alan haber, röportaj, değerlendirme vs. çalışmaların sınıf, okul veya pansiyonlardaki panolarda, okuldaki yazılı, görsel ve dijital ortamlarda sergilenmesi sağlanır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

“İyilik Okulu Etkinlikleri: 12/15/2016 Konferans-Söyleşi-Sohbet Programları: “Yardım Çalışmalarının Kardeşlik Bilincimizin Gelişimine Etkileri”, “Karakter Eğitiminde İyilik Davranışlarının Önemi”, “Sosyal Sorumluluk ve Sivil Toplum Kuruluşları” gibi başlıklarda konferans/söyleşi/seminer gibi programlar düzenlenir. Mülakat/Söyleşi: Ömrünü insanî yardım ve hizmetlere vakfeden öncü şahsiyetler, hayırseverler; öğrenci, öğretmen, veli ve uygun görülen kişilerle mülakat/söyleşi yapılır, bunlar okul sitesi, dergisi, gazetesi ve dijital ortamlar vb. araçlarla paylaşılır. İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI

12/15/2016 Teşekkürler İYİLİK OKULU UYGULAMA ESASLARI