Çağdaş Yaklaşımlar 12.12.2016
Sebepler İkinci dünya savaşı sonra talep patlaması Değişen ve gelişen müşteri beklentileri Finansman sorunları Teknolojik alt yapının gelişmesi Üretim süreçlerinde meydana gelen değişiklikler
Sebepler Globalleşme; Devlet müdahalelerinin azalması Korumacı politikaların zayıflaması Uluslararası ticaret Sınırların esnek hale gelmesi Rekabet
Çağdaş Yaklaşımlar- Toplam Kalite Yönetimi İhtiyaca uygun olmak, mükemmellik derecesi. Beklenti ile algı arasındaki fark, hizmetin kullanıcı için kalitesini ortaya çıkarır. «Mümkün olabilecek en iyi fonksiyonel ve psikososyal iyileşmenin teknik ve insan ilişkileri boyutu ile gerçekleştirilmesi»
Toplam Kalite Yönetimi Teknik hizmet kalitesi Kişilerarası ilişkilerin iyiliği Hizmetin rahatlık ve konfor sağlayan yönleri Sağlık hizmetlerinde kalite; bireylere ve topluma eldeki en son bilgilerin ışığında istenilen sağlık sonuçlarını sağlayacak şekilde sağlık hizmeti sunulması.
Sağlık Bakım Hizmeti Kalitesi Hasta kalitesi Profesyonel Kalite Yönetim Kalitesi
Kalitenin Uygulanabilmesi Sağlam bir yönetim modeli Üst yönetim desteği İş ve rol tanımlarının açık olması Personelin nitelikli olması Sistem yaklaşımı Etkililik, etkenlik, verimlilik, optimallik, yasallık, kabul edilebilirlik, hakkaniyet.
Kalitenin Özellikleri Etkililik; beklenen çıktılara ulaşabilme düzeyi. Bir işi yapmanın en iyi yolu Verimlilik; hizmet maliyetini düşürebilme. Min. Kaynak mak. Çıktı Klinik verimlilik Yönetsel verimlilik Dağıtım/Tahsisat verimliliği Optimallik; fayda ve maliyetin en uygun olduğu yer Kabul edilebilirlik; müşteri odaklılık, müşteri beklentileri Yasallık
TKY İlkeleri Kaizen Çalışanların Eğitimi Üst Yönetim liderliği Takım çalışması Müşteri odaklılık İletişim Süreç yönetimi Verilerle yönetim Önlemeye yönelik yaklaşım
Uygulama Güçlükleri Hekimlerin katılmak istememesi Belgeleme süreçlerinin iş yükü oluşturması Misyon ve vizyonun yetersiz olması Yöneticilerin benimseyememesi Müşteri odaklı olamamak
Başarının Sırları İleri görüşlülük; entelektüel bilgi Kurumsal kültürün güçlü olması Tam katılım Sistem ve durumsallık yaklaşımı Herkesi temsil edecek takım oluşturma
Müşteri Tatmini Algılanan kalite ile beklenen kalite arasındaki farktır. 1. İnsancıl nedenler 2. Ekonomik nedenler 3. Pazarlama 4. Etkililik
Akreditasyon Kamu veya özel bir kurumun, gönüllü olarak sağlık kurumlarına verdiği yapı, süreç ve çıktılarında sürekli olarak gelişimi gerektiren belli standartları karşılayan tanınma, kabul özelliğini vermesinin gönüllü süreci. Felsefesi, odakta müşterinin yer almasıdır.
Akreditasyon Akreditasyonun maddi olarak yüksek bir bedeli vardır İşletmeler bu bedeli fiyatlarına yansıtmak durumundadırlar Bu durum doğrudan ürünü veya hizmeti satın alacak müşteriye yansır JCI ISO
Çağdaş Yaklaşımları- Outsourcing Hız Esneklik Maliyet avantajı işletmelerin ayakta kalabilmeleri için önemli unsurlardır Müşteriler artık kendi beklentilerine yönelik olarak satınalma yapmaktadırlar.
Outsourcing Hizmet veya ürün üretim sürecinde, gerekli aşama veya parçaların bir kısmının dışarıdan satın alma yoluyla elde edilmesidir Bir örgütün dahili olarak gerçekleştirdiği bir iş, fonksiyon veya süreci dış tedarikçilere devretmesidir.
Outsourcing Rekabet avantajı sağlayacak asıl faaliyetleri dışındaki tüm işlerin başka işletmelere devredilmesidir. Yalınlaşma ve daha küçük bir organizasyon yapısı sağlar Bir işletmenin tüm alanlarda başarılı ve lider olması mümkün değildir.
Outsourcing Temel yeteneklere odaklanmak Maliyetleri düşürmek Uzmanlaşmayı sağlar Küreselleşme Hızlı teknolojik değişim Maliyetleri azaltma Esneklik sağlama Riski azaltma
Outsourcing Kontrolün kaybedilmesine sebep olabilir İyi ilişkilerin geliştirilmesi mecburidir. Tedarikçiye bağlılık gelişebilir Esnekliğin kaybolmasına da sebep olabilir
Outsourcing Uygulama Alanları Ev idaresi Çamaşırhane Teknik hizmetler Diyetetik hizmetler Hastane bilgi sistemleri Tıbbi cihaz kiralama hizmetleri
Benchmarking Kıyaslama Bir işletmenin kendi performans standartlarını belirleyebilmesi için, alanda en iyi işletmelerin performansları ile kıyaslama yapmasıdır. Uygulamalı bir yönetim aracıdır. Yararları; Sektöre dayalı öğrenmeyi kolaylaştırır Özendirici güç kazandırır Hedeflerin belirlenmesini kolaylaştırır.
Benchmark Türleri İşletme içi Rekabetçi Fonksiyonel Genel
Kriz ve Risk Yönetimi İyi işlemeyen yeniden yapılanmayı gerektiren durumlar- Kriz Gerçekleştiği zaman hasar oluşturabilecek faktörler Risk yönetimi proaktiftir. Riskin gerçekleşmesi durumunda işletmeler kriz ile boğuşmak durumundadır.
Kriz Yönetimi Başlangıç noktası Kuluçka Dönemi Belirme Anı Hücum Safhası Kurtarma Safhası Yeniden Yapılanma
Krizin Yönetim Süreci Sinyalin Alınması Krize Hazırlık ve Korunma Krizin Denetim Altına Alınması Normal Duruma Geçiş Öğrenme ve Değerlendirme
Sağlık İşletmelerinde Kriz Dış çevre; enerji, ekonomik sorunlar, endüstriyel sorunlar, yasal sorunlar, doğal afetler vb. İç çevre/örgütsel; nakit sıkıntısı, örgütsel kültür, çatışmalar vb. Kriz/Afet Planları hastaneler için önemlidir. Çekirdek ekip Kriz kontrol ekibi Kriz iletişim ekibi Madde malzeme sorumlusu
Stres Yönetimi Gerginlik, üzüntü veya sıkıntıya yol açan, içsel veya dışsal faktörlerden kaynaklı durum. Stres Kaynakları; bireyin kendisi ile ilgili, yaşanılan çevreden oluşan, iş çevresinden kaynaklı
Stres Yönetimi Bireysel Kaynaklı; bireysel ihtiyaçlar, algılama farklılıkları, ailesel sorunlar vb. Yaşanılan çevreden kaynaklı; fiziki çevre, orta yaş, ülkenin durumu, sosyo kültürel yapının uyumsuz olması İşle ilgili stresler; çalışanlar arası çatışmalar, rol belirsizlikleri, yönetimin tutumu vb.
Stresin Belirtileri Alarm tepkisi Direnç dönemi Tükenme dönemi
Stres Yönetimi İş hayatında stres yönetiminde yönetimin payı büyüktür. Rol tanımlarını açık bir şekilde belirlemiş olması gerekmektedir. Bireysel yöntemler; hayatın temposunu değiştirmek, bireysel potansiyeli keşfetmek, nefes egzersizleri vb. Örgütsel yöntemler; yönetim desteği, iş çeşitlendirme, açık kariyer planı, adil ücretlendirme ve performans değerlendirme