Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğü ve Mal Müdürlüğü ne iş yapar?
Genel Bütçeli İdarelerdeki Muhasebe İşlemleri
MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜ
MUHASEBE BİRİMLERİ Maliye Bakanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hakkında 178 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 17. Maddesine göre; 1 – Muhasebe müdürlükleri 2 – Saymanlık müdürlükleri 3 – Malmüdürlükleri
MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ İldeki veya Bakanlığın görevlendirmesi halinde il dışındaki genel bütçeli dairelerin saymanlık hizmetlerini yürütmek. Görev alanları içindeki her tür saymanlığın Bakanlığa göndereceği dönem sonu ve diğer hesap bilgilerini toplamak, kontrol etmek ve belirlenen usul ve esaslara göre merkeze göndermek. Saymanlıklar arasında koordinasyonu ve uygulama birliğini sağlamak üzere defterdar adına belirlenecek görüş ve önerileri hazırlamak.
Muhasebe müdürlüğünde bir müdürün yönetimi altında yeterli sayıda müdür yardımcısı ile şef, defterdarlık uzmanı, veri haz.kont.işl., memur ve diğer personel çalıştırılır. Muhasebe müdürleri, sayman sıfatını taşırlar ve Sayıştay’a hesap verirler. Bakanlıkça belirlenen esaslar çerçevesinde 2012 Mali Yılında müdür yardımcılarına geçici veya kesin ödeme ve bunların iadesi, mahsubu veya muhasebeleştirilmesi işlemlerinde 6.000.-TL ye kadar, Banka Teminat Mektubu ve Menkul Değerlerin kısmen veya tamamen iadesinde 30.000.TL ye kadar saymanlık yetki ve sorumluluğu devredilmiştir.
MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜ KADRO BİLGİLERİ Unvanı Müdürlüğümüz Dolu Kadro Sayısı Başka Birimlerde Geçici GörevlendirilenPersonel Müdürlüğümüzde Geçici Görevlendirilen Personel Ücretsiz İzinli Personel Fiilen Çalışan Muhasebe Müdürü 1 Muhasebe Müdür Yardımcısı 5 Defterdarlık Uzmanı 94 71 2 21 Defterdarlık Uzman Yardımcısı 13 11 Muhasebe Şefi 10 4 6 Bilgisayar İşletmeni V.H.K. İşletmeni 85 37 48 Veznedar Hizmetli Gece Bekçisi 3 TOPLAM PERSONEL 210 116 9 101
Müdürlüğümüzdeki Servisler 17 servis hizmet vermektedir. 3Adet Tetkik Servisi Vezne Servisi Banka Servisi Emanetler ve Sosyal Güvenlik Primleri Servisi İcra Servisi Bütçe Gelirleri ve Muhasebe Birimleri Arası İşlemler Servisi Kişilerden Alacaklar ve Raporlar Servisi Özlük Servisi İdari ve Mali İşler Servisi Yevmiye Servisi Evrak Kayıt Servisi Uygulama ve Görüşler Servisi Bilgi İşlem ve Yapı Denetim Servisi Muhasebe Yetkilisi Mutemetleri Servisi Taşınırlar ve Ödenekler Servisi
MÜDÜRLÜĞÜMÜZ SERVİSLERİNCE YÜRÜTÜLEN İŞ VE İŞLEMLER
VEZNECE YAPILAN TAHSİLATLAR TAHSİLATIN AŞAMALARI; İlgili servisler tarafından vatandaşların müracaatı üzerine çeşitli gelir türleri ve emanet hesap gruplarına ilişkin olarak Say2000i sistemine veri girişi yapılır, düzenlenen Muhasebe İşlem Fişleri Vezne Servisine gönderilir, Veznedarca tutar ve kimlik kontrolü yapılarak Muhasebe İşlem Fişi onaylanmak sureti ile tahsilat işlemi tamamlanır. Her bir tahsilat işlemi için bir alındı belgesi düzenlenir, bir sureti ilgiliye verilir.
Veznece Yapılan Tahsilata ilişkin Gelir Türleri ve Emanet Hesap Grupları 1-GELİR VERGİSİ TEVKİFATI 2-KATMA DEĞER VERGİSİ TEVKİFATI (3065 SAYILI KANUNUNU GEREĞİNCE) 3-DAMGA VERGİSİ 4-YARGI HARCI 5-PASAPORT VE KONSOLOSLUK HARÇLARI 6-TRAFİK HARÇLARI 7-DİĞER HARÇLAR 8-YAPI DENETİM HİZMET BEDELİ 9- RTÜK LİSANS VE YAYIN ÜCRETLERİ 10-ECRİMİSİL 11-DİĞER TAŞINMAZ KİRA GELİRİ , LOJMAN KİRA GELİRİ
12- TAŞINIR SATIŞ GELİRLERİ, DİĞER MAL SATIŞLARI 13- TRAFİK PARA CEZASI 14- YUKARIDA TANIMLANMAYAN DİĞER ÇEŞİTLİ GELİRLER 2820 Say.Siyasi Partiler Kanunu Anayasa Mahkemesince Siyasi Partilerin hesaplarının incelenmesi sonucunda karar gereği tahsil edilen gelirler. İl Sağlık Müdürlüğünce tahsil edilmesi istenilen Yeşil, kırmızı reçete ve aşı bedelleri. 2886 sayılı Devlet İhale Kanununa göre tahsil edilen ihale işlem dosya bedelleri (Şartname bedeli) Askerlik Dairesi Başkanlıklarınca tahsil edilmesi istenilen Madalya bedelleri. Yurtdışı tebligat bedeli (Yurtdışı tebligat ve istinabet taleplerine uyulması gereken usul ve esaslara dair tebliğde belirtilen tutarlar) 15- LOJMAN, ARSA VE ARAZİ SATIŞ GELİRLERİ
16- İMTİYAZNAME, RUHSATNAME VE DİPLOMA HARÇLARI 17- DEĞERLİ KAĞIT SATIŞ BEDELLERİ 18- İŞ MAKİNASI TESCİL BELGESİ 19- AVUKATLIK VEKALET ÜCRETİ GELİRLERİ 20- ÖLÇÜ AYAR HİZMET GELİRİ 21- VATANDAŞLIK İŞLEMLERİ HİZMET BEDELİ 22- İRTİFAK HAKKI GELİRİ 23- TÜTÜN MAMÜLLERİ ZARARLARININ ÖNLENMESİNE DAİR ALINAN İDARİ PARA CEZALARI 24- DİĞER İDARİ PARA CEZALARI 25- ADLİ TEMİNATLAR, İHALE TEMİNATLARI 26- KOOPERATİF KANUNU UYARINCA TAHSİL EDİLEN PARALAR 27- İCRA DAİRELERİNİN EMANETLERİNDE BEKLEYEN TUTARLARIN YIL SONUNDA VEZNECE TAHSİLATI
Müdürlüğümüz kadrosunda görevli Muhasebe Yetkilisi Mutemetlerince İl Emniyet Müdürlüğünde yapılan tahsilatlar Pasaport harç ve pasaport defter bedeli, Yabancılara verilecek ikamet teskeresi harçları, Sürücü belgesi harçları, Silah bulundurma ve taşıma harcı, Geçici trafik belgesi harçları.
VEZNECE 2010-2011-2012 Yılları İtibariyle Yapılan Tahsilatlar
Müdürlüğümüz Veznesince Yapılan Tahsilatlar 2010 2011 2012 ALINDI TAHSİLAT TL ALINDI ADEDİ TAHSİLAT TL ALINDI TOP. VEZNECE DÜZENLENEN ALINDI SAYISI 39.509 49.210.025,81 39.990 71.693.706,83 10.741 20.942.818,66 MUH.YET.MUT. TRAFİK VEZNESİ 98.000 16.846.162,00 87.000 21.030.853,14 21.000 3.629.789,75 PASAPORT DFTER SATIŞ TAHSİLATI 40.000 951.300,00 0,00 8.446.971,80 2.217.612,90 MUH.YET.MUT. PASAPORT VEZNESİ 136.000 17.622.128,35 184.000 16.028.236,11 44.000 3.959.474,11 BORÇ ALACAK KİŞİ MALI MENKUL KIYMET (iz bedeli) 28,00 (iz bedeli) 28,00 71.638,98 71.638,70 HAZİNE MALI MENKUL KIYMET 2.099,18 517,00 115,00 VEZNECE TAHSİL EDİLEN DÖVİZLER 14.911,90 61.578,43
Muhasebe Müdürlüğü Kasasında Muhafaza Edilen Menkul Değerler Muhasebe Müdürlüğüne bağlı Harcama Birimlerince kasada muhafaza edilmek üzere teslim edilen; Geçici, Kesin ve Ek Kesin Teminat Mektupları Teminat ve depozito olarak verilen tahvil, hazine bonoları ve devlet iç borçlanma senetleri. Konvertibl olmayan kişi malı yabancı paralar, Mahkeme kararı gereği hazine malı olarak intikal eden , altın, gümüş vb. kıymetli madenler, antika eşya, para, dövizler. Muhasebe Müdürlüğü Büyük Ambarında Mevcut Değerli Kağıtlar; İlçe Malmüdürlükleri ve Dış İşleri Bakanlığı Merkez Saymanlık Müdürlüğünün değerli Kağıt ihtiyaçları, Darphane ve Damga Matbaası Muhasebe Biriminden Müdürlüğümüzce temin edilmektedir. Maliye Bakanlığı ile Türkiye Ticaret Sanayi, Deniz Ticaret Odaları ve Ticaret Borsaları Birliği yetkilileri arasında imzalanan 06.08.1985 tarihli protokol gereği Türkiye genelinde İş Makinası Tescil Belgelerinin tedariki ve dağıtımı ile Muhasebe Müdürlüğümüz görevlendirilmiştir. Defterdarlığımıza bağlı Muhasebe Birimleri ile Merkez Saymanlık Birimlerinde kullanılan basılı kağıtlar, Kıymetli Evrak ve Basılı Kağıtlar Şube Müdürlüğünden Muhasebe Müdürlüğü tarafından temin edilerek dağıtımı yapılır
TAHSİL EDİLEN GELİRLERE AİT TUTARLAR Gelirin Türü 2010 2011 2012 ( 3. ay sonu ) Gelir Vergisi Tevkifatı 64.925.536,48 75.392.974,47 16.809.412,02 Veraset ve İntikal vergisi 19.694,52 19.427,03 13.324,05 Tevfik Suretiyle Kesilen KDV 2.275.231,79 3.466.182,89 397.298,80 Damga Vergisi 8.204.725,62 9.488.163,55 2.255.525,38 Diğer Yargı Haçları 143.408.610,96 161.589.697,86 21.955.480,25 Pasaport ve Konsolosluk Harçları 17.622.128,35 16.009.396,96 3.959.474,11 Diğer İmtiyazname, Ruhsatname ve Diploma Harçları 5.971,13 398,30
TAHSİL EDİLEN GELİRLERE AİT TUTARLAR Gelirin Türü 2010 2011 2012 ( 3. ay sonu ) Trafik Harçları 16.846.162,00 21.030.853,14 3.629.789,75 Diğer Harçlar 10.545.052,98 9.479.409,61 22.221.008,20 Banka Çekleri Değerli Kağıt Bedelleri 11.787.243,95 13.593.688,70 3.117.041,80 Pasaport Satış Bedeli 951.300,00 8.446.971,80 2.217.612,90 Aile Cüzdanı Satış Bedeli 1.656,00 1.850,00 116,00 Diğer Mal Satış Gelirleri 2.838.551,02 1.345.329,53 204.360,00 Avukatlık Vekalet Ücreti Gelirleri 2.851.373,13 2.964.640,69 53.172,48 Ölçü ve Ayar Hizmet Gelirleri 975.228,47 913.646,67 451.659,35 Vatandaşlık İşlemleri Hizmet Bedeli 72896,50 50.549,30 13.317,90 RÜTÜK Lisans Ücreti 1.017.043,00 799.304,15 RÜTÜK Yayın İzni Ücreti 55.000,00 Döner Sermayelerin Aylık Gayrisafi hasılatından Ak. 215.860,33 177.822,19 67.578,07
TAHSİL EDİLEN GELİRLERE AİT TUTARLAR Gelirin Türü 2010 2011 2012 ( 3. ay sonu ) Lojman Kira Gelirleri 3.955.124,62 3.656.645,63 1.001.642,69 Ecrimisil Gelirleri 5.381.484,69 2.736.769,66 536.948,68 Diğer Taşınmaz Kira Gelirleri 17.363.711,25 12.803.299,81 2.944.004,06 Ön İzin Gelirleri 19.650,00 511.106,45 243.960,50 İrtifak Hakkı Gelirleri 4.354.200,64 6.353.129,94 1.276.541,69 Diğerlerinden Alınan Bağış ve Yardımlar 68.316,15 59.588,75 Kişilerden Alacakların Faizleri 80.577,94 81.457,61 30.148,27 Diğer Faizler 5.655.342,83 1.439.460,59 474.043,61 Çalışanlardan Tedavi Katılım Payı 899.043,01 58,00 - Yargı Para Cezaları 2.240,00 300,00 Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hak. Kan. Uy. A. İ. H. C 104.640,00
TAHSİL EDİLEN GELİRLERE AİT TUTARLAR Gelirin Türü 2010 2011 2012 ( 3. ay sonu ) Tütün Mamüll. Zararlarının Önlenmesine Dair Uyar Al. İd. H. C. 13.762,25 98.764,50 75.566,50 Diğer İdari Para Cezaları 4.887.141,45 6.966.630,32 750.615,18 Trafik Para Cezaları 50.954,75 80.494,50 3.826,50 İrat Kaydedilecek Nakdi Teminatlar 3.030,17 263.775,84 68.925,00 İrat Kaydedilecek Teminat Mektupları 3.375,00 129.550,00 - Kişilerden Alacaklar 3.426.128,41 1.600.412,18 632.442,78 Orman Köylülerini Kalkındırma Gelirleri 5.398.050,12 3.014.728,23 Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrol Gelirleri 1.683.646,48 72.431,92 Yukarıda Tanımlanmayan Diğer Çeşitli Gelirler 9.032.150,22 10.743.559,43 2.601.061,25
TAHSİL EDİLEN GELİRLERE AİT TUTARLAR Gelirin Türü 2010 2011 2012 ( 3. ay sonu ) Arsa Satışı 69.670.309,91 21.688.444,29 5.749.101,61 Taşınır Satış Gelirleri 837.510,00 1.240.530,00 291.330,00 İş Makinesi Tescil Belgesi Satış Bedeli 1.365.201,00 2.309.360,00 698.150,00 Madenlerden Devlet Hakkı 4.683,18 - Nüfus Cüzdanı Satış Bedeli 58,00 GELİRLER TOPLAMI 417.036.253,82 402.391.659,05 94.816.969,30
DEGERLİ KAĞITLAR 2010 YILI BİRİM FİYATI GELEN ÇIKAN ADEDİ TUTARI NÜFUS CÜZDANI ERKEK 4,60 529.409 2.435.281,40 TL 389.235 1.790.481,00 TL NÜFUS CÜZDANI KADIN 513.378 2.361.538,80 TL 353.210 1.624.766,00 TL ULUSLARARASI AİLE CÜZDANI 46,00 57.718 2.655.028,00 TL 37.696 1.734.016,00 TL NORMAL PASAPORT 50,00 78.984 3.949.200,00 TL HİZMET PASAPORTU 4.018 200.900,00 TL 2.018 100.900,00 TL HUSUSİ PASAPORT 7.032 351.600,00 TL DİPLOMATİK PASAPORT 7.163 358.150,00 TL 3.663 183.150,00 TL İKAMET TEZKERESİ 138,00 11.001 1.518.138,00 TL 5.501 759.138,00 TL YENİ SÜRÜCÜ BELGESİ 65,00 157.416 10.232.040,00 TL 109.399 7.110.935,00 TL ÇALIŞMA KARNESİ 3.199 207.935,00 TL 0,00 TL MOTORLU ARAÇ TESCİL BELGESİ 578.513 26.611.598,00 TL 530.493 24.402.678,00 TL MOTORLU ARAÇ TRAFİK BELGESİ 375.848 24.430.120,00 TL 262.833 17.084.145,00 TL İŞ MAKİNALARI TESCİL BELGESİ 61.001 2.806.046,00 TL 30.001 1.380.046,00 TL BÜYÜK AMBAR TOPLAMI 78.117.575,20 TL 60.471.055,00 TL
ULUSLARARASI AİLE CÜZDANI 50,00 37.025 1.851.250,00 TL 27.274 DEGERLİ KAĞITLAR 2011 YILI BİRİM FİYATI GELEN ÇIKAN ADEDİ TUTARI NÜFUS CÜZDANI ERKEK 5,00 340.741 1.703.705,00 TL 260.463 1.302.315,00 TL NÜFUS CÜZDANI KADIN 320.766 1.603.830,00 TL 248.515 1.242.575,00 TL ULUSLARARASI AİLE CÜZDANI 50,00 37.025 1.851.250,00 TL 27.274 1.363.700,00 TL NORMAL PASAPORT 54,00 26 1.404,00 TL HİZMET PASAPORTU 2.001 108.054,00 TL 1 54,00 TL HUSUSİ PASAPORT 0,00 TL DİPLOMATİK PASAPORT 3.637 196.398,00 TL 137 7.398,00 TL İKAMET TEZKERESİ 149,00 5.500 819.500,00 TL 3.000 447.000,00 TL YENİ SÜRÜCÜ BELGESİ 67,00 124.319 8.329.373,00 TL 74.188 4.970.596,00 TL ÇALIŞMA KARNESİ 3.199 214.333,00 TL MOTORLU ARAÇ TESCİL BELGESİ 400.873 20.043.650,00 TL 328.184 16.409.200,00 TL MOTORLU ARAÇ TRAFİK BELGESİ 263.918 17.682.506,00 TL 149.740 10.032.580,00 TL İŞ MAKİNALARI TESCİL BELGESİ 31.000 1.550.000,00 TL BÜYÜK AMBAR TOPLAMI 54.104.003,00 TL 37.326.822,00 TL
DEGERLİ KAĞITLAR 2012 YILI BİRİM FİYATI GELEN ÇIKAN ADEDİ TUTARI NÜFUS CÜZDANI ERKEK 5,75 200.402 1.152.311,50 84.000 483.000 NÜFUS CÜZDANI KADIN 212.352 1.221.024,00 68.000 391.000,00 ULUSLARARASI AİLE CÜZDANI 58,00 16.544 959.552,00 10.750 623.500,00 NORMAL PASAPORT HİZMET PASAPORTU 62,50 2.000 125.000,00 HUSUSİ PASAPORT DİPLOMATİK PASAPORT 3.500 218.750,00 İKAMET TEZKERESİ 172,00 2.500 430.000,00 YENİ SÜRÜCÜ BELGESİ 77,50 83.133 6.442.807,50 45.000 3.487.500,00 ÇALIŞMA KARNESİ 3.199 247.922,50 MOTORLU ARAÇ TESCİL BELGESİ 120.899 7.012.142,00 120.000 6.960.000,00 MOTORLU ARAÇ TRAFİK BELGESİ 77.50 176.401 13.671.077,50 79.000 6.122..500,00 İŞ MAKİNALARI TESCİL BELGESİ 86.000 4.988.000,00 11.000 638.000,00 BÜYÜK AMBAR TOPLAMI 906.930 36.468.587,00 420.250 19.135.500,00
ANKARA DEFTEDARLIĞI MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜ 2010/2011-2012 YILLARI BASILI KAĞIT İŞLEMLERİ ÖRNEK NO BASILI KAĞIDIN ÇEŞİDİ 2010 2011 2012 GELEN ÇIKAN MYMY ALINDI BELGESİ MANUEL 100.000 10.000 1.000 ALINDI BELGESİ OTOKOPİLİ 200.000 60.000 40.000 MUHASEBE YETKİLİSİ MUT. ALINDI MANUEL 300.000 250.000 2.000 MUHASEBE YETKİLİSİ MUTEMEDİ ALINDISI OTOKOPİLİ 50.000 28.000 TRAFİK PARA CEZASI MUH.YET.MUT.ALINDI. TESLİMAT MÜZEKKERESİ 130.000 90.000 15.000 7.000 GÖNDERME EMRİ 34.000 8.000 DÖVİZ GÖNDERME EMRİ 500 TAHSİLDAR ALINDISI 9.000 VERGİ DAİRESİ ALINDISI 3.000 MAHSUP ALINDISI DSİBMY 30.000 11.000 400.000 140.000 38.000 MUHASEBE YET. MUT. ALINDI. MANUEL 700.000 500.000 97.000 MUHASEBE YET. MUT. ALINDI. OTOKOPİLİ 850.000 670.000 350.000 166.000 16.000 18.000 5.000 200 300 750
ÖDEMELERİ MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜNCE YAPILAN HARCAMA BİRİMLERİ
Valilik İl Nüfus Müdürlüğü İl Dernekler Müdürlüğü İl Emniyet Müdürlüğü Kriminal Polis Laboratuvar Müdürlüğü Ankara Adliyesi Ankara Bölge İdare Mahkemesi Başkanlığı Adli Tıp Kurumu Ankara GrupBaşkalığı Cocuk Eğitimevi Müdürlüğü Adalet Bak. Ceza İnfaz kurumları Personel Eğitim Mrk. Müd. Cezaevi Müdürlükleri Denetimli Serbestlik Şube Müd. Halk Kütüphaneleri Atatürk Kültür Merkezi Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü İl Milli Eğitim Müdürlüğü Görme Engelliler Basımevi Müdürlüğü SHÇEK İl Müdürlüğü Ankara İl Müftülüğü Orman ve Su İşleri Bölge Müdürlüğü Ekonomi Bakanlığı İç Anadolu Bölge Müdürlüğü
Turizm Danışma Merkezi Müdürlükleri Tapu Kadastro 1.Bölge Müdürlüğü Ankara Kadastro Müdürlüğü Ulaştırma Bölge Müdürlüğü Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü Gıda Tarım Kontrol Laboratuvar Müdürlüğü Toprak Gübre ve Su Kaynakları Müdürlüğü Zirai Mücadele Merkez Araştırma Müdürlüğü Türkiye İstatistik Kurumu Bölge Müdürlüğü İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Atatürk Kültür Merkezi Müze Müdürlükleri Kütüphane Müdürlükleri Rolöve ve Anıtlar Müdürlüğü Turizm Danışma Merkezi Müdürlükleri Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü Bilim Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü Meteoroloji Bölge Müdürlüğü Defterdarlık ve Bağlı Birimler
HARCAMA BİRİMLERİNDE GÖREV YAPAN PERSONEL SAYISI Toplam : 98 Harcama Birimi mevcuttur. HARCAMA BİRİMLERİNDE GÖREV YAPAN PERSONEL SAYISI MEMUR 33.279 İŞÇİ 1.654 SÖZLEŞMELİ PERSONEL 70 GEÇİCİ PERSONEL 196
Avans ve Kredi Ödemeleri Huzur Hakkı Ödemeleri Ödül ve İkramiyeler MÜDÜRLÜĞÜMÜZCE YAPILAN ÖDEMELER Avans ve Kredi Ödemeleri Huzur Hakkı Ödemeleri Ödül ve İkramiyeler Bey’iye aidatları Mahkeme Harç ve Giderleri Kovuşturma ve İlan Giderleri Ödemeleri Kurs ve toplantılara Katılma Giderleri Seçim Giderleri 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında yapılan mal ve hizmet alımı ile yapım işlerine ait ödemeler
Ulaştırma ve haberleşme giderleri, Taşıma giderleri Elektrik, su, doğalgaz ve benzeri tüketim giderleri, Kamulaştırma bedelleri, Borç Ödemeleri Sosyal Güvenlik Devlet Prim Giderleri, Yolluklara ilişkin ödeme işlemleri. Maaş, Ek Çalışma Karşılıkları, Sosyal Yardım, Tazminat ödemeleri, Türkiye de okuyan yabancı uyruklu öğrencilerin üniversite harç katkı payları, harçlıkları ve tedavi giderleri Tutuklu ve hükümlülere ait tedavi giderlerine ilişkin ödemeler.
ÖDEMELERİN GERÇEKLEŞTİRİLME AŞAMALARI 1) ÖDEME EMRİ BELGELERİNİN TESLİMİ VE KONTROL Harcama Birimlerince düzenlenen ödemelere ait ödeme emri belgeleri bir tutanak ekinde Müdürlüğümüze teslim edilir. İlgili servislerce ödeme emri belgesi üzerinde gerekli kontroller yapılarak say2000i sistemine girişleri yapılır. Vergi borcu, icra borcu olup olmadığına ilişkin sorgulamanın ardından imzaya sunulur. 2) BANKA SERVİSİ VE NAKİT TALEBİ Yetkili amir tarafından imzalanan ödeme emri belgesi onaylanmak üzere Banka Servisine gönderilir. Banka Servisince hak sahibinin kimliği ile iban numaralarının kontrolü yapılarak say2000i saymanlık otomasyon sistemi vasıtasıyla Hazine İç Ödemeler Muhasebe Biriminden nakit talep edilir.
Hazine say2000i sisteminden aldığı nakit ihtiyaçlarını nakit programı dahilinde Merkez Bankasındaki hesabından Muhasebe Müdürlüğümüzün Ziraat Bankası Merkez Şubesindeki hesabına aktarır. Ertesi gün Müdürlüğümüzce ıslak imzalı Gönderme Emri düzenlenerek hak sahiplerine ödeme yapılması işlemi tamamlanır Tek Hazine Hesabı Sistemine dahil Muhasebe Birimlerinin (25 Vergi dairesi) nakit ihtiyacının karşılanması ve nakit fazlasının ise İç Ödemeler Muhasebe Birimine gönderilmesi işlemlerine yönelik her hafta Çarşamba günü sonu itibariyle say2000i sistemi üzerinde muhasebeleştirilme işlemleri Banka servisince gerçekleştirilir. Harcama Birimlerinin TÜBİTAK ile gerçekleştirmekte oldukları projelere ait özel hesaplarına yönelik işlemler banka servisimizce yapılmaktadır
BANKADAN YAPILAN ÖDEMELER VE NAKDE DAYALI ÖDEME SİSTEMİ Muhasebe Birimlerinin banka hesabına aktarılacak nakit mevcudu kadar ödeme yapabilecekleri NAKDE DAYALI ÖDEME SİSTEMİ Eylül 2007 ayı itibariyle uygulanmaya başlamıştır. Uygulama kapsamında Muhasebe Müdürlüğü adına Ziraat Bankası Merkez Şubesinde bir Tediye ve bir de Tahsilat hesabı açılmıştır. Tahsilat Hesabının bakiyesi gün sonlarında otomatik olarak Hazineye aktarılır.
HARCAMA BİRİMLERİNCE KAMU BİLİŞİM SİSTEMİ (KBS) ÜZERİNDEN VERİ GİRİŞİ YAPILAN İŞLEMLER 1) Ek Ders Ücretleri 2) Ek Çalışma Karşılıkları 3)Sosyal Haklar; Doğum Yardımı Ölüm Yardımı 4)Ödül ve ikramiyeler 5)Maaş İşlemleri ; Aile ve çocuk durumu, Asgari Geçim İndirimi, Sakatlık İndirimi Yabancı Dil Tazminatı verileri, Harcama Birimleri tarafından KBS üzerinden girilmekte olup maaşlara ilişkin diğer veri girişleri ve kontrolleri Müdürlüğümüzce yapılarak hesaplama işlemi gerçekleştirilip ödeme emri oluşturulur. Birimler tarafından KBS üzerinden dökümleri alınır. Ödenmek üzere ıslak imzalı Harcama Belgeleri Müdürlüğümüze teslim edilir.
BÜTÇE GELİRLERİNDEN RED VE İADELERE İLİŞKİN ÖDEMELER Harç İadeleri Mahkeme Harçlarının İadesi İcra Harçlarının İadesi Pasaport Harcı ve Pasaport Defter Bedeli, Silah Ruhsat Harcı, İkamet Harcı Sürücü Belgesi Harcı İadesi Bütçe Gelirlerinden yapılan diğer red ve iadeler, İdari para cezaları Ecrimisil bedelleri Gelir vergisi Tevkifatı Lojman Kira gelirleri ve Diğer gelirler.
HARÇ İADELERİ KAPSAMINDA YAPILAN RED VE İADE İŞLEMLERİ Yıllar Bütçe Gelirlerinden Yapılan Red ve İade Tutarı TL Red ve İade Yapılan Yevmiye Sayısı Tutarı 2010 YILI 38.168.926,07 5.047 2011 YILI 30.173.407,30 6.476 2012 YILI 5.958.817,50 1.855
ÖDEMELERDEN VERGİ BORCUNA İSTİNADEN YAPILAN KESİNTİLER 29 Haziran 2008 Tarih ve 26921 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan SERİ: A SIRA NO: 2 TAHSİLAT GENEL TEBLİĞİ gereğince Hak sahiplerinin ve ilgililerin Bakanlığımıza bağlı tahsil dairelerine vadesi geçmiş borçlarının bulunup bulunmadığına ilişkin borç durumunu gösterir belge aranılması zorunluluğu getirilmiştir. Bu nedenle; 4734 sayılı yasa gereğince yapılan (mal, hizmet, yapım) işleri gereği hak sahiplerine yapılan ödemeler, Kanun, kararname ve diğer mevzuatla nakdi olarak sağlanan Devlet yardımları, teşvikler ve destekler nedeniyle kurumların ilgililere yapacakları ödemeler sırasında vergi borcu sorgulaması yapılmaktadır.
Bu kapsamdaki Ödemelerden yapılan kesintiler ilgili Vergi Dairelerine gönderilmiştir. 2010 Yılı : 4.006.236,14 2011 Yılı : 1.411.519,90 2012 Yılı : 3.781.449,79 ( Ocak – Mart )
Harcama Birimlerine ait yapılan diğer işlemler Harcama Birimlerine ait Taşınır İşlemlerinin say2000i sitemi üzerinden kayıt işlemleri, Harcama birimlerine Say2000i sistemi aracılığı ile elektronik ortamda gönderilen Ödeme Emirleri ve bunlardan yapılacak tenkislerin aynı gün sistemden alınarak muhasebeleştirilme işlemleri.
EMANET İŞLEMLERİ İlgili mevzuatları gereği depozito, teminat, veya emanet olarak nakden veya mahsuben (maaşlardan, hak edişlerden vb. yapılan çeşitli kesintiler) tahsil edilen tutarlar aşağıdaki hesap gruplarında izlenir. Bu hesap gruplarında kayıtlı tutarlardan gönderilmesi gerekenler ilgili yerlere gönderilir, iadesi gerekenler iade edilir, zamanaşımına uğrayanlar ise Bütçeye gelir kaydedilir.
Emanetler Hesabı Alt hesap Grupları 320 Bütçe Emanetleri 330 İhale Teminatları 330 Adli Teminatlar 333 Muhakemat Müdürlüğüne ait paralar 333 Tedavi Ücretleri 333 İlksan Aidatları 333 Polis Yardımlaşma Sandığı Kesintileri 333 Kooperatif Kanunu uyarınca tahsil edilen paralar 333 İcra Kesintileri 333 Memur Sendika Aidatları İşçi Sendika Aidatları 333 Yapı Denetim Hizmet Bedelleri 333 TASİŞ adına takip edilen paralar 333 Kefalet Aidatları 361 Emekli Kesenekleri 361 SGK Kesintileri İş Kanunu gereği kesilen idari para cezaları 362 Yüksek Öğrenim Kurumlarına Aktarılacak Kira Gelirleri Hazine Arazilerinin Satışından Kaynaklı Belediye Payları, İl Özel İdare Payları
İCRA İŞLEMLERİ 2004 sayılı İcra İflas Kanunu uyarınca İcra Müdürlüklerinden Müdürlüğümüze intikal eden haciz ihbarnamesi ve haciz müzekkereleri üzerine; Müdürlüğümüz kayıtları tetkik edilerek eski borç kaydının olup olmadığı kontrol edilir, borç kaydı varsa sıraya alınır, yok ise yeni borçlular defterine kayıt açılır. Memur ve işçilere ait Toplam : 1524 Adet İcra Dosyası İşlem Görmektedir. Hakediş ödemesi sırasında gerekli kontroller yapılarak ilgili icra müdürlüklerine borç miktarı kadar aktarma yapılır. Hakedişi bulunmayanlar hakkında, yazı ile 7 günlük süre içerisinde ilgili icra müdürlüğüne itirazen bilgi verilir.
İCRA İŞLEMLERİ HESABIN ADI İŞLEM ADEDİ İŞLEM TUTARI 2010 YILI 01.01.2010 – 31.12.2010 2011 YILI 01.01.2011– 31.12.2011 2012 YILI 01.01.2012– 31.03.2012 2010 2011 2012 BORÇ ALACAK Normal İcra Kesintisi 8.496 8.276 3.540 6.299.543,20 6.406.836,06 5.276.827,24 5.307.474,81 1.416.493,61 1.434.258,38 Nafaka Kesintisi 3.024 3.236 1.260 756.650,01 762.750,30 924.540,69 929.984,15 250.869,13 252.478,81 Taahhütlü İcra Kesintisi 432 502 180 107.284,15 107.626,95 108.016,89 108.459,69 15.496,60 15.539,40
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU KESİNTİLERİ Muhasebe Müdürlüğünden, 5510 sayılı yasa ve 657 sayılı yasalara bağlı olarak maaş alan memur, sürekli işçi, geçici işçi ve sözleşmeli personellere yapılan ödemelerden kesilen primler Emanet Hesaplarında takip edilmektedir. Tahsil olunan primler, tahakkuk dairelerinin SGK‘ ya verdikleri bildirgelerine istinaden, Müdürlüğümüzce muhasebeleştirme işlemleri yapılarak kurum bazında tahsil edildiği ay sonuna kadar ilgili Sigorta Müdürlüklerinin banka hesaplarına aktarılmaktadır.
SOSYAL GÜVENLİK KURUM KESİNTİLERİ HESABIN ADI İŞLEM TUTARI 2010 YILI 01.01.2010 – 31.12.2010 2011 YILI 01.01.2011– 31.12.2011 2012 YILI 01.01.2012 – 31.03.2012 BORÇ ALACAK SGK KESİNTİLERİ (Memur) 240.604.838,59 273.537.024,15 273.547.547,07 69.303.141,26 69.305.308,70 SGK KESİNTİLERİ (İşçi) 23.169.230,36 23.925.481,92 26.756.678,67 27.645.309,30 5.369.168,12 5.391.203,70 İşsizlik Sigortası İşçi 544.804,06 565.752,02 648.449,17 672.690,89 145.698,10 146.342,73 İşveren 1.089.675,24 1.131.577,63 1.297.236,45 1.345.719,13 291.396,59 292.685,67
SENDİKA KESİNTİLERİ Muhasebe Müdürlüğünden maaş alan memur ve işçilerin maaşlarından 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikalar Kanunu ve 2821 sayılı Sendikalar Kanunu uyarınca yapılan sendika kesintilerinin; Sendika Şubesi bazında tasnifinin yapılması, b)Listelerin Şube bazında hazırlanarak dosyalanması, c)Maaş ve ücret ödemlerini takiben memurlarda beş gün, işçilerde tahsilini izleyen bir ay içerisinde yaklaşık olarak 54 sendika şubesinin banka hesaplarına aktarılır. HESABIN ADI İŞLEM TUTARI 2010 YILI 01.01.2010 – 31.12.2010 2011 YILI 01.01.2011– 31.12.2011 2012 YILI 01.01.2012– 31.03.2011 BORÇ ALACAK SENDİKA KESİNTİLERİ 2.025.642,76 1.962.349,65 508.026,54 508.026,34
HESABIN ADI İŞLEM ADEDİ İŞLEM TUTARI 2010 YILI 01.01.2010 – 31.12.2010 HESABIN ADI İŞLEM ADEDİ İŞLEM TUTARI 2010 YILI 01.01.2010 – 31.12.2010 2011 YILI 01.01.2011– 31.12.2011 2012 YILI 01.01.2012 – 31.03.2012 2010 2011 2012 BORÇ ALACAK Geçici Teminatlar 3684 4927 2715 7.827.633,75 8.850.001,78 15.249.057,90 16.367.221,73 6.206.002,50 7.938.565,08 Kesin Teminatlar 1220 1290 720 423.965,96 2.970.285,70 683.526,78 3.622.708,49 238.010,43 3.183.278,99 Ek Kes. Teminat 436 656 117 33.282,85 267.209,49 86.662,45 443.296,58 23.848,81 392.752,50 Adli Teminatlar 530 375 270 970.066,10 1.615.323,10 607.207,00 1.518.647,06 82.300,00 1.438.890,06 Vergi Teminatlar 13 1 ------ ------- 4.816,00 705,00
BELEDİYE PAY VE FONLARI 4706 Sayılı Kanun gereği Milli Emlak Müdürlüğünce Hazine Arazilerinin Satışından kaynaklı fon ve payların ilgili Belediyelere, mücavir alan dışında kalan yerlerin satışından kaynaklı payların ise İl Özel İdare Müdürlüğünün hesabına aktarılması işlemleri. Yapılan tahsilatlar Kasa ve Banka aracılığıyla gerçekleştirilmekte olup, ilgili Belediyelerin vergi ile diğer borçları sorgulandıktan sonra banka hesaplarına aktarma işlemi yapılmaktadır Belediye pay ve fonları takip eden ayın 20 sine kadar ilgili belediyelerin banka hesaplarına aktarılmaktadır.
BELEDİYE PAY VE FONLARI (2010-2011-2012) HESABIN ADI İŞLEM ADEDİ İŞLEM TUTARI 2010 YILI 01.01.2010 – 31.12.2010 2011 YILI 01.01.2011– 31.12.2011 2012 YILI 01.01.2012 – 31.03.2012 2010 2011 2012 BORÇ ALACAK ANK.B.ŞEHİR BELEDİYESİ 1500 1768 373 11.252.126,19 11.578.528,07 3.276.365,33 3.623.997,54 738.978,78 1.250.554,04 BELEDİYE PAYLARI 3380 2700 1010 33.962.083,42 34.942.035,28 9.796.116,15 10.834.487,04 2.212.441,93 3.747.177,71 İL ÖZEL İDA. PAYLARI 1156 1260 384 214.120,30 244.233,94 193.365,70 229.223,22 63.446,80 89.312,77 BELEDİYELER FONUNA 2890 2175 1361 12.511.370,05 12.868.718,73 3.581.008,29 3.860.206,91 644.587,02 1.154.491,63 5779 S.K. GER. B.ŞEHİR PAY 19 ---- 2.450,00 -------- ------------ -------------- 442 SY.KÖY KN. GÖRE AKT. PAYLAR 209 91 ------- ----------- 2.251,50 2.388,89 420,76 735,63
MUHAKEMAT MÜDÜRLÜĞÜNE AİT İŞLEMLER Hazine Avukatlarınca takibi yapılan Hazine Davalarının sonuçlanması neticesinde borçlulardan icra kanalıyla yapılan tahsilatlar Muhakemat Müdürlüğü Sayman Mutemedi tarafından tahsil edilerek; Muhasebe Müdürlüğü Veznesine nakden (nakit, çek), Banka hesabına havale edilerek, Muhasebe Birimleri İşlemler Hesabı ile Müdürlüğümüz hesaplarına aktarılır. Bu kümülatif paralar Muhakemat Müdürlüğünce gönderilen yazılar doğrultusunda işleme tabi tutulur. İcra Avukatlık Ücreti, Mahkeme Masrafı, Dava Avukatlık Ücreti, Yargılama Gideri...v.b. olarak Bütçe Gelirleri Hesabına kaydedilir. Bir bölümü asıl alacaklı kurum veya kuruluşların banka hesaplarına aktarılır, bir bölümü Muhasebe Birimleri Arası İşlemle diğer Saymanlıklara gönderilir. Yapılan işlemler hazırlanan tablo ile Muhakemat Müdürlüğüne bildirilir.
MUHAKEMAT MÜDÜRLÜĞÜNE AİT İŞLEM ADEDİ İŞLEM ADEDİ İŞLEM TUTARI 2010 YILI 01.01.2010 – 31.12.2010 2011 YILI 01.01.2011– 31.12.2011 2012 YILI 01.01.2012 – 31.03.2012 2010 2011 2012 BORÇ ALACAK Muhakemat Müdürlüğü 2920 2220 650 2.292.582,42 1.651.878,58 32.220,24 776.486,72 Yapılan yazışmalar 421 371 35
YÖK KİRA GELİRLERİ Milli Emlak Dairesi Başkanlığınca kiraya verilen Hazine adına kayıtlı taşınmazlardan elde edilen kira gelirleri, nakten vezneye veya banka hesabına havale edilmek suretiyle yatırılır. Müdürlüğümüzce tahsil edilen bu paralar ilgili Üniversitelerin hesaplarına aktarılmak üzere YÖK kira gelirleri hesabında takip edilir. YÖK kira gelirleri tahsil edildiği ay içerisinde ilgili Üniversitelerin hesaplarına aktarılır. HESABIN ADI İŞLEM TUTARI 2010 YILI 01.01.2010 – 31.12.2010 İŞLEM TUTARI 2011 YILI 01.01.2011– 31.12.2011 İŞLEM TUTARI 2012 YILI 01.01.2012 – 31.03.2012 BORÇ ALACAK YÖK KİRA GELİRİ 786.252,66 789.819,16 954.158,61 961.596,61 256.638,90 280.540,40
YAPI DENETİM HİZMET BEDELİNE AİT İŞLEMLER Müdürlüğümüzce 4708 sayılı Kanun uyarınca yapı sahibi tarafından yatırılan Yapı Denetim Hizmet Bedelleri tahsil edilmekte; daha sonra Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünün yazısı ve eki belgelere istinaden ilgili yapı denetim firmalarına, emanet hesabına alınan bu tutarlardan hakediş ödemesi yapılmaktadır. İlgili Yapı Denetim Firmasına hakediş ödemesi yapılırken; ilgili idare ve bakanlık payı ayrılmakta olup, hakediş ödemesi gerçekleştikten sonra ayrılmış olan ilgili idare ve bakanlık payları da ilgili hesaplara gönderilmektedir.
YAPI DENETİM İLE İLGİLİ SAYISAL VERİLER
KİŞİLERDEN ALACAKLAR Kişilerden Alacaklar Hesabı, kamu idarelerinin faaliyet alacakları ve kurum alacakları dışında kalan ve kamu idarelerince tespit edilen kamu zararından doğan alacaklar ile diğer alacakların izlenmesi için kullanılır. Harcama Birimlerince hazırlanan alacak takip dosyasına istinaden Müdürlüğümüzce Alacak Tahsil Dosyası açılarak ilgili adına Say2000i sisteminde Borç Tahakkuk Kaydı yapılır. Tahsilatların muhasebeleştirilmesi ve takibi bu dosya üzerinden yapılır.
2011 YILI KİŞİ BORÇLARI KESİN MİZAN BİLGİLERİ Tahsilinde Bütçeye Gelir Kaydedilecek olanlar; Borç Aslı = 3.466.251,25-TL Faiz = 88.612,92-TL Diğer Alacaklar; Borç Aslı = 517.357,52 -TL Faiz = 7,09 -TL
ALACAK TAKİP DOSYALARI 2010 YILI Toplam Dosya Adedi : 1.081 2011 YILI Toplam Dosya Adedi : 1.427 2012 YILI Toplam Dosya Adedi : 413 TAHAKKUK TAHSİLAT ASIL BORÇ 2.770.073,26 -TL 687.752,06 -TL FAİZ 26.782,21 -TL 23.153,18 -TL
MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜNCE YAPILAN DİĞER İŞLEMLER
CEVAPLI RAPORLAR İNCELEME RAPORLARI Bakanlık Merkez Denetim Elemanlarınca , Defterdarlığımıza bağlı Malmüdürlükleri, Saymanlık Müdürlükleri ve Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüklerinin vezne ve muhasebe servisi işlemlerinin denetimi sonucunda düzenlenen cevaplı raporların Defterdar adına cevaplandırılması ve imzaya sunulmasının ardından, - Raporu düzenleyen Denetim elemanına gönderilmesi - Raporun bir suretinin ilgili birime gönderilmesi. - Muhasebat Genel Müdürlüğünden gelen raporla ilgili Bakanlık Tebligatlarının ilgili birime intikalinin sağlanması İNCELEME RAPORLARI Cevaplı Raporlarda tespit edilen hususlarla ilgili olarak Muhasebat Kontrolörleri tarafından İnceleme Raporları düzenlenmesi halinde, raporda yapılması istenilen işlemlerle ilgili birimler arası yazışmaların yapılarak sonucundan Muhasebat Genel Müdürlüğüne bilgi verilmesi, Muhasebe Denetmenleri tarafından düzenlenen inceleme raporları gereğince Kamu Zararı oluşmuşsa, tahsilatın sağlanması için ilgili birimlerce takibinin takip ve tahsili yapılarak, Bakanlığa gönderilmek üzere 3 ayda bir Defterdarlığımıza bilgi verilmesi.
UYGULAMAYA İLİŞKİN VERİLEN GÖRÜŞLER 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 178 Sayılı KHK gereğince ilgili kurum, kuruluş ve kişilerce istenilen bilgi ve görüşlerin, kanuni dayanakları araştırılarak uygulamaya esas olmak üzere ilgili mevzuat çerçevesinde Defterdarlığımız görüşünü hazırlamak, gerekli hallerde konuyu Bakanlığımıza ileterek alınacak görüşü ilgili yerlere bildirmek. BİLGİLENDİRME DUYURULARI Defterdarlığımız veya Bakanlığımızca verilen görüşleri, uygulama birliğini sağlamak amacıyla konuyla ilgili birimler ve personele duyurmak. Çeşitli Bakanlık ve Kurumlardan gelen yazıların ilgileri nedeniyle, Valiliğimize bağlı harcama birimlerine dağıtımını yapmak.
İDARİ DAVALAR İdari yargıda kişi ve kuruluşlarca aleyhimize açılan davalara ait cevaplarımızı hazırlayarak 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu uyarınca süresinde ilgili mahkemelere gönderilir. Mahkemelerce aleyhimize sonuçlanan davaların süresinde itiraz veya temyiz işlemleri gerçekleştirilir. KREDİ İZİN İŞLEMİ Defterdarlığımızca ilgili kurumun harcama yetkilisi mutemedi adına 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun değişik 35 inci maddesi ile Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğünün her yıl yayınlanan Parasal Sınırlar ve Oranlar Hakkındaki Genel Tebliğ uyarınca kredinin açılması izni Defterdar adına hazırlanır. HESAP KONTROLÜ Muhasebe Müdürlüğümüzün hesapları say2000i sistemi üzerinden, Mali Tablolar Raporu Yevmiye Bazında Ters Bakiye Veren Hesaplar Raporu Mizan Kontrol Raporları Tertip Girilen Hesaplar Kontrol Cetveli yardımıyla kontrol edilir hatalı olanlar ilgili servise bildirilerek düzeltilmesi sağlanır.
MAHALLİ İDARELERE AİT VERİ GİRİŞLERİNİN KONTROLÜ - 25/10/2008 tarihli ve 27035 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 1 sıra no’lu Genel Yönetim Mali İstatistikleri Genel Tebliği (Mahalli İdareler Mali Verileri) ve Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği kapsamında mahalli idarelere ait veri girişlerinin zamanında yapılması için gerekli önlemler alınır. Mizan raporları KBS üzerinden incelenerek, bu raporların Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği hükümleri ile Mahalli İdareler Detaylı Hesap Planı çerçevesinde Bakanlıkça belirlenen mizan formatıyla tutarlılığı sağlanır. Mizan verilerinin kümülatif olarak girilip girilmediği ve hesapların niteliklerine uygun olarak bakiye verip vermedikleri hususları kontrol edilerek, tutarsızlık bulunması durumunda ilgili mahalli idare uyarılarak gerekli düzeltmelerin yapılması sağlanır.
MUHASEBE YETKİLİSİ MUTEMETLERİNCE YAPILAN TAHSİLATLARIN KONTROL VE TAKİBİ Ankara Adliyesine bağlı 32 adet İcra Müdürlüğü, Bölge İdare Mahkemesi ve 4 adet mahkeme veznesinde görevli Muhasebe Yetkilisi Mutemetleri tarafından tahsil edilen harçlar dairemiz banka hesabına yatırılır. Kasa Defterleri (UYAP çıktısı) ve söz konusu tahsilatın dairemiz banka hesabına intikalinde düzenlenen 37 adet dekont müdürlüğümüze teslim edilir. Bu tahsilat tutarları Bütçe Geliri olarak muhasebeleştirilir.
Muhakemat Müdürlüğüne ait, vekalet ücreti, mahkeme masraflar, kurum alacakları, görevlendirilen muhasebe yetkilisi mutemetleri tarafından muhasebe yetkilisi mutemetleri alındısı ile tahsil edilerek, dairemiz banka hesabına veya dairemiz veznesine yatırılır. Emniyet Müdürlüğüne bağlı Bölge Trafik ve Şehir içi Trafik tarafından yapılan denetimler sonucu kesilen trafik cezaları, görevli mutemetler aracılığı ile düzenlenen alındılar ile tahsil edilerek, dairemiz veznesine yatırılır. Düzenlenen alındı ve defterlerin kontrolü yapılıp, arşivde saklanmaktadır. Defterdarlığımıza bağlı birimlerin İl Taşınır Konsolide Görevi ile ilgili işlemler.
Yevmiye Servisinde Yapılan İş ve İşlemler Günlük olarak banka ve vezne servisinde kesin ödeme suretiyle gerçekleştirilen ödeme emri belgesi ve muhasebe işlem fişleri ilgili servislerden teslim alnır. ikinci nüshaları ayrılarak yevmiye sırasına göre günlük sıralanır. Asıl suretler yardımcı defterler bütçe giderler hesabı alınarak kontrolleri yapılır. Bu kontroller sırasında görülen eksiklikler ilgili servis yetkililerine iletilir. İkinci suretler yevmiye numarasına göre sınıflandırıldıktan sonra bilgisayardan yevmiye defterinden kontrol edilir. Eksik olan ödeme belgeleri var ise ilgili servisten istenerek günlük yevmiye tamamlanır. Ay sonunda günlük olarak ayrılan ödeme belgelerinin birinci suretleri, ekleri ile birlikte dosyalanarak Sayıştay’a gönderilmek üzere torbalanır.
Bilgi İşlem Servisince Yapılan Çalışmalar : Maliye Bakanlığı, Muhasebat Genel Müdürlüğü Bilgi İşlem Daire Başkanlığının talimatları uygulanır. Ankara İline bağlı saymanlıkların (Genel Bütçe, Özel Bütçe, Strateji Geliştirme Başkanlıkları ve benzeri birimler); Çağrı takip sisteminde açık ve kapatılmış olan çağrıların mahiyetlerinin araştırılarak takibi sağlanır. Envanter çalışması ve güncellenmesi, çağrı sistemi ile ilgili işlerde say2000i sisteminin kurulu olduğu birimlerdeki sorunların yerinde tespiti ve çağrı sistemi ile ilgili işlerde birimlere fiilen gidilerek çözümü sağlanır. Adres, telefon ve faks bilgilerinin güncellenmesi, Saymanlıkların bilgi ve fotoğraflarının güncellenmesi,
Say2000i sistemi kapsamındaki donanımların envanter kayıtlarının güncellenmesi, arıza, bakım işlerinde sağlıklı iş süreci takibi, kullanıcılara yönelik sorunların giderilmesi, Mahalli idareler mali istatistik verilerini genel bütçe muhasebe birimlerine gelmeden, internet kanalıyla sisteme giriş yapabilmeleri için şifre verilmesi, Müdürlüğümüz Bilgisayar kullanıcılarının bilgi işlem danışmanlığını yapar. Müdürlüğümüz servislerinden gelen bilgi işlem hizmet taleplerini karşılar. Bu işlemler 1 Bilgisayar Programcısı ve 1 memur tarafından yürütülmektedir
SONUÇ VE ÖNERİLER Maliye Bakanlığının taşra teşkilatı olan Defterdarlıklara bağlı olarak görev yapan Saymanlıkların örgütlenmesi, Genel Bütçeli dairelerin mevcut idari yapıdaki taşra örgütlenmesine dayalı olarak mülki idareye paralel biçimde illerde muhasebe müdürlükleri, ilçelerde malmüdürlükleri şeklinde oluşturulmuştur. Muhasebe hizmetleri, sadece ilgili kamu idarelerinin ödemelerini gerçekleştirmekten ibaret olmayıp, gelir ve alacakların tahsili, emanetler gibi tüm mali işlemleri kapsamaktadır. Bu bağlamda Saymanlıklar, Genel Bütçeli kuruluşların mali müşaviri pozisyonunda görev yapmaktadırlar. Diğer taraftan Defterdarlık ve Malmüdürlükleri, il ve ilçe yönetimlerinde önemli fonksiyon ifa etmekte, İl ve ilçe idaresinde çeşitli kanunlardan gelen çok sayıda kurul ve komisyonlarda görev almakta ve Bakanlığımızı temsil etmektedirler. Ancak, Muhasebe Müdürlüklerinin (benzer şekilde Malmüdürlükleri de) üzerine düşen görevleri daha iyi yerine getirebilmesi ve daha verimli çalışabilmeleri açısından bazı değişikliklere de ihtiyaç duyulmaktadır. Bunlara ilişkin görüşlerimiz aşağıda açıklanmıştır.
MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜNDE VEZNE SERVİSİNİN ÖNEMİ 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun “Hazine Birliği” başlıklı 6 ncı maddesi uyarınca anılan Kanuna ekli (I) sayılı cetvelde yer alan kamu idarelerinin tüm gelirlerinin Hazine veznelerine gireceği, giderlerinin de bu veznelerden ödeneceği ve bu idarelerin özel vezne açamayacağı hükümlerine yer verilmiştir. Anılan Yasada, gelirlerin ve alacakların tahsili, giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, para ve para ile ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm mali işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemleri olarak tanımlanan muhasebe hizmetini yürüten Müdürlüğümüzde, vezne servisi önemli bir fonksiyon ifa etmektedir.
Ancak, değişen konjonktürde Müdürlüğümüz tarafından “Yasalar uyarınca” yapılan bazı işlemlerin, Harcama Birimleri tarafından yerine getirilmesinin daha verimli ve rasyonel olacağı düşünülmektedir, örneğin; 2886, 4734 ve 4735 sayılı Yasalar uyarınca, Harcama Birimlerince yapılan mal, hizmet, yapım işleri ihaleleri nedeniyle isteklilerden alınması gereken teminat mektuplarının Müdürlüğümüzce alınması, saklanması, iade edilmesi yerine bu işlemlerin Harcama Birimlerince gerçekleştirilmesinin daha uygun olacağı, böylelikle ilgili idare tarafından yapılan ihale işlemlerinin tüm safhalarının aynı yerde takip edilmesinin, idare ve istekliler açısından kaynak ve zaman yönünden avantaj sağlayacağı düşünülmektedir.
DEĞERLİ KAĞITLAR Müdürlüğümüz Vezne Servisince takip edilen ve Büyük Ambar’da muhafaza edilen nüfus cüzdanları, uluslar arası aile cüzdanı, sürücü belgesi, ikametgah tezkeresi v.b. değerli kağıtların tamamı, Müdürlüğümüzce Darphane ve Damga Matbaasından getirilerek, bunları düzenleyen kamu kurumlarına (örneğin nüfus müdürlüğü, emniyet müdürlüğü gibi) dağıtımı yapılmaktadır. İlgili kurumların Yasalar gereği düzenlemeye yetkili oldukları değerli kağıtları, arada Muhasebe Müdürlükleri olmaksızın direkt olarak Darphaneden temin etmelerinin daha uygun olacağı düşünülmektedir. Ayrıca, Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğüne bağlı saymanlık müdürlüğünün bulunması nedeniyle değerli kağıtlara ilişkin yapılması gereken tahsilat ve muhasebe işlemlerinin anılan Saymanlıkça yerine getirilerek takibinin sağlanmasının daha uygun olacağı düşünülmektedir. Ancak bu işlemlerin yapılabilmesi için 210 sayılı Değerli Kağıtlar Kanunu ve ilgili mevzuatın değiştirilmesi gerekmektedir.
ÖDEMELER Müdürlüğümüze bağlı Harcama Birimleri tarafından harcama yetkililerince imzalanmış ıslak imzalı ödeme emirleri, Müdürlüğümüze teslim edilip, 5018 sayılı Yasanın 61 inci maddesi çerçevesinde yapılan gerekli kontrollerden sonra ödemeyi gerçekleştirmek amacıyla, nakde dayalı ödeme sistemi üzerinden Hazineden nakit talep edilir. Talep karşılandıktan sonra say2000i sistemi üzerinden banka hesabına aktarma işlemi tamamlanır. Söz konusu ödemelerin Muhasebe Müdürlükleri aracılığı ile yapılmasının doğru olduğu düşünülmektedir. Şöyle ki; 1- Ödemeleri gerçekleştirmek için Müdürlüğümüze bağlı tüm harcama birimlerine banka hesabı tanımlanarak, nakde dayalı ödeme sistemi içerisine alınmaları halinde, Hazine İç Ödemeler Saymanlığınca günlük olarak kontrol/takip edilen nakit talep/karşılama işlemlerindeki muhatap kurum sayısı, Harcama Birimi sayısı kadar artacaktır.
2- Mevcut yasal düzenlemelere göre harcama birimleri tarafından tahakkuk aşamasına getirilmiş ödeme evrak ve ekleri üzerinde Müdürlüğümüzün; belgelerin tamam olup olmadığı, hak sahibinin kimliği, maddi hata ve ilgililerin imzalarının bulunup bulunmadığı hususlarında kontrol, yetki ve sorumluluğu bulunması, harcamayı yapan birim dışında otokontrolü sağlamaktadır. 3- Ödemelerin Müdürlüğümüzce gerçekleştirilmiş olması denetimde kolaylık ve verimliliği de artırmaktadır. Şöyle ki, Müdürlüğümüzün denetimi sonucunda, 81 Harcama Birimine ait ödemeler de aynı anda denetlenmiş olacaktır. 4- Ödemelerin çok sayıda kurum tarafından ayrı ayrı yapılması halinde yapılması gereken tevkifat ve kesintilerin ilgili kurum ve kuruluşlara yasal süreleri içerisinde gönderilmeleri konusunda aksamalar meydana gelecek ve cezai müeyyidelerle karşı karşıya kalınacaktır.
EMANETLER GRUBU İCRA İŞLEMLERİ 1- Maaş ve ücret ödemeleri üzerinden kesilen icra ve nafaka kesintileri Müdürlüğümüzce en kısa süre içerisinde ilgili icra müdürlüklerine gönderilmektedir. 2- 2004 sayılı İcra İflas Kanunu’nun 353 ve devamı maddeleri uyarınca haciz ihbarnameleri ve haciz müzekkereleri muhasebe müdürlüğü yerine çalışanların kurum yetkililerine gönderilmesi için anılan Yasada gerekli düzenlemenin yapılması gerekmektedir. Böylece, saymanlık müdürlerinin 3.şahıs olarak müteselsilen sorumluğu ortadan kalkacaktır.
SGK KESİNTİLERİ SGK kesintilerinin harcama birimlerince hesaplanıp SGK’ ya gönderilmesi durumunda; harcama birimleri sayısı kadar kurumun muhatap sayısının artması nedeni ile tahsilat işlemlerinde aksaklıklar meydana gelebilecektir.
YÖK KİRA GELİRLERİ Üniversite kampüsleri içerisinde yer alan ATM cihazları ile Emlak Müdürlükleri tarafından üniversiteler adına kiraya verilen taşınmaz kira gelirlerinin kira bedellerinin ilgililer tarafından Müdürlüğümüz yerine doğrudan üniversite hesaplarına yatırılmasının daha uygun olacağı düşünülmektedir. Zaten emanete alınan söz konusu kira bedelleri ilgili üniversite hesaplarına aktarılmaktadır.
OTOMASYON SİSTEMLERİ Saymanlıkların muhasebe hizmetlerini gerçekleştirmek amacıyla Türkiye genelinde kullandıkları say2000i sistemine, diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından oluşturulan otomasyon sistemlerinin entegre edilmesi halinde; müşteri memnuniyetinin en üst seviyeye çıkarılacağı aşikardır. ( örneğin MEOP, EVDO, UYAP vb.) Mevcut uygulamada, muhasebe ve malmüdürlüklerinde, veri girişleri hem KBS hem de SGB.NET sistemleri üzerinden yapılmakta, bu durum mükerrer veri girişlerine yol açmakta ve zaman kaybına neden olmaktadır. Ayrıca, KBS sistemi tüm kamu kurum ve kuruluşlarında da kullandığından yalnızca bu sistemin kullanılmasının daha uygun olacağı düşünülmektedir.