Kaynak Paylaşımında Sınırları Kaldırmak Khas Bilgi Merkezi Yaklaşımı : Eşit, Sınırsız, Ücretsiz İsmail GÜLAY Kadir Has Üniversitesi Bilgi Merkezi Dolaşım Hizmetleri Sorumlusu IV. Ulusal Akademik Kaynak Paylaşım Çalıştayı
Bahçelievler Yerleşkesi Cibali Yerleşkesi (Merkez) Selimpaşa Yerleşkesi (MYO) Bahçelievler Yerleşkesi (Hazırlık Okulu)
Selimpaşa Bilgi Merkezi Khas Bilgi Merkezi Cibali Bilgi Merkezi Selimpaşa Bilgi Merkezi
Kadir Has Üniversitesi Sayılarla Khas Bilgi Merkezi Kadir Has Üniversitesi Koleksiyon : 400.779 Kullanıcı : 5.936 Personel : 10 Kullanım Alanı : 1.650 m² Oturma Kapasitesi : 272 Haftalık Çalışma Süresi : 101 saat
Khas Bilgi Merkezi Hizmet Yaklaşımı
Tüm Kullanıcılarına
Sınırsız Ücretsiz Hizmet Eşit Sınırsız Ücretsiz Hizmet
Khas Bilgi Merkezi’nde Kaynak Paylaşımı
Kaynak Paylaşımının Amacı Kaynak Paylaşımı Ulusal Düzeyde Bilgi Kaynağı Birikimine ve Paylaşımına Katkıda Bulunmak En Uygun Maliyet ve En Hızlı Şekilde Sağlamak
Neler Yaptık? Altyapı Geliştirme Kullanıcı İlişkileri Yönetimi İş Sürecini İyileştirme Kaynak paylaşımı hizmetinde yürütülen iyileştirme ve geliştirme çalışmalarını üç başlıkta ele alabiliriz:
Altyapı Geliştirme TO-KAT ve TÜBESS Üyeliği SIRSIDynix Symphony® ILL modülü Bilgi Merkezi Kargo Hesabı EDS® “Bilgi Merkezinden Talep Et” butonu
Kullanıcı İlişkileri Yönetimi Beklenti ve Memnuniyet Anketi - Akademisyenler Genel Memnuniyet %73 Kaynak Paylaşım Memnuniyet Düzeyi %68 Kullanıcı Eğitimleri – 3.625 Kişi Tanıtım Günleri Bireysel ve Grup Oryantasyonları Bilgi Okuryazarlığı Eğitim Programı
İş Süreçlerini İyileştirilmesi İş Süreçlerinin İyileştirilmesi ILL kayıtlarının detaylandırılması (Bibliyografik künye) KITS İSTEK NO`nun demirbaş numarası olarak kullanılması ILL slip uygulaması Diğer kurumlardan sağlanan kitaplara koruma laminasyonu yapılması Sağlam ve güvenilir paketleme-kargolama Kullanıcıyı tüm süreçler hakkında detaylı bilgilendirme Ödünç alan kurumlara kargo takip bilgisi paylaşımı (Pilot Uygulama) İstek ve İadelerde Gruplama
Sonuç 2014-2015 ve 2015-2016 Akademik Yıllarında yürüttüğümüz çalışmaların sonuçları:
Kendi Kullanıcılarımızda Hizmetten Yararlanmada Büyüme Kendi Kullanıcılarımızda %502 %849 Diğer Kütüphanelerle
Hizmetten Yararlanma Oranları Son iki yılda sağlanan isteklerin kullanıcı gruplarına göre dağılımı bu şekilde gerçekleşmiştir:
Memnuniyet Düzeyi Hizmetten yararlanan tüm kullanıcı gruplarının memnuniyet düzeyinde % 30 artış sağlandı
Net Borrower Net Lender Net lending Net Borrower Net Lender Son iki yılda Ödünç Alan bir kütüphaneden Ödünç Veren bir kütüphaneye doğru gelişme gösterdi 1
Kitap başına maliyet 5,33 TL Gönderi Maliyetleri Kargo maliyetlerini %73 azalttık Kitap başına maliyet 5,33 TL 2015-16 Akademik Yılı
İşbirliği Yapılan Tekil Kurum Sayısı
İşbirliği İlk 10 Ödünç Aldığımız Ödünç Verdiğimiz Boğaziçi Üniversitesi Bilkent Üniversitesi Bahçeşehir Üniversitesi Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Orta Doğu Teknik Üniversitesi İstanbul Şehir Üniversitesi İstanbul Bilgi Üniversitesi İzmir Ekonomi Üniversitesi Anadolu Üniversitesi Sabancı Üniversitesi Galatasaray Üniversitesi Sabancı Üniversitesi Özyeğin Üniversitesi Yeditepe Üniversitesi Gediz Üniversitesi Bahçeşehir Üniversitesi Koç Üniversitesi İstanbul Ticaret Üniversitesi Adnan Menderes Üniversitesi Marmara Üniversitesi
Sonsöz ve Teşekkürler Üniversitemiz mensuplarının bilgi kaynağı ihtiyaçlarının karşılanmasında işbirliği yaptığımız tüm paydaşlarımıza ve meslektaşlarımıza ilgi ve özverili destekleri için Üniversitemiz adına teşekkür ederiz. Kadir Has Üniversitesi Bilgi Merkezi olarak bizden ödünç kaynak isteyen kurumlara da sayı sınırımızın olmadığını belirtmek isteriz.
ic.ill@khas.edu.tr http://bilgimerkezi.khas.edu.tr /khasbm