Çağdaş Yaklaşımlar 12.12.2016.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Advertisements

RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
STRES YÖNETİMİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Fiyat ve Fiyatlandırma
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Pazarlama Çevresi.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
Performans Değerlendirme
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Olgu Yönetimi Standartları
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
SÜREÇ ODAKLILIK.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Post Modern Dönem Uygulamaları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yönetim Kurulu Başkanı Ekonomide ve bankacılıkta reform;
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

Çağdaş Yaklaşımlar 12.12.2016

Sebepler İkinci dünya savaşı sonra talep patlaması Değişen ve gelişen müşteri beklentileri Finansman sorunları Teknolojik alt yapının gelişmesi Üretim süreçlerinde meydana gelen değişiklikler

Sebepler Globalleşme; Devlet müdahalelerinin azalması Korumacı politikaların zayıflaması Uluslararası ticaret Sınırların esnek hale gelmesi Rekabet

Çağdaş Yaklaşımlar- Toplam Kalite Yönetimi İhtiyaca uygun olmak, mükemmellik derecesi. Beklenti ile algı arasındaki fark, hizmetin kullanıcı için kalitesini ortaya çıkarır. «Mümkün olabilecek en iyi fonksiyonel ve psikososyal iyileşmenin teknik ve insan ilişkileri boyutu ile gerçekleştirilmesi»

Toplam Kalite Yönetimi Teknik hizmet kalitesi Kişilerarası ilişkilerin iyiliği Hizmetin rahatlık ve konfor sağlayan yönleri Sağlık hizmetlerinde kalite; bireylere ve topluma eldeki en son bilgilerin ışığında istenilen sağlık sonuçlarını sağlayacak şekilde sağlık hizmeti sunulması.

Sağlık Bakım Hizmeti Kalitesi Hasta kalitesi Profesyonel Kalite Yönetim Kalitesi

Kalitenin Uygulanabilmesi Sağlam bir yönetim modeli Üst yönetim desteği İş ve rol tanımlarının açık olması Personelin nitelikli olması Sistem yaklaşımı Etkililik, etkenlik, verimlilik, optimallik, yasallık, kabul edilebilirlik, hakkaniyet.

Kalitenin Özellikleri Etkililik; beklenen çıktılara ulaşabilme düzeyi. Bir işi yapmanın en iyi yolu Verimlilik; hizmet maliyetini düşürebilme. Min. Kaynak mak. Çıktı Klinik verimlilik Yönetsel verimlilik Dağıtım/Tahsisat verimliliği Optimallik; fayda ve maliyetin en uygun olduğu yer Kabul edilebilirlik; müşteri odaklılık, müşteri beklentileri Yasallık

TKY İlkeleri Kaizen Çalışanların Eğitimi Üst Yönetim liderliği Takım çalışması Müşteri odaklılık İletişim Süreç yönetimi Verilerle yönetim Önlemeye yönelik yaklaşım

Uygulama Güçlükleri Hekimlerin katılmak istememesi Belgeleme süreçlerinin iş yükü oluşturması Misyon ve vizyonun yetersiz olması Yöneticilerin benimseyememesi Müşteri odaklı olamamak

Başarının Sırları İleri görüşlülük; entelektüel bilgi Kurumsal kültürün güçlü olması Tam katılım Sistem ve durumsallık yaklaşımı Herkesi temsil edecek takım oluşturma

Müşteri Tatmini Algılanan kalite ile beklenen kalite arasındaki farktır. 1. İnsancıl nedenler 2. Ekonomik nedenler 3. Pazarlama 4. Etkililik

Akreditasyon Kamu veya özel bir kurumun, gönüllü olarak sağlık kurumlarına verdiği yapı, süreç ve çıktılarında sürekli olarak gelişimi gerektiren belli standartları karşılayan tanınma, kabul özelliğini vermesinin gönüllü süreci. Felsefesi, odakta müşterinin yer almasıdır.

Akreditasyon Akreditasyonun maddi olarak yüksek bir bedeli vardır İşletmeler bu bedeli fiyatlarına yansıtmak durumundadırlar Bu durum doğrudan ürünü veya hizmeti satın alacak müşteriye yansır JCI ISO

Çağdaş Yaklaşımları- Outsourcing Hız Esneklik Maliyet avantajı işletmelerin ayakta kalabilmeleri için önemli unsurlardır Müşteriler artık kendi beklentilerine yönelik olarak satınalma yapmaktadırlar.

Outsourcing Hizmet veya ürün üretim sürecinde, gerekli aşama veya parçaların bir kısmının dışarıdan satın alma yoluyla elde edilmesidir Bir örgütün dahili olarak gerçekleştirdiği bir iş, fonksiyon veya süreci dış tedarikçilere devretmesidir.

Outsourcing Rekabet avantajı sağlayacak asıl faaliyetleri dışındaki tüm işlerin başka işletmelere devredilmesidir. Yalınlaşma ve daha küçük bir organizasyon yapısı sağlar Bir işletmenin tüm alanlarda başarılı ve lider olması mümkün değildir.

Outsourcing Temel yeteneklere odaklanmak Maliyetleri düşürmek Uzmanlaşmayı sağlar Küreselleşme Hızlı teknolojik değişim Maliyetleri azaltma Esneklik sağlama Riski azaltma

Outsourcing Kontrolün kaybedilmesine sebep olabilir İyi ilişkilerin geliştirilmesi mecburidir. Tedarikçiye bağlılık gelişebilir Esnekliğin kaybolmasına da sebep olabilir

Outsourcing Uygulama Alanları Ev idaresi Çamaşırhane Teknik hizmetler Diyetetik hizmetler Hastane bilgi sistemleri Tıbbi cihaz kiralama hizmetleri

Benchmarking Kıyaslama Bir işletmenin kendi performans standartlarını belirleyebilmesi için, alanda en iyi işletmelerin performansları ile kıyaslama yapmasıdır. Uygulamalı bir yönetim aracıdır. Yararları; Sektöre dayalı öğrenmeyi kolaylaştırır Özendirici güç kazandırır Hedeflerin belirlenmesini kolaylaştırır.

Benchmark Türleri İşletme içi Rekabetçi Fonksiyonel Genel

Kriz ve Risk Yönetimi İyi işlemeyen yeniden yapılanmayı gerektiren durumlar- Kriz Gerçekleştiği zaman hasar oluşturabilecek faktörler Risk yönetimi proaktiftir. Riskin gerçekleşmesi durumunda işletmeler kriz ile boğuşmak durumundadır.

Kriz Yönetimi Başlangıç noktası Kuluçka Dönemi Belirme Anı Hücum Safhası Kurtarma Safhası Yeniden Yapılanma

Krizin Yönetim Süreci Sinyalin Alınması Krize Hazırlık ve Korunma Krizin Denetim Altına Alınması Normal Duruma Geçiş Öğrenme ve Değerlendirme

Sağlık İşletmelerinde Kriz Dış çevre; enerji, ekonomik sorunlar, endüstriyel sorunlar, yasal sorunlar, doğal afetler vb. İç çevre/örgütsel; nakit sıkıntısı, örgütsel kültür, çatışmalar vb. Kriz/Afet Planları hastaneler için önemlidir. Çekirdek ekip Kriz kontrol ekibi Kriz iletişim ekibi Madde malzeme sorumlusu

Stres Yönetimi Gerginlik, üzüntü veya sıkıntıya yol açan, içsel veya dışsal faktörlerden kaynaklı durum. Stres Kaynakları; bireyin kendisi ile ilgili, yaşanılan çevreden oluşan, iş çevresinden kaynaklı

Stres Yönetimi Bireysel Kaynaklı; bireysel ihtiyaçlar, algılama farklılıkları, ailesel sorunlar vb. Yaşanılan çevreden kaynaklı; fiziki çevre, orta yaş, ülkenin durumu, sosyo kültürel yapının uyumsuz olması İşle ilgili stresler; çalışanlar arası çatışmalar, rol belirsizlikleri, yönetimin tutumu vb.

Stresin Belirtileri Alarm tepkisi Direnç dönemi Tükenme dönemi

Stres Yönetimi İş hayatında stres yönetiminde yönetimin payı büyüktür. Rol tanımlarını açık bir şekilde belirlemiş olması gerekmektedir. Bireysel yöntemler; hayatın temposunu değiştirmek, bireysel potansiyeli keşfetmek, nefes egzersizleri vb. Örgütsel yöntemler; yönetim desteği, iş çeşitlendirme, açık kariyer planı, adil ücretlendirme ve performans değerlendirme